laskettu aika marraskuu 2015

Toisaalta olisi kiva päästä jo ultraan mutta toisaalta aika kulkee niin nopeasti että kohtahan on se kunnallinen ultra. Ja varmaan myöhemmin tekisi mieli päästä näkemään jo tarkemmin ultraa kunhan papu kasvaisi isommaksi.
 
Täällä tehtiin eilen haamu aamulla ja illalla digi, joka antoi sitten varmuuden 9 kuukauden yrityksen jälkeen. LA 9.11, ja jos me ultraan päästään, niin varmaan muuttuu, kun on aina muuttunut myöhemmäksi.

Keskenmenoja on ollut monta ja kolme lasta täällä kotona pyörii, -07, -09 ja -13.
 
Tosiaa mekin ollaan! :D ja aikasemmin sanoin että miekkosen poika on 1.5 mut eihä se ollukkaan ku 2.5 jostain kumman syystä menee jotkut jutut vähä sekasin :D
 
Kai minäki pienesti uskaltaudun ilmottautua tänne, ke ja tänä aamuna plussa tehty eli LA ois n.12.11. Neuvolaa en oo vielä uskaltanu varata, ehkä ens viikolla jos täti kerta pysyy poissa (tänää ois pitäny alkaa).
 
Mun on pakko soittaa tänään neuvolaan. Ens viikolla en voi, kun olen töissä. Tänään saikulla tytön takia.
 
Mulla edelliset raskaudet ollut hyvin oireettomia, nytkin vain jatkuva pissahätä vaivaa. Toisaalta kun ei ole oireita, pelkää pahinta... Mitä ekassa neuvolassa tutkitaan/tehdään?
 
En meinaa millään malttaa olla soittamatta neuvolaan kun on vasta 3+9 tai 4+1. Ehkä tänään soitan kumminkin.. vielä en oo sisäistänyt raskaus asiaa. Tuntuu että eihän sitä oikeasti vielä olla pieniin päin.
 
Tein testit 3 ja 4.3 ja plussat tuli molemmilla kerroilla :)! nytten jännityksellä odotan ensimmäistä neuvolaa joka on parin viikon päästä. Raskaus oireet ovat olleet lähinnä hetkelliset vatsakivut, joten välillä epäilen mahtoiko testit edes pitää paikkaansa :eek:.. Laskettu aika (nettilaskurien) mukaan 5.11.2015
 
Juuri soittelin itse myös neuvolaan hieman vajaa viikko plussatestin jälkeen.. Mulla siis tänään 5+1 ja LA laskureiden mukaan 5.11. :)

Sain erittäin mukavaa palvelua ja ensikäynti neuvolaan varattiin 2,5 viikon päähän ke 25.3. Mulla on viikkoa aiemmin varhaisultra ja on kuulemma parempi käydä siinä ensin, niin saadaan sitten ensikäynnillä jo laitettua uä:n tietoja ylös.

Käytiin jo siinä puhelimessa joitain juttuja läpi. Kuulemma useimmat soittelevat jo heti plussauksen jälkeen enkä kuulemma ollut mitenkään liian ajoissa liikkeellä vaan juuri sopivaan aikaan. Puhelimessa otettiin jo ylös painoa, pituutta, plussauspäivää ja muita terveystietoja. Lisäksi tentattiin viimeisimmästä hammaslääkärikäynnistä ja papa-kokeesta. Muistutettiin vitamiineista ja foolihaposta sekä riittävästä maitotuotteiden syönnistä. Samalla kerrattiin muutamat ruoka-aineet, joita on ehdottomasti välteltävä (maksa, vakuumipakattu kala ja homejuusto ovat kuulemma ne tärkeimmät, jotka pitää jättää nyt väliin).

Samalla kehotettin täyttämään esitietolomakkeet neuvolan ensikäyntiä varten ja miettimään valmiiksi synnytyssairaalan valintaa. Tuntuu ihan hullulta, että sellaista pitää miettiä nyt, kun ei edes oikein usko tai uskalla uskoa olevansa raskaana! :D

Lopuksi vielä kyselin tästä oireiden vähäisyydestä ja jopa hetkittäisestä oireettomuudesta. Kuulemma siitä ei tarvitse kantaa huolta, ettei oireita ole. Osa oireista voi olla sellaisiakin, mitä ei itse edes huomaa ja niitä ehtii tulla myöhemminkin. Kysyin myös verikokeiden tarpeellisuudesta ja olivat samaa mieltä kuin yksityisellä klinikallakin, ettei kokeisiin tarvitse mennä, vaan tilanne katsotaan sitten siellä varhaisultrassa.

Toivottivat neuvolan ajanvarauksesta meille paljon onnea ja totesivat, että nyt on pari rankkaa viikkoa edessä, kun pitää vain jaksaa odottaa. Malttia kuulemma tarvitaan, mikä on ihan totta! :)

Tuli hyvä mieli tuosta puhelusta ja hyvästä palvelusta. Nyt sitten tosiaan vaan odotetaan, odotetaan ja odotetaan. Kahden viikon päästä tähän aikaan ollaan jo viisaampia sen suhteen, että asuuko siellä masussa oikeasti joku :)
 
kylläpä sinä sait paljon tietoa :) minulla on 23.3 neuvola. sain edellisenä päivänä soittoajan tk:sta ja odottelinki tätä puhelua koko aamun aivan innoissani, ehkä jopa turhaan, koska eipä siinä puhelussa juurikaan muuta sanottu kuin tuo neuvola aika ja että lähetään sähköpostissa esitietolomake. Mutta erittäin mukavalta tämä neuvolan täti vaikutti, mutta jäi harmittamaan kun ei kertonut pitääkö alkaa syömään jotai vitamiineja jne..
 
Mä sain kans ajan, 26.3. Ja just nuo vitamiinit, foolihapot käytiin läpi. Ja kilpirauhaslääkitys on ollu kohillaan yrityksen aloituksesta lähtien, niin eipä terkkarin siihen tarvinnut puuttua. Varhaisultraan pääsen, kun noita keskenmenoja on ollut. Se aika tulee ens viikolla.
 
Itekki tänään soitin neuvolaan. Aika on 31.3. Tuttu neuvolatäti oli niin ei tarvinnu ees kummemmin esitellä. Kehotti raskaus vitamiineja syömään ja niitä kävinkin ostamassa. :)
 
varovaisen varovaisesti kurkkimassa...testit näyttivät ke ja tänään plussaa ja mahdotonta uskoa että oikeasti voisi raskaana olla, luulin että tuskin meillä ekasta kerrasta tärppäisi ja kun juuri ennen ovulaatiota jouduin syömään antibioottikuurin (joka onneksi oli sellainen mitä saisi raskaanakin syödä) ja oireitakaan ei ole juuri nimeksikään...LA sijoittuisi varmaankin 12-15.11 paikkeille, tarkkaa ovispäivää kun en tiiä ja esikoista odoteltaisiin. Toivottavasti tässä oltaisiin oikeasti raskaana ja pikkuisella kaikki hyvin ja pysyisi matkassa mukana loppuun saakka :)
 
Muokattu viimeksi:
No niin täälläkin saatu tänään aika neuvolaan mihin vielä aikaa eli eka neuvola vasta 31.3 ja eka ultra 8.4 jolloin viikoja oletettavasti 9+4.
Tänään viikkoja 4+6.
Jos yksityinen ei olisi niin kallis niin varmana varaisin sinne ajan, van en raaski.
Kamala pelko kokoajan että kesken menee ja pakko yrittää olla neutraali tän raskauden kans et jos menee niin ei tule kamalalla ryminällä alas pilvilinnoista.

Paljon onnea uusille plussanneille. ❤

Dumlekarkki: teillä on mahtava neuvolapalvelu.
 
Takaisin
Top