La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Komppaan Jadaa, sun raskaus ei kuulu työnantajalle pätkääkään! Tosin mä olin itse tokaa odottaessa samassa tilanteessa. Soppari oli katkolla elokuun lopussa, raskaus alkoi heinäkuussa ja tiesin et on mahis vakipaikkaan. En kertonut, podin vähän huonoa omaatuntoa mut turhaan. Sain vakipaikan jossa oon edelleen ja pomo tuli ihan rehdisti onnitteleen myöhemmin ku huomasi mun olevan raskaana. Pakkohan sitä on omaa etua katsoa, varsinkin tällaisina taloudellisina aikoina!

Sain muuten ekan neuvolan varattua 9.6. Sillon ultrataan ja tarkistetaan viikot mahdollista lv-punktiota varten. Voin kuulema valita myös sen uuden nipt-tutkimuksen. On mun kuulema tullut nyt käyttöön myös oyks:ssa ku soittivat sinne ja varmistivat asian.

Ompas monella tänään ultra! Tsemppiä niihin :)
Huomenna on sit mun ja muutaman muun vuoro (sori en muista enää kenen), on tää jännää! :D

Meinasin eilen illalla/yöllä tulla kyselemään että tuleeko kenelläkään muulla iltaa kohden pahoinvointia, mutta näköjään tulee.

Tsemppiä kaikille ultraan, kertokaahan sitten kuulumiset! :)

Tsemppiä kaikille ultraan, toivottavasti näkyy paljon sykkiviä pieniä sydämiä. :)

Eilen menin nukkumaan kirjaimellisesti väsyneenä, mutta onnellisena. Oli semmonen lekaväsymys koko päivän, että pikku lenkilläkin miehen ja koiran kanssa meinas silmät painua kiinni ja piti huilata hetki puistonpenkillä. Onhan se kivaa kun on energiaa, mutta vihdoinkin semmonen tunne, että jotain todella tapahtuu! Ja tää turvotus... Maha on aamusta lähtien sen näköinen, kun ois just tullut vedettyä jossain illanistujaisissa kaksin käsin kaikkea epäterveellistä ja turvottavaa, illasta puhumattakaan. Semmoista söpöä, vauvakummuksi tunnistettavaa "turvotusta" odotellessa. :rolleyes:

Täällä ei iltaan kohti niinkään pahoinvointia vaan kakkaamisen tunnetta o_O
Aamulla suoli toimii normaalisti, aamupalat ym syömiset normaalisti kuin ennenkin ja vettä tulee juotua ym ym..
Siinä joskus neljän jälkeen iltapäivällä iskee se turvotus/olo että kakattaa.. Ja sitä jatkuu pitkälle iltaa, mitään ei tule mut silti se tunne.. Yön aikana sitten helpottaa :confused:
Ja seuraavana päivänä uusiks..
Ette usko miten ärsyttävää tuo on!! :grin
Tämäkin tullut tossa plussauksen jälkeen, viikon 5+ jälkeen...:bored:

Näin niin kamalaa unta viime yönä että se viiva oli lähtenyt kaikista tikuista haalenemaan.. Ja sieltä tuli sitten ulos sellainen pallo millä oli valtavat jalat :woot:
No joo.... Tuli vähän leffoja katsottua eilen, taisivat tulla uniin.... :wideyed:

Hahaa! Mun 1,5viikkoa sitten tilaama digi löysi vihdoin perille :D olisin kyllä tarvinnu sitä jo viikko sitten, että olis nähny nouseeko viikot. No tein sen silti, 30min pidätyksellä, viikkoja 6+6, niin on jo korkea aikakin näyttää näin :D ImageUploadedByVau Foorumi1432106527.682224.jpg

Hassua, tässä on jo kolme viikkoa tienny olevansa raskaana ja silti ton tuloksen odottelu jännitti :)

Mulla alkanu tällä viikolla olemaan tosi huono olo aamuisin, eilen piti yrjölläkin käydä. Päivisin ihan ok olo, mutta illasta alkaa taas se etominen. Ja väsymys, sen tahtoisin kyllä jo pois, ei saa päivisin mitään aikaiseksi :dead:

Voin kuulema valita myös sen uuden nipt-tutkimuksen. On mun kuulema tullut nyt käyttöön myös oyks:ssa ku soittivat sinne ja varmistivat asian.

Kullanarvoinen tieto tuo että Oysissä on myös tuo tutkimus käytössä, nimittäin tiedän sitä sitten vaatia itselleni myös.

Mä en oo kertonu muutaku nuoremman muksun mammaryhmäläisille :) Muut saa odottaa ainakin sitä rv9+4 ultraa tai ehkä nt-ultraa asti. Riippuu miten toi pahoinvointi pysyy salassa. Mun kälyllä olis joulukuussa laskettuaika, ja niin tekis miel sille kertoa että on mullakin sitä ja tätä oiretta, mutta saa odottaa uutista hänkin :)

Maajo, kiitos sinun et osasin ottaa puheeksi! Neuvolassa eivät olleet kuulleetkaan testistä ja perinnöllisyyspolilta oli sanottu et testejä on otettu vasta neljän viikon ajan. Et nyt oli helppo päättää et tuon testin teetätän ku ei oo sitä km-pelkoa sen testin puolesta!

Jansculi: meidänkään neuvolassa eivät olleet kuulleet koko testistä kun kyselin sitä sieltä ko soitin heti raskauden varmistuttua. Helpottaa huomattavasti omaakin päätöstä sillä minäkin aion teetättää tuon NIPT-tutkimuksen kun kerta Oysissä sellainen on käytössä, ens viikolla neuvolatätit saa kirjoitella lähetettä Oysiin ja pistää siihen että haluun ton testin, jos siis ny ultra osoittaa että alkio on siellä missä pitääkin olla.

Joo mulla kans menee sillain aaltoillen ja eilen sain huomata että lohta en ainakaan pysty syömään, tuli tosi huono olo ku se on niin rasvaista. Onneks mulla on alkanu himottaan kaikenmailman salaatit niin pittää sit syödä niitä, niistä ei niin huono olo tule välillä on kauhea pala tuolla kurkussa! Tänään on eka aamu kun on ollut huono olo, muuten ollu lähinnä iltaisin. On tää silti jännää vaikka eka oksentamisen jälkeen mietin että jos tää on tämmöstä niin en tiiä haluanko sittenkään onneksi se alakulo meni nopsaan ohi ja sen jälkeen ei ole oksennustakaan tullu, pelkkää yökötystä

Täällä kans pahoinvointi melkein päivittäistä mutta voimakkuus vaihtelee. Iltaa kohti pahenee! Viime vkolla jouduin olla pari päivää pois töistäkin.

Me kanssa mennään tuohon NIPT-tutkimukseen kun se meille tarjotaan. Nipt-tutkimuksella voidaan selvittää ainakik sikiön yleisimmät kromosomihäiriöt äidistä otetulla verikokeella. Tähän pääsee, jos on sellainen tausta kuin esim meillä että yksi raskaus on jouduttu keskeyttämään sikiön kromosomipoikkeavuuden vuoksi.

Meillä oli ultra aamulla. Kaikki oli hyvin! Ei näkynyt kaksosia, huh :D vaikka voihan se toinen näillä viikoilla vielä lymyillä toisen takana. Mutta kaikki oli hyvin, sydän läpätti kovasti. Mulla tänään menkoista laskettuna 6+5 mutta ultrassa vastasi 7+3. Mikä taitaakin selittää aikaisen plussan ja aikaiset raskausoireet :) epäsäännöllinen kierto on ollut mulla joten eipä ihme tuo pieni heittely. Np-ultrassa sitten varmistuu muuttuuko tuo la. Helpottunut olo ♡

Välillä tämä tieto lisää tuskaa. En oo ite edes hirveesti miettinyt mitään keskenmenoja yms. mutta nyt kun lukee täällä muiden keskenmenoista just samoilla viikoilla kuin itse on menossa niin alkaa ajatukset laukkaamaan.

Täällä on myös kauhea pallomaha että saa vähän jo tietyssä seurassa varoa paljastumista. Saa nähdä miten saa pidettyä vielä reilun kuukauden salassa.
Tämä väsymys on kyllä jotain ihan järkyttävää! Tekee tiukkaa että työpäivistä selviää hengissä, varsinkin kun säännöllinen arkityö niin ei toivoakaan että välillä sais nukkua pitkään.

Takaisin