Laihduttamalla kohti plussaa

Jos vielä juot paljon, niin hyvinkin voi olla syynä :) Tuuhan kertomaan, löytyikö apu!
Tänään meen ostaan hartsporttia, kun siinä on kaikki elektrolyytit. Päätin, että sovitan sen hiilarit päivähiilarimäärään ja syön muuten vähähiilarisempaa ruokaa... Piti vielä avautua, että mulla on ihosairaus joka aiheuttaa punoitusta ja näppyjä yms... Nyt ei ole tullut yhtäkään!!!! Nyt keton aikana, iho on niin hyvässä kunnossa. Olen niin onnellinen, kun ihosairaus on käytännössä pysähtynyt. Arvatkaa motivoiko. :grin:grin:grin
 
Tänään meen ostaan hartsporttia, kun siinä on kaikki elektrolyytit. Päätin, että sovitan sen hiilarit päivähiilarimäärään ja syön muuten vähähiilarisempaa ruokaa... Piti vielä avautua, että mulla on ihosairaus joka aiheuttaa punoitusta ja näppyjä yms... Nyt ei ole tullut yhtäkään!!!! Nyt keton aikana, iho on niin hyvässä kunnossa. Olen niin onnellinen, kun ihosairaus on käytännössä pysähtynyt. Arvatkaa motivoiko. :grin:grin:grin

No taatusti! :happy: Hartsport ei oo tuttu, mutta elektrolyyttijauhetta saa ainakin isommista kaupoista, Prismasta itse ostin. On halvempaa maustamatonta ja montaa maustettua, eikä hiilareita.
 
Tänään meen ostaan hartsporttia, kun siinä on kaikki elektrolyytit. Päätin, että sovitan sen hiilarit päivähiilarimäärään ja syön muuten vähähiilarisempaa ruokaa... Piti vielä avautua, että mulla on ihosairaus joka aiheuttaa punoitusta ja näppyjä yms... Nyt ei ole tullut yhtäkään!!!! Nyt keton aikana, iho on niin hyvässä kunnossa. Olen niin onnellinen, kun ihosairaus on käytännössä pysähtynyt. Arvatkaa motivoiko. :grin:grin:grin
No ihan mahtavaa!!! :)
 
Oon täällä seurannut ketjua mutta vielä ei ole aktiivinen yrittäminen meillä ajankohtaista. Dieettiä en pysty imetyksen takia nyt aloittamaan mutta on alkanut ketoilu kiinnostaa! Ootteko käyny ammattilaisella kattomassa noi ruokavaliot/ kalorimäärät vai itse selvittänyt? Onko tietoa miten sitten kun ketoilun lopettaa, onko "helppo" palata normaaliin, varmasti alkuun paino vähän etsii itseään mutta mulla ongelmana ei niinkään diettien toimivuus vaan sen jälkeinen aika :scratch
 
Oon täällä seurannut ketjua mutta vielä ei ole aktiivinen yrittäminen meillä ajankohtaista. Dieettiä en pysty imetyksen takia nyt aloittamaan mutta on alkanut ketoilu kiinnostaa! Ootteko käyny ammattilaisella kattomassa noi ruokavaliot/ kalorimäärät vai itse selvittänyt? Onko tietoa miten sitten kun ketoilun lopettaa, onko "helppo" palata normaaliin, varmasti alkuun paino vähän etsii itseään mutta mulla ongelmana ei niinkään diettien toimivuus vaan sen jälkeinen aika :scratch
Mä olen ihan vaan netistä ja täältä foorumilta selvitellyt ketoilusta. 1600kcal riittää mulle laihtumiseen, mutta menen nyt 1000-1200 koska haluan nopeamman alun. Olen siis 158cm pitkä ja liikun ulkona kävelylenkeillä. Normaalin palautumisesta en tiedä, muut varmaan paremmin. Itse ajattelin sitten palata normaaliruokavalioon, jos esimerkiksi raskaudun sillä tavalla asteittain lisäämällä hiilareita ruokavalioon. :happy:
 
Oon täällä seurannut ketjua mutta vielä ei ole aktiivinen yrittäminen meillä ajankohtaista. Dieettiä en pysty imetyksen takia nyt aloittamaan mutta on alkanut ketoilu kiinnostaa! Ootteko käyny ammattilaisella kattomassa noi ruokavaliot/ kalorimäärät vai itse selvittänyt? Onko tietoa miten sitten kun ketoilun lopettaa, onko "helppo" palata normaaliin, varmasti alkuun paino vähän etsii itseään mutta mulla ongelmana ei niinkään diettien toimivuus vaan sen jälkeinen aika :scratch
Itse imetin vielä silloin kun tutustuin ketoon, (ostin silloin ketokickstartin valmennuksen kun se oli tarjouksessa) jätin silloin sokerit, viljat, perunat, pastat yms. pois ja jo sillä sain painoa tippumaan hyvin, eikä imetys kärsinyt siitä ollenkaan ja nyt kun imetys on loppunut niin olen syvällisemmin ketosti syönyt. Netistä löytyy paljon tietoa. Lisäksi on paljon kaikkia erilaisia "valmennuksia" ja tietopaketteja rahaa vastaan. Olen laskenut itse sopivat määrät, niihinkin löytyy kaikenlaisia laskureita valmiina.

Luulen, että jos alkaa hirveesti höttöhiilareita yms. pumppaamaan niin se painokin sieltä pompsahtaa. Ketoillessa olo ja virkeystila on kyllä niin paljon parempi kuin hirveästi hiilareita syödessä niin itse en senkään takia kaipaa niitä.
 
Jos kiinnostaa, niin kannattaa kurkata
https://www.ketogeeninenruokavalio.fi/makrolaskuri/

Itse en laskenut kaloreita (-10 kg 6 viikossa), vaan pidin silmänä hiilareita. Kaloreita välillä tsekkasin yksittäisiltä päiviltä ja silloin niitä tuli noin 2000-2300 päivässä. Älkää vähentäkö kaloreita liiaksi! Silloin on vaikea mahduttaa tarpeeksi rasvaa ja ollaan nopeasti keton sijaan kitukuurilla. Tietoa kannattaa oikeasti etsiä ja tutustua makroihin, elektrolyytteihin, oksalaatteihin jne. Mä pääsin IBS:n ja raskauden vuoksi ravitsemusterapeutillekin. Hän oli kovin skeptinen mun ravintoaineiden saannin suhteen, mutta kaikkea sain vähintään suositusten verran :)
 
Jos kiinnostaa, niin kannattaa kurkata
https://www.ketogeeninenruokavalio.fi/makrolaskuri/

Itse en laskenut kaloreita (-10 kg 6 viikossa), vaan pidin silmänä hiilareita. Kaloreita välillä tsekkasin yksittäisiltä päiviltä ja silloin niitä tuli noin 2000-2300 päivässä. Älkää vähentäkö kaloreita liiaksi! Silloin on vaikea mahduttaa tarpeeksi rasvaa ja ollaan nopeasti keton sijaan kitukuurilla. Tietoa kannattaa oikeasti etsiä ja tutustua makroihin, elektrolyytteihin, oksalaatteihin jne. Mä pääsin IBS:n ja raskauden vuoksi ravitsemusterapeutillekin. Hän oli kovin skeptinen mun ravintoaineiden saannin suhteen, mutta kaikkea sain vähintään suositusten verran :)
Joo komppaan kanssa, että muistakaa syödä tarpeeksi. Jos pitkään syö liian vähän menee kroppa säästöliekille ja pitää entistä tiukemmin jäljellä olevista kiloista kiinni.
Ja ehdottomasti tutustukaa aiheeseen, tietoa kyllä löytyy :)
 
Juon päivässä tosi paljon, varmaankin yli minimisuosituksen. Toi elektrolyyttijuttu voisi muuten olla syynä.
Täytyypi tsekkailla. :happy:
Kiitos!
Mulla kans sama homma. Tarttis tarkkailla noit elektrolyyttei ja esim. Suola on semmonen minkä puutteen oon huomannu. Täytyy enemmän lisätä suolaa. Mulla ei pahoinvointia oo ollu, mut huimausta kyllä ajoittain. Eilen varsinkin kun en mitään suolasta syöny. Vedin sit suoraa suolapurkista suuhun ja vissyä lipittelin ni helpotti olo :grin

Itse olen 160 cm pitkä ja liikunta koostuu kävelylenkeistä koiran kanssa. Ikinä en oo mikää himoliikkuja ollut. Uimisesta pidän kyllä ja kävisin mielellään, mutta kun tuo korona sulkenut. Itse ajattelin kanssa sitten raskautuessa lisätä maltillisesti hiilareita, mutta nimenoman hyviä hiilareita.
 
No taatusti! :happy: Hartsport ei oo tuttu, mutta elektrolyyttijauhetta saa ainakin isommista kaupoista, Prismasta itse ostin. On halvempaa maustamatonta ja montaa maustettua, eikä hiilareita.
Lähikaupasta löyty hartsportti ja vichyä. Vetäsin semmosta lasillisen niin tuli varmasti kunnolla elektrolyyttejä. :grin
Täytyy käydä prismasta sitten ettimässä noita hiilarittomiakin.
 
Mulla kans sama homma. Tarttis tarkkailla noit elektrolyyttei ja esim. Suola on semmonen minkä puutteen oon huomannu. Täytyy enemmän lisätä suolaa. Mulla ei pahoinvointia oo ollu, mut huimausta kyllä ajoittain. Eilen varsinkin kun en mitään suolasta syöny. Vedin sit suoraa suolapurkista suuhun ja vissyä lipittelin ni helpotti olo :grin

Itse olen 160 cm pitkä ja liikunta koostuu kävelylenkeistä koiran kanssa. Ikinä en oo mikää himoliikkuja ollut. Uimisesta pidän kyllä ja kävisin mielellään, mutta kun tuo korona sulkenut. Itse ajattelin kanssa sitten raskautuessa lisätä maltillisesti hiilareita, mutta nimenoman hyviä hiilareita.

Niin mäkin ajattelin, mutta todellisuudessa söin höttösämpylöitä, makaronia ja join sokerimehuja :hilarious: Tänään 15+6 ja nyt alkaa taas pystyä syömään fiksummin :)
 
Jos kiinnostaa, niin kannattaa kurkata
https://www.ketogeeninenruokavalio.fi/makrolaskuri/

Itse en laskenut kaloreita (-10 kg 6 viikossa), vaan pidin silmänä hiilareita. Kaloreita välillä tsekkasin yksittäisiltä päiviltä ja silloin niitä tuli noin 2000-2300 päivässä. Älkää vähentäkö kaloreita liiaksi! Silloin on vaikea mahduttaa tarpeeksi rasvaa ja ollaan nopeasti keton sijaan kitukuurilla. Tietoa kannattaa oikeasti etsiä ja tutustua makroihin, elektrolyytteihin, oksalaatteihin jne. Mä pääsin IBS:n ja raskauden vuoksi ravitsemusterapeutillekin. Hän oli kovin skeptinen mun ravintoaineiden saannin suhteen, mutta kaikkea sain vähintään suositusten verran :)

Käyn kattomassa :) Mulla on ravitsemusterapeutti kontakti jossa just tehtiin ihan perus ruokavalio, sanoi että palataan imetyksen loppumisen jälkeen jos vielä haluan laihduttaa. Nyt siinä joka aterialla leipä tai kaks ja kysyin niistä, sanoi että kuitua tarvii ja niistä saa :sorry: Kcal määrä 2400 ja tässä huomioitu imetys. Sokereita oon jättänytkin pois ja valkosia viljoja vähentänyt :smiley-angelic002
 
Käyn kattomassa :) Mulla on ravitsemusterapeutti kontakti jossa just tehtiin ihan perus ruokavalio, sanoi että palataan imetyksen loppumisen jälkeen jos vielä haluan laihduttaa. Nyt siinä joka aterialla leipä tai kaks ja kysyin niistä, sanoi että kuitua tarvii ja niistä saa :sorry: Kcal määrä 2400 ja tässä huomioitu imetys. Sokereita oon jättänytkin pois ja valkosia viljoja vähentänyt :smiley-angelic002

Siitä se lähtee :happy: Mullekin ravitsemusterapeutti valitti heti ruokapäiväkirjan nähdessään kuitujen saannista, mutta kun syötti tiedot ohjelmaan, joka ne laski, niin kuidun saantikin oli suositusmäärien ylärajalla :wink Moni kyllä ketolla syö niitä suosituksiin nähden liian vähän, mutta se ei johdu siitä, etteikö voisi syödä enemmänkin.
 
Eilen tuli syötyä hiilareita 180g, kun pidin pikku karkkipäivän. Toisaalta aattelin, että tästä on hyvä jatkaa ja jos ei ihan ketoon pääse niin ainakin Vähähiilihydraattiseen diettiin kuiteskin. Paino ei paljoa kärsinyt 3kg tippunut ja yksi tuli takas, mikä sekin lähtee todennäköisesti pian taas pois. :happy:
 
Löysin kaupasta alesta puhdistamon elektrolyyttijauhetta ja se päätyi ostoskoriin, vaikka ajattelin että en lähde ketoilemaan, niin jotenkin kuitenkin tekisi mieli kokeilla onnistuisiko se. Mulla vaan tulee kilota aina moninkertasina takaisin niin pelkään että jos ensin ketoilen ja sitten palaan ruokavalioon,niin kilot tulee herkästi takaisin. Voikohan tota elektrolyyttiä käyttää ilman ketoilua, onko mitään ns hyötyä. No ainakin voisi hiilareita vähentää vielä :)

Ja hei vinkkinä ketoilijoille,että on sellasia liuskoja joilla voi testata onko ketoosissa, jos se siis mietityttää että onko vai ei :)
 
Löysin kaupasta alesta puhdistamon elektrolyyttijauhetta ja se päätyi ostoskoriin, vaikka ajattelin että en lähde ketoilemaan, niin jotenkin kuitenkin tekisi mieli kokeilla onnistuisiko se. Mulla vaan tulee kilota aina moninkertasina takaisin niin pelkään että jos ensin ketoilen ja sitten palaan ruokavalioon,niin kilot tulee herkästi takaisin. Voikohan tota elektrolyyttiä käyttää ilman ketoilua, onko mitään ns hyötyä. No ainakin voisi hiilareita vähentää vielä :)

Ja hei vinkkinä ketoilijoille,että on sellasia liuskoja joilla voi testata onko ketoosissa, jos se siis mietityttää että onko vai ei :)
Tosta normi ruokavalioon palaamisesta tuli mieleen, että multa on nyt lähtenyt 3 kiloa. Herkuttelin tossa yksi päivä, niin yksi kilo tuli takasin ja lähti parissa päivässä pois, kun jatkoin ketoilua. Näin ollen 3 kiloa lähtenyt pysyvästi vaikka oli se karkkipäivä. Söin myös pari päivää sen jälkeen normaalisti. Ei ollut haittaa.:happy:
 
Tosta normi ruokavalioon palaamisesta tuli mieleen, että multa on nyt lähtenyt 3 kiloa. Herkuttelin tossa yksi päivä, niin yksi kilo tuli takasin ja lähti parissa päivässä pois, kun jatkoin ketoilua. Näin ollen 3 kiloa lähtenyt pysyvästi vaikka oli se karkkipäivä. Söin myös pari päivää sen jälkeen normaalisti. Ei ollut haittaa.:happy:
Kuulostaa kyllä hyvältä! On välil pidettävä niit herkkupäiviäki. Itel paino vähä jumiutunu nyt mikä tuskastuttaa, mut toivottavasti lähtis taas tippumaan. Mulla oli eilen kans herkkupäivä, mut hh en nauttinu enempää kuin muutenkaan.

Tein muuten ketopinaattilettui! Lisäks söin wigrenin cheddarnakkei. Ihan törkeen hyviä!
 

Liitteet

  • 862CB52D-7E94-4606-AAEB-303D0C1DCCE6.jpeg
    862CB52D-7E94-4606-AAEB-303D0C1DCCE6.jpeg
    41.3 KB · Katsottu: 116
Hei! Huhuilen täällä teitä kokeneempi ketoilijoita! Mistä voisi johtua painojumi? Neljäs viikko alkoi tänään ja viime viikko oli ihan katastrofaalinen. Paino jojoili eikä laskenut yhtään. Makrot ja kulutus syömisiin nähden pitäisi olla ok. Maitotuotteitakin olen vähentänyt. Esim. Rahkat ja maito vaihdettu alpro soyan tuotteisiin (0hh). Tuskastuttaa. Pudotettavaa olisi se 35kg.
 
Takaisin
Top