Laihduttamalla kohti plussaa

Saman huomasin ite että jo viikon jälkeen olo on paljon parempi ja positiivisempi. Mulla on myös suolisto ongelmaa ja foodmappi pitäisi aloittaa, mutta siinä kaikki ne terveelliset ruoka- aineet on just kiellettyjä, en oikein tiedä mitä siinä sitten söisi, jos on vinkkejä niin saa laittaa :)
Tsemppiä ketoiluun ja painonpudotukseen! :)
Kieltämättä osin haastavaa samaan aikaan ketoilu ja foodmap. Foodmapissa kyllä paljon sellaisia ruoka-aineita mitä en normaalisti syö. Sipuli oikeastaan mikä eniten harmittaa. Menee ensimmäisenä testaukseen kun tulee kk täyteen syömättä mitään noista foodmap jutuista. Kukkakaalia en ole ennen syönyt mutta ketoilun takia iskenyt inspiraatio kokeilla muutamaa kukkakaalireseptiä, mutta testaan vasta myöhemmin sitten. Itseltäni on nyt viime viikon maanantaista tippunut yhteensä 3,4 kg, että ihan mukavasti alkanut.

Laitan tähän kuvia ruuistani, jos vaikka saisit inspiraatiota niistä:shy: vähän yksipuoliseltahan tuntuu välillä, mutta kun hedelmät, marjat ja jopa kasvikset täytyy kattoo tosi tarkkaan hiilareiden osalta. Itsellä se max. 20-30 g hh päivässä. Vaihdoin jo maitorahkan ja kahvimaidonkin alpron 0g hh sisältäviin tuotteisiin.
 

Liitteet

  • 79577189-B71F-46A2-B3E0-EACE0AF47117.jpeg
    79577189-B71F-46A2-B3E0-EACE0AF47117.jpeg
    24.3 KB · Katsottu: 137
  • 514CEF8B-4606-443D-8256-469CBE1B6BF5.jpeg
    514CEF8B-4606-443D-8256-469CBE1B6BF5.jpeg
    24.5 KB · Katsottu: 141
  • 50BDC277-A621-49FF-B0DD-A122A7F88A5D.jpeg
    50BDC277-A621-49FF-B0DD-A122A7F88A5D.jpeg
    35.5 KB · Katsottu: 150
  • 9CA6CCD5-662A-4308-9EEB-9BE9E5C1AA5E.jpeg
    9CA6CCD5-662A-4308-9EEB-9BE9E5C1AA5E.jpeg
    23.8 KB · Katsottu: 149
  • B4C9244E-45BC-4CF7-A39A-562D319CE388.jpeg
    B4C9244E-45BC-4CF7-A39A-562D319CE388.jpeg
    34 KB · Katsottu: 138
Muokattu viimeksi:
Kieltämättä osin haastavaa samaan aikaan ketoilu ja foodmap. Foodmapissa kyllä paljon sellaisia ruoka-aineita mitä en normaalisti syö. Sipuli oikeastaan mikä eniten harmittaa. Menee ensimmäisenä testaukseen kun tulee kk täyteen syömättä mitään noista foodmap jutuista. Kukkakaalia en ole ennen syönyt mutta ketoilun takia iskenyt inspiraatio kokeilla muutamaa kukkakaalireseptiä, mutta testaan vasta myöhemmin sitten. Itseltäni on nyt viime viikon maanantaista tippunut yhteensä 3,4 kg, että ihan mukavasti alkanut.

Laitan tähän kuvia ruuistani, jos vaikka saisit inspiraatiota niistä:shy: vähän yksipuoliseltahan tuntuu välillä, mutta kun hedelmät, marjat ja jopa kasvikset täytyy kattoo tosi tarkkaan hiilareiden osalta. Itsellä se max. 20-30 g hh päivässä. Vaihdoin jo maitorahkan ja kahvimaidonkin alpron 0g hh sisältäviin tuotteisiin.


Jes, hei kiitos paljon kun laitoit kuvia! :) Sipuli on kanssa yks iso itellä ja rakastan kaaleja, mutta maha ei kestä enää:sad001
Mistä löytää ton ketoleivän ohjeen, sitä vois testata :joyful:
 
Jes, hei kiitos paljon kun laitoit kuvia! :) Sipuli on kanssa yks iso itellä ja rakastan kaaleja, mutta maha ei kestä enää:sad001
Mistä löytää ton ketoleivän ohjeen, sitä vois testata :joyful:
Ton ohjeen mukaan tein. Kannattaa tehä vähintää kaksinkertasen ja pistää pakkasee ni ei usein tarvii leipoo. Ja vinkkinä viel et kantsii paahtaa kunnolla! Lisää vielä leipämäisyyttä:wink
 

Liitteet

  • DA0CF7AC-4823-41E5-B7F8-E3A72E1280CD.png
    DA0CF7AC-4823-41E5-B7F8-E3A72E1280CD.png
    49.2 KB · Katsottu: 142
  • 09D5D4B8-ADC8-4CB7-AB9A-3CD03308EB78.png
    09D5D4B8-ADC8-4CB7-AB9A-3CD03308EB78.png
    46.8 KB · Katsottu: 141
Kieltämättä osin haastavaa samaan aikaan ketoilu ja foodmap. Foodmapissa kyllä paljon sellaisia ruoka-aineita mitä en normaalisti syö. Sipuli oikeastaan mikä eniten harmittaa. Menee ensimmäisenä testaukseen kun tulee kk täyteen syömättä mitään noista foodmap jutuista. Kukkakaalia en ole ennen syönyt mutta ketoilun takia iskenyt inspiraatio kokeilla muutamaa kukkakaalireseptiä, mutta testaan vasta myöhemmin sitten. Itseltäni on nyt viime viikon maanantaista tippunut yhteensä 3,4 kg, että ihan mukavasti alkanut.

Laitan tähän kuvia ruuistani, jos vaikka saisit inspiraatiota niistä:shy: vähän yksipuoliseltahan tuntuu välillä, mutta kun hedelmät, marjat ja jopa kasvikset täytyy kattoo tosi tarkkaan hiilareiden osalta. Itsellä se max. 20-30 g hh päivässä. Vaihdoin jo maitorahkan ja kahvimaidonkin alpron 0g hh sisältäviin tuotteisiin.
Onpa hienoja annoskuvia! Tosi inspiroivia.
Tässähän itekkin motivoituu :)
 
Onpa hienoja annoskuvia! Tosi inspiroivia.
Tässähän itekkin motivoituu :)
Ja voin muuten sanoa, et ei missää kauheesaa nälässä oo ite ollu vaiks kalorimäärä/vrk on sen 1100-1300. Ja maistoin ruokalusikallisen muehen gluteenittomasta rahkapiirakasta ja hyi ku maistu makeelle:facepalm: ja oon siis mahdoton sokerihiiri normaalisti. Äkkiä sitä makuaistiki tottuu sokerittomuuteen.

Ja hei olis kans jakaa itsetekaistu resepti vähähiilarisii ”jätskipuikkoihin”. Hillitsee itellä näin kesää kohti mennes jätskihimoo.

200g islantilaista jugurttia
250g rasvatont maitorahkaa
47g pensasmustikoit (suosittelen vaihtamaan tavalliseen metsämustikkaan tai johonkin muuhun marjaan)

Kaikki vaan ilosesti sekasin ja mulla riitti kuuteen lidlistä ostettuun mehujäämuottiin tuo satsi. Ja tietty sitte pakkaseen jäätymää:rolleyes:

Kaloreita per puikko n. 54, rasvaa 1,1g, hh 4,16 ja proteiinia 6,9g
 
Juliet92, Kiitos paljon ohjeista, täytyy testata nuo jädetkin kun alkaa jätski hammasta kolottamaan :happy: Tulipas hyvä mieli näistä ja vähän taas motivaatioo lisää!
 
Ja voin muuten sanoa, et ei missää kauheesaa nälässä oo ite ollu vaiks kalorimäärä/vrk on sen 1100-1300. Ja maistoin ruokalusikallisen muehen gluteenittomasta rahkapiirakasta ja hyi ku maistu makeelle:facepalm: ja oon siis mahdoton sokerihiiri normaalisti. Äkkiä sitä makuaistiki tottuu sokerittomuuteen.

Ja hei olis kans jakaa itsetekaistu resepti vähähiilarisii ”jätskipuikkoihin”. Hillitsee itellä näin kesää kohti mennes jätskihimoo.

200g islantilaista jugurttia
250g rasvatont maitorahkaa
47g pensasmustikoit (suosittelen vaihtamaan tavalliseen metsämustikkaan tai johonkin muuhun marjaan)

Kaikki vaan ilosesti sekasin ja mulla riitti kuuteen lidlistä ostettuun mehujäämuottiin tuo satsi. Ja tietty sitte pakkaseen jäätymää:rolleyes:

Kaloreita per puikko n. 54, rasvaa 1,1g, hh 4,16 ja proteiinia 6,9g
Täällä alkaa huomenna ketoilu sun inspiroimana! Kiitos vain. :happy:
 
Juliet92, Kiitos paljon ohjeista, täytyy testata nuo jädetkin kun alkaa jätski hammasta kolottamaan :happy: Tulipas hyvä mieli näistä ja vähän taas motivaatioo lisää!
Täällä alkaa huomenna ketoilu sun inspiroimana! Kiitos vain. :happy:
Mukava kuulla, että oli ohjeista ja vinkeistä inspiraatiota:angelic:

Tässä vielä kuva valkosipulijauheella maustetuista ketosämpylöistä! Ihan parhaita ja ihan leipämäinen koostumus!
 

Liitteet

  • 3D671AA5-ED41-4C7B-9292-7DD5C3B85268.jpeg
    3D671AA5-ED41-4C7B-9292-7DD5C3B85268.jpeg
    44.2 KB · Katsottu: 127
Moikka, tulin tuolta yritystä odottavista huutelemaan :) Somesta löytyy kanssa paljon keto juttuja mistä saa inspiraatiota ruokiin:p
Itse myös ollut vhh:lla ja nyt ketoilen ja - 13 kg lähtenyt :)
Vähän mahtavaa!!! Peukut sulle kanssa.
Mulla eka päivä vasta menossa. Söin äsken pari siivua leipää ja yritin kattoa, että ois mahollisimman vähän hiilareita. Mukana kanaleikkelettä, kananmunaa, juustoa, kurkkua ja tomaattia. Mun ymmärtääkseni juustokin sopii ketoiluun, eikös näin ole? :)
 
Vähän mahtavaa!!! Peukut sulle kanssa.
Mulla eka päivä vasta menossa. Söin äsken pari siivua leipää ja yritin kattoa, että ois mahollisimman vähän hiilareita. Mukana kanaleikkelettä, kananmunaa, juustoa, kurkkua ja tomaattia. Mun ymmärtääkseni juustokin sopii ketoiluun, eikös näin ole? :)
Joo just noi itse leivotut ketoleivät (eli viljattomat) sopii ja juusto myös oikein hyvin pääsääntö taitaa olla vähän hiilareita, sopivasti protskuja ja reilusti rasvaa. Mulla on nyt ollu sellanen appi käytössä mihin merkkaan syömiset niin, mulla menee makrot päivässä niin, että 74% rasvaa, 21% protskuja ja 5% hiilaria. Aikasemmin en merkkailut syömisiä mitenkään ja paino tippui silleenkin, mutta painojumi oli 10 kg jälkeen pitkään ja nyt saanut taas lasku suuntaan sen :)
Tsemppiä kaikille painonpudottajille täällä ja toivotaan plussatuulia tänne :happy:
 
Ja muistakaa, että ketoon kuuluu tosiaan myös rasva, sitä saa oikeasti syödä :) Jos rasva unohtuu, jää makroista vain proteiini, eikä sillä mennä kuuhun. Energiamääriä mun ei tarvinnut seurata yhtään. Ruoista katsoin vain karkeasti, että hh alle 5g/100g. Mulla IBS ja vähän aikaa ketoiltuani en enää tarvinnut foodmapia :wideyed: Vatsa siis sieti kaaleja yms. Ja tosiaan 10 kg lähti ketolla ja sitten pärähtikin plussa :Heartred Nyt 15+2. Tsemppiä kaikille! :wav
 
Ja muistakaa, että ketoon kuuluu tosiaan myös rasva, sitä saa oikeasti syödä :) Jos rasva unohtuu, jää makroista vain proteiini, eikä sillä mennä kuuhun. Energiamääriä mun ei tarvinnut seurata yhtään. Ruoista katsoin vain karkeasti, että hh alle 5g/100g. Mulla IBS ja vähän aikaa ketoiltuani en enää tarvinnut foodmapia :wideyed: Vatsa siis sieti kaaleja yms. Ja tosiaan 10 kg lähti ketolla ja sitten pärähtikin plussa :Heartred Nyt 15+2. Tsemppiä kaikille! :wav

Samaa olin tulossa sanomaan!

Mulla ruoka-aineallergiat helpottui pian ja pystyin syömään taas pähkinöitä ja kalaa. Samoin vatsavaivat ja-kivut loppui.
15kg tais paino pudota ennen plussaa.
 
Ja muistakaa, että ketoon kuuluu tosiaan myös rasva, sitä saa oikeasti syödä :) Jos rasva unohtuu, jää makroista vain proteiini, eikä sillä mennä kuuhun. Energiamääriä mun ei tarvinnut seurata yhtään. Ruoista katsoin vain karkeasti, että hh alle 5g/100g. Mulla IBS ja vähän aikaa ketoiltuani en enää tarvinnut foodmapia :wideyed: Vatsa siis sieti kaaleja yms. Ja tosiaan 10 kg lähti ketolla ja sitten pärähtikin plussa :Heartred Nyt 15+2. Tsemppiä kaikille! :wav
Ooo! Sun tarina kuulostaa niin toiveikkaalle! Mukavaa odotusta! Toivon, että ei itsekään tarttos sit foodmapia noudattaa.
 
Heippa. Oon sitten viime kerran jälkeen unohtanu tänne mitää kirjotella. Nyt on tammikuista tähän päivään pudotettu 10kiloa, hitaasti mutta varmasti.

Tänään tein savukirjolohi keittoa, sisältäen : kyssäkaalia, parsakaalia, kukkakaalia, sipulia, kuohukermaa, pieni jämäpala sulatejuustoa ja mausteet. Kaveriksi tein keto valkosipulileipää.
20200513_143604.jpg
 
Hieno juttu! Ja sitten kun huomaa miten paljon paremmin voi ja on pirteämpi niin se kyllä tsemppaa vielä lisää! :smiley-bounce016
Kannattaa myös perehtyä elektrolyyttien saantiin, ne on tärkeitä ja ihan ehdottomia!
 
Heippa. Oon sitten viime kerran jälkeen unohtanu tänne mitää kirjotella. Nyt on tammikuista tähän päivään pudotettu 10kiloa, hitaasti mutta varmasti.

Tänään tein savukirjolohi keittoa, sisältäen : kyssäkaalia, parsakaalia, kukkakaalia, sipulia, kuohukermaa, pieni jämäpala sulatejuustoa ja mausteet. Kaveriksi tein keto valkosipulileipää. View attachment 89134
Nam hyvät ruoat ollu teillä:p Voisi tehdä savulohikeittoa joku päivä itsekkin :)
 
Täällä on lähtenyt hyvin käyntiin ketogeeninen ruokavalio. Helppohan se on yhen päivän aikana sanoa...:hilarious:, mutta on tullut jo vähän kokkailtuakin ketoruokaa. Netistä tosiaan löytyy hyviä reseptejä.
Löytyy törkeen paljon kaikkea mielenkiintosta ja herkunnäköst:wink iteki hurahtanu kyl vajaassa kahdessa viikossa totaalisesti. Ja paino jatkaa pudotustaan. Menkoist huolimatta.

Mulle maistu huonosti jostain syystä tänään ruoka. Söin vaan aamupalan lisäks alkuillasta tämmösen setin.
 

Liitteet

  • 487391FB-4767-4D4E-A616-E18887A36372.jpeg
    487391FB-4767-4D4E-A616-E18887A36372.jpeg
    31.5 KB · Katsottu: 137
Takaisin
Top