laskettu aika marraskuu 2015

Devilangel itsellä samanlaiset fiilikset et kun supistelee kipeesti niin pelkää ja toivoo ettei viel saa syntyä mut sitten kun ähkit ja puhkit kenkiä jalkaan pää punasena ja maha ahistaa ja sängyssä et löydä hyvää asentoo ni toivos et käynnisty jo!
 
Ei mua hirvitä jos alkais syntyynki jo vaa, ku on laittamista vielä vauvalle vaikka ja mitä.. Mua muute raskaus ahista, mut helvetillinen närästys joka kiusaa.... Ja toki tuo, ku maha haittona kumartuessa .
 
Muula on ongelmia noitten sukkien kanssa... Oon siirtynyt noihin miehen varrettomiin sukkiin ovat kaikkein helpoimmat laittaa jalkaan.
Tennarit onnex mahtuu hyvin ja ne voi vain lykätä jalkaan. Pitkän kenkälusikan hommasin jo yli kuukaus sitten niin se helpottaa kans. Suosittelen...
 
Tervetuloa kaikki uudet. Kyllähän tähän meidän sekalaiseen joukkoon mahtuu :happy:
 
Mies oli aivan ihana eilen kun silitteli kovin masua ja tokaisi että "Voih, olen jo niin kiintynyt tähän pieneen" :Heartred :rolleyes:
Jostain syystä pikku kaveri saa aina eloa aikaiseksi kun kuulee isin äänen.
 
Tuli aamulla vähän haikeet fiilikset kun katselin massua peilistä ja mietin et viimeisiä hetkiä viedään raskaana. Onhan tää mun kohdalla ollut pelkkää vaikeutta, samoin edellisessä raskaudessa oli. Tää on meidän viimeinen lapsi, enempää ei tule ja kohta tämäkin tästä putkahtaa maailmaan, täytyy nyt yrittää nauttia vieläkun pallomasu on :)
 
Täällä on ollut tänään jotenkin hiljaisempaa kuin yleensä, onko kaikki synnyttämässä? :P
 
Mä melkein toivoisin olevani, mutta ehei, täällä on maattu koko päivä hikoilemassa poukkoilevan masun vieressä. Tytsällä on ollut ihan omat kemut menossa, hirveää riehuntaa o_O

Tänään yksi koiristakin sai ensikosketuksen neitiin, lepuutti päätä tuossa masun päällä niin alkoi potkut paukkumaan naamaan. Vähän kummastuneena katseli ja käänteli päätä minkä jälkeen läimäytti masua tassulla, sehän asukkia innosti ja entistä innokkaampi paukutus alkoi.
 
Täälläkin ihan tukevasti yhdessä kasassa. Sen sijaan häätöyrityksiä oon touhunnu siitäkin edestä tämän päivän kun täysiaikaisuus saavutettu:) aamusella leivottu muffinsseja, pesty alakerran ikkunat kauttaaltaan, laitettu ruokaa ja illasta sitten saunottu ja katsottu miehen kanssa elokuvaa kun esikoinen unilla.
Kipeitä supistuksia oon saanu kyllä aikaan mutta yhä epäsäännöllisiä:shifty:
 
Mä en kyllä taida olla lähelläkään synnytystä. :D Mulla tosin ollut tänään huimausta ja tää päivä mennyt pitkälti levätessä ja suoraan sanottuna oon antanut itselleni luvan laiskotella. Tosin sain mä tänään järkättyä makkarin niin, että sinne mahtui meidän vauvan korisänky ja nyt on vauvalle sänkykin valmiina.. Mä alan sitten vasta kokeilee häätöyritystä, kun ja jos laskettuaika on mennyt ohi. :)
 
Yhtenä kappaleena täälläki . Kyllä on ollu jomotuksia ja polttrluita yms mut ei kivuliaita suppareita joka ihme. Kuitenkin nii paljo niistä oon kärsiny. Limaa vaikka minkä väristä tullu keskiviikosta asti ja vertaki vähä eli jotai tapahtuu vissii alapäässä. Toisaalta toivon,että syntyis äkkiä ja toisaalta taas pysyis vain.. Tulee haikia mieli ja ikävä isoa pyöreää masua.. Tän jälkeen oo,ku läskimakkaraa koko akka . Sit ei mikää vaate mahu ja sovi päälle enää. Niisk.. Mut selkä ei enää kauaa kestä ainaki oireista päätellen . Keskiviikkona neuvola, nii pakko alkaa puhuu asiasta. Muutenki huono selkä...
 
Alkaa kyllä olemaan aika ready jo. Lonkat ja istuinluut särkee, mies valittaa kuorsausta, jalat turvoksissa, väsyttää jne. Lauantaina oli yllärivauvakutsut niin hetkeksi tuntui kivut jäävän taka-alalle mutta sitten mulla olikin jalat ihan pallot illalla niiden herkkujen takia.. huomenna synnytystapa ja painoarvio. Paljonkohan puntari näyttää :sad001
 
Täällä myös yhtenä kappaleena. Ens viikolla olis pienen Hyvä aika syntyä :)
 
Toisessa ketjussa oli puhetta vauvan kotiutumisvaatteista, mutta mitä olette ajatelleet itsellenne? Entäs mitä meinaatte muuten ottaa sairaalaan mukaan? Ensikertalaisena en niin tiedä mitä siellä tarvitaan mutta uskon että sieltä kyllä saa tarvittavat vaatteet koko sairaala ajalle, mutta pitäisiköhän jo ostella jotain lehtiä luettavaksi, en kuitenkaan mihinkään kirjaan jaksa keskittyä. Jotain kivaa musiikkia täytyy varmaan myös laittaa puhelimeen ja etsiä ne kadonneet kuulokkeet siihen :D Saakohan sairaalasta siteen kotimatkalla vai pitääköhän sellaiseen varautua itse?
 
Molemmille otan kotiutunisvaatteet, hygieeniajutut.. Siteet kotimatkalle sairaalasta. Ja oma tyyny lähtee taas mukaan. Ukko saa tuua peiton jos ei sairaalan "peitto" riitä. Sit ajan vietettä ja jotai hyvää naposteltavaa. Omat sukat varmaan ja croksit tms. Laturi.. Ehkä huppari. Viimeks oli kylmä. Huivin,ku tuskin jaksaa tukkaa laittaa ja ku sen verra junttura tukka ettei ilman laittamista voi olla. Villasukat. Sit tietenki imetysliivit ja pikkareita. Sairaalan pikkarit ovat kauheita.
Vauvan vaatteet riippuu tieten kui kylmä on... Hankala aika kyllä... Mitä laittaa päälle.. Ja muistaa ite pitää tissit sit lämpimänä ettei tulehu.
 
Sairaala-ajalle saa vaatteet mutta kotimatkalle mukavat, itse meinasin kotiutua collarihousuissa :) Viihdykkeeksi ajattelin ottaa tabletin jolta voi katsoa vauvan nukkuessa vaikka elokuvaa, toisaalta toivon nopeaa kotiutumista mutta eipä se paljoa paina. Laturi puhelimeen! Omat hygieniajutut ja semmoset mitä tarttet päivittäin. Mulle jopa kotiutuessa annettiin paketti siteitä mukaan mutta eiköhän joka paikassa voi laittaa sen sairaalan kun ennen lähtöä käy vessassa.

Ja kamera jolla vauvasta saa heti ekoja kuvia napattua :wink
 
Minäkin ajattelin rötvästellä sairaalavaatteissa. :grin Kotiutumisasuksi otin ihan velourasun, meillä 10 min automatka. Pohdin eilen juuri samoja juttuja, kai miehelle hygienia tarvikkeet ja vaihtovaatteet, vähän jotain proteiinipatukkaa tms
.
Mutta vauvalle kotimatkalle... autossa tosiaan se 10min. Meillä ei ole tarpeeksi pientä toppapukua eikä omisteta vielä lämpöpussiakaan. Kerkiäisköhän sellaisen vielä hommata. :nailbiting:

Kertokaahan muitakin vinkkejä te kokeneet konkarit! :wink
 
nöttö, Hei kiitos kun mainitsit mummopikkarit! Joku tiesi kertoa että olisi hyvät varsinkin jos sektioon joutuu niin normi pöksyt voi ärsyttää haavaa. En kyllä omista moisia o_O mutta täytynee hankkia ihan tätä tilaisuutta varten. :grin
 
Mäki suosittelen jotain mukavia pikkareita, joko alapää tai vatsa on kuitenkin sen verran arka varmasti vielä kotiutuessa ettei kannata suotta itseään kiusata :D
 
Takaisin
Top