Laihduttamalla kohti plussaa

Olen ollut sairauslomalla (lähinnä psyykkisistä syistä) keskenmenoni jälkeen jo viisi viikkoa, ja tulen vielä joitain viikkoja varmasti olemaankin. Tänä sairausloma-aikana olen löytänyt liikunnasta ilon, joka on ollut kateissa vuosia. Olen käynyt uimassa, hevostallilla, frisbeegolfaamassa, kävelemässä jne. Tänäänkin askeleita on tullut 16 500, vaikka en ole ollut edes töissä, ja vielä on koiran iltalenkki kiertämättä.
 
Olen ollut sairauslomalla (lähinnä psyykkisistä syistä) keskenmenoni jälkeen jo viisi viikkoa, ja tulen vielä joitain viikkoja varmasti olemaankin. Tänä sairausloma-aikana olen löytänyt liikunnasta ilon, joka on ollut kateissa vuosia. Olen käynyt uimassa, hevostallilla, frisbeegolfaamassa, kävelemässä jne. Tänäänkin askeleita on tullut 16 500, vaikka en ole ollut edes töissä, ja vielä on koiran iltalenkki kiertämättä.

Pahoittelut keskenmenosta. :Heartred
Tosi hyvä, että annat itellesi aikaa ja luvan surra.
Tosi paljon oot myös liikkunut ja muista levätäkkin. :happy:

Mulla on kokemusta myös liiallisen liikunna tuomasta ahdistuksesta ja kehon rasituksesta, mutta niin kauan kun nauttii niin se on aivan ihanaa. :)
 
Wuuhuu! 200g enää siihen, että täys kymppi tiputettu! Oon kyl ilonen. Ja 2.7kg siihen et uus kymmenluku näkyis vaa’al:angelic:
 
Täällä on paino on kertkakaikkiaan jumahtanut, mutta helpompi olla, kun olen vaihtanut maidon juurikin tuohon Alpron makeuttamattomaan mantelijuomaan. Loppukierto lähestyy, joten sekin jumittaa jo painoa.

Ihan mahtavaa Juliet 92!!! :happy093
 
Täällä on paino on kertkakaikkiaan jumahtanut, mutta helpompi olla, kun olen vaihtanut maidon juurikin tuohon Alpron makeuttamattomaan mantelijuomaan. Loppukierto lähestyy, joten sekin jumittaa jo painoa.

Ihan mahtavaa Juliet 92!!! :happy093
Kiitos! Se välillä jumahtaa kyllä! Mutta sinnikkäästi pitää vaan malttaa! Hyvä vaihdos! Turhia hh normimaidossa. Tykkään myös siitä alpron makeuttamattomasta kookosmaidosta
 
Yk 4 alkoi tänään ja masistaa ja toisaalta ei tekis mieli syödä yhtään mitään, mutta toisaalta syödä kunnon lohtupussi karkkia. Mutta taidan jättää välistä. Noh, ainakin saa jatkaa painonpudotusta ja ketoilla ihan rauhassa ainakin vielä kuukauden. Viimeksi eilen pohdin, että just kun oon niin tykästyny tähän ketoiluun niin mahdollisen raskauden takia joutus nostaa niitä hh..
 
Yk 4 alkoi tänään ja masistaa ja toisaalta ei tekis mieli syödä yhtään mitään, mutta toisaalta syödä kunnon lohtupussi karkkia. Mutta taidan jättää välistä. Noh, ainakin saa jatkaa painonpudotusta ja ketoilla ihan rauhassa ainakin vielä kuukauden. Viimeksi eilen pohdin, että just kun oon niin tykästyny tähän ketoiluun niin mahdollisen raskauden takia joutus nostaa niitä hh..

Täällä herkuteltiin eilen, kun pelotti niin ettei viiva vahvistu ja olen tunnesyöjä...
Tänään päätin, että mä jatkan normaalisti VHH:lla.
Eilen oli vaan stressi sitä luokkaa, ettei pärjännyt ja vaikka edelleen harmittaa niin täytyy ittensä vuoksi ottaa ryhtiliike.
Paino on siinä samassa edelleen, mutta varmasti lähtee laskuun taas. :happy:
 
Mulla on nyt kokeilu meneillään, etten punnitse enkä merkkaile syömisiä mutta syön silti vhh/keto. Maanantaina ja eilen söin kyllä pms lohtupannaria. Katsotaan miten vaikuttaa painoon. En varman tällä viikolla viitsi kiusata itseäni käymällä vaa’alla koska menkkaturvotukset
 
Mulla on nyt kokeilu meneillään, etten punnitse enkä merkkaile syömisiä mutta syön silti vhh/keto. Maanantaina ja eilen söin kyllä pms lohtupannaria. Katsotaan miten vaikuttaa painoon. En varman tällä viikolla viitsi kiusata itseäni käymällä vaa’alla koska menkkaturvotukset

Hei! Hyvä idea. Mäkin lopetan tän vaa-alla ravaamisen loppukierrosta, kun mulla paino nousee sen 2kg, kun kuukautiset lähestyy. Varmasti helpottaa omaa oloa. :Heartred
 
Tuli vkl taas otettua hh suhteen rennommin, mut ei mitää mahotonta mässäilyä kuitenkaa. Vaa’alla en oo monee päivää käyny:hilarious: viimeks viime viikol oli kuitenkin hyvällä mallilla. Ketoilua jatkan pääsääntöisesti mutta tuntuu nyt jatkuvasti katkeavan syystö tai toisesta. Itellä ei oo halua mökkivkl tai juhlia väkisin ketoa vääntää ja oon koittanut ottaa rennosti ja nauttia myös kesästä.
 
Tuli vkl taas otettua hh suhteen rennommin, mut ei mitää mahotonta mässäilyä kuitenkaa. Vaa’alla en oo monee päivää käyny:hilarious: viimeks viime viikol oli kuitenkin hyvällä mallilla. Ketoilua jatkan pääsääntöisesti mutta tuntuu nyt jatkuvasti katkeavan syystö tai toisesta. Itellä ei oo halua mökkivkl tai juhlia väkisin ketoa vääntää ja oon koittanut ottaa rennosti ja nauttia myös kesästä.

Kannatta välillä nauttiakkin ja hyvä ettei ole mitään mahdotonta mässäilyä. :happy:
Mulla on nyt kuukauden ollut paino suunnilleen samassa eli se -8kg. :happy:
Nyt kun tuli se kemiallinen, niin ei pystynyt ajatellakkaan laihduttamista kun vasta eilen rupesi syömään paremmin.
Masennukseen ja pettymykseen tulee syötyä...:sad001
 
Kannatta välillä nauttiakkin ja hyvä ettei ole mitään mahdotonta mässäilyä. :happy:
Mulla on nyt kuukauden ollut paino suunnilleen samassa eli se -8kg. :happy:
Nyt kun tuli se kemiallinen, niin ei pystynyt ajatellakkaan laihduttamista kun vasta eilen rupesi syömään paremmin.
Masennukseen ja pettymykseen tulee syötyä...:sad001
Nojoo totta kyllä. Itsellä oli viime viikolla kans jotenki niin kauhee menkkapettymys fiilis. Nyt iloisin mielin metsästelen ovista. Ja paras tapa tiputtaa painoa on kohtuu vauhdilla myös välillä nauttien.
 
Nojoo totta kyllä. Itsellä oli viime viikolla kans jotenki niin kauhee menkkapettymys fiilis. Nyt iloisin mielin metsästelen ovista. Ja paras tapa tiputtaa painoa on kohtuu vauhdilla myös välillä nauttien.

Nyt oon 3 päivää jaksanut olla vähemmällä syömisellä ja painokin lähtenyt laskuun.
Menkkapettymys selätetty. :grin
 
Hei kaikki,

Mulla on mennyt tää Klubi osasto aivan ohi, vaikka n kuukauden päivät olen foorumilla pyörinyt; nyt vasta älysin, että täällä on vielä lisää ketjuja luettavaksi :facepalm:. Mukavaa olisi tsempata toisiamme tässäkin asiassa!

Täällä ilmoittautuisi siis yksi ylipainoinen yrittäjä joukkoon lisää. Minussa on vähän sellaista ikilaihduttajan vikaa, eli olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen. Tosin mitä antaisinkaan nyt siitä, että olisin taas yhtä "lihava" kuin vaikka 15 vuotta sitten... Paino on ollut ylimmillään 92.7kg maaliskuussa, ja nyt korona-karanteenin jälkeen painoa on n. 84kg. Eli mulle onneksi tämä kotona olo ja kuntosalin sulkeutuminen näyttää onneksi enemmän helpottavan kuin haittaavan :hello2

Laihduttamisen keinona käytän ruokalautasen pienentämistä ja ruoan mittaamista kuppi-mitalla. En siis varsinaisesti välttele mitään ruokia, lähinnä yritän säätää annosten kokoa. Homma etenee hyvin hitaasti, mutta tällä hetkellä olen aika positiivisin mielin, että tällä kertaa onnistun. Tavoitteena olisi päästä alle 75kg, ja pysyä siellä eikä jojoilla takaisin.

Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta en ole ihan suoraan löytänyt, että mitenkäs se on sitten jos/kun toivottavasti raskautuu, onko varsinainen painon pudottaminen täysin no no heti alkujaan, riippumatta siitä kuinka paljon ylipainoa raskauden alussa on? Ymmärrän että ylipainoisia kehotetaan lähinnä vain pitämään paino samassa/maltilliseen painon nousuun, mikä käytännössä tarkoittanee sitä että odottaja itseasiassa laihtuu? Olisikohan kellään kokemusta edellisestä raskaudesta, kenties?
 
Hei kaikki,

Mulla on mennyt tää Klubi osasto aivan ohi, vaikka n kuukauden päivät olen foorumilla pyörinyt; nyt vasta älysin, että täällä on vielä lisää ketjuja luettavaksi :facepalm:. Mukavaa olisi tsempata toisiamme tässäkin asiassa!

Täällä ilmoittautuisi siis yksi ylipainoinen yrittäjä joukkoon lisää. Minussa on vähän sellaista ikilaihduttajan vikaa, eli olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen. Tosin mitä antaisinkaan nyt siitä, että olisin taas yhtä "lihava" kuin vaikka 15 vuotta sitten... Paino on ollut ylimmillään 92.7kg maaliskuussa, ja nyt korona-karanteenin jälkeen painoa on n. 84kg. Eli mulle onneksi tämä kotona olo ja kuntosalin sulkeutuminen näyttää onneksi enemmän helpottavan kuin haittaavan :hello2

Laihduttamisen keinona käytän ruokalautasen pienentämistä ja ruoan mittaamista kuppi-mitalla. En siis varsinaisesti välttele mitään ruokia, lähinnä yritän säätää annosten kokoa. Homma etenee hyvin hitaasti, mutta tällä hetkellä olen aika positiivisin mielin, että tällä kertaa onnistun. Tavoitteena olisi päästä alle 75kg, ja pysyä siellä eikä jojoilla takaisin.

Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta en ole ihan suoraan löytänyt, että mitenkäs se on sitten jos/kun toivottavasti raskautuu, onko varsinainen painon pudottaminen täysin no no heti alkujaan, riippumatta siitä kuinka paljon ylipainoa raskauden alussa on? Ymmärrän että ylipainoisia kehotetaan lähinnä vain pitämään paino samassa/maltilliseen painon nousuun, mikä käytännössä tarkoittanee sitä että odottaja itseasiassa laihtuu? Olisikohan kellään kokemusta edellisestä raskaudesta, kenties?

Hieno pudotus jo! :)
Toi ruokalautasen pienentäminen kuullostaa toimivalta.

Raskauden aikaiset painonousu suositukset vaihtelevat todella paljon lääkäri/hoitaja kohtaisesti. Yleisesti hyväksyttävintä on, että paino ei nousisi reilusti ylipainoisilla ollenkkaan, jolloin laihtuu jopa sen 10kg. Itse olen BMI:n mukaan sairaalloisen lihava, eli mulla ei saisi nousta ollenkaan.

Toinen lääkäri sanoi mulle, että 10 kiloa saa tulla ja niin tulikin, kun taas toinen lääkäri sanoi, että ei saa tulla yhtään ja ei haittaa vaikka vähän laihtuisinkin. Hoitaja taas sanoi, että pysy samassa.

Eli ristiriitaista on. Kokemuksesta voin sanoa, että 10 kiloa tuli ja synnärille jäi kaikki. :happy:
Kun pitää painonousun kohtuudessa, niin ei sekään ole vaarallista.
 
Kiitos tästä, näin sen vähän arvelinkin olevan... Mielenkiinnolla odotan, että jos raskaaksi tulen, että mikä mahtaa olla täkäläinen ohjeistus. Itsellä painoindeksi siis edelleenkin merkittävän ylipainon puolella, tästä viime aikaisesta pudotuksesta huolimatta.
 
Täällä paino soutaa ja huopaa kilon sinne ja kilon tänne, eli normaalia painonvaihtelua.
Katoin just Fatsecrettiä ja syön kaloreita about sen verran, että paino pysyy samassa, mukaanlukien herkkupäivät. :happy3
Mistähän saisi taas sen tiputusvaihteen päälle. o_O

Toisaalta olen tyytyväinen jo tähänkin, mutta täytyis rueta tsemppaamaan...
 
Samaa "vikaa" täällä. Minulla yleensä paino laskee sen pari ekaa viikkoa kierrosta, ja sit ovulaation jälkeen yleensä pysyy samassa kunnes nousee taas hieman menkkojen aikana. Tässä kierrossa on jäänyt se painon lasku olemattomaksi, eli tässä kuussa pysynee paino samassa. Aloitimme "tosissaan" yrittämisen kymmenen vuoden tjottailun jälkeen viime kuussa, joten ajatukset pyörii vielä tosi tiiviisti tämän yrittämisen ympärillä, ja jotenkin tuntuu että mentaali kapasiteettia ei riitä siihen, että olisi tarpeeksi johdonmukainen painon pudottamiseksi. Painon pitäminen tasaisena on taito jo itsessään, että hyvä näinkin, mutta toisaalta kun tätä yrittämistä voi olla aika kauankin edessä niin hyvähän se olisi hyödyntää tämä aika painon pudottamiseen... Ehkä se tästä parin kuukauden jälkeen tasoittuu taas ja saa kapasiteettia muuhunkin käyttöön!
 
Mitenkäs täällä menee kaikilla? Oletteko palanneet jo takaisin "arkeen" elämäntapojen suhteen kesän jäljiltä, vai onko kesä mennyt siinä missä muutkin vuodenajat samoilla tavoilla?

Täällä eletään ovulaation jälkeistä aikaa (dpo5), ja ihme kyllä olen taas vaihteeksi kerennyt/jaksanut paneutua elämäntapa muutokseen. Tajusin tossa viikonloppuna, että olen viime viikkoina hieman lipsunut ja kehittänyt muutaman huonon tavan, nimittäin liian myöhään valvomisen ja jokapäiväisen jäätelön syönnin. Olen tämän viikkoa keskittynyt unien parantamiseen laittamalla puhelimen ja TV:n pois klo21 ja käymällä nukkumaan viimeistään klo22, ja se on kyllä auttanut. Tänä aamuna heräsin aikaseen, mutta ensimmäistä kertaa sitten juhannuksen jaksoin mennä lenkille heti aamulla :dance011

Jätskiäkään en ole tällä viikolla vielä syönyt, joten ehkä tämä taas tästä!
 
Takaisin
Top