laskettu aika marraskuu 2015

Mulla on ainenkin tämä raskaus mennyt juuri kuin äidillänikin mua odottaessa. Ennen puolta väliä alkanut supistukset, suht samoilla viikoilla vierailtu jopa osastoilla/päivystyksessä samoista syistä ja kohdunkanava lyhentynyt samaan tahtiin, oonkin ite syntynyt etuajassa myös ja tunne että niin syntyy tämäkin :) Että jotain se voi kertoa, ei tietenkään mikään absoluuttinen totuus.
 
Mulla ei oo missää kohtaa menny,niinku äidilläni :-D. Äiti käyny vaa kääntyy synnytyssalissa ja mä taas jääny asuun. Pisin synnytys oli neljäs muksu.. 36h ja neljä käynnistystä ja kanavaa 1.5cm ja auki 8cm :-D. Oli siinä ihmettelemistä kätilöillä,ku sentit oli jälellä vauvan synnyttyäki :-D.
Mut nyt jännittää... Tänää neuvolaan tarkistaan tihkuttaako sittenki lapsivettä :-/. lakmusliuskatrstin mukaan tihku.
 
Devil, Oioi tulehan sitten kertomaan mitä neuvolassa sanottiin. :nailbiting:
Millaista tihuttamista sulla on ollut tuo? Huomaako ihan selkeästi?
 
Ei huomaa selvästi. Eilen pilkuhousunsuoja oli kostea.. Siitä tein testin. Ei tunnu enää.. 14:40 menen neuvolaan..
 
Huh.. Ei tällä hetkellä ainakaan ollu lapsivettä havaittavissa. Selän jomotus ja polttelu selässä pakaroissa ja reisissä jatkuu ja siihen meinasi, että hyvinkin saattaa nyt olla avaavia.
 
Toivottavasti vielä hetken pysyisi mukana. Mä muistan lukeneeni jostain et noi liuskat olis herkkiä ettei saisi alapäätä yhtään pestä ettei tule väärää tulosta?

Täällä me pojan kanssa matkataan kotia. Istutaan lasten leikkivaunussa ja meiän lisäks loput on yksin matkustavia. Ja noita muita istuu oikeesti tyyliin joka rivillä. Eikö VRn lippuautomaatti oikeesti kato yhtään minne se sijottaa? Viime matkalla oli enemmän pieniä leikkimässä ja joku kerkes sillon jo valittaa että ei sais yhtään juosta käytävällä ja pitäis olla hiljempaa. Oon varmaan itsekäs mut mun mielestä jos leikkivaunuun tulee ni sit pitäs kestää lasten äänet :D Pakko vielä lisätä että tässä junassa oli vaikka kuinka tyhjiä paikkoja muuallaki ku käytiin pojan kanssa jalottelemassa.
 
Toivottavasti pysyy.. Ei sanonu mitää tollasta neuvolassa.. Pesin vasta illalla suihkussa ja sen jälkeen ei väri muuttunu enää....
 
Kylhän sitä tietenkin vois jo olettaa, että ihmiset tajuaa leikkivaunun olevan lähinnä lasten kanssa matkustaville.. Oma vikansa, jos haluaa tehdä töitä tai keskittyä lukemiseen tuollaisessa vaunussa..
 
Jouduin tänään käymään lääkärissä, kun synnytyshistorian perusteella neuvolatäti hermoili kun kerroin menkkamaisesta jomotuksesta iltaisin. No sitten kävikin ilmi että kohdunkaula on vähän lyhentynyt (nyt noin 2,5cm), kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja sisäsuu sormelle auki. Viikkoja nyt ois siis kasassa 34+5. Elikkäs taas mua makuutetaan, plaah! Toki uudelleensynnyttäjällä tämä ei ole mitenkään ihmeellinen tilanne, mutta varmuudeksi välttää rasitusta..
 
kattjuska: mulla paikat kans ottanut muutosta ja mulle vaa sanottiin,että ottaa vähä rauhallisemmin ja välil koittaa levähtää,mut ei tarvi maata. Sano eilen,et näillä viikoilla enää estellä ja eikä aupistuksiin tehä mitää. Eli antaa supistella yms. No nyt onki supistellu ja poltellu.. Jomotellu yms. Supistellu välil iha jatkuvalla syötöllä. Ja sulla hyvät viikotki.. Miks makuuttavat.
 
No kun edellisetkin synnytykset alko vähä varkain. Ilmeisesti mulla on astetta korkeampi kipukynnys kun mun mielestä nää on ollu ihan tavallisia harjotus supistuksia eikä satu yhtään. Nii ja vauva sais olla vielä masussa ainaski 36 viikoille asti, mielellään pidemmällekin, niin keuhkot on varmasti kehittyneet. Ja tottakai se parempi ois mitä pidemmälle menis, nii pääsis sitte sairaalastaki nopsemmin pois. Eihän sitä enää 35 viikon jälkeen estellä, jos on tullakseen.
 
34 vkon jälkeen. Nii mulle sanottiin. 34vko loppu puolella.. Olisihan se hyvä,ku vaavin pysyisi mukana mahdollisimman pitkään. Sitähän tässä itekin toivoo kovasti.
 
Niin siis mulla tosiaan molemmissa aiemmissa raskauksissa oli vähä ongelmia, ekassa yllätysperätila, vaikka kuinka koitin sanoa että pojan pää on kylkiluita vasten( tunsin hikan). Synnytys alko lapsiveden menolla ja käskivät ootella kotona supistuksia. No minähän ootin ja siite tehtiinkin hätäsektio. (jos lapsi on perätilassa, ja lapsivedet menee, pitää mennä sairaalaan heti, mielellään makuu asennossa) Toisella oli geenivirhe, joka oli havaittavissa jo rakenne ultrassa, mutta eivät reagoineet asiaan. Lapsi sitten syntyi 35+3 ja eli kipulääkkeiden varassa 10h. Nyt ovat sitten neuvolassa vähän herkillä...
 
Se viikkoraja on sairaalakohtainen, meillä se on 35. Ilmeisesti riippuu sairaalan valmiudesta hoitaa keskosia. Kun alle 37 viikkoinen on ymmärtääkseni virallisesti keskonen.
 
Viikkoraja ja painoraja.. Me periaatteessa kuulutaan hämeenlinnaan, mutta kun vauva on niin pienikokoinen, niin eivät suostu hoitamaan, vaan synnytys on tampereella. Onkohan joku 1,5 kiloa rajana ja viikkoja kait 32. Toisaalta ihan ymmärrettävää, koska hämeenlinnassa ei ole valmiuksia hoitaa niin pieniä..
 
Kyllä tässä meinaa jo todenteolla jännittää kun supistelee pitkin aamua, päivää ja iltaa ja nyt on tullut selkäkivut mukaan supistuksiin. Menkkamaisia kiputiloja on kans supistusten aikaan. Toivon mukaan malttaa vielä pysyä sisällä kun ollaan just viikonloppureissulla 120 km päässä synnäristä:sad001 tän viikonlopun jälkeen en kyllä lähde enää minnekkään kauemmas.
 
Oothan muistanu juoda vettä? Kokeile juoda kerralla väh. 1l, panadol ja lepoa :) tsemit ja toivottavasti ei lähe tuleen!
 
Takaisin
Top