La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voin kokemuksesta sanoo, et siemenet on myös aika ikäviä oksennettavia. En siis nyt ole oksentanut, mutta kerran mahataudin alkaessa olin syönyt leipää, jossa oli siemeniä..
Sunlightille toivon, että edellinen testi oli viallinen ja kaikki olisi kunnossa.

Siiseliini, harmi ettei sydänääniä kuulunut, mutta harvoin ne kai vielä kuuluu edes tuossa vaiheessa ellei oo jotkut super hienot ja hyvät laitteet mitä neuvoloissa harvoin on. Mulla yritettiin kuunnella neuvolassa edellisessä raskaudessa rv 9+6 eikä kuulunu, heti perään ultrattiin ja hyvin vahva syke.

Mun tekee mieli karkkia! Niitä BonBonin Hurlumhej-pussin karkkeja jossa on puolet salmiakkia ja puolet hedelmänmakuista..

Mul on ollu melkee koko päivän ihan karmee olo. Päätä särkeny niin ettei panadolkaa sitä pois vieny, eikä kahvikupillinenkaa auttanu ku hetkeks. Sit nukuinki sohvalla 10.30.-14.20 välillä heräillen ja nukahtaen samantien uudestaan. Lopulta se syyki siihen särkyyn selvis. Nimittäin vähäinen ja huono syöminen, navan ku sai täytee ruokaa ni tuli niin hyvä olo et jaksoi jo hymyilläki ja lähtee lasten kans ulos :) Pitäs vaa muistaa syödä tasasesti päivällä ja reilusti. Onneks mies on tosiaa kotona, muutenha en ois voinu nukkua noinkaan paljoa, mies hoiti sit nuoremman syömiset ja päikkäreille laitot. Vanhempi tytöistä käy hoidossa.

Onnea ja hyvää jatkoo odottajille<3 Mulla alko kuukautiset joten pikkuinen on mennyt kesken (kemiallinen raskaus tn) joten hän ei koskaan kasvamaan lähtenytkään..</3 Toivottavasti joskus pääsen lukemaan näitä juttuja ja nauttimaan vauvasta sisälläni<3:angel7

Vuorokauen ko on lukematta ni menee koko ilta näitten tekstien selaamisessa! :D
Jada ootko harkinnu vyöhykererapiaa tms tohon pahoinvointiin? En oo koskaa ite niitä kokeillu, mut tulipa mieleeni.
voihan itkuherkkyys sanon minÄ! :D

SunLight hali ja toivottavasti pian onni suo toisenlaisen tilanteen :(

Meli enpä oo, mut varmaan pikkuhiljaa tarvis lähteä seuraaviin keinoihin, kun ei nää pyristelyt tuota tulosta. Josko joku apu löytys vielä. Odotan kovasti maagista "kolme viikkoa viime keskiviikosta", jolloin ultrannut lääkäri veikkasi mun olon helpottavan. Sais kyllä loppua ennemmin jo! :/

Mulla on kaikki alkuraskaudet olleet aika oireettomia. Tissit on raskaat ja kipeät ja pieniä nippailuja välillä mahassa sekä painontunnetta, ei juurikaan muuta. Jos ateriaväli venyy niin sokerit romahtaa herkästi.
En ole koskaan oksentanut raskauden takia, joskus on hetkellisiä huonon olon hetkiä kyllä alkuvaiheessa ollut. Toivottavasti tämä viimeinenkin menisi sen suhteen kivasti. Se huono puoli tässä oireettomuudessa on, että koko ajan pelkää että onko siellä mahassa ketään.

Mulla oli kovaa pahoinvointia, mutta nyt kun lisäsin magnesiumin ruokavalioon loppui pahoinvointi kokonaan. Jäljelle jäi pitkistä ateria välistä muistuttamaan etova olo.

Rinnat ovat vielä erittäin arat. Urheiluliivejä käyttänyt, kun tukevat parhaiten omasta mielestäni. Työni on kohtalaisen fyysistä.

Me ei varmaan olla varhaisultraan menossa ellei neuvolassa pääse. Kunhan ensin pääsis sinne neuvolaan asti kun töistä ei meinaa ehtiä virka-aikaan. Kattelin edellisestä neuvolakortista että viikolla 8 olisin ollut eka kertaa ja muistaakseni pahoinvointi alkoi vasta sen jälkeen. Eli ehkä tässä vielä sekin tulee eteen.

Menipähän sitten yöunet kun joku kirjotti eilen että kesken menneessä raskaudessa ei ollut pahoinvointia että pelkkää etovaa oloa :sad001
Ja se neuvolatätin sanominen kans jäi mieleen pyörimään.... :sad001 Mistä siis kirjoitti.. Yritän tässä miettiä työpaikka lääkärini sanomisia senkin tilalle kun eilen kävin niin onnitteli kun ei ole kuin etovaa oloa, kuulun kuulema siihen pieneen onnelliseen joukkoon... :shy:

Sunlight, Pahoittelut! Toivottavasti plussaat pian uudelleen ja pieni pysyykin kyydissä koko matkan.

Eilen päivällä sanoin miehelle ettei onneksi ole vielä pahoinvointi alkanut kun aiemmissa raskauksissa alkanut heti alussa. Olin nukuttamassa nuorimmaista yläkerrassa kun mies lämmitti mikrossa maksalaatikkoa ja meinasin juosta pönttöä halimaan. Eli taitaa mulla sittenkin olla lievää huonovointisuutta. Ja tarkemmin kun ajattelee niin ennen syömistä on jo useamman päivän ollut heikko olo ja mitään ei oikeasti tee mieli syödä. Tänään pitäisi tsempata kavereitten häissä eli täytyy varmaan varata laukkuun suolakeksejä ja jotain pastilleja ns pahan päivän varalle. Onneksi e kuitenkaan joudu seisomaan toimituksen aikaa kuten mies joka on bestman ;)

Hemmutar, Mä tiedän tooooodella monia jotka ei ole raskauspahoinvoinnista kärsinyt ollenkaan. Itse tunnen kuuluvani lähipiirissä vähemmistöön kun olen huonovointinen.

Hemmutar, älä hätäile! Mulla pyörii tossa yks pahoinvoinnittoman raskauden tuotos. Yhdessä keskenmenneistäni kerkesin puklaamaan parikin kertaa. Ei ne oireet kerro mitä tulee tapahtumaan, joten nautitaan näistä hyvistä raskauspäivistä :)

Takaisin