La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin miten jaksan huomenna töissä olla 8tuntia, kun väsyttää niin kovasti koko ajan. Kai vetoan että olen vain huonosti nukkunut ja siksi väsyttää, kun en vielä halua työkavereille kertoa raskaudestani. En ennen kuin tiedän kaiken olevan hyvin. Ehkäpä sitten juuri ennen kesälomaani eli heinäkuussa. Tuolloin tulee se rv12 täyteen, toivottavasti.:happy:

Meli, minä olin loppuun saakka töissä päiväkodissa ja hyvin jaksoin. Oksentaa ei tarvinnut mutta viikolle 13 oli etova olo aamusta iltaan. Työkaverit oli onneksi ymmärtäväisiä ja usein pötköttelin hetken esim. ulkoiluaikaan ja yritin natustaa jotain. Pillimehu kulki taskussa koko ajan. Oi niitä aikoja :D

Meli: yritän pysyä töissä niin pitkälle raskautta kuin vaan laki ja paikat kestää. Edellisen raskauden aikina opiskelin ja työharjoittelujaksot meni ihan hyvin. Valmistumisen jälkeen jäin suoraan äitiyslomalle ja esikoinen syntyi 2kk myöhemmin rv 37+4.
Itse kun oon perheen ainoa työssä käyvä, niin on pakko yrittää jaksaa olla töissä niin kauan kuin pystyy. Tarvittaessa tehtävä sitten töitä äitiysloman aikana, jos tulee tiukkaa. Samoin tein edelliselläkin äippälomalla. Esikoinen oli 4kk, kun menin 2,5kk ajaksi töihin.

Mä teen seisomatyötä ja kuukausi ennen äippälomaa mut määrättiin saikulle kipeiden supisteluiden takia. Sit ei enää supistellut kun sai levätä paljon ja tehdä oman jaksamisen mukaan.
On se vaan pakko huomenna soittaa, on yks semmonen työkeikka kesken päivän niin voin sitä hyödyntää :)

Tää pallotustunne tuol masussa, kaikki alkkarit ahistaa ihan kamalasti. Ja nyt sit joutuuki ihmettelemää et mistäs sais mukavampia alkkareita? Ei sais painaa yhtää mahaa, eikä nivusia. Nivuset niin herkät kaikille kiristäville kuminauhoille yms, et niitä ei saa niis "jalka-aukois" olla ollenkaan :/ Ja ku en oo ihan pienimmästä päästä mitoiltani, ni sekii viel hankaloittaa hommaa. Ärsyttää.

Meli, mä kävin ekan raskauden aikana töissä loppuun asti. Teen toimistotyötä niin ei ollut kauheasti rasitusta raskauden aikana. Loppuraskauden aikana piti toki välillä nousta pystyyn ja viimesen kuukauden ajan piti istua satulatuolilla kun mahan kanssa ei voinut enää normaalissa tuolissa istua. Ja poitsu anto yleensä napakat potkut kylkiluihin jos olin ollu liian kauan paikallani. :D

Nyt oon hoitovapaalla mutta käyn silti töissä parina iltana viikossa. Onneks en oo kauheesti työmaan puolella niin raskautta ei ehkä ihan heti tajuta. Yritän pitää tän raskauden mahdollisimman pitkään salassa töissä.

Minä taas olen jo kertonut työkavereille just noiden edellisten keskenmenojen takia. Yritän olla supervarovainen ja ihanat kollegat saa hoitaa esim. isompien lasten nostelut.

Mä olin opiskelujen jälkeen parissa projektihommassa ja aloin sit oottaa esikoista työttömänä. Ei ihme kyllä tullu työtarjouksia sillon :D Sain odotella kaikessa rauhassa mahani kanssa. Nyt on vähän vastaava tilanne. Kutsuttavana töissä ja ei oo vuoroja kiikarissa, kun mun tilanne firmassa jo tiedetään. Oli pakkokin sanoa tän olon takia. Ei vaan oo pystyny tehdä. Että varmaan pääasiassa työttömänä kasvattelen masua taas. En osaa siten kovin asettaa päätä raskaana töissä - ajatukseen.

Täällä uusi odottaja ilmoittautuu, ensimmäistä odotellaan :)
La 7.1.2016, verikoe näytti plussaa jo 30.4 arvolla 93 ja sitä ennen testasin 27.4 tosi haalean haamun.

Olen jo jonkun aikaa lueskellut teidän juttuja täällä, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoitella (ja jos joskus pääsisi tuonne salaisempaan ryhmään, nyt en halua kaikkea tänne kirjoittaa)..

Perjantaina olisi aika ultraan, niin näkee, onko tuolla edes ketään :)

No nyt alkoi jännittää ihan vietävästi iltapäivän ultra-aika.. Menen terveysasemalle nyt siis toistamiseen ja ihan hirvittää kun siellä on niin vanha ultrakone ettei mitään tarkempaa pysty näkemään :nailbiting:
Viimeksi viikot ei siis täsmänny mutta itse epäilin laskuvirhettä, lääkäri kehotti varautumaan 'tyhjentymisvuotoon'...
Oireet on kummiskin jatkunu vahvoina koko ajan ja kupu kasvaa, eli toivottavasti pikkumuru on ja voi hyvin.. Huolestuin tossa oliko se joku kun mainitsi ettei huomannu mitään poikkeavaa ja sikiö olikin kuollut..?? Järkyttävää!
Tietysti kaikkeen yrittää varautua kun niin alussa ollaan mutta silti:sad001
Pahoinvointeihin löysin linkin: lopujo.fi , kannattaa käydä tsekkaamassa :gen014

Onnea kaikille uusille ryhmäläisille ja tsemppiä ultraanmenijöille!

Minä taas olen jo kertonut työkavereille just noiden edellisten keskenmenojen takia. Yritän olla supervarovainen ja ihanat kollegat saa hoitaa esim. isompien lasten nostelut.
Mäkin kerroin jo töissä kaikille kun jouduin jo oksuilun takia olemaan poissa. Hankala pitää muutenkaan salassa mitään kun on niin tiivis työyhteisö ... Ja toisaalta mun esimies tajus hyvin, että rekry on käynnistettävä piakkoin mikäli meinaa mun tilalle saada jonkun. Rehellisesti myös kerroin edellisestä raskaudesta ja esikoisen ennenaikaisuudesta, eli mun mielestä oli jotenkin reilua heittää kortit pöytään eikä ees yrittää venyttää asiaa mitenkään.
Onneksi sain mahtavan onnitteluhalauksen vaikka pelottikin miten asiaan suhtaudutaan:)

Tää pallotustunne tuol masussa, kaikki alkkarit ahistaa ihan kamalasti. Ja nyt sit joutuuki ihmettelemää et mistäs sais mukavampia alkkareita? Ei sais painaa yhtää mahaa, eikä nivusia. Nivuset niin herkät kaikille kiristäville kuminauhoille yms, et niitä ei saa niis "jalka-aukois" olla ollenkaan :/ Ja ku en oo ihan pienimmästä päästä mitoiltani, ni sekii viel hankaloittaa hommaa. Ärsyttää.

Ite löysin ihania saumattomia ihan perus ketjuliikkeestä. Mahtavan hengettömät päällä, ei todellakaan purista :)

Samaan syssyyn bongasin urheilupuolelta siistit treenihousut, joissa se vyötärökappale olis ilmeisesti tarkoitus kääntää kaksinkerroin, mutta mulla toi kupu turvottaa jo niin että ne näyttää ihan äitiyshousuilta kun rullaa sen vyötäröhommelin masun päälle. Mukavaa joustavaa trikoota ja silti napakat ja hyvät päällä :wink

Edellisessä raskaudessa oli muutes sama hommeli, massu pullahti tosi aikasin esille, mut nyt mielestäni vieläkin aikasemmin :rolleyes:

Tervetuloa uusille! :greet025

Mulla kans tää turvotus on ihan kamalaa. Just illalla katoin peilistä, et ei hemmetti mullahan on maha niinku oisin pidemmälläkin! Piti käydä ihan vaa'alla et montako kiloo on jo tullu lisää mut onneks ei vaa'an lukemat vielä ollu lähteny kasvuun. Senhän ne nimittäin tekee jos vanhat merkit pitää paikkansa. Kaikilta kolmelta on tullu yli 20 kiloo vaikka oon kuin terveellisesti syönyt. Onneks kilot on suurimmaks osaks olleet pelkkää nestettä, jotka on sit imettäessä karisseet pois. Mä oonki kaikille nauranut, et mä pissaan kilot kartanolle aina synnytyksen jälkeen ku tuntuu et varsinki ekat kuukaudet mä saan vaan istua vessassa.

Mä en oo vielä kertonut tästä raskaudesta miehen lisäksi ku yhelle mun siskoista, joka itsekin oottaa vauvaa joulukuulle. Enkä aiokaan kertoo, sattuneista syystä, ennen ku on aivan pakko. Toisaalta mä oon niin onnessani, et tekis mieli kailottaa kaikille, mut mä en töissä haluu et tästä aletaan tekeen numeroo ja sääliin mua. Ku mä tiiän, et jos siellä saisivat rouvat tietää niin alkais se jumalaton jaarittelu menneistä tapahtumista ja mä en vielä jaksa alkaa puimaan mitään entä jos-juttuja. Siis ei ne tosiaan pahalla mulle tulis sanoon mut mä en vaan vielä haluu mitään toivottavasti tällä kerralla kaikki menee hyvin-puheluita.

Mä en oo kertonut vielä juuri kellekkään tai no esikoisen ja junnun aikaiset mammakaverit tietää, mutta lähipiirille kerrotaan sitten joskus siis kummankin vanhemmille ja sisaruksille, yks hyvä ystävä tietää. Jotenkin vaan ei halua vielä tässä vaiheessa kertoa muille, jos sattuukin käymään niin kuin viimes :( Työnantajasta ei tarvitse stressata onneksi kun oon tällä hetkellä työttömänä kotona-

Kiva kiva, pukkas sitten flunssan tähän saumaan vielä lisäksi ja sekös lisää sitten huonoa oloa,, toivottavasti menis äkkiä ohitse ettei tarvi kärvistellä tän huonon olon kanssa.

Muokattu viimeksi:
miten sielä muilla odotus sujuu? mulla alko eilen illalla älyttömän huono olo joka kesti läpi yön :( mutta nuo pahoinvointirannekkeet auttaa jonkin verran, edelleenkin vähän etova olo, olen kyllä koittanut syödäkkin heti aamusta vaan eipä se ainakaan heti auttanut :D toivottavasti tämmönen ei kestä kauaa

niin ja tosta kertomisesta niin oon kertonut ihan lähimmille ystäville ja äidille tietenkin :) heti tuli äitiä ikävä kun kuuli olevansa raskaansa..ekaa kun odotan. työpaikalla yritän pitää asian vielä salassa koska oon koeajalla ja sitähän ei ikinä tiedä miten käy jos kuulevat asiasta, kuitenkin vakituinen paikka tiedossa kunhan heinäkuun alussa koeaika loppuu. en tiedä teenkö muiden mielestä oikeen kun en kerro mutta haluan taata lapselle kuitenki hyvän tulevaisuuden ja muutenkin, näinä aikoina vakituiset työpaikat on aika kiven alla.

Ääh.. Mua jännittää toi tän päiväinen ultra ihan hirveästi. Miten tässä pystyy töihin keskittymään ollenkaan..

Mites muuten muut kellä pahoinvointia. Onko teillä se pahoinvointi jokapäivä yhtä kauheaa vai vaihteleeko? Mulla on jotkut aamut/päivät/yöt huomattavasti kaameampia kuin toiset. Eilen aamulla esim olo oli ihan ok ja tänä aamuna taas olo niin kaamea että ei mitään järkeä.

Muakin jännittää ultra tänään!

Suunnilleen nonstop ihan hirvee olo. Tänä aamuna just niinku kamala krapula.. Tuskanhiki ja vapina ja oksentaminen. Aiemmin pahimmat oli aamut ja illat ja aaltoili päivän, mut nyt tää on ollu viikon verran koko ajan ihan hirveetä oloa. Ainoa vaihtelu nyt on, että kun saa väkisin syötyä mahansa ihan täyteen, on pikkuhetken inasen parempi ennenku tulee taas syömisestä huono olo. Mä en tiedä, millä mä tän kestän :(

Takaisin