Me saatiin myös eilen ultrassa ihania uutisia! Olin illalla niin kuoleman väsynyt, että piti mennä jo kymmeneltä nukkumaan. Nyt heräilin sitten tänne keskellä yötä kirjoittelemaan.. Pieni oli 10,0mm pitkä ja vastasi niitä viikkoja, joita itse laskin, eli siis 7+2. Syke näkyi myös gynekologi myös sanoi, että nyt kun syke on nähty, raskaus menee loppuun asti 97-98% todennäköisyydellä. Voi, miten huojentavaa :)
Huomenta! nyt on pakko kyllä mainita. Siis tsekkasin sieltä raskauspahoinvointisivuilta vippaskonsteja ja kokeilin heti B6-vitskua + magnesiumia ekstramäärällä. Tadaa! Enää ei edes öklötä, vielä pari päivää sitten saatoin yrjötä jo pelkästään jonkun karmivan hajun takia. Tai ajatuksen. Eli tuosta lisästä oli mulle ainaskin hyötyä - toistaiseksi *kopkop*.
Noista raskausajan äitiysvaatteista, hyviä ja sopivan mukavia ja oikean kokoisia rintsikoita on kyllä hankala löytää Siis mulla muutenkin vaatteiden koot xs ja liivit myös ollu pienintä mahdollista kokoa, mutta nyt on bosat kyllä niin paisunu että minnehän ne tunkis? Maitoa/herumista on alkanu myös jo tulla, eli ihan ohkasia ja pehmeimpiä ei ilman suojuksia vois ees ajatella. Oisko se sit marssittava vaan ihan liiviliikkeeseen että sais oikeasti mukavat vai oliko jollain jotain linkkiä nettikaupoille?
Hyvät liivit pitäis kyl ehdottomasti olla, edellisessä raskaudessa rinnat paisui niin vauhdilla että ne tuli täyteen rumia raskausarpia. Ja silloin en tietty tajunnu öljytä niitä.. Josko nyt ois hitusen viisaampi
Nannuska meet liiviliikkeeseen niin saat oikean kokoiset ammattilaisen avustuksella. Mulla ei rinnat kasva eikä oo herkät vaikka kuin puristelis. Maha turpoaa kyllä! Onneks nuo mammahousut on niin huomaamattomia et voi hyvin käyttää jo :)
Mammahousut on ihanat päällä mut itellä jäi jotenki inhottava olo niistä, tuntu jotenki et niitä sai kokoajan olla nostelemassa kuei ollu sitä "tiukkaa" vyötäröö :/ onkoha sit ollu väärä koko vai..? Hmm..
Täytyypä tsekata sieltä, kiitti vinkistä sunlight:) Tähän asti siellä ei oo ollu mun pienelle povelle tarpeeks pieniä liivejä, mut ehkä nyt vois jo löytyä jotain.
Huomenta! Te jotka olette jo ultrassa käyneet, niin oletteko saaneet kuvia mukaanne muistoksi? :)
Tilasin itse kanssa muutama päivä sitten sen h&m:n takin. Oli sen verran edullinen, että oli pakko.
Oon nyt pari yötä nähny unta, että tuolla masussa olisi useampi pikkuinen. Meillä on kummankin (minun ja miehen) puolella kaksosia. Äitini puhuukin siihen malliin, että kannattaa varautua. :D se tosin selittäisi tän mun voimakkaan huonovointisuuden jo heti alusta alkaen, sekä voimakkaan turvotuksen. Kääk, onneksi asia selvinee ensi keskiviikkona. :)
Niin ja ihana lukea teidän positiivisia uutisia ultrareissuista!
Hei saanko pyytää teiltä tsemppiä? Ku täähän pikkukakkonen päätti tulla yllättäen etten osannu valmistautua, ja olen siis polttanu tupakkaa kuitenki kovasti lopettamaan yrittäen, mut vielä oon antanu "luvan" sauhutella vähän ku ei vielä verenkierrotkaan oo yhistyny, mut silti syyllisyys painaa Ekassa raskauessa pystyin hyvin lopettaa joten miks nyt en? Oon asettanu itelle kuitenki rajan että pian pitäs loppuu kokonaa, vaa haluisin jo yrittää tsempata itteeni että en MEE tupakille vaikka kui tekis mieli.. Eikä oikeestaa kamalasti ees tee mieli mut se tapa..:/ Ehken oo vielä sisäistäny että siellä oikeasti ON nyt joku! Auttaskohan jos tekisin uuen raskaustestin? Plussasin siis joskus yli 2vk sitte :) nyt 4+1..
Hei kaikille! Aikani luettua rohkenen lähteä mukaan keskusteluihinne ja kertoa oman tarinani.. Viikko sitten testi näytti ensimmäisen haamun, menkkojen mukaan la 27.1.2016. Neuvolaan en ole vielä rohjennut olla yhteydessä, odottelen viikon tai kaksi niin kuin viimekerrallakin, esikoispoika 15kk nyt. :) muita oireita ei ole, mutta turvotus ja jatkuva vessahätä! tokihan tässä vielä ehtii niitä muitakin oireita tulla mutta viimeksi ei ollut pahoinvointia tm. ollenkaan. Raskaus on kyllä niin ihanaa ja jännittävää aikaa, peukkuja kaikille
Susa87, mä sain ultrakuvan muistoksi. Eipä se vauva vielä näytä kun semmoselta soikealta möykyltä :)
Sunlight_90, pakko kysyä. Jos kerran plussasit jo pari viikkoa sitten ja nyt olisi vasta 4+1, niin ei taida viikot pitää paikkaansa. Sittenhän olisit plussannut ovulaation aikana.
Eli viikkoja olisi ainakin jo 6+.
Ja tupakoinnin lopettamiseen. Älä osta niitä enää kaupasta. Ei voi mennä tupakille kun ei oo mitä polttaa :)
Itsellä ainakin on ollut "helppo" lopettaa tupakointi, kun miettii miten se sikiö (tai no vielhän se on alkio mut anyway) köhii ja vääntelehtii/kouristelee niistä myrkyistä, savuista ym.. joskus tv:ssä oli ohjelmaa ja se järkytti kun ultrassa näkyi sikiön reaktio tuskin itekkään oon loppuelämää polttamatta mutta ainaki sen aikaa mitä se sikiöön/vauvaan vaikuttaa. yritä keksiä jotain muuta sen tupakan tilalle, kokeile jenkkiä tm. tsemppiä!
Mimi, mulla alko menkat 23.4, ja harrasteltii suihkus joskus loppukuusta, sit plussasin 7.5 1-2vk näytti :) eli omien laskujen mukaan pitäs olla 4+1 ? :O Voi apua mitä tapahtuu!:D Nii tuo on kyllä hyvä! Aion tuon askin jälkee olla ostamatta enää yhtää!:) Ja mullon hyvä ku poltan vaa yhtä merkkiä ja sitä ei moni polta nii ei tuu pyyettyä keltää enkä kyl aiokkaa :) Kiva ku saa tsemppii yhestäki vastauksesta! :)
Penelopez, joo en itekkää koskaa polttais ku/jos on pitemmällä!:/ Se on ahistavaa nähä ku vauva kouristelee Nyt onneksi alullaan mutta aion tehä niiku ehotitte, eli en osta enää ja purkkaa nassuun!:) Käy vaikka seisoskelemassa pihalla hetken ja tulee sisälle :D
Mulla tuli hassu ajatus mieleen että voiko digitesti näyttää myös ovulaation? kun äkkiseltään laskin että jos menkat on alkaneet 23.4. ja siitä 2vkoa eteen päin on tuo 7.5.? Siis tuota Sunin tapausta tässä mietin.
Rv kuukautisista laskettuna on 4+1... Neuvolaan on jo soitettu ja ultra on sillon 5.6... Sillon pitäs olla 6+1, neuvolatäti sano puhelimes että pitäs olla yli kuus viikkoo sillon että voi nähä sykkeen :)