Laskettu aika tammikuussa 2020

Mä oon funtsinut, että jokainen nainen ja raskaus on erilainen. Täten myös pahoinvoinnin ja muu "raskausoireilu" on erilaista. Itsekään en ole voinut pahoin, nyt tänään rv 6+6. Enkä pidä itseäni yhtään huonompana vaikka ei ole pahoinvointia, vaan olen onnellinen. Nykypäivän some ja foorumit mahdollistavat sen, että kaikkein pahimmatkin tapaukset pääsevät ääneen ja täten näyttää siltä, että jokainen nainen raskauden aikana voi vähintäänkin pahasti pahoin. Todellisuus voi kuitenkin olla toista :wink:

Jes, kiitos näistä mietteistä

Olishan se ihan reilua myös, että yhen hc-raskauden kokeneena tää seuraava olis asteen helpompi :p

Salaiseen ryhmään joo mullakin vielä matkaa..

Musta tuntuu et koskaan ei oo hyvä, olen täysin onnellinen siitä ettei tarvi oksennella vessassa, samaan aikaan pettynyt tästä oireettomuudesta ja mietin onko kaikki hyvin. :smiley-ashamed004

Minkä takia tuohon salaiseen ryhmään on noin tiukat säännöt? Itellä ei kriteerit vielä taida täyttyä

Mitäs siellä nyt olikaan? Piti olla joku 20 viestiä kirjoitettuna ja rekisteröityneenä 4 viikkoa? Ja jatkaa kirjoittelua tietyn verran vähintään per kk.

Varmaan siksi, että halutaan varmistua, että keskustelua käy ne, joita se oikeasti koskettaa ja että keskustelu pysyy aktiivisena, eikä ns. vapaamatkustajat voi lukea keskustelua. Mutta vähä ihmetyttää, miksi anonyymilla foorumilla pitää vielä erikseen olla salainen ryhmä, salaiset ryhmät ymmärrän FB:ssä tmv. missä esiinnytään omalla nimellä :)

Jokasor: ihan sen takia, koska näitä yleisen puolen juttuja pääsee kuka vaan lukemaan ja joku puolituttu löytää varmasti puolituttunsa tekstit jos tietää lasketun ajan suurinpiirtein. Vaikka täällä nyt varmaan pitäs miettiä et mitä kirjottaa yms mut ei kaikki mieti mitä halua jakaa ja joku voi jakaa sellaisia asioita jotka ei kaikkien korville oo suotavia ja sit ne leviää eteenpäin sen puolitututun nimissä esim.
Itsellä tuolla esikoisen lasketun ajan ryhmässä kymmenisen äitiä ja oli meitäkim yli 20 alunperin joista osa lähteny ite salasesta ja osa heitetty pihalle ylläpidon toimesta.
Jotenkin musta turvallisempi siellä jutella sitten niiden "tuttujen" äitien kanssa kun täällä minne kuka vaan voi kommentoida väliin, oli laskettuaika tässä kuussa tai ei..

Mulla oli kans esikoisen salaisessa La ryhmässä jotenkin turvallisempi jutella ja kertoa itsestä ja perheestä enemmän. Mulla tosin jäi jossain vaiheessa se salainen ryhmä pois kun en ollu niin aktiivinen foorumilla. Mut yhä edelleen on täällä foorumituttuja joiden kanssa aikoinaan kuumeillut ja sit plussattu ja lapsiakin on tullut joillekin useampia. Monesti kun en ollu foorumilla niin mietin jopa et mitäköhän sille ja sillekin kuuluu :)

Tuo kuulostaa kyllä itsestäkin hyvältä, ettei kaikki tekstit ole kaikkien sivulla surffaafien luettavissa. Kriteerien täyttymistä odotellessa

Heissan. Täällä nyt 7+3. Kävin viikko sitten yksityisellä varhaisultrassa, sen mukaan viikot siis nyt. Ite luulin olevani viikon pidemmällä, mutta np-ultrassa varmaan vielä tarkentuu. Pieni pelko on että onko kaikki hyvin, mutta ei auta kun yrittää elellä normaalisti Neuvola on kahden viikon päästä. Tissit on arat ollu varmaan oviksesta lähtien, alavatsalla vaihtelevasti paineentunnetta. Nyt ehkä lievä väsymys ja huono olo jos vatsa tyhjä. Koko ajan on nälkä! Kunpa eka kolmannes menisi nopsaan, sitten vois jo luottaa siihen että kaikki on hyvin. Meille siis toinen tulossa, esikoinen 1/13. Tällä hetkellä sama laskettu aika kuin esikoisesta oli

Minulla alkoi pahaolo oikein urakalla. Pakko syötän itseäni koska pahan olon tunne on niin järkyttävä. Oksentaa ei ole vielä onneksi tarvinnut.
Tälle viikolle varaan yksityiselle ajan 7vk tuli juuri täyteen joten enempää en suostu odottamaan :grin viime viikolla sanoivat että älä tule. Ehkä ihan järkevää jotta voivat olla varmoja.
Olen kyllä hajamielinen kannoin esim. koiran uuden veden miehelle olohuoneeseen, koira ja mies molemmat yhtä hämmentyneitä :wideyed::joyful:

Onko muilla paljon ärtymystä/mielialan vaihteluita? Tänään tuli sellainen olo, että olen hirviö :nailbiting: Ehkä pienet päiväunet helpottaa :smiley-ashamed004

On, todella paljon. Tunteet heittelee ihan laidasta laitaan, ja tuntuu etten ole enää ollenkaan oma itseni. Jäätävä pahoinvointi ei ainakaan auta asiaa :depressed: Mies on raukka ihan ihmeissään tästä uudesta tilanteesta. Saatan hermostua aivan pikkuasioista ja seuraavassa hetkessä itkeä ja nauraa vuorotellen.
Ei auta kun toivoa, että tää tasaantuu ajan mittaan o_O

Heippa hei

Täällä olisi tulossa toinen lapsi 3.1. Esikoinen nyt 9kk. Esikoista imetän vielä ja menkkojakaan ei kerennyt tulla kun toinen ilmoittikin tulostaan. Varhaisultrassa käyty ja siellä sykki meidän pienen kakkosen sydän kovasti :happy: ensi viikolla olisikin jo np ultra :nailbiting:

Kyllä tunteet menee vuoristorataa. Välillä alan itkeä ihan turhista asioista, kuten siitä että työterveyshoitaja ei ollut riittävän empaattinen. Teki vaan työtään ihan asiallisesti ja silti harmistuin. Ei tällaista ole ennen ollut. Hienoa kokea, millaista on olla Mielensäpahoittaja :grumpy:

Kyllä tunteet menee vuoristorataa. Välillä alan itkeä ihan turhista asioista, kuten siitä että työterveyshoitaja ei ollut riittävän empaattinen. Teki vaan työtään ihan asiallisesti ja silti harmistuin. Ei tällaista ole ennen ollut. Hienoa kokea, millaista on olla Mielensäpahoittaja :grumpy:
Mulla hcg tekee ihan päinvastaista, musta on tullut lähes yliluonnollisen zen. Fyysinen olo on kaikkea muuta kuin seesteinen, mutta on jännä tunne kun työärsytykset/muut normaalisti harmittavat jutut valuu kuin vesi hanhen selästä. o_O

Muokattu viimeksi:
Raikkaita aamupala/välipala vinkkejä? Ennen ollut leivän ystävä, mutta nyt ajatuskin leivästä leikkeleineen puistattaa. :confused:

Smootheja jo hehkutinkin aiemmin, mä teen melkein päivittäin pari annosta jääkaappiin odottamaan. Suosikki on päärynä-puolukka-banaani, lisäksi mukana joko avocadoa tai kreikkalaista jogurttia. :)

Myös tuorepuuro toimii, lähikaupan deli tekee ihanan freshejä jogurttipohjaisia hedelmä- ja marjapuuroja. Suosikki on mango, pitäisi hakea pakastemangokuutioita ja alkaa itse testailemaan onnistuuko vastaava kotioloissa.

Ei tule meille tammikuista, tänään käytiin toisessa alkuraskauden ultrassa ja ei enää pienen sydän sykkinyt, kooltaan vastasi noin 9 viikkoista ja tänään olis 10+0 :sad001 Jostain pitäisi kasata voimat tyhjennykseen, jotenkin alkaa toivo mennä siihen että meille lapsi joskus tulisi :sad001:sad001

Ei tule meille tammikuista, tänään käytiin toisessa alkuraskauden ultrassa ja ei enää pienen sydän sykkinyt, kooltaan vastasi noin 9 viikkoista ja tänään olis 10+0 :sad001 Jostain pitäisi kasata voimat tyhjennykseen, jotenkin alkaa toivo mennä siihen että meille lapsi joskus tulisi :sad001:sad001
Voi itku mikä juttu. Hurjasti tsemppiä. :HeartredToi on kyllä niin raakaa, että vaikka aikaisemmin nähnyt sykkeen ja kaikki on ollut ok, silti voi käydä noin. :sorry:

Otus, oon niin pahoillani. :sad001

Toivon että tyhjennys ja toipuminen menee niin hyvin kuin vain mahdollista. Henkinen puoli on kyllä se raskain. :Heartred

Olen pahoillani, voimia teille. Todella surullinen uutinen :(

Takaisin