La Toukokuussa 2012

Heips kaikille!

Vihdoinkin uskaltaudun tänne kirjoittamaan. Laskettu aika 20.5 ja nyt menossa raskausviikot 8+2. Varhaisultrassa kävin viime viikolla 7+4 ja kaikki oli hyvin. Pienen alkeellinen sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Kesäisen keskenmenon jälkeen kuitenkin on vielä pieni pelko mielessä, että menee kesken, mutta niin kauan kun raskausoireet pysyvät, niin eiköhän toivossa ole hyvä elää. =)

Ikää kohta 32 vee ja esikoista toivomme perheeseen.
 
Inna90:Aivan loisto uutisia sait ultrassa.. Ihanaa ja onnea :)

Tervetuloa uusille odottajille!

Pahvoinvointia näyttää monella olevan. Itsekkin sain vielä sairaslomaa ensi viikon loppuun ja lääkäri määräsi minulle myös primperan- tabletteja pahoinvointiin. Minulla siis illalla ja yöllä pahvoinvointi pahimmillaan. Mutta silti ehkä helpottamaan päin.
Epäilin heti, kun lääkäri alkoi puhua nuista primperan tableteista. Kyselin, että onko vaaraa vauvalle, lääkäri sanoi ettei ole ja soitti myös vielä toiselle lääkärille. Myös apteekissa kyselin, että ovathan vaarattomia. Kuulemma ovat. Joten nyt ensimmäinen tabletti otettu ja toivon sen todella helpottvan iltaa.
Tsemppiä kaikille joilla pahaolo päällä!! Yritetään jaksaa päivä kerrallaan
 
Inna, ihanaa kuulla että kaikki masussa oli hyvin!

Marde, toivotaan että tuo sinun pahoinvointi hellittäisi kohta! Varmasti todella heikko olo, jos mitään ei saa syötyä ja kaikki tulee ulos :/ Ja ihana, kun sulla ystäväpiirissä noin paljon vauvauutisia :)

Ja tervetuloa kaikki uudet odottajat!

Mulla oli tänään eka neuvolakäynti ja neuvolan laskurin mukaan olis nyt 7+6, mutta epäsäännöllisen kierron takia ei voi varmaksi sanoa oikein mitään. Minun epäonnekseni sain kuulla, että varhaisultra kuului vielä viime vuonna kunnan tarjoamiin palveluihin, mutta täksi vuodeksi säädökset muuttui.. Vähänkö harmittaa! No, onneksi minulla on seuraava neuvola jo kahden viikon päästä ja hoitaja lupasi, että voidaan kuunnella sydänääniä. :) Ehkä se saisi minut uskomaan, että mahassa todella on jotakin. Ihme homma, kun aikaisemmin mulla on ollut hemoglobiini n. 135 eli suht hyvä, mutta nyt oli tippunut 115. Luulin että se tippuu vasta kun on pisemmällä..
Kerkesin just puhumaan hoitajalle, että oon hieman epävarma tän raskauden suhteen, kun oireet on niin vähäisiä enkä ole oksentanut kertaakaan. Niin ei hitsi kun oksetti, kun olin kävelemässä koululle aamulla! Olin ihan varma, että purjoan kohta siihen kävelytielle :D Mutta sain onneksi pidäteltyä. :)
 
Hei Finna!

Huomasin et meillä on laskettuaika samanapäivänä.
Joko sinä olet käynyt neuvolassa? Mulla on eka käynti ensiviikon maanantaina... Hiukan jännittää vaikka lapsia on jo entuudestaan 3 tyttöä.
 
Tervetuloo mukaan Hipsuliini.

Eiköhän kaikki hyvin mee. Toivotaan ainakin parasta. On se sellasta jännäämistä nää ekat kriisiviikot. Ku pääsee kympin ohi ni alkaa jo aika varmoilla vesillä oleen. Ja niin ku moni jo kertonutkin et kun kaikki on hyvin verhaisultrassa ni on 98% mahdollisuus et raskaus ei keskeydy vaan jatkuu loppuun asti. Siks sitä ultraa nii kamalasti oottelenkin. Pakko saada varmuus et kaikki on kunnossa.

Tänään en oo onneks vuotanu vielä yhtään. Josko se nyt vihdoin jo sois loppua. Haluisin jo päästä nauttii täst raskaudesta oikeen kunnolla. Viel en o vauvalle mitään ostanu, mut kovasti tekis jo mieli hakeen joku pehmonen käärö jota vois hypistellä ja haistella. Vaik ei vauvantuoksuu siinä viel olekkaan :))
 
Loppuviikkoja kaikille :D
 
Kiitos kaikille onnitteluista ym. :)

Tosiaan noita viikkoja olikin nyt noin vähän, tai vähemmän mitä alunperin luulin ja vauva sai alkunsa paljon myöhemmin mitä kuvittelin joten pisti kuviot uusiksi. Tiedän että kuulostan nyt ihan kamalalta ja ties miltä mutta rohkaistun silti ja kerron. Eli lapsen isä ei ole tuo mulkvist ex, vaan eräs parin vuoden aikainen ystävä jonka kanssa ollut tämmöistä ei-niin-vakavaa säätöä aina kun molemmat sinkkuina on oltu. Eli eron jälkeen palasin taas tuon miehen luo ja näin kävi. Nyt ollaan juteltu, hän seurustelee vakavasti ja sanoi ettei ole valmis isäksi. Korosti kuitenkin että jos haluan lapsen pitää niin asia ok, ja se on hänen henkilökohtainen helvetti miten hän asian selittää tyttöystävälleen ja että mä en saisi siitä murehtia. Ei tästä meidän välille mitään suhdetta kehity, mutta mies sanoi ettei halua olla selkärangaton, sanoi että seurailee tilannetta ja hädän tullen on apuna.

Toivottavasti ette lynkkaa mua ihan totaalisesti vaikka tämä tilanne näin erikoinen onkin. :| Mutta siis parempi näin ja olen tilanteeseen nyt supertyytyväinen.

sol_ Mulla on myös tuo 1,5h:n maaginen raja, en rupea (vielä ainakaan) oksentamaan, mutta tulee huono ja äärettömän voimaton olo, tuntuu ettei sormeaankaan jaksaisi liikauttaa. Mulle riittää ihan joku hedelmä tai jogurtti tms, mutta jotain tosiaan pitää suuhun saada.

vauvelille kovasti tsemppiä ultran odotukseen, on se vaan piinaavaa odottaa ! Mä odotan kans että uskaltais ostaa vauvalle jotain pientä jota vois hypistellä ja ihastella. :D Mutta jos tosiaan vielä hetken malttais. :)

marde toivottavasti nuo tabletit tehoaa ! Työssäni olen aika paljon noihin Primperaneihin tutustunut ja ihan tehokkailta on vaikuttanut, joten toivotaan että sulle niistä myös apua. :)

 
Voi Inna, eipä nyt tuon perusteella kenelläkään pitäisi olla varaa tuomita yhtään ketään. :) Jokainen elää omaa elämäänsä ja tekee omat ratkaisunsa ja ne eivät kuulu kenellekään. Onneksi tuo ystäväsi ymmärtää, että se ei todellakaan ole sinun vastuusi ja huolesi, miten hän asian tyttöystävälleen selittää. Mun mielestä se on hyvä, että hän joutuu asiaan selittämään, sittenpähän tyttöystäväkin saa tietää, ettei mies taida olla ihan sitä uskollisinta sorttia. Ilmeisesti näin on kuitenkin sinulle paljon parempi, ettei tarvitse olla sen exän kanssa tekemisissä asian tiimoilta! Ja vielä muuten tosiaan onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, en tainnut muistaa kirjoittaa!

Täällä olo on alkanut helpottaa,  kohtahan on jo 11 viikkoa täynnä! NT-ultrakin on niin lähellä, jo viikon kuluttua!
 
Kevätpörriäinen, kiitos kauniista sanoista ja onnitteluista :) Onhan tämä vähän hämmentävää, mutta tosiaan parempi näin. Ja lapsi kun ei suunniteltu ollut niin en arvannut että näin kävisi. Mutta nyt olen enemmän kun onnellinen pienestä ! :) Ja kun mies kuitenkin ymmärtää että hänenkin täytyy jotenkin olla vastuussa ettei jätä meitä vauvan kanssa ihan oman onnen nojaan. Ja hänen kanssa pystyy keskustelemaan asioista niinkun aikuiset mikä on kyllä aivan ihanaa.
Joo onneksi todellakaan ei tarvitse olla exän kanssa tekemisissä, hänelle kun asian selvitin, niin vastaus oli että "No hyvä etten oo isä. Koskas me harrastetaan seksiä?" ARGH ! Voitte varmasti kuvitella kun mulla vähän kiehahti siihen äijään, pidin kyllä suuni kiinni vaikka sanottavaa olisi ollut vaikka kuinka. -.-
Hyvä että sulla olo jo parempi :) Kyllä se aika vaan äkkiä menee kun sullakin tuo ultra jo pian !

 
Inna; taitaa olla hyvä näin, pystyt juttelemaan lapsen isän kanssa ja hällä lienee näinollen laatuisammat geenitkin, hihi :) ihana homma joka tapauksessa et siellä kaikki hyvin, se on pääasia !

Just kun viimeks pääsin kirjoittamaan pahoinvoinnista, niin sekös meni ohi :o oon ihan ihmeissäni. Tosin erinäiset ruoka-aineiden ajatukset ällöttää edelleen mut mitään oksetusta ei oo! Onko teillä näin et ois yhtäkkiä loppunu ? Rinnat edelleen arat ja väsymys jotain ihan tähtitieteellistä. Kylmää kokoajan ja mahaa on alkanu taas nippailemaan !
 Huomenna, viikoilla 8+0 on varhaisultra meillä, jippii ! emoticon Ihanaa kun pääsee näkemään omin silmin..
 
tanjainen, joo kyllä geenien laatu pomppasi huomattavasti parempaan suuntaan. :D

Täällä on uutena juttuna tullut huimaus, lähinnä vain ylösnoustessa, mutta mulla ei sitä kyllä ennen oo ollut. Mulla on mennyt kans tuo ällötys ohi, mähän en toki oo oksentanut kertaakaan mutta etonut on vähän väliä mutta sekin mennyt tosiaan ohi. Muutenkin oireet on hyvin vähäisiä. Mitä nyt nukkua voisin koko ajan ja rinnat aristaa.

Äitille kerroin uutisen toissapäivänä, läväytin ultrakuvan sen nenän eteen, se sitä hetken katsoi ja kysyi että kenen tämä on. Sanoin että huvikseni kanniskelen kaverin kuvia mukana. Sitte se tajus että se on mun ja silmät meinas tippua päästä :D Oli kyllä heti onnellinen eikä ollenkaan ole murehtinut että kuinka pärjään. :) Ihanaa kun äiti nyt tietää ja on tosiaan noin iloinen mun puolesta :) Suunnitteli jo että ostaa vauvalle vaunut ja kutoo kaikkea :D
 
Toivon jo täällä että vauveli tulisi huomenna tänne kertomaan ultrakuulumisia. Näin itsekin vuodoista kärsineenä seuraan mielenkiinnolla tilannetta, toivoen parasta tietenkin!...Alkuviikon ultrasta sen verran, että kyllä alkion kehitys kolmessa viikossa on ollut jotain ihan mieletöntä. En voi käsittää miten siitä toukasta on voinut kolmessa viikossa tulla ihan pienen ihmisen näköinen!
Kyllähän sen tietää että kehitys on nopeaa, mutta silti se jotenkin pääsi yllättämään!
 
Huomenta!

Mamma, juu eka neuvola takana jo, mutta ei siellä mitään kauhean jännää vielä keritty tekemään. Parin viikon päästä kun kuunnellaan niitä sydänääniä, niin sitä en malta odottaa! Näin muuten viime yönä untakin, että ne sydänäänet loppujen lopuksi saatiin kuuluviin, toivottavasti näin käy myös oikeassakin elämässä :)

Inna, oikeastaan helpottavaa kuulla, että isäksi selvisi sittenkin hieman järkevämpi henkilö :D Ja ihanaa, kun äitisi tukee sinua noin!

Täällä vielä etova olo on kiusannut lähes joka päivä. Mutta tämä väsymys on jotain ihan järjetöntä! Olen ihan kuollut jo iltapäivällä, melkein nukahdan bussiinkin. Iltaisin on pitänyt mennä aikaisin nukkumaan ja nyt on ihan suht pirteä olo, kun nukkui viime yönä sen 10 tuntia :D Vähän on paha mieli, kun ei tämän väsymyksen takia ole jaksanut harrastaa "aviovelvollisuuksia", mitähän mieskin tykkää.. Noo, ehkä se ymmärtää, että ei vain energia riitä. Mä niin odotan, että kohta pääsis taas normaalisti liikkumaan ja jaksais tehdä edes jotain!
 
Fianna, kiva jos pääset jo kuuntelemaan sydänääniä parin viikon kuluttua, mutta toivottavasti et säikähdä, jos niitä ei saada vielä kuuluviin. Mun terveydenhoitaja ei suostunut kuuntelemaan vielä 9+4 (en siis kyllä pyytänytkään, mutta sanoi itse, ettei viitsitä, kun todennäköisesti ei kuitenkaan vielä kuulu heidän laitteella) ja olen ymmärtänyt, että kymmenennenkään viikon tienoilla ne ei välttämättä vielä kuulu, vaikka kaikki olisi hyvin. Mutta ehkä teidän neuvolassa on uudenaikaiset laitteet ja niillä kuulee jo varhaisemmillakin viikoilla. :)
 
Kevätpörriäinen, ainakin hoitaja sanoi viime kerralla, että nyt ei kannata vielä yrittää kuunnella, mutta 10. viikolla pitäisi heidän laitteillaan kuulua. Mä kyllä varmaan hätäännyn jos ei kuulu mitään :D Mutta katsotaan miten käy :)
 
Joo kyllä tuo isä-asia on ollut suuri helpotus. Nyt vain kun päästään tosiaan sinne turvallisille viikoille niin hyvä. :)

Mun pitäisi tänään soittaa ekaa neuvolaa, eilen meinasin jo mutta tottakai siellä oli soittoajat ja olin myöhässä. :D

Vieläkö teillä on kummallisia unia? Mulle ne on nyt tullut lähes jokaöisiksi. Ja ne on ihan oikeasti pimeitä. :D Viime yönä muutin lapsen isän, hänen parhaan kaverin, minun parhaan kaverin sekä isosiskoni kanssa johonkin kommuuniin. Lapsen isä sanoi kaikille että antaa hänelle kuukaudessa 50e niin hän ostaa kaikkea tarpeellista että meidän muiden ei tarvitse :D

 
Heippa taasen pitkästä aikaa!! :)
Inna90:lle hirmuisesti onnea ihanista ultra kuulumisista <3
Paljolti Onnea myös kaikille uusille mukaan tulleille :)

Täällä oli eilen tuo niskapoimu-ultra, taas olen niin myyty että <3
Ei kyllä meinannut nappula paikoillaan pysyä, ihan kätilökin sekoili toimissaan kun yritti pysäyttää kuvaa jotta saisi sen poimun mitattua....

Viime ultran mukaan nyt olisi pitänyt olla vkot 11+3 mutta mittojen perusteella nappula vastasi kooltaan vkoja 12+0, mutta kuulema on iha tavallista nuo heitot... niskapoimu mitta oli 0,76 eli iha normi kuulema, siellä kätilö sai jo aivot, virtsarakon ja sydänkammiotkin näytettyä. Kokonaiset 6,5cm pituutta jo kasassa...

 
Täällä myös Laskettuaika Toukokuussa . Kävin varhais ultrassa, kun ei ollut tietoa koska IlsaDulla on alkunsa saanut, ultrassa viikkoja oli 6+1 ja nyt siis tasan 10 . Pikkukakkosta meille siis odotellaan nyt 10.5 syntyväksi.

Olot on ollu aivan kamalat. Kaikki hajut ym ym ym kuvottaa, oksentanutkin olen muutaman kerran, väsyttää aivan kamalasti. Onneks esikoisella on super hyvät unen lahjat niin saa itsekkin hyvin levättyä .

Lueskelin tossa muiden laskettuja aikoja ym ja huomasin että Islalla on sama laskettuaika kuin minulla . Kohta olis sitten niskapoimu ultra, ei jaksaisi enää odottaa että pääsee taas IlsaDullan näkemään IlsaDulla on siis masunimi asukille .
 
Fianna: Vaikka täälläkin väsyä ja sitä maailman äklöintä olo, niin nuo "aviovelvollisuudet" tulee hoidettua. Jotenkin tän raskauden aikana halut taas huomattavasti kovemmat, kun ennen raskautta :)

Onkos muilla seksi halut kovemmat?

Inna: kuulostaa oikein hyvältä, että isä olikin tämä sinun ystävä ja hän ottaa vastuun myös pienokaisesta ja on sinun tukena!
Ja ihanaa, että äitisi otti asian nuin positiivisesti ja on myös sinun tukena :)
Tuota huimausta myös täällä päin, varsinkin ylös noustessa, liekkö paineisiin liittyy..mulla nimittäin aika matalat ollut nyt paineet.
Ootkos sä Inna sairaalassa ja lansissa töissä?? ite teholla työskentelen niin sillä täällä kyselen :)

Nuista sydän äänistä vielä, meillä kuului viikolla 10+4 oikein hyvin sydän äänet. Pieni tais olla tuossa aikalailla edessä ku niin selvästi ja heti sai äänet kuulumaan .. Se oli kyllä taas yksi ihana onnen tunne.  <3
 
Fianna, melko varmasti sitten kuuluu, jos terveydenhoitaja noin sanoi. :) Tosiaan tuo laitteiden taso vaihtelee neuvoloittain ja jos jossain neuvolassa on suunnilleen joku maailman ensimmäisen dopplerin prototyyppi, niin sillä ei välttämättä saada kuuluviin... ;)

Ja näistä sydänäänistähän pääsin nyt yllättäen itsekin kirjoittamaan. Kävin tänään neuvolalääkärillä ja siellähän niitä jo kuunneltiin. Nyt siis 10+5 ja hienot viuhviuh-äänet löytyi, sataaseitsemääkymppiä jumputti pikkusydän. Ihanan rauhoittavaa, varhaisultrasta on jo sen verran aikaa, että oli kiva kuulla, että elonmerkit on siellä kohdallaan. Nyt vaan odottelemaan sitä ensi viikon niskaturvotusultraa.
 
marde mä oon lanssissa keikkalaisena, mutta välillä tuntuu että se on ihan kokopäivätyötä, niin paljon siellä noita hommia tuntuu riittävän. :D Epäilen että mulla myös paineista johtuvaa, ei raskausaikana ole tullut niitä mitattua mutta normaalit/matalahkot aina ollut niin voipi siitä johtua :) Joo äiti on kyllä ihana, oli kaivanut eilen esiin mun kehdon minkä mun paappa teki mulle kun oli vauva. Aika liikkis tuo äiti :) Oon muutenkin toki aina ollut äitin kanssa läheisissä väleissä ja luulen, että raskaus lähentää entisestään. :)

Ihanaa te jotka olette jo kuulleet sydänääniä, kovasti odotan että itsekin ne jo kuulisin. Yritin tuota neuvolaa soittaa mutta iloisesti nauhoitettu ääni kertoi kaikkien tätien olevan tämän päivän koulutuksessa ja seuraavan kerran voi yrittää maanantaina. Huoh. :D No, eipä tarvitse sitten sitä neuvolaa kauaa odottaa kun maanantaina porskutellaan viikoilla 8+3.

 
Takaisin
Top