La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mekään ei käydä varhaisultraan joten eka on 12 viikon ultra ja siihen on aikaa se kuukaus ja jaksan odottaa :) en käynyt ekassakaan raskaudessa. Ja mitä käymään jos perusterve eikä muita kummoisia syitä oo käydä. Ja matkaakin on kumminkon se 50-60km kaupunkiin.

Niin ja verikokeille pitää mennä tos parin viikon päästä :) hmm inhoan neuloja... Vaikka tykkään ottaa tattoo itseeni.

Mekään ei käydä varhaisultrassa, ei olla edes keskusteltu semmoisesta :wideyed:
Tarpeeks houkuttelua saada se niihin kahteen muuhun ultrassa jos sinne asti päästään :)
Mietin omassa päässäni että enköhän tuota jaksa odottaa ja laitanpahan senkin rahan johonkin tarvikkeisiin sitten :)

Tarkennuksena vielä että eiköhän tuo ukko kulta ole sisimmissään innoissaan, ei vaan osattu odottaa että ihan 3 yrityskerralla tärppää kun ei mitään teinejä enää olla :)
Tuo vaan ei töissä kamalasti puhele omista asioistaan niin toiveena oli ne ultrat jos mahd.niin mahd.myöhään päivällä että pääsee mukaan. Ilmoittaa työkavereilleen sitten munkkikahvien muodossa että vaava tul... :D

T. Köyhä työläinen :)

Mä menen ehdottomasti varhaisultraan. Edellinen keskenmenokin selvisi siellä, ei lähtenyt itsestään tyhjentymään eikä oireillut mitenkään. Mieluummin nytkin kuulen mahdollisesta keskenmenosta jo varhaisultrassa, ihan kamalalta tuntuu ajatuskin että olisi selvinnyt vasta vkolla 12 ja olisin tietämättäni kantanut kuollutta sikiötä viikkokaudet.

TestaRossa: tollasissa tilanteissa on ymmärettävää et hauaa käydä :) ja peukkuja pien et ei huonoja uutisia tule

Huomenna ultra. Me päästiin kunnalliselle, mut oisin kyl ollu valmis maksamaan sen satasen yksityiselle siitä mielenrauhasta minkä sieltä toivottavasti saa.

Täälläkin varhaisultra perjantaina, jännittää! :)

Järkyttävä palelu ja väsymys/lapamatous päällänsä. Huonoa oloa ei ole vielä näkynyt. Alamaha on myös turvonnut, kohta alkaakin olla hankaluuksia peitellä jos vielä tästä turpoaa!

Sokerihuurre tuu sit kertomaan kuulumisia heti! :)

Mä kans haluan heti alkuun tietää, onko asiat kunnossa vai ei. Huomenna se sit meilläkin selviää tää alkutilanne..

Huomenna iltapäivällä ar ultra dextran lapsettomuusklinikalla. Törkeen kallis 200€, mutta mennään sinne kun siellä on se meille tuttu lääkäri, joka hoiti miehen hormooniasiat kuntoon ja siellä on myös kaikki dokumentit mun lapsettomuus- ja km- tutkimuksista, niin ajateltiin että on meille helpointa käydä sitten siellä.

Moikka kaikkille,

Uskaltaudun nyt kirjoittelemaan tänne. Olen seurannut ja lukenut ketjua ihan alkumetreiltä, mutta en ole uskaltautunut ilmottautua joukkoon.

Olen 28 vuotias ja asustelen Länsi-Uudellamaalla. Mies on 31 vuotias. Tämä on toinen raskaus, ensimmäinen päättyi joulukuussa 2014 rv 6+2 spontaaniin keskenmenoon.

Ensimmäinen positiivinen testi saatu vappuaattona ja sen jälkeen varmistettu että digitaaliset CB testit ovat antaneet raskaana 2-3 ja 3+. Tänään kävin varhaisultrassa ja sielä sykki vahva sydän oikeassa paikassa. Pieni vastasi viikkoja 6+5, joka oli minulle pienoinen järkytys. Neuvolan mukaan (28 pv kierrolla) olisi menossa 7+6 ja omien laskujen mukaan (32 kierrolla) olisi menossa 7+2. Mutta positiivisen tuloksen sain testiin vasta kp 36 ja esim. kp 33 tehty testi näytti vielä negaa. Eli ovulaatio voi hyvinkin ollut vielä myöhemmin. Ultraajana oli naistentauteihin ja synnytyksiin erikoistunut lääkäri, ja hän vakuutti että kaikki näyttäisi olevan oikein hyvin. Laskettu aika on siis selkeästi tammikuun puolella, mutta neuvola kun menee tuolla 28 päivän kierrolla, niin toistaiseksi la on 30.12,

Oireita on vielä ollut melko vähän. Väsymystä, palelua, rinnat ovat kipeät ja kasvaneet kokoa. Pahoinvointia ei ole ollut, muutamia etomis hetkiä lukuunottamatta.

Isosti onnea kaikille täällä ketjussa oleville ja toivotaan että pienet pysyisivät matkassa tammikuuhun saakka. :love7

Mä ehdottomasti varaan ar-ultran, edellinen todettiin keskenmenneeksi siellä joten haluan käydä varmistamassa tilanteen.
Pitäis varmaan soittaa neuvolaan aikaa. Oon vaan tiiviisti töissä soittoaikaan enkä halua että pomo vielä saa tietää tästä. Pelottaa myös ajan varaaminen kun kaks aikaa jo joutunut kmn takia perumaan.

Ihan ajattelin että jos tässä nälkä vielä pääsisi yllättämään niin ehkä joutuisin hakeen vielä pelkkää soosia ilman riisin jyvääkään, vienosti koko lautasellisen :D Miten niin on nälkä koko ajan? Pysyypähän paha olo poissa! Peukku sille!

Ne keillä jo ennestään lapsia, pystyittekö olee edellisessä raskaudessa loppuun asti töissä?

Muut on nyt ilmeisesti selvinny pahoinvointiensa kanssa töissä, paitsi Jadako?

Aaapuvva!!! Pelottaa jo valmiiksi huominen päivä, kun on ollut pahoinvointia 3 aamua ja huomenna mentävä aamuvuoroon! Miten mä selviän hengissä, kun nyt on saanu kahtena aamuna nukkua pahanolon pois (ts. nukkua klo 11 asti). Aamulla pitäisi olla klo 5.30 hereillä ja menossa... :(

Tervehdys kaikille!

Täällä uusi esikoisen odottaja, joka on aiemmin vain lueskellut foorumia. Luettuani Eitzun viestin oli pakko kuitenkin kirjoittaa, sillä mulla on lähes samanlainen tilanne, joka nyt sitten pitää päästää jakamaan teille. :)

Ensimmäinen raskaus päättyi tammikuussa varhaiseen keskenmenoon kuudennen viikon lopussa. Huhtikuun loppupuolella saatiin uusi plussa ja pelko tämänkin pienen menetyksestä on valtava. Mielenrauhan vuoksi käytiin yksityisellä ultrassa (kallista on, mutta täysin sen arvoista). Viikkoja olisi pitänyt olla 7+2, mutta niitä olikin 6+3. Pieni sydän sykki kuitenkin ja kaiken pitäisi olla hyvin. <3 Tänään kasassa pitäisi olla tuo 7+2 ja toivon, että viikossa vahvistunut sydän sykkii edelleen vahvasti. Oireita mulla ei ole lähes lainkaan, joten sekin lisää tietysti pelkoa.

Mykerö, sun pelot kuulostaa tutulta. Mua ärsyttää myös se neuvolan soittoaika, sillä töistä on tosi vaikea soittaa juuri siihen aikaan. Me ollaan oltu jo ekassa neuvolassakin ja mun oli tosi ahdistavaa olla siellä odotushuoneessa. Kaikkialla oli äitejä ja lapsia ja pelkäsin, että kohta joku tuttu pamahtaa sisään ja näkee meidät siellä (ei siis haluta tästä vielä kovin huudella). Musta tuntui, että olin ihan väärässä paikassa, enkä kuulunut joukkoon, vaikka tämä vauva onkin kovin toivottu. Myös sen keskenmenon takia tuntui, että mitä mä vielä täällä teen, enhän tiedä, kestääkö tämä raskaus. Onneksi neuvolahuoneessa oli jo ihan luonnollista. :)

Takaisin