Henkilökohtaisesti suosittelen sauvakävelyä. Se sai meidän pikku ukolle hyvät vauhdit .
Me tosiaa viikko sitte maanantaina käytiin eka 2km pikku neitejen kans kaupassa kävellen ja iltapäivällä sitte,ku anoppi tuli ukon siskon kans meille ( tulivat yöksi,et aamulla lähetään ikeaan) käytiin ukon kans sauvakäveleen 5km. Su ma yönä supisteli jonkin verran ja limaa tuli,et siksi vinkuin lenkille ukot ja tiistaina ikean reissulle johon ei menty.. Ekat metrit jo tuntu lantiossa kipeältä paineen tunteelta. Mut sinnillä mentiin. Ja kyl ekan km aikana tiesin,et nyt alkaa pikku hiljaa oleen loppu lähellä. Supistelu jatku iltaan noin 21 asti aika säännöllisesti.. Jonka jälkeen hiipuivat. ehtinyt jo turvautua täysin. Mut sit noin 01 tienoilla taas alko ja olivat jo aika napakoita ja kipeitäkin ainaki joka toinen. Mut 6 maissa taas loppu.. Vessassa aamulla havaitsin verta. Ihan täysin verenväristä limaa. Soitin synnärille josta kehottavat odotella rauhassa. No ukolle sanoin etten jaksa ikeaan lähtä, ku oon valvonut yön. Päätettiin lähtä joulu ostoksille kuitenki. Ja huh.. Kuin tuskallinen reissu tuli.. Parit itkut itkin kivusta. Istuen en tuntenut isommin kipua jonka takia ajattelin ettei mitää hätää oo yms. Mut aina kävellessä tuntu ja lujasti ja jatkuvasti. Olin kaupoilla varmaan näky :-D. Kotiin päästyäni olin ihan sippi ja halusin vaan olla. Supisteli, mut ei tiuhaan enää. Iltaa kohti loppuvat. Yöllä heräsin muutamiin.. Aamulla n.6 heräsin todella kovaan supistukseen jonka jälkee menin vessaan. Verta tuli.. Niinku olis runsaat menkat alkanu. Soitto synnärille josta sanovat,et odotellaan vaan äippäpolille johon aika oli samalle aamupvää... Mut pidi pääni ja sanoin, et me tullaan nyt ja sillä selvä. Onneks menin. Kätilö tutki ja tunnin käyrän jälkee tuumasi, et makuullaan pysyt ja lääkäri ultraa, ku vauvan päätä ei tuntenut alhaalla ja oon ainaki 5cm auki joka oli totaalinen shokki, ku en supistellu enää oikiastaantaa yhtään ja koskaa oo avautunut ilman puudutusta nuin paljon. No vauva siirty takas pääalaspäi lääkäriä odotellessa. Mut oli liian korkealla. Tipalla supistelua, et vauva laskeutuu ja laskeuduttua kalvot puhki josta alko vähä reilu 5h helvetti. Kipu ja sen kovuus ja kesto yllätti täysin.. Epiduraali ei täysin taaskaan auttanu ja ilokaasulla mentiin kohdunkaulanpuudutukseen asti. Mut sanoi ei voi kuvailla onnea ja rakkauden määrää mitä poika toi <3 :-).
Mut jos tulee verta,nii menkää näytille. Poika olis syntynyt pvää ennen jos olisin menny oyssii ekan veren huomattuani.