laskettu aika marraskuu 2015

Yhtenä palana. Mulla polttelee alamahaa (ihan niin ku olis maha tosi kovasti sekasin) ties kuinka monetta päivää. Kuitenkaa en ripulilla ole. Kaikkia vaivoja vaan tulee lisää.

Mä en oo koko sairaalakassia vieläkään pakannut, alkais olla jo ajankohtaista kyl. :)
 
En oo minäkään pakannu.. Vähä vauvan vaatteita katella mitä ottaa mukaan. Onneks sain oman puhelimen huollosta tänään,nii ei tarvi jätkkäriä erikseen raahata mukaan ☺️. Pitäis varmaa alkaa katteleen tavatoita.. Mut ehtiihän tavaroita ehtiä kasaan sitteki,ku lähtö näyttää toteutuvan
 
On sellainen epätodellinen olo että vauva tulossa. Tiedän että hän on ihan vauvan näköinen ja kokoinen, mutta silti kun ei sitä jotenkin edes osaa kuvitella ennen kuin kokee, on mielessä käynyt että jos se ei ookkaan yhtään vauva, tiiä mitä sieltä tulee mikä tuolla mönkii masussa. :grin
 
Sairaalakassi täälläkin pakkaamatta, mutta mitään oireitakaan ei vielä. Jännittäviä aikoja elellään :happy:
 
Minä pakkasin eilen sairaalakassin puoliksi ja yritin loput kirjottaa lapulle ylös mitä sinne pitää vielä lisätä. Vauvan kotiintulovaatteetkin pakkasin, mutta ne saa tulla sitten vasta kaukalon kanssa just ennen lähtöä. Olipas hirmu vaikeeta miettiä että mitä vaatteita sitä ittelle ottais, päädyin legginseihin, imetys t-paitaan ja college paitaan. Otin myös muutamat sukat, villasukat ja pikkuhousut mukaan, jos vaikka niitäkin tarttis sekä crocsit.. Deodorantti, shampoo, hoitoaine ja naamarasva, sekä tietysti harja ja muutama pampula, ilman meikkejä tai muita ehostus-/puhdistusaineita ajattelin selvitä, olen muutenkin niin laiska meikkaamaan varsinkin näin kotona ollessa :)
 
Vauvan vaatteet oon vasta kassiin katsonut. En aio mitää kiirettä pitää,ku tuskin tää mihkään tulee nii nopsaa,et ei ehi pakata kamoja mukaan... Kyllähä ne neuvolasta taas patisti pakkaan, mut näääh.. Olkoot. Yllättävän vähä siellä mitää ihmeempää on tarvinnu.
 
Mä kävin tänää vielä shoppailemassa ne vinkatut mummokalsarit kaiken varuilta jos ylihuomenna sektio koittaa. :grin
Sairaalakassin pakkaamiseen oli mulla listat ja kaikki, mutta nyt oon vaan viskannu sinne vähän sitä sun tätä.. Se mitä ei oo mukana en tarvi, tällä politiikalla mennään. Mies saapi tuua jos huomaan jotain tarvitsevani kipeesti. :)
 
Juu vauvan vaatteilla mäkin alotin kun mies vihjaili että ne olis hyvä olla valmiina hän kun ei kuulemma osaa niitä katsoa, noh näin ekaa odotellessa niin enhän minäkään sen enempää joten lopputulema oli että yhdessä pähkäiltiin et mitäs sitä sit tarttee. Ja samalla siinä meni ne omat vaatteet kassiin kanssa :)
 
Onko muut kuulleet yllättäviltä ja ehkä vähän ei niin halutuilta tahoilta synnytyskertomuksia? Kävin tänään kangaskaupassa ostamassa lakanakangasta pinnasänkyyn ja sain myyjäksi tosi puheliaan (tosin todella sympaattisen myöskin) naisen joka oli ilmeisesti kesällä tullut mummiksi ja sain kuulla niin hänen omansa kuin hänen tyttärensä synnytyskertomuksen ja varsinkin ensimmäisestä synnytyksestä kolmisenkymmentä vuotta sitten hän jaksoi kertoa kaikki veriset yksityiskohdat imukupista ja repeytymisestä välilihanleikkaukseen sekä hirveästä määrästä tikkejä mitä hänelle laitettiin, ei kuulemma tehnyt seksiä mieli pitkään aikaan sen jälkeen.. Siinä selkäkiputuskissani häntä kuuntelin ja mietin vain että miten saan hänet lopettamaan, en olisi millään enää jaksanut seistä ja vielä vähemmän kuulla näin yksityiskohtaisesti siitä kivusta varsinkin näin lähellä ensimmäistä omaa synnytystä. Onneksi olen hyvä työntämään asiat mielestäni ja uskon että tämä ei nyt jää kummittelemaan sen ihmeemmin.. Kaikkeen sitä törmää :)
 
Amalialainen, Voi ei mitä ootkaan joutunut kokemaan! :grin Toisilla ei sitten oo minkäänlaista suodatinta nähtävästi olemassa. Vielä vieras ihminen kun kertoo niin yksityiskohtaisesti. Mulla oma mummi päätti kylässä käydessään tuossa oven suussa vielä kertoa tarinan äidistä joka kuoli sektioon, muut olivat siinä jo toppuuttelemassa että olehan hiljaa siinä. Ei tuo tainnut niin ajatella mitä suusta pääsi. :rolleyes: Niin itsellä siis tod.näköisesti sektio edessä. Jäi vähän kummitteleen. :wink
 
Kyllähän niitä välil saa kuulla :-). Joku aika sitten Maskuun tein valituksen ja sieltä soitti joku isompi herra jolle ärisin puhelimessa asiastani. Kun kerroin hänelle olevan viimeisilläni raskaana ja kuin mua stressi supistaa yms, nii alko kertoon vaimostaan joka oli 5v sitte synnyttänyt yms. Pakko oli vaihtaa aihetta :-D. Ei kiinnostanut sen synnytyskertomus vaa mitä valituksen kohteelle tehdään :-D.
Ei kannata miettiä synnytystä etukäteen tai ainakaan suunnitella miten se sujuu yms. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu ja miten menee. Ajattele vain,et kaikki menee hyvin ja olet sen hetken herra :-). Ja mieti palkintoa jonka kohta saat :-)
 
Joo, ei kyllä kannata synnytystä hirveästi etukäteen miettiä,itseä se ainakin vaan stressasi.. Kyllä se synnytys sujuu omalla painollaan..Ja apua saa..Itselleni sattui kyllä aivan mahtava kätilö,hän osasi kyllä tsempata ja neuvoa mitä pitää tehdä,ja tottakai oman miehen tuki oli erittäin tärkeä :):Heartpink
 
Meillekin sattui kohdalle aivan ihanat kätilöt! Alun perin oli varattu sektioaika, joten alatiesynnytykseen mentäessä en ollut suunnitellut mitä toivoisin synnytykseltä, kun ajattelin että ne toiveet sai heittää romukoppaan.
Kaikki meni kuitenkin niin nappiin että synnytyksestä jäi aivan ihana muisto ja koinkin sen todella voimaannuttavana kokemuksena kohdallani. Hetkessä mentiin ja aivan ihana lopputulos! :)
 
Poika vihdoin synty eilen 18:51. 4150g ja 54.5cm . Kyllähän tuos joku tunti meni. Ei hajua kuin kauan. Kipu oli jotai aivan kauhiaa ja jatkuvaa kalvojen puhkasun jälkee... Takas en mee enää koskaan . Oli ukkoki kauhusta kalpea, ku näki kuin tuskainen olen. Ikinä ennen oo nuin kipiää käyny. Mut paras palkinto kivusta ja työstä on nyt vieressä .
 
Devilangel onnea! :)

Aloin tänään pakkaamaan sairaalakassia kun kävin ostamassa huulirasvaa ja uuden hammasharjakotelon. Tuskastuttaa vaan ku pitäis varpaankynnet leikata ja haluaisin niihin jotakin lakkaakin mutta kun ei taivu! Ehkä mää koitan vielä kieriä tuolla lattialla tai maanitella miehen leikkaamaan.
 
Meidän poika syntyi muutaman päivän käynnistelyn jälkeen hätäsektiolla 10.11 vähän ennen yhtä yöllä :).

Oli kyllä melkonen synnytys ja tällä hetkellä olo semmonen, että tää jäin ensimmäiseks ja viimiseks lapseks :D.
 
Takaisin
Top