La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, ne oireet tulee aika nopsaan jos rokotteesta tulee. Naapuri sanoi et niiden lapsilla mistään muusta rokotteesta ei tullut mitään oireita mut MPR:stä nousi korkea kuume ja pistokohtiin tullut kunnon pahkurat.

Meilläkin yritetään kiivetä, nostaa yläkropan korkeammille tasoille :)

Mä taidan suosiolla siirtää MPR-rokotteen oton 1.5v neuvolaan, minä kun en tykkää siitä että pistävät monta piikkiä yhtä aikaa, meillähän jäi ensimmäinen pneumokokkirokote ottamatta joten mennään 2 annoksella sitä sitten...

Meillä kontataan kovaa kyytiä eteen päin, kuun alussa alkoi hatarasti kontata ja nyt menee kovaa kytiä paikasta a paikkaan b.

:happy093poika oppi kävelemään tukia vasten... Nyt nousee jo istumaankin itse. Näköjään sillä on kiire kehittyä. Pari kertaa oon käyttäny pöntöllä kakalla, menee hermot kun koko ajan joutuu pestä pyllyä kun kakkaa nii monesti päivässä. Tyytyväisenä on istunu ja tehny kakan pönttöön. :)

Täällä juuri eilen hokastiin, kuinka päästään eteenpäin :) On kyllä vahingossa välillä ryöminyt ja peruutellut ennenkin, mutta nyt poika oikein sen kunnolla hoksas, kun menin kehumaan sitä :) Istuta ei ilman tukea, mutta nyt jos antaa pojalle kädet, esim vaippaa vaihtaessa, niin nousee itse hienosti istumaan vetämällä itsensä ylös :)

Täällä annetaan mpr-rokote vasta vuoden iässä. Poika on saanut nyt yhdistelmä- ja pneumokokki rokotteet 3kk ja 5kk iässä. Noista ei oo tullut mitään oireita. Mutta rotasta on tullut aina kovat vatsavaivat. Ensin maha menee sekaisin ja sitten kovalle ja vaivasi melkein parin viikon ajan.

maria75 Meille tuli muuten nyt kanssa samasta piltistä poskiin ja kaulaan ihottumaa. Kana-makaroonista siis. Joskus on tullut lievempää ihottumaa jostain muustakin, mutta nyt kyllä epäilen juuri tuota vehnää ainakin meillä ihottuman aiheuttajaksi.

Meilläkin normisti MPR vasta vuoden ikäiselle annetaan mut ku lähdetään ens kuussa ulkomaille niin suositellaan antamaan ylimääräinen MPR rokote :)

Meillä taas toisin päin, et kakka ei tahdo kulkea enää kun syö evenmän kiinteitä ja maidon syöminen vähentynyt. Olen koittanut luumusosetta antaa mut ei vaan saa punnerrettua ku pieniä määriä kakkaa kerralla. Tuntuu et liian vähän tulee aiempaan verrattuna..

Meillä kanssa maidon määrä on vähentynyt nyt kun syö kiinteitä 5xpv, mä tarjoon ruuan jälkeen vettä niin pysyy kakkakin pehmeämpänä.

Meidän pojalle ei tullu mitään oireita tuosta MPR rokotteesta, ja ihan mielelläni otin sen kun lähdettiin turkkiin. Normaalistiha se tuliski 1 & 6v, meille se tulee nyt tehostettua 1,5v. :)

Meillä kanssa maidon määrä on vähentynyt nyt kun syö kiinteitä 5xpv, mä tarjoon ruuan jälkeen vettä niin pysyy kakkakin pehmeämpänä.

Auttaako veden antaminen kakan koostumukseen ? Meillä kakkaa tulee aina sellaisena isona pötkönä. Olen antanut vettä vain satunnaisesti. Soseen ja puuron jälkeen meillä juodaan korviketta.

Meillä ainakin veden anto auttaa, välillä oli maha enemmänkin kovalla ja tuli vain pieniä kikkaroita kerealla. Poika juo aina syömisen päälle nokkamukista, tuttipullo kun ei päivällä kelpaa ollenkaan.

Joo kyllä se neste vaan kummasti kakkaa pehmittää. :) On lähtenyt neidin kova papanavatsa toimimaan paremmin, kun nestemäärät ovat korvikkeeseen siirtymisen jälkeen mitä ilmeisimmin kasvaneet, jee! Tulee oikein kunnon syvänmustia mustikkalörtsyjä, hah, vaikka yleisesti mustikka on sellainen joka ummettaa. Nokkamukistakin yritän tarjota vettä aina kun muistan, mutta huonosti vielä sujuu siitä juominen. Tuppaa usein purskauttamaan kaikki vedet pitkin rinnuksia. Treeniä, treeniä vaan lissää.

Kyl se sama pätee pieneenkin että vesi vanhin voitehista. Jäbälle kun ei kelpaa maito ruokajuomana mut vettä jois vaik kui paljon. Jäbä juo vettä nokkamukista jossa on vuotamaton tuttiosa ja sit siihen saa pehmeän jupmanokan.

Meillä kanssa käytössä nokkamuki, jossa silikoninen se kansi/nokka/tuttiosa ja juoma tulee vain imemällä, niin ei niin pahasti kastele itseään :)
Välillä kokeilen laittaa mukiin maitoa, mutta poika on vaan syvästi loukkaantunut, jos tarjoan hänelle "vauvojen juomaa" :D

Meidän neiti juo ruokailujen yhteydessä vettä mukista, jossa on kahvat molemmille käsille. Siihen kyllä saa nokka osion myös

Eikö kaada päälleen jos on ihan muki vaan? Täällä tyllö katselisi varmaan vain niskansa noin :D

Täytyypä koittaa vielä enemmän saada tytsylle vettä juotettua jos se köntsä kulkisi sitten paremmin :) ihana tytsy hoksasi taputtamisen ja nyt pitää taputella mennentullen :)

Alinah: niin kävittekö vauvan kans reissussa? Kuinka lennot sujui? :)

Enni85, lennot meni ihan hyvin. Oli muutama muukin lapsiperhe reissussa ja takasin tulo reissulla lentokoneessa istui meidän takana perhe joilla oli ihan muutama päivä nuorempi tyttö kun meidän poika.

Meidän poitsu vähän pisti unta vastaan paluulennolla mut ei muuta.

Ihanan lapsirakkaita turkkilaiset on! Päivittäin käytiin uimassa ja ihan hyvin nukku päikkäreitä. Mut kyllä huomas et nukku paremmin kotona yöunet.

Ois voinu jäädä vielä yhdeksi viikoksi mut kyllä se oli ihan kiva tulla kotiinkin, poitsu ainakin tykkäs! Oltiin 1.30 kotona viime viikon la-su yönä. Pistin poitsu omaan sänkyyn niin alkoi semmoset kiljumiset ja naureskelut et ei oo tosi. Otin videolle kun itteeki alko ihan naurattaa toinen! Oli niin ihana katsoa kun toisella oli niin kivaa päästä omaan sänkyyn.

Kyllä siinä Sinnna täytyy vähän vahtia :wink Mutta kyllä hän onnistuu juomaan välillä ihan kuivastikin.

Takaisin