La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmi kun olen niin helposti tällainen sivustaseuraaja että viestimäärä on niin vähäinen etten pääse salaiseen ryhmään.

Täällä ekaa kertaa lievää hapotusta. Päikkäreitä vedetty ja heräämisen jälkeen ihmeellinen heikko olo. Syöminen auttaa onneksi :) nyt siis 7+3.

Eksyn väkisin netissä katselemaan mammavaatteita ja vauvanvaatteita mutta ei, kyllä se on maltettava vielä mielensä :D

Mulla on sama homma kuin Niinalilla. Menee varmaan pitkään ennen kuin saan sen 30 viestiä kasaan ja pääsen sinne suljettuun ryhmään. Toisaalta mä en vielä tuota tammimammat merkkiä nimen alle haluaisikaan, kun sen verran vielä keskenmenoa pelkään.

Toi keskenmenon pelko estää myös hankkimasta yhtään mitään ennen kuin se 12 viikkoa on täynnä. Vaikka oonkin eri nettikirppareita jo selaillut, niin mitään en hanki ennen kuin toi raja täynnä.

Neuvolan nyt kuitenkin uskalsin just ja just varata. Se ois sitten 1.6. Kerran kun olen siellä aikaisemmin käynyt (sen keskeytyneen keskenmeno raskauden aikana) niin tiedän että mitään ihmeellistä siellä ei tehdä. Jutellaan vaan mukavia ja katotaan paino ja pituus. Mies nyt halusi kuitenkin ihan välttämättä mukaan. Sille on tosi tärkeää olla kaikessa mukana. Ja se on kyllä oikeasti tosi mukavaa.

Venla 1983, onneksi meitä on tässäkin ryhmässä niin voi täällä purkaa tuntojaan :)

Minulla olisi ensimmäinen neuvola 10.6. eli silloin on viikkoja tasan 10+0. Pyrin kertomaan töissä pomolle raskaudesta vasta aikaisintaan vkolla 12 joten vähän hankala täälläkin noita neuvola-aikoja sopia jos menee töiden kanssa päällekäin. Noh voihan sitä aina sanoa että isompi remontti hammaslääkärissä meneillään :wink

Täällä ilmoittautuu varovaisesti yks tammikuulainen mukaan joukkoon Plussattu on jo 1.5 digillä.. La 4.1 ja rv 7+5. Alusta asti oon kyllä seuraillut tätä teidän keskustelua, mutta nyt vasta uskalsin liittyä mukaan, nimimerkin vaihdan kunhan ehdin ja jaksan..(puhelimella oli niin hankalaa etten jaksanu takuta). Itse olen 25 ja mies 36.. Itselleni toinen lapsi, miehelle kolmas. Esikoinen on nyt 2v2kk. Tätä raskautta yritettiin vähän yli vuosi ja takana yksi km varhaisilla viikoilla, toivottavasti tämä kyytiläinen pysyisi matkassa ❤️ Meidän ihmisolentojen lisäksi meillä asustaa 2 koiraa.
Raskausoireista täällä on jatkuva kuvotus, mutta posliinia ei oo vielä toistaiseksi tarvinnut halailla, myöskin rinnat ovat arat, muttei kuitenkaan kovin kipeät..pissalla myöskin saa ravata kiitettävään tahtiin.

Mäkin olen taas vaan sivusta seurannut ja kun jättää puhelimen autoon päiväksi, niin te kerkeette kirjoitteleen tänne "aikas" paljon! :D
Mulla oli melkein koko viikko lähes pahoinvoinnitonta, mutta tänään taas iski. Nyt lähdetään luokkakokoukseen, hip hei.

Oon myös ahkera seuraaja, mutta vähemmän kirjoitteleva. Hauska on ollut lukea ultrakuulumisia ja muita. Väsymys ja öllöolo rajaa kyllä tekemiset. Vielä kun yrittää noiden pikkuisten perässä jaksaa päivät pitkät.
Muuttuukohan rintamaidon maku raskauduttua, kun sanotaan, että kuukautisten aikana muuttuisi. Ja tuntuu, että tuo pienempi vaistoaisi raskauden

Unelma16, minulla on sellainen käsitys, että maku muuttuu ainakin jossain välissä.

No hyvä jos täällä on muitakin laiskoja kirjoittajia, minä siis ilmoittaudun kuuluvaksi myös tähän porukkaan. Meitä jos kuitenkin on näin paljon, niin juttua riittää vaikka vähän laiskempia oltaisiinkin. Ei viitsisi ihan tyhjää asiaa jauhaa vain, jotta pääsee siihen salaiseen ryhmään.

Mulla on tänään ollut aikamoista väsymystä ja hermot menee aivan pienestä. Esikoinen ihmetteli, ett miksi sä äiti hermostut koko ajan kaikesta pienestä :sad001 no onneksi tää on vaan väliaikainen luonteenpiirre...

Enemmän sivustaseuraaja olen minäkin ja päivittäin pitää käydä täälä lukemassa teidän juttuja :)

Mun "vauvalle" maistuu rintamaito ihan yhtähyvin kuin ennen raskauttakin, ainakin vielä ja nyt kun tytölle on kulmahammas tulossa ja samalla flunssa päällä niin tissi on mielessä vähän useammin.

Oon kyllä kuullu että rintamaidon maku voi muuttua ja lapsi saattaa alkaa hylkiä rintaa sen vuoksi.

Vaihtuu ne mielialat täälläkin kokoajan, ja hermostun tosi herkästi :( Mulla ei muutenkaan ole se maailman pisin pinna, ni saati nyt. Huomaa et on nuorempi tytöistä tullu siinä minuun, seki menettää tosi äkkiä hermot asiaa ku asiaa.

Kyllä sitä itselläänkin on pinna aika ajoin kireämmällä kuin normaalisti (yleensä suht pitkä pinna). Välillä tulee turhankin herkästi ärähdettyä esikoiselle, jos ei asia mene mieleisellä tavalla tai alkaa kiukuttelemaan. :sad001 Harmittaa sitten jälkeen päin kun tulee ärähdettyä hälle "turhasta".

Mä tunnustaudun kanssa heikkohermoiseksi... En tiiä oonko nyt vielä enemmän hermostuvaa sorttia mut pinna meinaa täälläkin noiden kolmen kinastelijan kans palaa. Meinasin jo aamulla alottaa päivän hermostumalla ku illalla pyysin noilta termiiteiltä et antasivat pliis mun nukkua aamulla. Siis kyllähän mä sainkin nukkua puoli kymmeneen mut tytöt herätti mut sillon ku alkovat hyppiin hyppinaruilla. Kuulin kyllä ku poika yritti niille sanoo, et antakaa äitin nukkua.

Sit nyt iltapäivällä mun kauneusunia jälleen häirittiin ku nukuin olkkarin sohvalla ruoan jälkeen päikkyjä. Ovi kävi koko ajan, eikä ne tienneet ollako sisällä vai ulkona... Vähän piti taas ääntä korottaa mutta vaan vähän :D

Ja multa tulee kans varmaan kestään iäisyyden, ennen ku voin hakee siihen salaiseen ryhmään vaikka aktiivisesti juttuja luenkin.

Sama juttu, mielialat vaihtelee ja räjähdeltyä tulee turhan usein. Toivotaan, että tasaantuu nopeesti.

Jaa, että alkais hylkiä rintaa? ..musta tuntuu, että on tissillä kokoajan ja viimeyönkin tunnin kahden välein.

Mä kans luin että maidon maku saattaa muuttua raskauden myötä ja hiukan vähentyäkki. Tän takii vauva saattaa alkaa hylkimään rintaa. Mut tää tapahtuu kuulemma vasta yleensä toisen kolmanneksen aikaa. :)

Täällä kans ollu pientä mielialanvaihtelua. Eilen aloin miehelle itkemään puhelimessa vaan siitä kun se jäi hetkeks ylitöihin vaikka olin siitä tietonen jo koko viikon ajan. :D

Saa nähä rantautuuko meiän perheeseen vatsatauti, esikko oksentanu tänää illasta kahdesti. Ekan kerran kivasti kesken ruokailun ja tokan kerran heti iltapalan jälkeen. Toivon et on jotai muuta ku mahatautia, sitä nyt viimenä meille kaivattas :(

Kylläpä tekis jo mieli loppukesäks tilailla äitiysvaatteita, mut maltanpa vielä. Aion kyllä minäkin panostaa kunnon vaatteisiin nyt, kun on (oletettavasti) viimeinen raskaus jonka koen.

Täällä kans on yks jolla on lyhyt pinna ja jo ilman raskautta kauheita mielialavaihteluita, saa nähä mitä tästäkin tulee:eek:

Tänään löyty iha uus oire, oon aivan älyttömän nälkänen, oon nyt kahen tunnin sisään syöny kahesti ja molemmat vielä sellasia annoksia et normisti riittäis yksinään. Ja yhä on nälkä:sad001

Takaisin