La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea plussasta jnnajasmine!

Mun vauvakuume on vielä suht hallinnassa, salaisesti haluan. Mies ei vielä niinkään.
Herkistelin tässä tiistaina, kun tytölle tuli puoli vuotta täyteen. Muistelin synnärillä oloa ja miehen ilmettä, kun tyttö syntyi.

Musta tuntuu siltä, että pikkuvauva-aikana kerkesin lueskella ja Vastailla. Nyt vain ohimennen kerkiän lukemaan..

Moimoimooiii kaikille! :)
Tulin pitkästä aikaa kertoo kuulumisia. Meillä pojalla menee hyvin, ryömii ja konttaa aivan mielissään. :) ahhh, mikä täystuho siitä onkaan tullu, saa olla kyl silmät selässäkin tai muuten on joka paikka levällään. Syöminen menee nyt hyvin, joku aika sitten oli hirveitä ongelmia kun ei meinannut mennä maito eikä kiinteät. Pari yötä oltiin juhannuksen jälkeen keskussairaalassa, kun poika oli jostain saanut viruksen joka kehkeytyi sitten bronkioliitiksi. Se oli aivan kamalaa, tuntu että poika ei henkeä saa ja kahen vuorokauden ajan annettiin spiiraa kahen tunnin välein eikä siitä ollu edes suurta apua. Mut nyt poika on onneksi terve. :) hampaita ei oo vielä puhjennu, mut nyt pari päivää ollu sellasta kätinää et liekö niitä ois tulossa. Poika painaa jo 9kg ja pituutta on yli 70cm.

Ja onnea teille joilla jo on seuraavat masussa! :)
Mulla itellä ollu monia vuosia mahakipuja yms. ja nyt niitten syyki on selvinny. Endometrioosi. :'( eli ite saa olla onnellinen että saatiin ees toi yks ihana poika. <3 toisesta ei voi kuin haaveilla.

Joka tapauksessa, mä yritän kunnostautua tässä kirjottelussa, jos vaikka saisin aikaseks rupatella useemmin. :D

Meillä kans pieni termiitti kulkee täällä. Millon repii kukkaa ja millon yrittää tönkeä sormia pistorasiaan :) menoa ja meininkiä riittää :)
Meillä mies ei ihan heti halua toista pikkuista. Se on lukenut jostain että on rankempaa jos molemmat on pieniä yhtäaikaa :D

Me miehen kans päätettiin silloin raskausaikana et tää jää viimoiseks. Mut nyt on kyl ruvennut mulle hiipimään sellainen ajatus et jos viel yks. Mies ei vaan oo ihan viel lämminnyt ajatukselle.

Me kyll todettiin jo raskausaikana että me ei olla niin masokistisia että tehtäis lisää lapsia :P ja se tunne on vaan vahvistunut entisestään :)

Me annettiin toiselle jo lupa tulla, ei kuitenkaan taas tiennyt, kuinka helposti raskaudun. Kun kuitenkin mulla perussairaus vaikuttaa siihen aika paljon. Ja mies on mua 10v vanhempi ja hän ei halua lapsia enää 40v, niin silleen hyvä oli aloittaa ajoissa :) Vaikka siihenkin vielä muutama vuosi on :)
Tää jää kuitenkin meidän viimeiseksi. Oon itse aina aatellut, että kaksi lasta ois hyvä ja mies on halunnut neljä, niin molemmat saa nyt vähän sit niinku mitä haluaa :D Miehellä siis edellisestä liitosta 8v ja 6v lapset.
Ja itse aattelin niin, että tavallaan nyt tässä samassa rytäkässä menee toinenkin, kun taas parin vuoden päästä, kun ois luultavasti jo ihan eri meiningit, on mulle itselle vaikeempaa palata taas ihan vauva-aikaan :)

Pääsin kyllä tässä viikko sitten sylitteleen naapurin vauvaa ja voi elämä miten ihana tuhisija oli. Ei voi uskoa että meidänkin tytsy on niin pieni ollut :)

Huoh.... Onks teillä kellään sama tunne ku mulla välillä et ei vaan jaksa...? Menee niin hermo ku mies voi mennä ja tulla miten haluaa eikä tartte ottaa lasta mukaan. Sillä just oli 4vk kesälomaa ja koko aikana ei käyty missään, se touhus omia "rästihommia" ja meni sillon ku halus. Ei ollu siis mulle mikää loma. Tässä 7kkn aikana ois iteki tarttenu vähän lepohetkiä mut ei vaan oo saanu ja musta alkaa tuntua et oon iha loppu. Hermo kireellä koko ajan ja mies ihmettelee et mikä vaivaa.. :o sori ku oon näin negatiivinen....

Voi ei kuulostaa aika kamalalta! :o ja pöljä ukko! Sanot vaan suoraan että tässä ole hyvä mä lähden nyt ja menet vaikka muutamaksi tunniksi jonnekkin kahville tms

Tilasin äsken pojalle turvaistuimen 0-18kg. Oli nyt niin hyvässä tarjouksessa, että pakko se oli. Voi ottaa vaikka heti käyttöön kun saapuu. :) Säästöä 160e! :)

Mekin ollaan tilaamassa nyt. Löytyi hyvä. Siis en halua laittaa tyttöä naama menosuuntaan, sillä siihen ei ole yhtään hyvää istuinta. Tai varmaan on, mutta niskat menee kuitenkin... Ja sitten meillä ei ole isofixiä autossa :( ja en halua mitään vaivalloista turvavyö viritystä, sillä menemme paljon muidenkin autoilla, joten istuin on saatava helposti. Etsin ja vertailin joku 10 000 tuntia ja onneksi löytyi hyvä. Maksaa tosin sen 278, mutta on muunneltavissa isollekin lapselle eikä muuta enää tarvii.

Voi ei kuulostaa aika kamalalta! :o ja pöljä ukko! Sanot vaan suoraan että tässä ole hyvä mä lähden nyt ja menet vaikka muutamaksi tunniksi jonnekkin kahville tms

Hhhmmm... Siinäpä se juju, kun mä olen aivan älyttömän suorasananen ja sanon just sen mitä aattelen. Ja ku sanon ni mää syyllistyn sit miehen mielestä siihen että pidättelen sitä liikaa, että se ei sais mennä. Argh. :o

Ois tosiaankin niin kiva lähtee välillä yksin, ihan vaikka lenkille mut ei ku on pakko käydä sillä aikaa pojan kans ku mies on töissä ku iltasin on sit kaikkee muuta, ainaki miehen mielestä.

Eikä sitä yhteistä aikaakaan ilman tuota lasta oo kauheesti ollu. Ehkä se seki nyppii aika karseesti.

Onneks ees on pari kaveria tässä lähellä joilla on kans pienet, melkeen saman ikäiset lapset ku mulla. :)

Niin ja hellu joskus et vaan kysele vaan otat ja lähdet!

Esikoinen oli pari kk kun mä lähdin kävelemään keskellä yötä kaverin äidille nukkumaan :) exä oli kans just tollanen aina menossa ja mä en päässyt edes kerran viikossa mun harrastukseen lisäks esikoinen oli vaikea koliikki lapsi... joten otin ja lähdin sit kerran kun herra saapui puolen yön aikaan jostain kaverilta pelaamasta pleikkaa ja kävelin muutaman kilometrin kauheessa pakkasessa :) ei se siitä mitään oppinut mutta saimpa itse nukuttua yhden kokonaisen yön ja kerättyä itteni

Aivan... :) täytyy toivoo et toi joskus ymmärtäs.

Meillä kans vielä 0-13kg turvakaukalo käytössä... Pitäis alkaa miettii seuraavaa vaihtoehtoo, mut en vielä tiiä millasen haluaisin. :)

Meilläkään muuten olisi kiire seuraavaan turvaistuimeen, mutta ostan enemmin 0-18kg istuimen esikoiselle kuin toisen turvakaukalon kuopusta varten. :)

Nyt vaadit sitä omaa aikaa hellu myös. Ihan niinkuin lapsi nyt olisi vain pelkästään sinun.. Koitapa saada käännettyä rautalangasta miehellesi asia toisinpäin, että kun hänelle on oma aika niin tärkeää niin olisi se sinun jaksamiselle myös erittäin tärkeää! Ja ei olisi pinna kotona niin kireällä kun saisi välillä hetken hengähtää. Mulle ainakin tosi tärkeitä hetkiä kun saa mennä kuntosalille ja pelkästään kauppaan meno yksin on ihanaa toisinaan :D

Mitä turvaistuimia te olette ostaneet? On kyllä taas ihan käsittämätön tuo turvaistuin viidakko, kun itse kans miettinyt niitä vaikkei tarvetta ole vielä. Me tarvitaan vielä kaks niitä kun on kaksi autoa.

Tilasin äsken pojalle turvaistuimen 0-18kg. Oli nyt niin hyvässä tarjouksessa, että pakko se oli. Voi ottaa vaikka heti käyttöön kun saapuu. :) Säästöä 160e! :)
Kiiamaria, mistä löysit turvaistuimen ? Hellu94, meilläkin mies mielellään jättää vauvan mun huomaan ja tekee itse omia hommiaan. Olen kyllä välillä nakittanut miehen herämään aamulla vahtimaan vauvaa, kun haluan päästä vessaan tai nukkumaan. Nyt kävin yhtenä aamuna yksin lenkillä ekan kerran puoleen vuoteen. Jaksamisia Hellu !

Kiiamaria, mistä löysit turvaistuimen ? Hellu94, meilläkin mies mielellään jättää vauvan mun huomaan ja tekee itse omia hommiaan. Olen kyllä välillä nakittanut miehen herämään aamulla vahtimaan vauvaa, kun haluan päästä vessaan tai nukkumaan. Nyt kävin yhtenä aamuna yksin lenkillä ekan kerran puoleen vuoteen. Jaksamisia Hellu !

Ostin ozbaby:stä, Britax Max-Fix II 279e jäi alennusten jälkeen hinnaksi. :)

Takaisin