Laihduttamalla kohti plussaa

Mitenkäs täällä menee kaikilla? Oletteko palanneet jo takaisin "arkeen" elämäntapojen suhteen kesän jäljiltä, vai onko kesä mennyt siinä missä muutkin vuodenajat samoilla tavoilla?

Täällä eletään ovulaation jälkeistä aikaa (dpo5), ja ihme kyllä olen taas vaihteeksi kerennyt/jaksanut paneutua elämäntapa muutokseen. Tajusin tossa viikonloppuna, että olen viime viikkoina hieman lipsunut ja kehittänyt muutaman huonon tavan, nimittäin liian myöhään valvomisen ja jokapäiväisen jäätelön syönnin. Olen tämän viikkoa keskittynyt unien parantamiseen laittamalla puhelimen ja TV:n pois klo21 ja käymällä nukkumaan viimeistään klo22, ja se on kyllä auttanut. Tänä aamuna heräsin aikaseen, mutta ensimmäistä kertaa sitten juhannuksen jaksoin mennä lenkille heti aamulla :dance011

Jätskiäkään en ole tällä viikolla vielä syönyt, joten ehkä tämä taas tästä!

Tosi hyvältä kuullostaa toi sun muutos!
Aamulenkkeily tosiaan vaati asennoitumista. :grin

Me ollaan miehen kanssa ruettu kotitreeniin ja tykkään siitä hommasta. Pihalla käydään välillä vaunulenkillä, mutta 1km on maksimi, sillä vauva ei enää viihdy pihalla kovin hyvin. Pari viikkoa synnytyksen jälkeen pystyttiin lenkkeillä helposti se 7km, kun poika nukkui.

Täällä Dpo4 ja nätisti olen nyt syönyt nämä kolme päivää. :)
Hiilareita tuli eilen sopivasti, mutta muuten on mennyt vähän yli 100g päivässä, mitä yritän välttää.
Tulokset ei vielä näy vielä konkreettisesti, mutta eteenpäin mennään kun en halua että taas lähtee nousuun.

Mulla on kanssa paha tapa syödä illasta tosi myöhään jotain. Olen jo harkinnut melatoniinin ostamista, koska en saa unta kovin hyvin ja sitten tulee pikku ahmiminen kun ärsyttää ne nukahtamisvaikeudet. :meh:

Mies vahtii vauvaa yön jos rupeen syömään melatoniinia siltä varalta etten herää.
 
Siitä se, päivä kerrallaan, valinta valinnalta :smiley-bounce012

Mä kävin vielä ennen koronaa säännöllisesti jumppa tunneilla, mutta nyt kotona en ole niin motivoitunut lihaskuntoharjoitteluun, vaikka siitä siis kovasti tykkään ja kotona olisi jopa sellaisia tankoja joilla saa ihan hyvän treenin. Tällä hetkellä ehkä kerran kahdessa viikossa tulee tehtyä treeni niillä. Kiva, että sulla mies yhdessä tekemässä, se varmasti auttaa motivoitumaan! :thumleft Mun miestä ei siihen hommaan saa, mutta yhdessä sit pyöräillään ja ulkoillaan muuten, niin sitä onkin tullut tehtyä aika paljon viime kuukausina.
 
Välillä tiukempaa ja välillä löysempää meininkiä täällä. Tulos kuitenkin toukokuun alusta 11,3kg. Pitäs kyllä lopettaa nyt noi löysäilyt kokonaa jos alkais reippaammin taas tippumaan. Sairastellut tällä viikolla, liikunnat jäänet koiralenkkienkin osalta vähän kehnonlaisiksi
 
11,6kg tiputettu toukokuun alusta. Kesäkuusta -19 semmoiset 20kg. Huikeeta kyl kattoo vanhoja kuvia, huomaan itsekin eron. Nyt ollut kyllä taas enemmän lipsmisia, mutta onneksi paino silti laskusuunnassa. Vaikeutena tällä hetkellä kun ei oikeen ruoka tahdo maittaa...
 
Nyt vasta huomasin tämän ketjun!

Mulla on ylipainoa, lisää kertynyt ihan hurjaa vauhtia nyt tämän vuoden puolella. Haluaisin semmoset 25kg saada pois, mutta syömishäiriötaustalla haluan ottaa asian suhteen iisisti ja lähinnä muuttamalla elämäntapoja, en niinkään minkään tarkan ruokavalion tms avulla.

Ennen koronaa kävin kuntosalilla säännöllisesti ja muutenkin elämäntapani olivat aktiivisemmat. Just tilasin kotiin bodypump setin ja rupean vähitellen lisäämään liikunnan takaisin elämään.

Herkuttelu on mun suurin pahe, palkitsen itseäni herkuilla ja se on tapa rentoutua jne. Nyt koitan saada kehiteltyä muita tapoja rentoutua ja jättää herkut vähemmälle.
 
Nyt vasta huomasin tämän ketjun!

Mulla on ylipainoa, lisää kertynyt ihan hurjaa vauhtia nyt tämän vuoden puolella. Haluaisin semmoset 25kg saada pois, mutta syömishäiriötaustalla haluan ottaa asian suhteen iisisti ja lähinnä muuttamalla elämäntapoja, en niinkään minkään tarkan ruokavalion tms avulla.

Ennen koronaa kävin kuntosalilla säännöllisesti ja muutenkin elämäntapani olivat aktiivisemmat. Just tilasin kotiin bodypump setin ja rupean vähitellen lisäämään liikunnan takaisin elämään.

Herkuttelu on mun suurin pahe, palkitsen itseäni herkuilla ja se on tapa rentoutua jne. Nyt koitan saada kehiteltyä muita tapoja rentoutua ja jättää herkut vähemmälle.

Tervetuloa vaan joukkoon!
Jos on syömishäiriö, niin todellakin kannattaa vaan panostaa elämäntapamuutokseen eikä kaloreiden laskemiseen.
Mun läheiselläni on ollut syömishäiriö ja paras lääke hälle oli unohtaa vaaka ja keskittyä syömään oikein.

Mulla on nyt 40kg ylipainoa. -9 kiloa oon jo saanut pois.
Tänään on ollut taas pizzan mussutus päivä, kun menkkapettymys on niin paha.
Mies lohdutti, ettei se haittaa ja huomenna taas tiukemmin. Oonhan mä jo saanut paljon pois.

Mä olen aina pitänyt itseäni nättinä ja ollut tyytyväinenkin kun katson peiliin.
Koen olevani onnellinen lihavanakin, mutta nyt vauvan myötä on tullut se ajatus mieleen että haluan elää mahdollisimman pitkään ja olla lapsen ja miehen seurana.

Vaikka jaksankin tällä hetkellä ihan normaalisti toimia, niin toista on sitten 20 vuoden päästä. :sorry:

No mutta suunta on aina ylöspäin, kun alhaalta lähtee. :happy:

Älä sä ole tosiaan liian tiukalla, ettei ala ahdistaa.
Koitat vaan syödä terveellisemmin ja hyvä kun tilasit kotiin treenivälineen.

Välillä saa palkita itteään. En ois onnistunut pudottaan tätäkään määrä ilman pientä herkuttelua. :wink
 
Kiva kun tulee uusia kirjoittelemaan tähän ketjuun :)

Täällä kesä otettu rennosti mutta yllätykseksi paino pysynyt samassa eli ei oo tullu niitä kuuluisia kesäkiloja, hyvin siis sain tiputettua keväällä sen n 9kg kun ei oo jojonnu vielä takaisin :) Nyt tässä taas kun esikoisella alkoi eka luokka ja oon kotona ite niin alkanut taas katsomaan tarkemmin mitä syö ja liikkunut enemmän, jospa se paino lähtisi laskuun ja pääsis ens kuussa uuteen kymmenlukuun :) Annoin miehelle lupauksen tai tavoitteen että pudottaisin syksyyyn mennessä 20kg, saa nähdä kuinka lähelle pääsen, eikös tässä syksyä vielä pari kk oo jäljellä :D
 
Nyt vasta huomasin tämän ketjun!

Mulla on ylipainoa, lisää kertynyt ihan hurjaa vauhtia nyt tämän vuoden puolella. Haluaisin semmoset 25kg saada pois, mutta syömishäiriötaustalla haluan ottaa asian suhteen iisisti ja lähinnä muuttamalla elämäntapoja, en niinkään minkään tarkan ruokavalion tms avulla.

Ennen koronaa kävin kuntosalilla säännöllisesti ja muutenkin elämäntapani olivat aktiivisemmat. Just tilasin kotiin bodypump setin ja rupean vähitellen lisäämään liikunnan takaisin elämään.

Herkuttelu on mun suurin pahe, palkitsen itseäni herkuilla ja se on tapa rentoutua jne. Nyt koitan saada kehiteltyä muita tapoja rentoutua ja jättää herkut vähemmälle.

Kuulostaa hyvältä sun suunnitelma, ja kannattaakin ottaa sillain iisisti jos sh taustalla :) Itsellä on kans ollut sh, siitä tosin jo aikaa mutta silti se kummittelee mielessä, siihen tilanteeseen en enää koskaan halua mitä elämä syömishäiriöisenä oli.
Tsemppiä, tää on ihana ryhmä purkaa mieltä ja omaa tilannetta :)
 
Mullakin tänään herkkupäivä mutta hyvän fiiliksen jumpan vesin ja 12 000 askeltakin tullu joten oon tyytyväinen. Vaakakin näytti samaa vaikka yleensä menkkojen aikana nousee pari kiloa, turvotus kyllä on melkoinen :grin
 
Nyt vasta huomasin tämän ketjun!

Mulla on ylipainoa, lisää kertynyt ihan hurjaa vauhtia nyt tämän vuoden puolella. Haluaisin semmoset 25kg saada pois, mutta syömishäiriötaustalla haluan ottaa asian suhteen iisisti ja lähinnä muuttamalla elämäntapoja, en niinkään minkään tarkan ruokavalion tms avulla.

Ennen koronaa kävin kuntosalilla säännöllisesti ja muutenkin elämäntapani olivat aktiivisemmat. Just tilasin kotiin bodypump setin ja rupean vähitellen lisäämään liikunnan takaisin elämään.

Herkuttelu on mun suurin pahe, palkitsen itseäni herkuilla ja se on tapa rentoutua jne. Nyt koitan saada kehiteltyä muita tapoja rentoutua ja jättää herkut vähemmälle.

Täällä myös syömishäiriö nuorena, nyt jo siis 20v sitten. Olen sen jälkeen ollut ikuinen laihduttaja, mutta kuitenkin lihonut samaan aikaan 30kg niistä ajoista. Suoraan sanottuna olen juuri se tyyppi joka lihoo laihduttamalla. Nyt -9kg maksimista ja tavoitteena olisi vielä yksi 10kg tiputtaa, mutta ei sen enempää. Onnekseni voin sanoa, että koen parantuneeni täysin syömishäiriöstä siinä mielessä, että enää ei käy koskaan mielessä, että oksentaisin tai jättäisin jonkun aterian väliin, eli hyvin terveellä pohjalla on nyt syömiset ja liikkumiset. Paljon olen asian eteen tehnyt päänsisäistä työtä vuosien varrella, ja nyt on alkanut asiat loksahtamaan kohdalle niin että alan uskomaan että oikeasti pystyn laihtumaan kestäviä muutoksia tekemällä. Paljon tsemppiä muutoksiin!!
 
Tervetuloa vaan joukkoon!
Jos on syömishäiriö, niin todellakin kannattaa vaan panostaa elämäntapamuutokseen eikä kaloreiden laskemiseen.
Mun läheiselläni on ollut syömishäiriö ja paras lääke hälle oli unohtaa vaaka ja keskittyä syömään oikein.

Mulla on nyt 40kg ylipainoa. -9 kiloa oon jo saanut pois.
Tänään on ollut taas pizzan mussutus päivä, kun menkkapettymys on niin paha.
Mies lohdutti, ettei se haittaa ja huomenna taas tiukemmin. Oonhan mä jo saanut paljon pois.

Mä olen aina pitänyt itseäni nättinä ja ollut tyytyväinenkin kun katson peiliin.
Koen olevani onnellinen lihavanakin, mutta nyt vauvan myötä on tullut se ajatus mieleen että haluan elää mahdollisimman pitkään ja olla lapsen ja miehen seurana.

Vaikka jaksankin tällä hetkellä ihan normaalisti toimia, niin toista on sitten 20 vuoden päästä. :sorry:

No mutta suunta on aina ylöspäin, kun alhaalta lähtee. :happy:

Älä sä ole tosiaan liian tiukalla, ettei ala ahdistaa.
Koitat vaan syödä terveellisemmin ja hyvä kun tilasit kotiin treenivälineen.

Välillä saa palkita itteään. En ois onnistunut pudottaan tätäkään määrä ilman pientä herkuttelua. :wink
Komppaan kyllä täysin! Itsellä ajatus omasta ulkonäöstä vaihdellut kovasti iän myötä. Teininä ja normaalipainoisena koin olevani kauhee ”läski” vaikka nyt katsellessa vanhoja kuvia tuumin että olenpas ollut pieni. Itsellä alko kilot kertyy hormoonikapselin laiton jälkeen siinä 16-17v iässä salakavalasti ja siinä vaiheessa en mitenkään muuttanut liikunta/syömistottumuksia. Edelline pitkä ja kurja parisuhde toi sitten vielä reippaammalla kädellä lisää kiloja. Vuoden -19 toukokuun lopussa painoin 20kg enemmän kuin nyt tällä hetkellä. Pudotettavaa omaan ihannepainon ylärajaan olisi vielä se 28kg. Haaveilen kevyemmästä kropasta johon olisi tyytyväinen, mutta iän mukana vähentynyt semmoinen ns. ”Hyi olen kamala läski” angsti. Nykyinen mieskin osaa ihanasti zempata ja sanonutkin, että rakastaa minua tämmöisenä, mutta kannustaa ja tukee painonpudotuksessa ja aina välillä huomauttaakin, että hei sun maha/kädet/jalat on taas kaventunu.
 
Moikka, mitenkäs menee kaikilla?

Täällä kp5, eli varsin tylsää aikaa kierrosta (se tunne kun Flo sanoo, että 10 päivää ovulaation....:dead:). Koska tällä viikolla ei nyt hirveästi ole mitään "jännitettävää", olen päättänyt keskittyä omaan hyvinvointiin. Olen tehnyt viimeiset lähes 5kk töitä kotoa, enkä ole juuri pitänyt lomaa tänä vuonna, joten takki alkaa olla hieman tyhjä. Töissä on ollut paljon kiirettä ja stressiä, ja kyllä tämä korona-tilanne myös stressaa (täällä tapaukset ovat taas nousseet n. 90/ päivä, enemmän kuin missään vaiheessa keväällä). Lomalle tekisi mieli, kun huomaan että uupumus alkaa iskeä ja vaikuttaa jo uniin, mutta en oikein tiedä milloin työtilanne antaisi periksi. Lomaa odotellessa haluan siis yrittää pitää itsestäni mahdollisimman hyvää huolta, ja ehkäpä paino saattaisi siinä samalla pudota hieman.

Tällä viikolla aion siis panostaa nukkumiseen (rauhoittava iltarutiini ja ysin jälkeen sänkyyn), liikuntaa sen mukaan miltä tuntuu (tänään jo heti aamusta kävely aamukasteisessa metsässä ja kunnon lihaskuntotreeni töiden jälkeen) ja pidän annoskoot kurissa (illallinen salaattilautaselta). Yritän myös pitää jonkinlaisen tauon päivän aikana, ainakin parina päivänä viikossa (tänään onnistui pitää lounastauko niin että en istunut koneella).

Onko teillä mitä suunnitelmia tai tavoitteita miten edistää terveyttä tai painon pudotusta tällä viikolla?
 
Moikka, mitenkäs menee kaikilla?

Täällä kp5, eli varsin tylsää aikaa kierrosta (se tunne kun Flo sanoo, että 10 päivää ovulaation....:dead:). Koska tällä viikolla ei nyt hirveästi ole mitään "jännitettävää", olen päättänyt keskittyä omaan hyvinvointiin. Olen tehnyt viimeiset lähes 5kk töitä kotoa, enkä ole juuri pitänyt lomaa tänä vuonna, joten takki alkaa olla hieman tyhjä. Töissä on ollut paljon kiirettä ja stressiä, ja kyllä tämä korona-tilanne myös stressaa (täällä tapaukset ovat taas nousseet n. 90/ päivä, enemmän kuin missään vaiheessa keväällä). Lomalle tekisi mieli, kun huomaan että uupumus alkaa iskeä ja vaikuttaa jo uniin, mutta en oikein tiedä milloin työtilanne antaisi periksi. Lomaa odotellessa haluan siis yrittää pitää itsestäni mahdollisimman hyvää huolta, ja ehkäpä paino saattaisi siinä samalla pudota hieman.

Tällä viikolla aion siis panostaa nukkumiseen (rauhoittava iltarutiini ja ysin jälkeen sänkyyn), liikuntaa sen mukaan miltä tuntuu (tänään jo heti aamusta kävely aamukasteisessa metsässä ja kunnon lihaskuntotreeni töiden jälkeen) ja pidän annoskoot kurissa (illallinen salaattilautaselta). Yritän myös pitää jonkinlaisen tauon päivän aikana, ainakin parina päivänä viikossa (tänään onnistui pitää lounastauko niin että en istunut koneella).

Onko teillä mitä suunnitelmia tai tavoitteita miten edistää terveyttä tai painon pudotusta tällä viikolla?

Hyvältä kuullostaa noi sun suunnitelmat! :angelic:

Mä yritän nitistää hiilareita ruokavaliosta ja lyhentää karkkipäivän pituutta yhteen...
Täytyis saada pidettyä vaan se yksi herkkupäivä. Täytyis myös kokata itse enemmän, kun olen huomannut että niinä päivinä kun teen itse ruokaa hiilareita tulee hädin tuskin se 40. :)
 
Hyvältä kuullostaa noi sun suunnitelmat! :angelic:

Mä yritän nitistää hiilareita ruokavaliosta ja lyhentää karkkipäivän pituutta yhteen...
Täytyis saada pidettyä vaan se yksi herkkupäivä. Täytyis myös kokata itse enemmän, kun olen huomannut että niinä päivinä kun teen itse ruokaa hiilareita tulee hädin tuskin se 40. :)

Joo, kokkailla pitäisi täälläkin. Ravintoloihin ei tällä hetkellä tee mieli koronan takia, mutta kotiin tulee kyllä tilattua ruokaa joka viikko, ja sitten kun ne annokset on niin isoja, niistä tuleekin syötyä 2-4 ateriaa, eli aika monena päivänä viikossa. Viikolla kokkaus on hieman haastavaa jaksamisen ja ehtimisen suhteen, varsinkin jos pitäisi vielä kaupassa käydä. Tällä hetkellä käyn kerran viikossa kaupassa viikonloppuisin ja teen sit jotain ruokaa viikonloppuna mitä voi syödä vielä viikollakin, mutta sit ke-to alkaa olla se tilanne että kaapit on tyhjät ja sit joko laittaa jotain pikaista, tai tilataan jotain. Pitäisi varmaan yrittää tehdä enempi ruokaa pakkaseen juuri noita päiviä varten...
 
Mites kaikilla menee? Täällä junnataan - 9kg, mutta nyt laitan pökköä pesään ja aion saada sen - 20kg jouluun menessä. :cool05

Syönyt olen suht terveellisesti, mutta edelleen liikaa että laihtuis. Nyt on vähennettävä kaloreita.
 
Sekin että paino pysyy samassa on saavutus; painoa voi olla helppo pudottaa ja toisaalta nostaa, mutta tasapainoilu voikin olla se hankalin juttu, joten onnittelut siitäkin! :thumleft

Täällä alkukierto meni itseasiassa lopulta aika hyvin omaan hyvinvointiin keskittyen ja painokin on lähtenyt sen myötä taas hieman laskusuhdanteeseen. Tänään pääsin aloittamaan loman, joten fiilis on aina jees :dance008

Pingiviiniemo, oman kokemuksen perusteella suosittelen lautasen vaihtamista pienempään, helpottaa ainakin mua annoskoon pienentämisessä (isolle lautaselle on hankalampaa laittaa pienempää annosta ja jos laittaa, niin se näyttää niin säälittävältä. Toimii ainakin mulla tämä aivojen huijaus :laughing014). Tsemppiä, oot tullut jo pitkän matkaa kohti tavoitetta!
 
Mites muilla menee? Mä onnistuin tossa hetki sitten lihomaan 2kg, enkä laihtumaan 10kg kun stressasin enemmän ja on syysmasennusta.

Sain kuitenkin nitistettyä ne 2kg pois ja sama tilanne on kuin ennenkin. :happy:

Täytyy nyt vaan keskittyä pitämään paino samassa, kun ei voimavaroja ja motivaatiota ole pudottaa. Sellasta se elämä välillä on ja ylpeä olen että edes samassa pysyy.
 
Hienoa @Pingviiniemo että sait painon heti kuriin!! Se on tosi iso saavutus, etenkin jos sulla on taipumusta alakuloon näin syksyllä.

Täällä asia etenee hyyyyyvin hitaasti, lähinnä tasapainoillen. Viimeisen n. 6 viikon aikana painoa on lähtenyt hikiseen 1kg. Lihaskunto treenit ovat jääneet, jotenkin ei ole ollut motivaatiota, vaikka siitä kyllä tykkäisin jos teen. Sitä motivaatiota etsiskelen vielä... Juoksu ja kävely sen sijaan maistuvat useamman kerran viikossa.
 
Takaisin
Top