La tammikuu 2016

Mulla loppuu ens kuussa tää vanhempain vapaa ja toivottavasti pääsisin pian töihin mutta siihen asti saan kodinhoidon tukea ja työttömyyspäivärahaa! :) ei olis varaa jäädä pelkälle kotihoidontuelle
 
Mä hain kanssa kotihoidontuen, hoitolisää ei kannata hakea kun miehellä on niin hyvät tulot. Mä oon lokakuulla pari viikkoa töissä kun miehellä on lomaa siinä ja marras-joulukuun oon ilmoittanut TA:lle olevani hoitovapaalla. Katon sitten vuoden alussa jatkanko uuden TA:n alaisuudessa vapaata vai lähdenkö lomien avulla puljaamaan niin ettei tarviis vielä viedä hoitoon :)
 
Tarvii vissiin kanssa pian hakea kotihoidontukea ja jotain työttömyyskorvausta. Luultavasti en töitä kuitenkaan ehdi samaan ennenkuin jään taas äippälomalle :) Ja esikoisellekin varmasti kivempaa olla vaan kotona :) En oo koskaan ollut työtön, niin en ees tiedä mitä mun kuuluu hakea :DD Haenko liitolta rahaa vai vaan kelalta? :D Ehdin oleen vähän vajaan 4kk työttömänä ja äitiysloma alkaa helmikuun lopulla.
 
Liitolta jos sellaiseen on kuulunut :) eipä tuo ainakaan jhl:än kautta ollut kovin vaikeaa! Tai siis sitä haetaan kun omavastuuaika on tullut täyteen 2vk kohan se oli :) onneks kaiken voi tehdä nykyään netissä ei tartte vauvan kanssa mennä mihinkään virastoihin jonottamaan moneksi tunnniksi!
 
Minkä ikäsenä teiän pikkuset sai hampaita? :) meillä tuli eka vasta viime viikolla, melkeen 8kk. Itkujen ja räkäisyyden kanssa.
 
Meille ei oo vielä tullut yhtäkään ja ikä muutamaa päivää vajaa 7kk :) Kuolaa on joka paikassa ja kaikkee pitää järsiä ja oon jo jostain 3kk iästä asti ottanut joko pian puhkee.. :D
 
jnnajsmine, mä odottelin kans jostai niiltä main. :') kuolaa tuli sillon pienempänä iha järkyttävästi mut ei oo tullu enää pitkään aikaan. Tovin sai tosiaan ootella tuota ekaa hammasta. :)
 
Meillä on poika nyt kanssa muutaman päivän ollut kyllä räkäinen, epäilen kyllä, että saanut vähän kylmää kun ei oo vielä kunnolla lämmitykset päällä ja se painelee tuolla pitkin kaakelilattioita :) Mut voi tietysti hampaisiinkin liittyä. Poika myös hyökkii välillä mun käsivarsien ja sormien kimppuun ja pureskelee niitä, joten ilmeisesti ikenet ainakin välillä vaivaa :)
 
Tytsy vähän reilu 8 kk, eikä vielä ole hampaita. Äiti sanoi et mulle ja mun sisaruksille on tullut tosi myöhään ekat hampaat, joten en ole vielä odottanut niiden tuloa :) meillä kans varmaan 3-4 kk iässä tytsy kuolasi ihan hirveästi mut ei enää.
 
Meillä on tytsyllä jo leuka ruvella, kun tarvii kiivetä polvilteen kaikkea vasten. Kopsautti leukaa sitten kun tasapaino ei nyt vielä ihan hanskassa ole :)

Tänään käytiin 8 kk neuvolassa. Pituutta hitusen vajaa 70 cm ja painoa 7,6 kg. Painokäyrä hiukan laskussa, mut meno on niin kovaa et taitaa energiaa palaa ihan kiitettävästi :)
 
ihanan pikkunen tyttö teillä enni. ❤ meiän jötkäle paino jo 6kk nlassa 9kg..ens viikolla sit tietää mitänyt on painoo. Jospa itelläki ois nyt masussa tyttö ni kasvaisi varmaan vähän maltillisemmin. :D
 
hellu94, ei se kasvuun katso onko tyttö vai poika. Kaverin tyttö on meidän Eliasta kuukauden nuorempi ja painaa reilu 10kg ja pituuttakin 75cm. :D Kun taas meidän pieni Elias oli 8kk neuvolassa 6975g ja 69cm. :)
 
Joo, poikkeuksia tottakai on, mut useimmin taitaa mennä niin et pojat kasvaa nopeemmin vauva aikana :)
 
Meiän tytöllä tuli reilu 4kk alas kans. Enempää ei oo tullu ja välillä toivon ettei noitakaa olis ku vähä väliä käy purasee mua :grin
 
Meil Mie jouduin kuukaus sitten lopettamaan Imettäminen kun poika puri niin kauheasti aina. Ylhääl on neljä ja alhaal Kaks hammasta.
 
Takaisin
Top