Laihduttamalla kohti plussaa

Mulle suositeltiin ravitsemusterapiassa kylläisyyden saavuttamiseksi juomaan iso lasi vettä vartti ennen ruokaa ja syömällä alkusalaatti ennen pääruokaa niin ei tule hotkittua isoja annoksia lämmintä ruokaa. Tämä on toiminut mulla nyt raskauden ajan kun vältän painon nousua. Paino itse asiassa tippunut 4,5kg maltillisesti. Toki kuvotus vähän edesauttanut asiaa ja pelko radista.
Tsemppiä kaikille :Heartred

Kiitos. Otan tän vinkin käyttöön, kun illasta on tota kovaa nälkää. :gen053
 
Mä oon "iltanälkään" avuksi ottanut iltapalalla ison kupin teetä. Sekin kasvattaa annoskokoa jos on tottunut illalla syömään enemmän. :) Toki iltapalalle voi säästää kaloreita muilta aterioita mutta mä ainakin nukun huonommin jos syön illalla paljon. Ja kun aamulla ei muutenkaan oo nälkä niin ei sit ainakaan jos on illalla syönyt ison iltapalan. Mun iltapala on yleensä jugua tai kananmuna, hapankorppuja päällisillä, hedelmä.
 
@Onnenomena niinpä! Keitot on muutenkin hyviä :)

Jee, pääsin 1.4 miettimääni tavoitteeseen jo nyt. Oon tässä henkisesti valmistautunut että tämä hyvä tahti hidastuu kohta (nyt siis ekat 3vk lähtenyt 3,3kg), kun alussa lähtee nesteet liikkeelle yms. Pitää vaan sitten pitää hyvä tsemppi yllä ja tiedostaa että hidaskin eteneminen on kohti tavoitetta.

Oon niin ylpeä miten oon edennyt tässä maltilla ja ilman mitään kitudieettejä ja kieltoja. Tehtiin tänään pitsaa ja oli ihan super mielenkiintoista laskea siitäkin kalorit. Kummasti esim. juuston vähentäminen pudottaa kaloreita. Tuli silti kunnon herkkupitsa ja hyvällä omatunnolla herkuttelin koko pitsan! :) Ja silti päivän kalorit 1800 eli ei edes mikään "tankkauspäivä".

Mites muilla menee?
 
Voisin itekkin tänne pitkän tauon jälkeen kirjoittaa. Viimeiset kirjoitulset just siitä keton epäsopivuudesta ja fitfarmin tehodietin alkamisesta. Nyt fitfarmin tehodietti loppunut ja sain pois 5vkn aikana 5kg pois. Nyt menossa ritakin tehodietti ekaa viikkoa käyn läpi meni1vk päällekkäin toisen valmennuksen kanssa. Nyt lähtenyt tällä dietillä 1kg yhteensä pois 6kg. Matkaa kyllä vielä on runsaasti normi painoon, mutta kyllä sekin tässä häämöttää, kun jaksaa jatkaa matkaa. 25kg vielä pudotettavaa.
 
Mites muilla menee? Onko @Heitsu1996 vielä ostettu valmennus menossa? :)

Täällä -4,3 kg nyt. Pääsiäisenä herkuttelin mutta laskujen mukaan vain sunnuntaina meni kalorit yli mutta ei kaduta, joskus saa herkutella ihan hyvällä omatunnolla! :) Mulla aiemmin ongelmana ollut se, että nää juhlapyhien herkuttelut jää päälle, joten nyt oon iloinen että oon tänään taas palannut normaaliin arkiruokailuun.

Odottelen innolla tuloksia, nyt huhtikuussa pitäis mennä eka rajapyykki 5kg rikki. Ja jos tää 1kg/viikko tahti jatkuu (epäilen että alkaa kohta hidastua) niin loppukuusta pääsisin myös vaa'alla uuteen kymmenlukuun. :) No, sitä ehkä odotellaan toukokuulle, mutta ei haittaa.
 
Mites muilla menee? Onko @Heitsu1996 vielä ostettu valmennus menossa? :)

Täällä -4,3 kg nyt. Pääsiäisenä herkuttelin mutta laskujen mukaan vain sunnuntaina meni kalorit yli mutta ei kaduta, joskus saa herkutella ihan hyvällä omatunnolla! :) Mulla aiemmin ongelmana ollut se, että nää juhlapyhien herkuttelut jää päälle, joten nyt oon iloinen että oon tänään taas palannut normaaliin arkiruokailuun.

Odottelen innolla tuloksia, nyt huhtikuussa pitäis mennä eka rajapyykki 5kg rikki. Ja jos tää 1kg/viikko tahti jatkuu (epäilen että alkaa kohta hidastua) niin loppukuusta pääsisin myös vaa'alla uuteen kymmenlukuun. :) No, sitä ehkä odotellaan toukokuulle, mutta ei haittaa.

Hienoa, voit olla tyytyväinen itseesi! :smiley-angelic003

Minä söin eilen yhden pullan, jonka vieras toi tuliaisiksi. Nyt on sitten ollut taas todella vaikeaa olla syömättä herkkuja, vaikka aiemmin tällä viikolla ei tehnyt heikkoakaan... Vehnä todella addiktoi. Olen yrittänyt syödä reilusti keittoa, jospa se taas parin päivän päästä helpottaa...

Minulla ei ole itsellä vaakaa, täytyy ostaa ensi tilassa. Pääsee sitten seurailemaan painon kehitystä. Mutta en usko, että on lähtenyt puolta kiloa enempää viikossa. Jos sitäkään. Oma vaaka pitää kyllä selvästi olla, että voin mitata aamupainon. Iltapäivisin kun tuttujen luona vaakaa käyttää, niin paino riippuu siitä, mitä on syönyt.

Mutta muuten luulen, että olen syönyt terveellisesti. Paljon keittoja, vihanneksia ja marjoja. Nyt pääsiäisenä olen sallinut itselleni pienen purkin pashaa päivässä.
 
@Onnenomena suosittelen omaa vaakaan! Eri vaa'at voi antaa eri tuloksia ja varsinkin jos aamupainoa ei pääse mittaamaan. Saatat vaikka yllättyä miten paljon lähtenyt :)
 
@Onnenomena suosittelen omaa vaakaan! Eri vaa'at voi antaa eri tuloksia ja varsinkin jos aamupainoa ei pääse mittaamaan. Saatat vaikka yllättyä miten paljon lähtenyt :)

Olit oikeassa! Kiitos tsempeistä, kyllä aion hankkia vaa'an.
Kävin tänään yhden tutun vaa'alla, jolla kävin kolme-neljä viikkoa sitten samaan kellonaikaan. Näytti 2,3 kiloa vähemmän!!! :happy093 Pakko siis ollut tippua ainakin 1,5 kg, noin suurta vaihtelua ei voi olla muuten. Mittasin myös vyötärönympäryksen, koska mittanauha on ollut ainoa mittavälineeni kotona. Vyötärönympärys on nyt kaventunut yhteensä 6 cm sitten helmikuun! :woot: Itselläni on juuri tavoitteena saada pahin sisäelinten ympärillä oleva rasva pois. Alkuun on päästy.

Nyt on minun haastekohta: yleensä tässä vaiheessa ajattelen, että nyt voi vähän löysätä,kun paino on puhonnut, ja sitten kilot ovat tulleet takaisin, kun olen hetken syönyt lähes entiseen tapaan. Tämän vuoksi en ole koskaan onnistunut laihduttamaan kolmea kiloa enempää. Mutta nyt en ala löysäillä.
 
@Onnenomena mahtavaa! :) Pitkäjänteisyys tässä hommassa tuntuu olevan se avain. Vanhoihin tapoihin on helppo luiskahtaa, mutta eikö sanota että uusi rutiini muodostuu 90 päivässä joten ollaan jo hyvän matkaa sinne päin! :)
Mä seuraan painoa myös appissa ja sekin motivoi kun näkee edistymisen ja alaspäin menevän käyrän pidemmällä ajanjaksolla. Ja kun on selkeä tavoite siellä (mulla -12kg) niin ei toivottavasti niin herkästi unohdu tämä homma! :wink
Painon lisäksi seuraan askelia.

Sen haluan sanoa yleisesti että tällainen seuraaminen ei toki kaikille sovi, mutta mua motivoi saavuttaa pieniä tavoitteita päivittäin/viikoittain. :Heartred
 
@Onnenomena mahtavaa! :) Pitkäjänteisyys tässä hommassa tuntuu olevan se avain. Vanhoihin tapoihin on helppo luiskahtaa, mutta eikö sanota että uusi rutiini muodostuu 90 päivässä joten ollaan jo hyvän matkaa sinne päin! :)
Mä seuraan painoa myös appissa ja sekin motivoi kun näkee edistymisen ja alaspäin menevän käyrän pidemmällä ajanjaksolla. Ja kun on selkeä tavoite siellä (mulla -12kg) niin ei toivottavasti niin herkästi unohdu tämä homma! :wink
Painon lisäksi seuraan askelia.

Sen haluan sanoa yleisesti että tällainen seuraaminen ei toki kaikille sovi, mutta mua motivoi saavuttaa pieniä tavoitteita päivittäin/viikoittain. :Heartred

Kuulostaa hyvältä. Mikä appi sulla on?
 
Silloin kun itselläni oli laihdutus käynnissä käytin sellaista appia kuin simple weight tracker - nimensä mukaisesti yksinkertaisemmaksi ei juuri voi mennä ellei sitten ihan ruutupaperille ala tuloksia kirjoittamaan :)

Paljon tsemppiä teille kaikille painon pudotukseen ja raskautumisyrityksiin!

Itselläni tuli viikonloppuna yrityksen aloittamisesta 6 vuotta täyteen ja tänään näimme ultrassa pienen pienen sydämen sykkeen (rv 6+5). Tämä palkinto päihitti kyllä kaiken piinailun painon ja raskautumisyritysten kanssa. :smug:
 
Silloin kun itselläni oli laihdutus käynnissä käytin sellaista appia kuin simple weight tracker - nimensä mukaisesti yksinkertaisemmaksi ei juuri voi mennä ellei sitten ihan ruutupaperille ala tuloksia kirjoittamaan :)

Paljon tsemppiä teille kaikille painon pudotukseen ja raskautumisyrityksiin!

Itselläni tuli viikonloppuna yrityksen aloittamisesta 6 vuotta täyteen ja tänään näimme ultrassa pienen pienen sydämen sykkeen (rv 6+5). Tämä palkinto päihitti kyllä kaiken piinailun painon ja raskautumisyritysten kanssa. :smug:

Paljon onnea ja ihanaa odotusaikaa! Hieno asenne sinulla.
 
Mites muilla menee? Onko @Heitsu1996 vielä ostettu valmennus menossa? :)

Täällä -4,3 kg nyt. Pääsiäisenä herkuttelin mutta laskujen mukaan vain sunnuntaina meni kalorit yli mutta ei kaduta, joskus saa herkutella ihan hyvällä omatunnolla! :) Mulla aiemmin ongelmana ollut se, että nää juhlapyhien herkuttelut jää päälle, joten nyt oon iloinen että oon tänään taas palannut normaaliin arkiruokailuun.

Odottelen innolla tuloksia, nyt huhtikuussa pitäis mennä eka rajapyykki 5kg rikki. Ja jos tää 1kg/viikko tahti jatkuu (epäilen että alkaa kohta hidastua) niin loppukuusta pääsisin myös vaa'alla uuteen kymmenlukuun. :) No, sitä ehkä odotellaan toukokuulle, mutta ei haittaa.
Nyt on Ritakin valmennus ja viimenen viikko menossa siinä tällä valmennuksella tähän asti oon saanu pois lisää sellaiset 3kg. Yhteensä tippunut painoa sellaiset 8,5kg.
 
Takaisin
Top