La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa rallaa. Mä oon takasi. Viimeks ku kirjotin ni olin lähössä matkalle. Nyt oon olly kyllä jo kuukauden kotona mutta hmm.. Miksi mä en oo tänne piipahtanu.. No jaa. Niin paljon kaikkea hässäkkää tässä.
Lennot meni pikkusen kaa tosi hyvin, ei vaivannu korvat eikä mitkään ja teri niitit sai ihmettelemisen ja tujottamisen aihetta :D

Meillä on nyt muutto meneillä, eli huomenna muutetaan isompaan kämppään, saa poika oman huoneen vihdoinki :)

Tyttö on kasvanu ihan kauheesti :) istuu tosi nätisti ite, välillä kellahtaa, mutta ei oo siitä moksiskaan ellei selälleen mutkahda ku sillon sattuu :( Tosi hienosti just 6kk päivänä alko tää istuminen. Konttauksesta ei oo vielä hajuakaan :p Sormiruokaillaan jo ja ilta puurot menee kans :) kauheesti ikenet kutisee kans, nii että olisko sieltä nyt se eka hammas sitte oikeesti tulossa.

Hellu, Mun eksä oli kans tollanen, kävi töissä ja sitte ku tuli kotiin ni ei ikinä mukamas voinu olla kahestaan pojan kaa vaan aina hän keksi että mut hei mehän voitais mennä kaikki yhdessä jonneki jos mä ehdotin että voisin mennä lenkille tai vaikka käymään leffassa (no ei lasta nyt leffaan mukaan otettu) mut jotain hän aina keksi. Sit oli pakko pelaa monta tuntia änäriä aina. Hyi. Mä en ees halua miettiä asiaa ku tulee kiukku päälle.

Onneks tää tytön isä on ihan eri maata, ja hänen sisarukset ja vanhemmat ovat aivan ihania. Mä tunnen itteni tosi onnekkaaks että oon näin ihaniin ihmisiin tutustunu ja saanu heidän perheen jäseneksi (jos me vaikka 5 vuoden päästä asuttais saman katon alla isän kaa) Tää yhteen muuttaminen on meille molemmille jostain syystä aika pelottava asia ni me ei kiirehditä siinä :) Kaikki toimii näin niinku on, tosi hyvin vielä toistaseks :)

PS. Miten sinne salaiselle puolelle pääsee?

Muokattu viimeksi:
Sinnna, minkä istuimen olit löytäny? Ei meille ihan vielä ajankohtainen mut vois tosiaan katsella jo vähän valmiiks.. Ja haluan just sellasen et olis laitettavis selkä menosuuntaan aluks ja sit myöhemmin vois kääntää kasvot menosuuntaan.. :)

Kerro alinah myöhemmin tuliko MPR rokotteesta mitään haittavaikutuksia :) meillä kans kohta sama rokotus edessä syyskuun reissun takia..

Heissan, miehen isyysloma ja kesäloma on ohitse ja paluu arken tällä viikolla alkoi, ens viikolla paluu arkeen jatkuu kun esikoinen lähtee ekaluokkaa taivaltamaan eteenpäin.

Maanantaina käytiin jäbän kaa hakeen ensimmäinen pneumokokkirokote kun edellisellä kerralla jäi väliin vasta sairastetutn korvatulehduksen takia ja sit mä oon vaan siirtäny ottamista kun on menty hidastetussa tahdissa noitten rokotteiden kanssa. Samalla saatiin neuvoksi kokeilla korvikkeena nutrilonin peptiä et suljetaan pois maitoallergian mahdollisuus, jäbällä kun siis on ihottumaa ympäri kehoa ja poskissa kaikken pahiten niin terkka ehdotti tuota korviketta kokeiluun, joo hyvin meni eka pullollisen kokeilu, jäbä ei juonu kuin 10ml maitoo ja sen jälkeen alko huitoon pulloo pois, ei vissiin tykänny korvikkeen mausta :hilarious:

Hahah, meillä ei vielä nousta ees istumaan tai istuta ilman tukea :D Eikä kunnolla mennä vielä eteenkään päin. Poitsu toki vajaan 6kk :)

Ei meilläkään :) pyöritään ja kieritään ja peruutetaan vahingossa mutta ei pääse tietoisesti eteempäin... Lopputulos on se että neiti makaa maassa kaikki raajat ilmassa ja huutaa kun vatuttaa niin paljon!

Meilläkään ei istuta ilman tukea mut ryömii vauhdikkaasti kyllä! Kokoajan tutkimassa jotakin. Rattaiden renkaita olisi kiva nuolla, samoin kengänpohjia. Koiran ruokakippoa on myös muutaman kerran pitänyt maistaa. Kyllä nousee vastustuskyky huippuunsa meidän tytsyllä :D

Liikkuminen toi myös ikävämmän jutun tullessaan. On nukkunut tosi huonosti sen jälkeen kun oppi liikkuun. Yks yö heräsi tunnin välein itkemään ja löytyy aina sillon konttaus asennosta sängystä. En oikein saa selvyyttä minkä takia itkee kun äkkiseltään ikenet näyttää ihan normilta ettei hampaita tuntuisi vielä tulevan. Mut herkässä on öisin itku ja aina silloin vetkuttaa itseään konttausasennossa.

Enni se on ihan normaalia kehitystä kun liikkeet tulee uniin :) eikä välttämättä liity mihinkää muuhun kuten hampaisiin! Bimbelibom tais tuolla salaisella puolella puhua et heillä on samanlaista ollut öisin :)

Meillä myös herätään yöllä itkuun kun poika eksynyt kontilleen.. Ja sama saattaa toistua 10 krt yössä.. Mutta hyvä että oppii liikkumaan :) vajaan viikon päästä täyttää 7kk. Jos sitten kävelis jo 8kkn iässä niinku isänsä. <3 :)

haahaa.. hyvin jatkui peptin kokeilu... toinen pullollinen ei ees maistellu (pelkkää peptiä), kolmaspullollinen ei juonu (puolet peptii ja puolet standardia), 4 pullollinen ei juonu (1osa peptiä, 5osaa standardia) joten kai se on uskottava ettei tuo muksu sitä huoli.... veetuttaa vaan nakata kallis purkki jauhetta roskiin...

Meillekin tuli nyt ihottumaa, kun olin syöttänyt pojalle kana-makaroonisosetta. Terkkari epäili gluteeni eli vehnäherkkyyttä tai allergiaa. Me kyllä nyt siirryttiin samaan aikaan käyttämään Tuuti2. Meillä ei ainakaan ole maitoallergiaa epäilty. Oli vieras terkkari, kun vakituinen oli lomalla ja yritin sille selittää asiaa. Piltin kana-makaroonisose sisältää myös kananmunaa. Meillä toi Tuuti2 siirtyminen aiheutti kyllä puklailun lisääntymistä. Pitää nyt olla käyttämättä vehnää sisältäviä tuotteita ja viikko ennen 8kk neuvolaa kokeilla taas vehnää.

Niin, jospa nuo levottomat yöt oli tuota "liikkumisen iloa" :) Nyt taas parina yönä nukkunut normaalisti.

Tuliko alinah teillä mitään oireita tuosta MPR rokotteesta? :)

Minä en toivo että meillä käveltäisiin vielä 8kk:n iässä eikä nyt kyllä merkkejä moisesta olekaan :) sitä päätöntä "jalat vie, mut pää ei sano mitään" aikaa on ihan riittävän kauan vaikka vähän myöhemminkin oppisi kävelemään :D

Mulla jäänyt tää ketju aivan unohuksiin ku ei erikseen enää ilmotuksia oo tullutkaan niinku ennen.. onpahan lukemista :)

Takaisin