La Toukokuussa 2012

Onpas taas mennyt aikaa, kun olen viimeksi tänne kerennyt kirjoittelemaan ja lukemaan. Mutta halaun antaa voimahalin niille, joille on tullut ikäviä uutisia. <3

Itse olen ollut kipeä ja sain antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen ja antibiootin vaikutuksesta (tosin jo pelkkä raskauskin lisää riskiä) sain hiivatulehduksen. Kiva sitten, kun  apteekissa sanottii, ettei suositella mitään tuotettaa jos on raskaana ja varsin eka kolmannes menossa..Ja samaan hengenvetoon kuitenkin, että täytyyhän vaiva hoitaa pois..Ohjeeksi antoi vielä, että älä laita ohjeen mukaan, ei saa laitaa liian syvälle. Lääkäri sanoi vain puhelimen välityksellä, että valitse tuote joka sopii raskauden aikana, että apteekissa kyllä osaavat neuvoa. Noh, onneksi vaiva näyttäisi olevan paranemaan päin...Mutta varsinkin kun hormonit jyllää ja mieli on herkillä, niin käy ärsyttämään entistä enemmän.

Toissapäivänä alkoi 11. raskausviikko ja täytyy sanoa, että etomiset ja paha väsymys ovat vähentyneet huomattavasti, tuntuu että lähes kokonaan.. Alkuviikosta kävin antamassa verikokeen oli se seerumiseula. Ja np-ultra onkin 24.10.

Elämme myös jännittäviä aikoja, koska ollaan ostamassa ekaa omaa asuntoa! :)

Kivaa viikonloppua jokaiselle!
 
Tsemppiä asunnonostoon Pomppis86! Me juuri pari kuukautta sitten myös ostettiin ensimmäinen oma asunto ja täällä sitä nyt jo asutaan! Se on tosi kiva fiilis. :)

Olethan muuten syönyt maitohappobakteereita sen antibioottikuurin aikana? Niitä voi tietääkseni raskaanakin ihan huoletta syödä ja ne hieman ehkäisevät tuota hiivaa ja auttavat vatsaa voimaan paremmin lääkekuurin aikana. Jos et ole vielä syönyt, niin ehkä voisit syödä vielä lyhyen kuurin, niin hiivakin pysyy varmemmin poissa. :)
 

Heipsis!

Tosi kamalaa, kun niin moni joutunut postuun täältä. Oikeesti toivon, ettei yhtään huonoja uutisia tule enää kellekään.. Tulee itseään ja oireita seurattua tarkkana, kun tietää et on riskialtista aikaa.. Oireiden lisäks alkanut täällä kova flunssa ja kurkku kipeänä. Ääni lähtenyt jo ja nielu arkana.. Lääkärilläkin kävin ja kurkunpään tulehdus ilmeisesti olis ja toisessa korvassa näkyi aavistus jotakin.. Antibioottia ei antanut, koska ei ole ollut kuumetta ja koska on tämä raskaus.. Täytyy kyl mennä uudestaan, jos korva rupee kipuileen.. Kurjaa kun niistäessä menee välillä korva lukkoon ja on tosi kurja olo.. Ja flunssa aiheuttaa törkeetä väsymystä, siis tämän alkuraskuden väsymyksen lisäks.. Onneks viikonloppu edessä, niin saa parannella itseään ja jos ei helpota, niin haen kyl saikkua maanantaina. 

Ihana munkin mielestä toi vauvelin laittama kuvakollaasi.. Itsellä kehittyy maha samaa vauhtia suurinpiirtein.. Kohtu kans eteenpäin kallellaan ja tässäkin raskaudessa alussa paino pudonnut muutoman kilon, niin maha tulee pömpöttään piankin. Haluaisin vaan asian salata, mut saa katsoa kuinka pitkään onnistuu.. Eka ultra vasta 24.päivä eli vähän aikaa vielä. Sitä ennen on lääkärintarkastus 20.päivä, jolloin kokeillaan kuunnella sydänääniä. Toivottavasti kuuluu, kun mies mahdollisesti tulossa mukaan sinne käynnille. Tämä johtuu siitä, ettei todennäköisesti pääse ultraan.. Ja jos sinne pääsee, niin vain hetkeks.. Kurja juttu!

Olossa ei ihmeellisiä muutoksia, väsymys ja närästys vaivaa, sekä kasvaminen.. Maha siis alkanut pömpöttää ja rinnat turvonneet.. Mielihaluiksi tullut kaikki suolainen ja rasvainen.. Mistä lie sit se johtuu? Viime raskaudessa teki pahaa jo rasvaisten hajukin eikä maistunut yhtään.. Painoa siis saattaa tulla lisää, nyt kun ei flunssan takia pysty niin paljoa liikkuun ja mieli tekee epäterveellistä.. Tätä yritän itselle vakuutella, kun lääkäriin meen tarkastukseen ja silloin vaaka näyttää tuhatta ja sataa.. Kovasti valmistautunut selittään, et tää flunssa ja sit ilkeä mies, joka toteuttaa mun mielihaluja. Hän kyl mielellään syö epäterveellisesti, joten saa syyn kans itselleenkiin hankkia ja laittaa ei sallittua sapuskaa, koska mä haluun.. Meneeköhän selitykset läpi? No sitä odotellessa. Oikein hyvät viikonloput teille kaikille!!

 
Moi kaikki !

Mä oon hermoillut oman tietokoneeni kanssa jo pitkään, ei oo antanut kirjoittaa vastauksia ollenkaan mihinkään ketjuun oikeastaan ja muutenkin muuttanut mun Vau:n sivut ihan ihmeellisiksi. Nyt siis äitin luona ja johan toimii tällä koneella :)

Hirmuisen suuret pahoittelut kaikille joilla pienokainen ei pysynyt kyytissä. Kamalaa lukea tuollaisia uutisia :'(

Uusille mammoille kovasti tervetuloa !

Mulla tosiaan olis uusinta siitä varhaisultrasta maanantaina ja kyllä jännittää että mitä siellä näkyy, vai näkyykö mitään ! Huh.. Oireet on kyllä vähentynyt. Väsyttää edelleen mutta ei niin pahasti mitä aiemmin, etovaa oloakaan ei ole ollut ihan hirveästi, vähän vain muutamina aamuina. Rinnat on kyllä hiukan arat ja tuntuu myös että olisi vähän ainakin turvonneet (tai sitten se on toiveajattelua ;D). Mutta jos nyt malttaisi pysyä selväjärkisenä maanantaihin asti.

Lapsen isäkin on pariin otteeseen soittanut, ensimmäisellä kertaa kysyi erään yhteisen kaverimme numeroa ja toinen puhelu oli niin outo että.. Hän soitti kysyäkseen että oliko hänellä iso. ?! Sai kyllä mut hiljaiseksi, ei oo ennen kukaan kyllä tuollaista kysynyt ja teki mieli sanoakkin että etkö nyt itse näe.. Mutta sainpas pidettyä suuni kiinni. :D Ja mainittakoon että ikää miehellä nyt on 23v.. Huhhuh.. Kummallakaan kertaa hän ei maininnut vauvasta yhtään mitään, enkä sitten viitsinyt itsekään ruveta, riita siitä olisi kuitenkin syntynyt.

Tsemppiä kaikille mammoille ja pikkuisille ! Ja virkeyttä näihin ankeisiin ilmoihin !
 
Heippa taasen,

Sash79: olen kovin pahoillani ja surullinen puolestasi. Paljon voimia!

Lämmin kiitos myös ainakin Fiannalle ja Tellalle myötäelämisestä :-) Hyvä että teillä olo hieman parempi ja hieno että Tellan pikkuisen sydämensykkeet löytyivät hermostuneen odotuksen jälkeen! Kyllä tuollainen aina säikäyttää...

Sol: alkuvaiheessa oli täällä myös enemmän tuota valkovuoto-hulahtelua, ja aina pelästyneenä juoksin vessaan tarkastamaan että mitä siellä housuissa on... Tsemp!

Vauveli: hienoa ettei vuotoa enää ole :) "Menkkahaukan" äitiysvaatteita täälläkin himoitaan heti kun ajankohtaiseksi tulee :-D

Pomppis: olipahan apteekkireissu sinulla! Toivottavasti pääset vaivoista pian ja harmittomasti eroon..

Inna: huh huh sanonpa vaan tuosta exästäsi... Ehkä todellakin olet better off without him! Ei nyt oikein kypsältä kuulosta tuo. Voimia sinnekin!

Oma olo on ollut entistä järkympi täällä. Eilen aamulla oksensin kaksi kertaa. Yhden porkkanan voimin jaksoin mennä lääkäriin, jonka jälkeen sammuin parin tunnin päiväunille. Sen jälkeen ei mennyt mikään alas, ei edes vesi. Oksensin kaksi kertaa, kunnes mahasta ei enää tullut edes mahanesteitä ylös. Lääkäri määräsi hyvänlaatuisia (ei sikiölle vaarallisia) pahoinvointitabletteja joita sitten illalla otin yhden mutta en huomannut sanottavaa vaikutusta. Tabletin jälkeen sain syötyä ehkä kaksi-kolme lusikallista puuroa jonka jälkeen oli taas nukuttava jottei tullut ylös.

Tänä aamuna taas aloitin tabletilla ja sain syötyä muutaman lusikallisen muroja. Menin nukkumaan kunnes äkkiä heräsin siihen että nyt vois tehdä mieli leipää. En siis tiedä tuleeko lääkkeen vaikutus vasta nyt, mutta tänään olen sitten voinut vähän paremmin ja pystynyt syömään hyvin pieniä suupaloja kerrassaan oksentamatta. Lääkäri myös suositteli noita yleisiä ripuliin ja oksennustautiin tarkoitettuja mineraalijuomia oloa helpottamaan mutta ainakin eilen nekin tulivat ylös. Tietokoneella on tällä hetkellä vaikea olla - saa jotenkin aikaa oksettavan olo oikopäätä. Joten tämä nyt haittaa mm. työntekoa entisestään. Toivottavasti olo alkaa tosiaan sieltä viikolta 8-9 jo helpottaa kuten ensimmäisessä raskaudessa!

Lääkärissä käynti joka tapauksessa helpotti koska hän kävi tuota ultratutkimusta uudelleen läpi, ja sanoi, että oikeastaan tuo sikiöpussi vastasi viikkoa 8, kun taas sikiö viikkoa 7, kun ultranottohetkellä olin viikoilla 7+4. Kuulemma tällaiset "eriaikaiset kehitysvaiheet" (sikiön ja sikiöpussin välillä) ovat etenkin näillä viikoilla enemmän kuin tavallisia, ja että niihin voi olla omat syynsä ilman että asiassa olisi mitään erityistä ongelmaa. Tuo kontrollikäynti ilmeisesti tarkoittaa vain sitä, että silloin voidaan verrata sikiön kehitystä edelliseen ultraan. Saattaa esimerkiksi olla että tässä välissä sikiö ottaa kasvuspurtin ja siksi sikiöpussi oli jo isompi. Tietenkin ongelmaksi asia tulee mikäli sikiöpussi jatkaa hurjasti kasvuaan, mutta sikiö jostakin syystä ei. Mutta toivotaan että näin ei siis käy.

Tämä kuitenkin rauhoitti mieltä kun en keskiviikkona tiennyt ollenkaan että kuinka vakavasta aiheesta nyt on kysymys, kun jäi ihan epäselväksi. Ilmeisesti kuitenkin hyvin tavallinen asia, joka saattaa käydä jopa valtaosalle odottavista naisista tässä vaiheessa. Joten helpotuksen huokaus sikäli ja toivotaan että seuraavassa ultrassa sikiö on jo ottanut kasvuspurtin!

Mukavaa viikonloppua toivottaen, Kenai
 
Pomppis, paranemisia! Ja kerro kun saatte sen oman kämpän :)

Kevätneito, toi flunssa on tosi väsyttävää, ite olin ihan kuollut kun sairastin sen. Paranemisia sullekkin!

Inna, oon vähän ihmetellytkin, missä lienet :D Täällä pidetään peukkuja sun uusintaultraan, tulethan heti kertomaan mitä näkyi! Ja tuosta exästäsi, ei tosiaan ihan kovin kypsältä kuulosta, pärjäät varmasti paljon paremmin itseksesi :)

Kenai, toivottavasti pahoinvointilääkkeet tepsii ja saat mahaasi edes jotakin täytettä. Ja tuo lääkärisi selitys kuulostaa ihan järkevältä, eiköhän siellä kaikki ole kunnossa ensi kerralla :)

Huhhuh, onpa ärsyttäviä välillä nää olot: Ensin kauhea nälkä, niin syön kamalasti, mutta sitten tulee huono olo kun söi niin paljon ;D Tänään olis ensimmäinen kerta, kun pitäis pystyä juksaamaan kavereita. Ne on tulossa iltaa istumaan meille ja eivät siis tiedä tästä mun tilasta. Kai käyn ostamassa alkoholittomia ja "juopottelen" muitten mukana :) Aika hankalaa kyllä tää salailu! Pitää pistää jotain löysää vaatetta päälle, kun oon ihan turvoksissa kokoajan :P

Mukavaa viikonlopun jatkoa!
 
Masut näkyy alkaneen kasvaan vähän siellä sun täällä, eks ookkin ihanaa!!! mä niin ootan et tulis jose kunnon pallo, ettei näytä lihonneelta, vaan just niinku raskaana olevalta. Sit kireetä trikoota ylle ;DD

Hauskalta kuulosti sun iltas Fianna. Tsemppiä salailuun. voipi ol ettei kukaan hokaakkaan, ainakaan jos siiderit näyttää samallaisilta ulospäin, ku muilla.

Mä vuosin edellisyönä taas. Ja nyt tuli vähän enempi ja vielä punasempaa ku alkuviikosta, mut siihen yhteen kertaan se sit taas jäi. Eilen päivällä, eikä tänään oo tullu taas yhtään. Kummallista :/ No, uskon silti et kaikki on kunnossa.

Oireita tuntuu pukkaavan jokapäivä lisää: rinnat alkanu arastaan hieman ja pahoinvointi senku yltyy. Tänään oksensin kaks kertaa. Oli niiiin karmee olo siinä kahdeksan tietämillä ku heräsin. Hyppäsin suoraan päätä vessaan. Hyvä ku kerkesin ettei lattialle tullu. Sit vähän unta lisää ja parin tunnin päästä sama juttu. Siis kaamein olo tähän mennessä. Vanhemmalla likalla oli yökaveri ja piti vielä aamupöydässä kauhistella/selitellä pahaa oloani ja varmistaa et tiesikö et meille tulee vauva, ettei vahingossa luullu oksentelun johtuvan muusta.. no, kyl hän oli tietonen asiasta.  :D Hassuu ku pakko selitellä, mut ku en haluu antaa sellasta kuvaa et tääl juopoteltais tai vastaavaa. Aion olla tosi tarkkana raskauden aikana alkoholin suhteen. Toisii se kumma kyllä oudoksuttaa, mut must se on ihan selkee juttu et raskaana ollessa ei alkoholi sovi kuviohin. En kestäis sitä ajatusta et lapselle sattuis jotain sen takii ettei ite voi pidättäytyy. En muutenkaan tykkää kyl viinalla läträtä. Siiderin tai kaks voin joskus ottaa, mut en ikinä enempää. Ei kiinnosta humalahakuinen juominen. :D

Mites teillä muilla? Onko joku kommentoinu raittiutta raskauden aikana negatiivisessa mielessä?
 
Lämmin kiitos kaikille osanotosta keskenmenooni vielä kerran.

Ja pahoitteluni Sash79:lle. Ikävää että sinullekin kävi näin. Voimia kovasti surun keskelle.

Inna90: pidän peukkuja sulle huomiseen ultraan, että kaikki sulla olisi siellä masussa hyvin. Asioilla on taipumus järjestyä niin kuin niiden pitääkin.

Kenai: Kurjaa, että ultrassa ja muualla työntekijät saattavat olla niin rutinoituneita, etteivät muista meidän maallikkojen ymmärtämättömyyttä. Jotkut aiheuttavat turhaa huolta tokaisuillaan. Itse olen päättänyt muutaman vastaavan tokaisun kuultuani, että lääkärillä ja muilla "asiantuntijoilla" asioidessani kysyn aina niin kauan, että olen varmasti ymmärtänyt asian laidan. Vaikka varmasti välillä melko tyhmältä vaikutankin kysymyksineni:
"Siis... anteeksi, mutten vieläkään ymmärtänyt. Voitko vielä kerran selittää..."
 
Ikävältä kuulostaa myös pahoinvointisi Kenai. Toivottavati menee pian ohi.

Tella: Onneksi pääsit uuteen ultraan ja kaikki oli kuitenkin hyvin. Tuskalliset 5h sulla todellakin olleet.

Tanjainen: Kirjoitit: "Mikään joulukaan lapsuudessa ei ollu näin raastavaa :D" 
Ja oot kyllä NIIN oikeessa! Alkuraskauden epätietoisuus on raastavaa.

Pomppis86: Hiivatulehdus on yks ärsyttävimmistä vaivoista maanpäällä. Oon huomannut, että niilläkin on joskus taipumus tasapainottua itsekseen, kun vaan jaksaa vähän aikaa kärsiä. Mut ei toki aina. Toivotaan, että pääset vaivastasi nopeasti. Niin ja onnea uudesta asunnosta!

Voi Vauveli, kun sulla tuo vuotelu jatkuu. Onneks se on pysynyt pienenä ja oireet vahvana. Kyllä se hyvin menee. Uskotaan niin!

Itselläni on kyllä tosi pöllämystynyt olo.
Vuotoa kesti vaan muutaman päivän ja se oli vähäisempää kuin normaali kuukautisvuoto. 
Ennen keskenmenoa mulla ei ollut ollenkaan nälkä. Saatoin olla tuntikausia muistamatta syödä. Mutta nyt keskenmenon jälkeen mulla on koko ajan nälkä.
Suussa maistuu ihan kummalliselta.
Väsyttää ja oksettaa.
Lämpöä yhä 37,2 astetta. 
Pissahätä jatkuvasti.
Eli ihan niinkuin raskausoireita parhaimmillaan. Ainoostaan rinnat ei oo enää arat. On kuitenkin isommat vielä kuin normaalisti. 

En oo vielä jaksanut käydä ostamassa testiä, että näkis joko raskaushormoni ois poistunut kokonaan. Mielessä on kyl käynyt myös ajatus kaksosraskaudesta ja toisen alkion keskenmenosta... Yhdellä ystävällä tapahtui vuosia sitten niin. Mutta en edes jaksa pitää toivetta yllä, koska onhan tuo NIIN pieni mahdollisuus, etten halua dillä itseäni kiusata. Kaikkea sitä edes pieneen mieleen tulee. höh ja pöh.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Vauveli, ei meidän ystäväpiirissä ainakaan suhtauduta negatiivisesti raskauden takia juomatta olemiseen. Aika omituista, jos joku ei ymmärrä, että alkoholi ja raskaus eivät sovi yhteen. Itse en kyllä ole aivan supertarkka, esimerkiksi aivan alkuviikoilla maistoin pari kulausta kuohuviiniä yksissä juhlissa. Yhteensä määrä oli varmaan 1 cl, enkä ajattele sellaisesta olevan mitään haittaa. Muuten kyllä ihan tipattomasti olen luonnollisesti elellyt. Ennen raskautta arkielämässä kyllä join usein ruuan kanssa lasillisen viiniä ja vähän viinejä harrastankin, mutta ei meilläkään humalahakuista juomista harrasteta.

Pajupilli, olisiko tuo sinun vuotelusi voinut mitenkään olla "valemenkat"? Joillakinhan saattaa tulla menkkamaista, mutta niukempaa vuotoa pari kolmekin kertaa alkuun ja jopa juuri silloin, kun menkkojen pitäisi laskennallisesti olla. Oletko menossa ultraan tarkistamaan, mikä tilanne on?
 
Ilta meni hyvin, kivaa oli. :) Kukaan ei ainakaan sanonu mitään, että epäilisi mun tilaani. Kaadoin suosiolla siiderin aina lasiin, kun niissä tölkeissä lukee turhan isolla se "alkoholiton". Ja kun kaikille kaadettiin lasit viiniä, mies joi pikkuhiljaa sekä mun että omansa ;D 
Mä periaatteessa ymmärrän sen, että raskauden aikana jotkut juo yhden silloin tällöin. Mutta ite aion olla juomatta kokonaan. Ihan kokeilumielessä kiva testata, kaipaako viinilasillista 9 kuukauden aikana.
 
Kiva Fianna, että ilta meni mukavasti ja huijaus läpi! :D

Mulle on muuten kyllä jo selvinnyt, kaipaanko sitä viiniä ja vastaus on kyllä! En kaipaa humaltumista enkä bileitä, koska niistä en erityisemmin ole innostunut ennenkään, mutta kaipaan ruuan ja viinin täydellistä liittoa. Eli esimerkiksi tosi hyvää vuohenjuustoa ja sen kanssa pirskahtelevaa Sauvignon Blanc -viiniä tai hyvää medium-pihviä loistavan tuhdin punaviinin kanssa. :) Tätä ei pidä käsittää väärin: aikomustakaan ei ole mielitekoja toteuttaa, koska juomatta oleminen ei sinänsä ole ongelma minulle. Mutta voin sen ihan hyvin tunnustaa, että kyllä mä viiniä kaipaan. Yhdeksän kuukautta on silti niin kovin lyhyt aika, että voin hyvin ilman tuota nautintoa olla. Ihan yhtä lailla, kuin voin olla esimerkiksi ilman niitä ihania pastöroimattomia sinihomejuustoja.
 
Moi !

Olen kyllä teidän kanssa ihan samaa mieltä siitä että mun on parempi ilman exää.

Kenai, kovasti tsemppiä pahoinvoinnin kanssa ja toivon myös että lääkkeet tepsii ! Ja hyvä että sait selityksen mistä nuo kasvujutut johtuu, toivottavasti pikkuinen ottaa nyt siis kunnon kasvupyrähdyksen :)

Fianna, mulla on myös tuo että on huono olo kun ei ole syönyt, sitten kun erehtyy syömään vähänkin liikaa niin on ihan ähky ja kamala olo sen takia. Tasapainottelua vaatii kyllä. :D Hyvä että ilta meni hyvin ja onnistuit huijaamaan kavereita. :D

vauveli, uskon ja toivon myös että vuotelusta huolimatta kaikki on kunnossa. Nuo sun oireet kyllä kuulostaa tasan siltä että joku siellä kasvattelee itseään. :) Mulle on myös ollut aina itsestäänselvää että raskaus ja alkoholi ei kuulu yhteen, myös kaveripiirille ym. läheisille on aina ollut automaattista että jos porukassa on raskaana oleva niin sille sitten on jotain alkoholitonta. :)

Pajupilli, ihmeelliseltä kuulostaa kyllä oireesi. Minä en varmaan saisi mielenrauhaa ennen kun menisin ultraan tarkistamaan :D
Isosiskolla tuli juuri nuo Kevätpörriäisen mainitsemat "valemenkat" kun hän rupesi toista poikaansa odottamaan. Raskaus meni oikein hyvin alusta loppuun asti. Olisiko Pajupilli sinullakin tosiaan niin?

Täällä olisi pari tuntia ultraan ! Oli pakko tulla panikoimaan vielä tänne, minua niin jännittää. Huhhuh, mutta pian on epätietoisuus ohi ja tiedetään missä mennään. Rinnat on kyllä niin arat että mahallaan ei pystynyt eilen illalla nukkua.

Lapsen isä taas lauantai-illalla soitteli että olisinko hänet baariin kuskannut. No, en kuskannut. Seuraavan kerran jos hän vielä soittelee niin valaisen kyllä hiukan miekkosta siitä tosiasiasta että odotan vauvaa joka sattuu myös hänen olemaan. Enkä mä ole mikään viikonlopputaksi, kyllä pisti ärsyttämään. Anteeksi valitus mutta tuo mies saa mut käymään ihan ylikierroksilla kyllä. -.-

 
 
Kenai:Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, tiedän kuinka rankkaa se on! Ja kun siihen ei oikeen mikään auta. Yhtä itkua ja tuskaa minullakin ollut, mutta pikkuhiljaa alkaa helpottamaan. Ei siihen osaa oikein mitään neuvoja antaa, kun mikään eipysy sisällä vaikka kuinka vähän ja pieniä määriä ottaisi lyhyin väliajoin. Itselle salmiakki teki hyvää ja coca-cola.

Inna:Tuuhan heti langoille, kun olet ultrassa käynyt. Täällä jännätään sun puolesta! Ja tuosta sun ex-ukosta..annahan sen olla, kuulostaa hyvin lapselliselta tapaukselta. sanot sille suoraan miten asiat on.. =) Mutta nyt ollaan peukut ja varpaat pystyssä täällä, että ultrassa kaikki ois hyvin!

Omaa: Tänään oli ensimmäinen nla käynti. Käytiin tietty kaikki rutiini jutskat läpi. Viikkoja nyt nla laskurin mukaan 10+4.  Olin onnellinen, ettei pissassa enää ketoaineita, siis tämä  juominen riittää. Luultavasti tiputukseen ei enää tarvi..Olokin on jo hieman parantumaan päin, että eiköhän tästä selvitä  hengissä! =) Onkos muilla näin päin pahoinvointia, että aamut on suht ok ja sitten illalla alkaa se kamala etominen ja oksentelu?? minulla siis näin päin..ja yölläkin joudun vähän soppaa ottamaan, ettei kovin huonoksi olo heittäityisi!
Niin ja se ihanin asia.... Sydän äänet kuuluivat oikein hyvin, siellä se sykytteli 170.. :)
Pian pitäisi lähteä verikoikeissa käymään, sitä down- näytettä antamaan ja niskapoimu-uän sain 26.10, sekin siis pian =)

Ihania uutisia muutenkin sain tänään kuulla. Yks kaveri oli käynyt tänään ultrassa, hällä oli näkynyt kaksi pientä elämän alkua masussa <3  Ja nyt odottelen toisen kaverin soittoa joka myöskin menossa tänään varhaisultraan, että mitäs uutisia sieltä kuuluu!

Jotenkin ihanasti alknut tämä viikko =) Toivottavasti muillakin. Ihanaa viikkoa siis kaikille.

Ja jostain kumman syystä massua alkanut turvotella alamahasta ja jotakin kipujakin on..Luulen, että massu näkyy tässä raskaudessa aiemmin kuin nuista kahdesta. Niissä näkynyt vasta viikolla 20 ..

Noh, olipas tässä läpinää taas =)
 
Inna, täällä myös kovasti on peukut pystyssä, että uusintaultrassa kehittyvä alkio sieltä löytyisi!


Edit. Ai niin, jopas on ollut hauskoja uutisia Marde sun ystävällä kerrottavana. Aikamoinen jymypaukku tuo kaksosuutinen! Toivottavasti kaikki menee hänellä raskaudessa hyvin loppuun asti! :)
 
Moikka vaan kaikille!

En olekaan tainnut tähän ketjuun kirjotella, vaikka olenkin täällä kovasti lueskellut muiden juttuja. Erityisesti mua on kiinnostanut nuo vuotohommat, koska itsekään ei olla alkuraskaudesta vuodoitta selvitty...Eilen heitin jo toivon kun alkoi tulla yhtenään veristä vuotoa, joka onneksi kyllä loppuikin illan aikana. Aamulla tietenkin hermoheikkona suuntasin lääkäriin, jotta saisin jotain selvyyttä asiaan. No siellähän näytti kaikki olevan ainakin toistaiseksi oikein hyvin, sydän löi ja pikkunen liikkui jo kovaa vauhtia menemään....Kyllä ne vuodot säikyttää, mutta kai tässä on vaan yritettävä pitää pää kylmänä ja toivoa että ensi kerrallakin kaikki näyttää vielä hyvältä :)
 
Kurjaa et sullakin Isla on vuotoa tiputellu. Se on niin ärsyttävää, ku siitä jää heti sellanen epävarma olotila, et mitäs ny, onks kaikki hyvin vai milleen...? Eilen vuosin ja tänään aamulla taas. Ei näy loppuvan. Viikko siitä kun alko. Aloin mäkin jo miettiin sitä mahdollisuutta et oisko valemenkat menossa. Oireet on kuitenkin niin huikeet etten jaksa uskoa et ois kesken mennyt. Ja kun sitä vuotoo tulee vaan pyyhkiessä kerran tai pari päivässä. Vessassa silti ravaan varmaan tunnin välein ku on kokoajan veskihätä :DD
 
Pajupilli,
mull meni ihan kananlihalle ku kirjotit.. Sä taidat kuule ehkö sittenkin olla raskaana jos kerran oireet on noin selkeet. Nyt testiä tekemään ja aika varhaisultraan. Tääl pidetään peukut pystyssä, et kaikki ois hyvin tai jos siel oli kaksoset, ni edes toinen ois vielä matkassa mukana.

Mukavaa viikonalkua kaikille. Nyt syömään jotain ku on  niii heikko olo. Aamulla jo kaks kertaa oksentanu. 4-viljan puuro puolen päivän maissa kuitenkin onneks pysy sisällä.
Se on moro.
 
 Ultrassa käyty ja kaikki oli juuri niinkun kuuluukin !! Viikkoja pienokaisella 7+3 ja pituutta löytyi kaikki 12.4mm  <3 Sydämen syke näkyi näytöllä, oli se vaan hienoa katsottavaa :)

Olen kyllä ihan onneni kukkuloilla ! Laskettu aika on ultran mukaan 25.5.2012 <3

Kyllä varmasti tiesivät kaikki että oli tullut hyviä uutisia, tulin sieltä lääkärin huoneesta kyllä niin hymy korvissa kun olla ja voi !

marde85, ihanaa kun siellä kuului sydänäänet ! Ja muutenkin oot kyllä saanut ihania uutisia kaveripiiristä. :)

Isla, ei muutakun mukaan vain kirjoittelemaan :) Voi että kun noita vuotoja tuntuu olevan liian monella nyt :/ Mutta onneksi siellä näytti kaikki olevan kunnossa, tsemppiä !

 
Heippa, liityn tänne mukaan nyt...rv 6 + 4 ja toisinaan oksettava olo aamuisin rinnat tosi arat ja ku ottaa rintsikat pois niin sattuu ja nipistelee, ummetustakin tuntuu olevan ja tänään ja eilen on alavattasta sattunut ihmeellisesti, ihan kuin jotain painontunnetta tms. Inhottavaa. Olin jo viikko sitten ultrassa ite maksoin kun halusin tietää ettei ole kohdun ulkopuolinen ja kaikki ok. Oikeassa paikassa oli, mut gyne sanoi et olisi liian pieni viikkoihin nähden ja sehän näytti kyl ihan jo selvältä. Soitin vielä varmuudeksi vielä sairaalaankin ja kyselin vaan jotta olisin saanut oloni turvallisemmaksi. Välillä tosiaan itkettää ja naurattaa. Viimeisestä raskaudesta on aikaa jo kun nuorin aloitti eskarin juuri. Minua vaan pelottaa ettei kaikki menekään hyvin. Ja se vielä, et olen ollut masentunut ja sairastanut paniikkihäiriötä. Nyt kuitenkin jouduin lääkkeeni lopettamaan kuin seinään ja siitä on tullut oireita, ei kyllä muuta ku sähkötyksen tuntua kropassa ja sekin on nyt jo pikkuhiljaa häviämässä. Onneksi. Mutta eteenpäin tässä porskutellaan.
 
Iltaa ystäväiset!
Nyt tarvitaan kohtalotovereita! Onko kellään muulla pahoinvointia 24/7, joka talttuu ainoastaan syömällä? 1,5 tunnin välein pitää ihan viimeistään syödä tai alkaa tosissaan oksettaa ja etoa, eikä ilkeä olla pystyasennossa, eikä kyllä oikeastaan vaaka-sellaisessakaan.. Herään yöllä myös noina 1,5 tunnin väliaikoina ja on ihan pakko nousta syömään jotain, tai ei tarvitse enää nukkua.. Aikaisemmissa raskauksissa ei MITÄÄN vastaavaa, toki normaalipahoinvoinnit, mutta nekään ei ollut lainkaan syömissidonnaisia.. Ikävää tässä on myös se, että aikaisemmissa raskauksissa painoa tullut 20-40 kiloa, eikä tää varmaan ainakaan helpota painonhallintaa :D

Älkää kuitenkaan luulko väärin, myös ihania oireita löytyy, nimittäin ne hetket kun ihanat ja lämpimät onnentunteet valtaavat vartalon päästä varpaisiin emoticon
 
Ihanaa et sait mukavia uutisia ultrasta inna90!!!
Tuskin maltan odottaa omaa ultraani. Niin kovin haluisin jo päästä kurkistaan masuasukkia. No 2 yötä enää. Torstaina lekurille ja toivon mukaan tulee hyviä uutisia ja vauva on oikeessa paikassa ja vuoto on ollu harmitonta. Näin yritän ainakin itelleni uskotella..

Täällä kans on sellasta painontunnetta ja vihlaisuja mahassa päivittäin. Toivotaan et kaikki on sullakin hyvin nimetön.

Sol_
pahoin vointi on heittäytyny aika pahaks täälläkin. Keskellä yötä en sentään vielä oo oksentanu, mut aamuisin ja iltaisin kyllä. Tänään mies teki mulle limpunsiivun jossa mini lättaa päällä ja toi sänkyyn ku läks seittemältä töihin. Ja kumma kyl se autto. En noussu vaik teki pahaa. Söin hitaasti nautiskellen "herkkuleipäni", paha olo meni ohi ja nukahdin uudelleen. En muista näin hyvin nukkuneeni aikoihin. Kerran kävin vaan veskissä kahden hujakoilla. Vaik en sen vähempää eilen ees juonu. Kiva jos kohta alkais se veskissä ravaaminen helpottaan, ku ei uskalla edes pihalle lähtee tytön kaa jos on just litkiny kahvia. Hätä tulee heti vaiks vielä viimeseks käväsis takki päällä pytyllä :D 

Oon miettiny tota kahvin juontia.. et pitäiskö siitä luopuu, tai ainakin vähentää?? Maito oli aamulla loppu, niin keitin teetä. Kahvia kun en voi mustana vetää alas. Hyvin se tuntu teekin maittavan paahtoleipien seurana. Kait se ois ainakin suositeltavampaa kun kahvi.
 
Takaisin
Top