Laihduttamalla kohti plussaa

Täällä tippunu toukokuusta n. 14kg. Kovasti hidastunut tahti kun ollut henkisesti ja fyysisesti monessa mielessä rankkaa. Mutta tippunut silti eikä takasin ole tullut, joten kai sitä täytyy tyytyväinen olla. Tavotepainoon olis semmone 25kg vielä. Hankaluutena tällä hetkellä, et on päiviä, kun ruoka ei maistuis ja sit välil maistuu herkutkin paremmin. Yrittänyt sinnikkässti vhh/keto meiningillä mutta lipsahtanut nyt reippaasti sinne vhh puolelle ja ihan ehtaa sokeriherkkujakin tullut naposteltua välillä:blackeye:
 
Nyt vasta löysin tämän ryhmän :) meillä lapsettomuushoidot kesken, ensi viikolla mahdollisesti ensimmäinen alkionsiirto.

Mulla on noin 10kg ylipainoa. Alkutilanne oli +15kg, mut sain ensin kympin pois ja sitten viis kiloa palasi.. Nyt iso elämäntapamuutos menossa, otin ravintovalmennuksen avuksi parantamaan hedelmällisyyttä.

Mun suurin vaikeus ruokavalion suhteen on kiire.. Miehen kanssa tehdään pitkää päivää, molemmat työskentelee asiantuntijatason tehtävissä. Eli saattaa yllättäen työpäivä venyä, ja muutenkin työasiat pyörii mielessä jatkuvasti mielessä ja stressitasot on korkealla.

Tykkään syödä terveellisesti ja liikkua, olin mm. hiljattain kaksi vuotta karkkilakossa. Mutta tuo hemmetin kiire! Silloin valitsee helpomman mukaan, einekset ja prosessoidut ruuat. Ravintovalmentajalta tuli ehdoton viesti: rehuja, rehuja ja vielä kerran rehuja. Tänään meni vaikka kuinka aikaa Prisman hevi-osastolla pyöriessä, mut kyl se tästä! :grin
 
Moikka! Olen joskus kirjoittanut ketjun alkuaikana tähän ketjuun, mutta sitten en jatkanutkaan kirjoittelua enkä kylläkään laihduttamista. On kokeiltu eri diettejä pussikeitto, kaalikeitto dietti, vihreä tee kapselit ja personal trainerin saliohjelman mukaan treenaus+ruokavalio personal trainerin ohjeen mukaan jaksoin laihduttaa ja treenata 3kk. Nyt sellainen tilanne on PAKKO saada painoa alas rasvaa maksassa, vaatteet alkaa olemaan sen verran haastavaa löytämään huhuh myls pelkään pahasti sairastumista ja ennenaikaista kuolemaa ja luin sappikivet yksi syy ylipaino ja epäterveellinen ruoka sappikivet leikattiin noin viikko sitten myöskin taustalla tsemppaa laihduttamaan hoitoihin pääsy omalla bmiilla ei hoitoihin päästä ja lähete hylättäisiin ja hoidot sen mukana kokonaan painon takia. Kaikki raskaudet alkaneet hoidoilla eka inseminaatiolla päättyi kohtukuolemaan toinen raskus IVF tuoresiirrosta. Laihdutettavaa olisi huimat 30kg.
Onko kellään kokemusta ketogeenisestä ruokavaliosta?
 
Moikka! Olen joskus kirjoittanut ketjun alkuaikana tähän ketjuun, mutta sitten en jatkanutkaan kirjoittelua enkä kylläkään laihduttamista. On kokeiltu eri diettejä pussikeitto, kaalikeitto dietti, vihreä tee kapselit ja personal trainerin saliohjelman mukaan treenaus+ruokavalio personal trainerin ohjeen mukaan jaksoin laihduttaa ja treenata 3kk. Nyt sellainen tilanne on PAKKO saada painoa alas rasvaa maksassa, vaatteet alkaa olemaan sen verran haastavaa löytämään huhuh myls pelkään pahasti sairastumista ja ennenaikaista kuolemaa ja luin sappikivet yksi syy ylipaino ja epäterveellinen ruoka sappikivet leikattiin noin viikko sitten myöskin taustalla tsemppaa laihduttamaan hoitoihin pääsy omalla bmiilla ei hoitoihin päästä ja lähete hylättäisiin ja hoidot sen mukana kokonaan painon takia. Kaikki raskaudet alkaneet hoidoilla eka inseminaatiolla päättyi kohtukuolemaan toinen raskus IVF tuoresiirrosta. Laihdutettavaa olisi huimat 30kg.
Onko kellään kokemusta ketogeenisestä ruokavaliosta?

Moi! Mä aloitin ketolla mun dieetin ja siirryin sitten vähähiilihydraattiseen, mikä sopi mulle paremmin ajatellen pysyvää elämän muutosta. Nyt on 10kg pois ja tarkoitus ois saada toiset 10 kg pois jouluun mennessä. Mulla ois kanssa vielä 30kg että oisin tyytyväinen. :happy:

Et oo yksin noiden lisäongelmien kanssa. Mulla sokerit on nyt hyvät, mutta esidiabetes sokerit oli hetki sitten.

Mulle on neuvolassa hetki sitten sanottu etteivät tuijotta Bmi:ta hoitoja ajatellen, jos saa oisko 5-10% painosta pois ennen hoitoja. Toki tilanteet vaihtelee, mutta mulle sanottiin näin.

VHH:ta suosittelen, jos keto on liikaa. Eli max 100g hiilareita päivässä ja kyllä paino putoaa. Kaloreita mä vedän nyt 1100-1200.

Tällä tahdilla lähtee mulla noin. 1-1.5kg viikossa ja pidän myös karkkipäivän kun pää ei kestä. :shy:

Nyt ei ole tippunut hetkeen, kun olen syönyt liikaa kaloreita laihtumista ajatellen, muttei ole noussut takaisinkaan kun vahdin hiilareita.

Tsemppiä! :Heartred
 
Moi! Mä aloitin ketolla mun dieetin ja siirryin sitten vähähiilihydraattiseen, mikä sopi mulle paremmin ajatellen pysyvää elämän muutosta. Nyt on 10kg pois ja tarkoitus ois saada toiset 10 kg pois jouluun mennessä. Mulla ois kanssa vielä 30kg että oisin tyytyväinen. :happy:

Et oo yksin noiden lisäongelmien kanssa. Mulla sokerit on nyt hyvät, mutta esidiabetes sokerit oli hetki sitten.

Mulle on neuvolassa hetki sitten sanottu etteivät tuijotta Bmi:ta hoitoja ajatellen, jos saa oisko 5-10% painosta pois ennen hoitoja. Toki tilanteet vaihtelee, mutta mulle sanottiin näin.

VHH:ta suosittelen, jos keto on liikaa. Eli max 100g hiilareita päivässä ja kyllä paino putoaa. Kaloreita mä vedän nyt 1100-1200.

Tällä tahdilla lähtee mulla noin. 1-1.5kg viikossa ja pidän myös karkkipäivän kun pää ei kestä. :shy:

Nyt ei ole tippunut hetkeen, kun olen syönyt liikaa kaloreita laihtumista ajatellen, muttei ole noussut takaisinkaan kun vahdin hiilareita.

Tsemppiä! :Heartred
Viimeksi, kun hoidoissa oltiin sanoivat jo silloisesta bmiistä,että ollaan siinä rajoissa voiko hoitoja tehdä ja suosittelivat painoa tiputtamaan silloin en hengisesti ollut valmis siihen. Nykyisestä painosta jos katsoo 10% ollaan siinä painossa missä hoidoissa sanoivat painon tiputuksesta.10kg ei siis minun tapauksessa riitä koska silloin ollaan siinäpainossa, missä huomauteltiin asiasta jo. Myös itsetunto ja ulkopuolisten huomauttellut terveyden ongelmien lisäksi olisi parempana. Ketogeenisellä uskon, että tuloksia saan aikaisesti.VHH ei nyt tule kysymykseen, kun repsahtamisvaara on eikä karkkipäivä myöskään, kun itellä karkkipäiväksi päivä ei jää :sad001 ja ei niin hyviä tuloksia ei saada aikaseksi. Ketogeeniseen myös oma tsemppari kaveri löytyy :)
 
Moi! Mä aloitin ketolla mun dieetin ja siirryin sitten vähähiilihydraattiseen, mikä sopi mulle paremmin ajatellen pysyvää elämän muutosta. Nyt on 10kg pois ja tarkoitus ois saada toiset 10 kg pois jouluun mennessä. Mulla ois kanssa vielä 30kg että oisin tyytyväinen. :happy:
Tuliko mitään oiretta, kun aloit ketogeeniselle? Otitko jonkun valmennuksen vai itsekkseen ketoilit? Oliko sulla liikuntaa mukana, kun olit ketogeenisellä? Mitä kaikkea ketoilun lisäksi käytit siis vitaamiinit ja muu ohiestavarat?
Et oo yksin noiden lisäongelmien kanssa. Mulla sokerit on nyt hyvät, mutta esidiabetes sokerit oli hetki sitten.

Mulle on neuvolassa hetki sitten sanottu etteivät tuijotta Bmi:ta hoitoja ajatellen, jos saa oisko 5-10% painosta pois ennen hoitoja. Toki tilanteet vaihtelee, mutta mulle sanottiin näin.

VHH:ta suosittelen, jos keto on liikaa. Eli max 100g hiilareita päivässä ja kyllä paino putoaa. Kaloreita mä vedän nyt 1100-1200.

Tällä tahdilla lähtee mulla noin. 1-1.5kg viikossa ja pidän myös karkkipäivän kun pää ei kestä. :shy:

Nyt ei ole tippunut hetkeen, kun olen syönyt liikaa kaloreita laihtumista ajatellen, muttei ole noussut takaisinkaan kun vahdin hiilareita.

Tsemppiä! :Heartred
 
Moi! Mä aloitin ketolla mun dieetin ja siirryin sitten vähähiilihydraattiseen, mikä sopi mulle paremmin ajatellen pysyvää elämän muutosta. Nyt on 10kg pois ja tarkoitus ois saada toiset 10 kg pois jouluun mennessä. Mulla ois kanssa vielä 30kg että oisin tyytyväinen. :happy:
Oliko sulla mitään oireita, kun ketogeenisen aloitit? Ihan itsekseenkö olit ketogeenisellä vai oliko sulla alussa joku valmennus? Entä oliko liikuntaa ketogeenisen ruokavalion lisänä? Entä muut oheistuotteet vitamiinit.....?
Et oo yksin noiden lisäongelmien kanssa. Mulla sokerit on nyt hyvät, mutta esidiabetes sokerit oli hetki sitten.

Mulle on neuvolassa hetki sitten sanottu etteivät tuijotta Bmi:ta hoitoja ajatellen, jos saa oisko 5-10% painosta pois ennen hoitoja. Toki tilanteet vaihtelee, mutta mulle sanottiin näin.

VHH:ta suosittelen, jos keto on liikaa. Eli max 100g hiilareita päivässä ja kyllä paino putoaa. Kaloreita mä vedän nyt 1100-1200.

Tällä tahdilla lähtee mulla noin. 1-1.5kg viikossa ja pidän myös karkkipäivän kun pää ei kestä. :shy:

Nyt ei ole tippunut hetkeen, kun olen syönyt liikaa kaloreita laihtumista ajatellen, muttei ole noussut takaisinkaan kun vahdin hiilareita.

Tsemppiä! :Heartred
 
Pingviiniemo,En tiiä miksi tuo lainaus ei näytä tuota minun kirjoitusta sulle, mutta kysymyksiä olin kysymässä. Oliko jotain oireita, kun aloitit ketogeenisen? Alotitko jollain valmennuksella alussa vai ihan itsekseen? Mitä kaikkea ketogeenisen ruokavalion lisäksi käytit? Oliko ketogeenisen ruokavalion lisäksi liikuntaa?
 
Pingviiniemo,En tiiä miksi tuo lainaus ei näytä tuota minun kirjoitusta sulle, mutta kysymyksiä olin kysymässä. Oliko jotain oireita, kun aloitit ketogeenisen? Alotitko jollain valmennuksella alussa vai ihan itsekseen? Mitä kaikkea ketogeenisen ruokavalion lisäksi käytit? Oliko ketogeenisen ruokavalion lisäksi liikuntaa?

Ketogeenisessa semmonen mahan sekoilu loppui, kun mulla on stressivatsa ja sama toimii VHH:lla. Kannattaa kiinnittää huomiota kuituihin ketossa jos meinaa ummettaa, mutta mahalle keto teki muuten hyvää. :happy:

Ketossa on tärkeetä juoda paljon ja täällä vinkattiinkin, että täytyy muistaa syödä lisänä elektrolyyttejä esim jauheena, kun muuten on vetämätön olo.

Aloitin itse ja kokkasin ruokia joissa on vähän hiilareita: lihaa, juustoa, kananmunia, kasviksia ja vihanneksia. Täytetyt kesäkurpitsat on ihan herkkua ja lihakastikkeet. Max. 30-40 hiilaria oli mulle hyvä, sillä en ois pärjännyt vähemmällä. 20 voi vetää myös.

Liikuin samalla tavalla kuin nyt, eli silloin tällöin lenkkiä. En ottanut ressiä. 5 kiloa lähti hujauksessa, eli keto on todella tehokas.

Niin ja sitten kun paino oli kivasti tippunut, niin palasin hiljalleen kohti VHH:ta. :cat:

Muoks. Monivitamiinit oli mukana!
 
Mulla on kokemusta ketoilusta. Olen saanut sillä 18kg pois. Pudotus on ollut jaksottaista, mutta viimeisen 10kg poistin viime keväänä ennen IVF hoitoja, koska meidän lääkäri oli tarkka, että BMI:n pitäisi olla 30 tai alle, ennenkuin hoidot kannattaa aloittaa. Pääsen alle tuon 30 ennen hoitoja. Nyt kun on PAS kiertoja peräkkäin niin koen hankalaksi laihduttaa. Lähinnä kun pelottaa että jos nyt vielä laihduttaa, niin kroppa luulee että on nälänhätä ja ei haua tulla raskaaksi (vaikka muitakin esteitä on :wink )
Täysin normaalipainoon olisi vielä 5kg poistettavana. Nämä viimeiset kilot tuppaa olemaan myös niitä vaikeimpia, kun poistuvat hitaammin, mitä lähempänä ollaan ihannepainoa.
 
Mulla on kokemusta ketoilusta. Olen saanut sillä 18kg pois. Pudotus on ollut jaksottaista, mutta viimeisen 10kg poistin viime keväänä ennen IVF hoitoja, koska meidän lääkäri oli tarkka, että BMI:n pitäisi olla 30 tai alle, ennenkuin hoidot kannattaa aloittaa. Pääsen alle tuon 30 ennen hoitoja. Nyt kun on PAS kiertoja peräkkäin niin koen hankalaksi laihduttaa. Lähinnä kun pelottaa että jos nyt vielä laihduttaa, niin kroppa luulee että on nälänhätä ja ei haua tulla raskaaksi (vaikka muitakin esteitä on :wink )
Täysin normaalipainoon olisi vielä 5kg poistettavana. Nämä viimeiset kilot tuppaa olemaan myös niitä vaikeimpia, kun poistuvat hitaammin, mitä lähempänä ollaan ihannepainoa.

Aivan upee suoritus! :happy093.
Täällä on kohta lähtenyt - 12kg
Nyt kylläkin vedän pari palaa kakkua naamariin pikku palkintona. :grin

Keto menee mullakin nyt.
 
Moikka! Olen joskus kirjoittanut ketjun alkuaikana tähän ketjuun, mutta sitten en jatkanutkaan kirjoittelua enkä kylläkään laihduttamista. On kokeiltu eri diettejä pussikeitto, kaalikeitto dietti, vihreä tee kapselit ja personal trainerin saliohjelman mukaan treenaus+ruokavalio personal trainerin ohjeen mukaan jaksoin laihduttaa ja treenata 3kk. Nyt sellainen tilanne on PAKKO saada painoa alas rasvaa maksassa, vaatteet alkaa olemaan sen verran haastavaa löytämään huhuh myls pelkään pahasti sairastumista ja ennenaikaista kuolemaa ja luin sappikivet yksi syy ylipaino ja epäterveellinen ruoka sappikivet leikattiin noin viikko sitten myöskin taustalla tsemppaa laihduttamaan hoitoihin pääsy omalla bmiilla ei hoitoihin päästä ja lähete hylättäisiin ja hoidot sen mukana kokonaan painon takia. Kaikki raskaudet alkaneet hoidoilla eka inseminaatiolla päättyi kohtukuolemaan toinen raskus IVF tuoresiirrosta. Laihdutettavaa olisi huimat 30kg.
Onko kellään kokemusta ketogeenisestä ruokavaliosta?

Mulla on kasassa sellainen ns. ketoilun perus/aloitusopiskelupaketti jos kiinnostaa :) Voin laittaa yv:n, kerrot vaan.
 
Mulla on kasassa sellainen ns. ketoilun perus/aloitusopiskelupaketti jos kiinnostaa :) Voin laittaa yv:n, kerrot vaan.
Kiitos :Heartred laitan yv sulle. Hyvältä kuulostaa sinun painon pudotus ja nykyinen tilanne painontiputukseen järkevältä kuulostaa :wink Itsellä runsaasti myös tiputettavaa
 
Pakko tulla tänne sanoon, että - 12kg on edelleen, mutta kyllä on energiataso ihan eri luokkaa kun ennen painon pudotusta. Mua ei sinänsä ylipaino haittaa ja olo oli ihan ok ennenkin, mutta nyt sen huomaa että helpompi mennä ja energiaa riittää pikkumiehelle 10 kertaa enemmän.

Muistan kun katoin vaaka vauvavuoden puolessa välissä ja aattelin että tästä ei ole paluuta. Nyt kuitenkin painan muutaman kilon vähemmän kuin ennen raskautta ja tuntuu että ei tää mahdotonta ole. Kaikin puolin ihana olla ja verensokerit on olleet tosi hyvät ja esidiabetes on edelleen poissa! :woot:

Mites muilla? :cat:
 
Nostan tätä ja kuikuilen onko muita keto/vhh ruokavaliolla olevia :hello

Itsellä keto ollut enemmän tai vähemmän kuvioissa pari vuotta. Tähän on mahtunut tuloksia ja epäonnistumisia, lähinnä kun on vetänyt liian tiukkaa monta viikkoa ja sitten repsahduksia.
Nyt hitaasti, mutta varmasti-tyylillä eteenpäin vhh-painotteisesti, mutta ei haittaa jos lipsahtaa keton puolelle.

@Pingviiniemo vatsan rauhoittumisesta täälläkin hyviä kokemuksia ja energian määrä plus hyvät yöunet on aivan omaa luokkaansa ketoosissa :love017
 
Nostan tätä ja kuikuilen onko muita keto/vhh ruokavaliolla olevia :hello

Itsellä keto ollut enemmän tai vähemmän kuvioissa pari vuotta. Tähän on mahtunut tuloksia ja epäonnistumisia, lähinnä kun on vetänyt liian tiukkaa monta viikkoa ja sitten repsahduksia.
Nyt hitaasti, mutta varmasti-tyylillä eteenpäin vhh-painotteisesti, mutta ei haittaa jos lipsahtaa keton puolelle.

@Pingviiniemo vatsan rauhoittumisesta täälläkin hyviä kokemuksia ja energian määrä plus hyvät yöunet on aivan omaa luokkaansa ketoosissa :love017

Mä täällä pikuhiljaa palailen kohti VHH:ta. Olen siis nyt raskaana ja onnistuin tienaamaan muutaman kilon repsahduksilla. :smiley-ashamed008

Nyt on 2kg poissa ja olo paljon parempi. Tässä raskaudessa en haluasi kiloja ollenkaan.

Vhh:sta olen varma, että auttoi raskautumisessa. Keto oli ehkä jo vähän liiankin tiukka. Siinä kuussa tärppäsi, kun oikein tosissani leikkasin hiilareita sopivissa määrin ja jätin punaisen lihan pois yms... :)

Ja siis mahantoiminta on mullakin ihan riippuvaista syömisestä ja hiilareista. Maha on parempi, kun hiilareita vähentää.

Tsemppiä.:cool05
 
Täälläkin on ketoiltu ja silloin maha hyvässä kunnossa kun juo tarpeeksi ja syö salaatteja...
MUTTA jos lipsahtaa yhtään yhtenäkään päivänä ni ihan jäätävän paha olo ja ummetus ja kaikki alkaa alusta.. kun menee pois ketoosista ni iskee samantien kaikki himot päälle :D mun kohdalla siis aika armoton dieetti.. siks oon kokenut vhh:n parempana.
 
Reilu 4 viikkoa ketogeenistä takana ja -5kg :happy:
Omalla tahdilla tosiaan ja huomaan että yhtenä päivänä viikossa on hyvä pitää pieni tankkauspäivä, eli silloin saattaa mennä hiukan enemmän hiilaria. Energiaa on ja saa taas kotona nurkat kyytiä kun himosiivooja iskee :joyful:

Nyt menossa yk4 ja ovulaation metsästys on käsillä. Toivotaan että jo tämä pieni pudotus auttaisi asiaa (pudotettavaa toki noin 40kg normaalipainoon). Tuntuu että ruokavalion noudattaminen on paljon helpompaa nyt kun on jotain muuta mitä ajatella ja stressata :grin

Muuta tavoitetta en ole asettanut kuin sen, että normaalipainoa kohti mennään ja siihen asti keto kun raskautuu ja sen jälkeen vhh. Aika näyttää miten suunnitelma pitää, mutta asiaa helpottaa ainakin vuoden herkkulakko (ei karkkia tai suklaata). Ja ei huolta, olen kokeillut tätä ennenkin, v2019 olin ilman karkkia ja suklaata onnistuneesti 12kk :p itsellä toimii nämä uudenvuoden lupaukset kun pitää jättää jokin tapa, nyt takana tupakoinnin lopettaminen, yksi karkiton vuosi sekä viime vuosi meni ilman limsaa ja energiajuoma. Tosin tupakka siis jäi kokonaan, limsaa en ole viitsinyt maistaa enää vuoden jälkeen, mutta karkin kanssa en halua lupautua mihinkään liian pysyvään :joyful:

Onko muita pudottajia lähtenyt uuteen vuoteen ketolla tai muilla metodeilla laihduttamaan? :)
 
Takaisin
Top