laskettu aika marraskuu 2015

Miekin aattelin varhaisultraan aikaa varata. Eikoisestakin kävin ihan mielenrauhan vuoksi.
Dumlekarkki paljon maksaa varhaisulta?
 
Mulla perjantaina pojan rokotukset neuvolassa niin samalla katellaan mulle aikaa. Tosin keskenmenoista viisastuneena en aio mennä neuvolaan tekemään sitä lapun täyttöö ennen kuin on ultrassa päässy käymään.

Vasen rinta todella kipeä ollut ja huimaa jatkuasti mikä on uutta, kun en muista edellisissä raskauksissa olleen..
Kamalasti haluais iloita tätä raskautta, mut ei vaan uskalla..

Paljon onnea uusille plussanneille! ❤
 
Antzeliina täällä ainakin pyörii varhaisultrat 70-120e mutta ite siinä mielessä hyvässä asemassa että ku:n jälkeen pääsee kunnalliseen ultrattavaks:)
 
Meillä maksaa varhaisultra yksityisellä n. 160€ sisältäen ultran, vastaanottokäynnin ja toimistomaksun. Tuntuu, että siihenkin on vielä ikuisuus, vaikka pari viikkoa on oikeasti tosi lyhyt aika...
 
Täällä yksi viime viikonloppuna plussannut, nyt 4+6 :) toinen lapsi tulossa, esikoinen täyttää pian 2v. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi nyt ja jo ennen plussaa oli sellaiset oireet, ettei epäilystäkään! Vatsaa turvotti, närästi, ilmavaivat, poskien kuumotus, kuvotus, nälkä! Nyt jo parempi olo. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi jatkui viikolle 16, ei kiva. Isot onnittelut kaikille tuleville äideille, pidetään pikkuiset kyydissä :Heartpink
 
Milloin siis kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja milloin tehdään ensimmäinen ultra neuvolassa? Tässä siis mietin että pitääkö alkaa varailemaan sitä varhaista ultrausta, että ei tarvitsisi kauheen montaa viikkoa odotella.. Malttamaton kun olen :D
 
Antzeliina, minä aloin lukemaan sitä stumppaa tähän kirjaa taas. Sain sillä tuostavaan lopetettua tupakoinnin kesällä, mutta sitten sattui ja tapahtu ja stressasi ja sorruin.
Ensiviikolla ajattelin itse soitella kanssa neuvolaan:)
Onnea uudet, täällähän on joka käynnillä joku uusi, kivaa:D
 
Vanilja en tiiä missä kunnilla kuuluu toi varhaisultra täällä niitä ei saa ellei ole jotenkin ns erikoinen viimeksikin taisin kuudennella viikolla neuvolaan varata ajan jossa en kylläkään kerinnyt käymään :)
 
Empsa
tassu
#tintin#
milzi84
Elennah
Hanski3
jannah
Kiipeli
OmenaOmena
Lare S
Carnagan
Aprikoosi
Rabsu
Himpula15
Ellu
ellapas
Vilmaliini
mai
anni
niemja
Niiskuneiti85
vanilja
Antzeliina
Muumimamma92
Dumlekarkki
leenu_
 
Siinä on ihan vaan lista, jossa toivottavasti on kaikkien nimet. Joku toinen reipas voi tehdä sille jotain:happy090
 
Moi, minä liityn porukkaan! Laskurista tuli, että 31.10. olisi la, mutta tulin silti marraskuu ryhmään, koska jotenkin se veti enemmän puoleensa:wink
Plussasin eilen, mutta "semmoinen fiilis" oli jo ennen tikkua. :cat: Tein ekan testin viikko sitten maanantaina, mutta se oli negatiivinen. Jos kaikki vaan menee hyvin, niin tämä on meidän ensimmäinen. Pari vuotta sitten jouduttiin kokemaan keskeytynyt keskenmeno rv 10+1 ja 10+4. Ensimmäisessä ultrassa todettiin kaksosraskaus ja siihen päälle, ettei ole sykkeitä. :sad001

Nyt koitan kuopata pelon ja toivon parasta tältä raskaudelta. Olisi pikkuinen jo tervetullut! Onnea kaikille plussanneille! :)
 
Varasin itse heti plussauksen jälkeen ajan mutta silti meni huhtikuun alkuun(rv9-10). Varmaan kunnallinen ultra olisi myös huhtikuussa sitten.
 
Moikka! Täällä eilen plussannut oikein kaksinkertaisesti kun ei sitä ensimmäsitä oikein uskonu ku oli semmone liuska vaan ja sit piti hakea miekkosen mieliks joku super clearblue niin pakkohan se on nyt uskoa sit :whacky011 Laskurilla tuli h hetkeksi 9.11.

Täällä eletään aikamoisessa myllerryksen aikaa kyllä kun oma pikku siskoni synnytti pari viikkoa sitten ja nyt minä oon tässä tilassa. Paras kaverini synnyttää kesällä. Valmistun toiseen ammattiin kesällä. Ja vähän ikävämpi että miekkoseni jopalla joka nyt 1,5v todettiin leukemia jouluna. Kyssissä ollaan veitetty paljon aikaa ja myös tämän pojan äiti on raskaana, en enää tiedä pitskö itkeä vai nauraa :laughing001 Mutta ihan hyvillä fiiliksillä tässä mennään ja jänskätetään ja tänänä aijon soittaa het neuvolaan! Ei jaksa ootella :grin
 
Onnea uusille plussan saaneille :smiley-bounce013

Täällä laskettu 4.11 ja kolmas lapsi. Aikaisemmat 2006 ja 2009.
Vielä ei sen suurempia oireita ole ilmennyt kuin alavatsan juimiminen ja nipistely välillä, pissattaa useimmin, turvottaa ja tissit paisuu ja on hellänä :) väsymyksestä en osaa oikein sanoa, uni kyllä tulee heti kun pään tyynyyn laittaa, heräilen öisin muuten vaan pari kolme kertaa ja aamuisinkin jo ennen herätyskelloa :)
Minä myös tupakoinnin lopettaneena, savuton päivä 9 nyt menossa, välillä tekee tiukkaa mutta periksi ei anneta :smiley-ashamed004

Ensimmäinen neuvolakäynti ensiviikon tiistaina :)
 
Tulin pikaisesti tänne kurkkaamaan, ja ihana että meitä on jo näin paljon! Onnea kaikille uusille plussanneille!

Ja HURJASTI TSEMPPIÄ tupakoinnin lopettaneille!

Joku kyseli noista neuvolan/ultran ajoituksista. Täällä päin on siis ainakin niin, että eka neuvola on noin viikolla 8 ja eka ultra noin viikolla 12. (Taitaa haarukka tarkemmin olla 10-13). Luulen, että käytäntö saattaa vaihdella paikkakunnittain. Ekassa neuvolassa saa ohjeet ultran varaamiseen ja muutenkin että mitä tästä eteenpäin. Lisäksi joissain kunnissa on sähköinen neuvolapalvelu, josta nämä "aikataulut" ja esim. ruokailuohjeet saa jo ennen sitä ekaa neuvolaa.

Itse varasin ekan neuvolan jo maanantaina, kun olin muutenkin soittamassa neuvolan ajanvaraukseen. Sain ajan maaliskuun loppuun eli 8+2. Ilmeisesti se eka ultra sitten ois huhtikuun lopulla.
 
Takaisin
Top