La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia tupakan lopetukseen SunLight! Soita vaan sinne neuvolaan, ja kerro, millon plussasit, niin pääset varmasti selvittelemään, että millä viikolla todellisuudessa olet :)

Niin käy vaan ulkona seisoskelemassa, toki pitäsi ehkä saaha käsille jotain tekemistä mut sehi hoituu ku pureskelee vaikka hammastikkua.. :D oon miettiny tuota joskus itekin että pitää kokeilla jos tiukka paikka tulee, mut mitähän ne naapurit ajattelisi.. tuolla se taas seisoo tumput suorina ja taivaalle pälyilee.. ei sillä että se tupakoointi olis yhtään fiksumman näköstä :D mulla on siis samat viikot (tai tarkalleen 4+2) kun menkat oli 22.4

Hehe, joo ollaa vissii aika hedelmällisiä jos oikeesti on asukki :D Toivotaa ainaki :) :Heartbigred Pene, joo kattoiskai ne ku toinen tulee ulos tasasin väliajoin ja potkii kiviä :'D Vaa nyt tsemi päälle ja vika aski lähtee nyt! :):):) Jaa malttaako sitä oottaa neuvolaa vai tuhlasko viimeset rahat clearblueen? x)

Täällä on otettu jo mammahousut käyttöön:p samoin joutu ostaan uudet rintsikat kun ei millään mahdu enään vanhat... Suosittelen kans ihan alusvaateliikkeessä asiointia, helpottaa kipujakin kun on sopivan kokoiset liivit ja tukee oikein:)

Uskaltaudun nyt minäkin sitten keskusteluun mukaan. Eli plussatestejä on nyt tehty jokunen kappale ja alla kuva tämän aamuisista. La olisi ilmeisimmin 27.1., tosin tiedän, että neuvola laskee sen olevan 24.1. tms mutta kiertoni on nyt ollut pidempi ja tiedän itse tarkemmin kun ovulaatiotestein todettu ovis ;)

Olen 34v ja mies täyttää syksyllä 35v. Minulle tämä tuleva lapsi on kolmas ja miehelle toinen. Esikoiseni sai alkunsa hyvin yllättäen ja on nyt jo 15v ikäinen. Toista lasta sitten yritettiin ihan kunnolla kahden vuoden ajan ennen kuin tärppäsi (luomusti kuitenkin). Ja tämä raskaus alkoi sitten yllättäen toisesta yrityskierrosta. Tampereella asutaan ja Taysissa synnytän jos sinne asti päästään.

Ensimmäisen kerran huomasin jotain mahdollisesti normaalia poikkeavaa viime sunnuntaina eli dpo 8 (?) kun alavatsa oli sen verran kipeä, että piti kieltäytyä peittojen heiluttelusta. Samanaikaisesti oli kuitenkin vatsakin löysällä ja paljon ilmaa joten pistin tuon suoliston herkkyyden ja allergioitten piikkiin. Vatsa on kyllä ollut sekaisin koko ajan tuon jälkeen ja samaa huomasin kirjanneeni ylös edellisen raskaudenkin aluksi eli taisi olla raskausoiretta kuitenkin. Normaalia enemmän ollut myös nippailuja, repimiskipuja ym tuosta lähtien ja menkkakivutkin alkoivat mulle poikkeuksellisen aikaisin. Ja sitten se mitä en muistaakseni tänne kertonutkaan eli näin ti-ke yönä että tein plussatestin ja aamulla herätessäni (dpo 11?) tein huvikseni sen ensimmäisen raskaustestin jossa oli tosi haalea haamu. Outoa! Nyt on parina päivänä närästellyt ja tulee heikko olo jos on pidempään syömättä eli taitaa jo mun tyypillinen raskauspahoinvointini nostella päätään. Toisessa raskaudessa olen kirjoittanut ylös etovasta olosta dpo 13 ja dpo 14 ensimmäisen kerran. Niin ja viimeiset pari päivää on joutunut käymään pissalla paljon normaalia useammin. Nauroinkin töissä, että mun sairaanhoitajan rakkoni pettää mut jo alkuvaiheessa kun joutuu kolmekin kertaa työpäivän aikana käymään vessassa kun normaalisti pärjää yhdellä kerralla tai käymättä ollenkaan..

Jouduin siis töissä kertomaan heti plussatestin tehtyäni esimiehelle, koska meillä on läpivalohommia yms mitä ei raskaana voi tehdä. Tarkoitus oli pitää asia muuten vielä salassa töissäkin hetken aikaa jos mitenkään onnistuu etteivät muut huomaa ettei minua laiteta noihin kiellettyihin hommiin.. No eihän siitä mitään tullut kun eilen oli ehkä 80% työkavereista samaan aikaan syömässä minun kanssani erään työkaverin tullessa paikalle kertomaan, että heidän työlistansa venyy ja huomasi minun ja erään toisen olevan mahdollisesti iltapäivällä käytettävissä läpivalohommiin myös. Pakkohan siinä oli sitten sanoa, että "mä jättäydyn noista läpivalohommista nyt hetkeksi.." Kaikki päät kääntyi minua kohti ja onnitteluita alkoi satelemaan. Että se siitä salaisuudesta sitten ;)

Muuten ei ole vielä kerrottu raskaudesta kuin ainoastaan minun siskolleni. Tänään tosin meinasimme paljastua kun olin jättänyt digitestin pöydälle miehen nähtäväksi ja appivanhemmat tulivat käymään eikä mies ollut huomannut testiä jemmata. Onneksi nuo ovat sen verran "sokeita" että eivät ilmeisesti testiä huomanneet ja minä nakkasin kotiin tullessani mainoslehden testin päälle :D

plussatestit3.jpg

Aphrael, rv 4+2

Sunlight_90 joistain kaupoista saa sellasii sähkötupakan tyylisisä tikkuja mut niis on vaan veaihöyryä sisällä et jos tapa haittaa hommaa sellanen sillä on hyvä kytkee tapa pois tai eipähän oo haitallinen sikiölle ;)

Mulla on ruvennu tulee iltapahaoloa... Ei yhtään kiva ku sänkyyn menee ja oksettaa :( hmmm..

Tiedättekö muuten mikä dpo suunnilleen plussasitte, vai oletteko vain odottanut että menkat on myöhässä?:) Mulla kun olis nyt ultran mukaan 7+5, mutta sain ekan plussan jo 18.4, eli ultran mukaan sillon on ollut 2+6:eek: olen ajatellut että ultrassa on ollut muutaman päivän heitto ja olisin plussannut dpo9-10. viivatkin oli silloin vielä aika haaleita, ja siitä viikko niin digi taisi näyttää 2-3 viikkoa

Mä plussasin dpo14, aiemmin en kokeillutkaan. Oli ihan selkeä viiva jo silloin.

Aphrael onkin tuttu nimimerkki tuolta Raskaaksi 2015-ketjusta, suuret onnittelut plussasta! Ja tietenkin kaikille muillekin plussanneille, paljon ihania tammivauvoja tulossa :Heartred

mää oottelin suosiolla että alkaako menkat vai ei ja kun eivät alkaneet niin tein 29/28 testin ja tulos oli raskaana 2-3, monta kertaa pitäny miettiä että pitäskö testi uusia mut enköhän mää jaksa odottaa ens viikon perjantaihin ja neuvolaa jossa sit terkka ultraa.

Mä tein testin ku menkat oli tasan viikon myöhässä :D arvasin jo aiksemmin että raskaana ollaan. Mies ei suostunut uskomaan ni ooteltiin vielä viikko siitä ku menkat ois pitäny alkaa :D

Noniin, kävin ostaa toisen clearbluen xD Teen sen tuossa parin tunnin päästä ku pissa ollu rakossa 4h :) Perskuta vaan ku kusettais jo kauheena!:D Juu kyllä mää varmaa selviin ilman sähkötupakkaakin, päättää vaan että ton jälkee ei osta :)

Takaisin