La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sinnna poika oli vähän ihmeissään hallissa olevasta pauhusta muttei vaikuttanut mitenkään pelokkaalta. Vettäkään ei pelästynyt muttei kyllä siitä mitenkään innostunutkaan.

Meilläkään ei ollut sopivan ikäinen vauvauintiryhmään. Toivottavasti pääsisimme syksyllä. Poika nauttii erityisen paljon kylvyssä. Saattaa vaan rauhassa kellottaa onnellinen hymy naamalla tai sitten polskii riemuissaan. Saunassa olemme jo kylvettäneet saunan ollessa noin 40 asteinen (poitsu on siis ollut ammeessa koko ajan ja n.10min). Kyllä on ollut onnellinen poika siellä saunan lämmössä.
Olen käsittänyt ettei vois viedä uimahalliin/kylpylään ennen 1 vee ikää, eli siis ettei ole sopivan lämpöistä vesi? Paitsi tietty siellä vauvaunnissa.. olenkohan ihan väärässä? Eihän näin pienet vielä siellä vedessä jaksa kauaa olla, mutta ois kiva käydä vaikka kylpylässä tms.

Itse heitin talviturkin kaksi viikkoa sitten mökkijärvessä. Vesi oli 17 asteista ja silloin oli niin lämmin päivä, ettei tarvinnut edes pyyhkeeseen kuivata. Siinä vaan laiturilla kuivatteli viltillä aurinkoa ottaen :cool01 Oi että, tulisipa ne lämpimät päivät uudelleen. Täällä ainakin viileni taas kymmeneen asteeseen ilma.

Meillä maisteltu pari päivää soseita. Ekana perunaa kahtena päivänä ja tänään porkkanaa. Peruna meni ihan hymyissä suin, mutta porkkana sai tänään aika komeet yök-irvistykset :D söi kuitenkin :D

Juu, virallinen suositus on tuo 1 v yleiseen altaaseen viemiselle. Johtuu siitä, ettei muilta kuin vauvauintialtailta vaadita veden nitraattipitoisuuden tutkimista eikä vähintään 32 asteista vettä. Tosin monet kylpylät/uimahallit ilmoittavat altaidensa lämpötilan ja joissain lastenaltaissa lämpötila on esim. 33 astetta.

Mutta jos varman päälle haluaa kaikessa pelata, niin sitten kannattaa noudattaa suosituksia, muuten omalla vastuulla ja riskinarviolla. :)

Käytiin lääkärissä vauvan kans. Ensin tyttö niin ihanan reippaana vaan ölisi ja jokelteli lääkärille vaan sitte ku korvia katottiin niin huusi niin lujaa ku lähtee :( kyllä oli nuori mies lääkäri ihmeissään että lähteepä ääntä pienestä ihmisestä. Korvat oli aivan kovaa vaikkua täynnä ettei korviin näe. Nyt pitää laittaa korviin remowaxia ja huomenna uudestaan. Onko kellään kokemusta tuosta remowaxista? Pitäs hurjat 10-20 tippaa laittaa yhteen korvaan, siinä on haastetta plus se että saa sen pysymään siellä ettei valu heti pois

Ei ole kokemusta remowaxista, mutta ei meiän poikakaan tykännyt korvien tutkimisesta. Kolme kertaa pojalta tutkittu korvat, mutta ei ollut korvatuledusta.

Kannattaa koittaa kylkiasennossa pitää hetki tippojen laiton jälkeen että pääsisivät valumaan korvakäytävään ja pumpulia/vanulapusta tuppo hetkeksi eteen.
Hetken kuluttua sama toiselle korvalle.

Mä jouduin ostaa meidän 2v pojalle samasta syystä lääkärissä käynnin jälkeen. Ostin sellasta suihketta, tosi näppärä oli suihkauttaa kerta-annos korvaan ja yön yli vaikuttaa. Sit vähän topsipuikolla korvan suulta pyöräyttämällä sai pois sen mitä oli liuennut :) mut ceridal käy myös tuohon tarkoitukseen. Oon nyt vauvalle käyttänyt sitä kun on niin vaikkuiset korvat.

Käytiin lääkärissä mutta ei edelleen saatu näkymään onko tulehusta ku vaikkua on edelleen. Nyt suositteli lääkäri just tuota ceridalia tai jotain suihketta, on kuulemma pienelle vauvalle parempaa. Jännä ku suihketta eilen olin hakemassakin mutta joku tosi nuori likka apteekissa sano että hän suosittelee remowaxia että parempi laittaa. No ei kyllä ollu vaan tosi haastavaa :shifty:
Tytöllä oli lääkärissä punaset vaatteet ja pörrönen ihana takki ja pillifarkut. Mua jäi vaivaa ku lääkäri kutsu sitä pikkumieheksi o_O:hilarious:

Millaiset ilmat siellä on, Tammivauva ? Missä päin asusteletkaan ? Lämpimältä näytti tytön vaatteet. Vaikeuksia ton pojan pukemisen kanssa näillä säillä. Aamulla oli 15 astetta ja nyt illalla 20 astetta. Nyt poika nukkuu vaunuissa fleecehaalarissa.

Täällä on kylmä,tuolloin oli noin 10 astetta ja kova tuuli :( pohjoisPohjanmaalla asutaan ja aivan meren vieressä, parvekkeelta näkyy meri ja täällä tuulee 500 päivänä vuodessa :grin tosi vaikee on pukee ku esim tuulen suojassa tarkenee vähemmällä mutta esim sylissä jos kulkee ni taas vaatetta pitäs olla enemmän. Monesti onkin niin että vaunuissa on lämmin mutta syliin jos pitää ottaa ni sais lisätä vaatetta. Mietin välillä että oonko ite palelluttanu tuon tytön ku tuo lunssa tuli:sorry:

Liotitte korvia vedessä, miten se auttaa? Minulla oli vauvana krooninen korvatulehdus (parhaillaan vähän vajaa 10 ab kuuria putkeen.) ja myöhemmin lapsuudessa myös, jolloin lopulta puhkottiin jnejne. Ja pahin mitä saatoin tehdä oli sukeltaa uima-altaassa; seuraavan 12 tunnin aikana oli takuuvarma korvatulehdus. Lääkärissä sanottiin, ettei korvaan saa missään nimessä mennä vettä. Jouduin niitä silikonitulppia pitämään jos olin uimassa. Ja siis minulle tuli uinnin jälkeen monta kertaa korvatulehdus kun en pitänyt noita...
Kylvyssä pistetään korvat veden alle, ihan vaan siksi että kun siellä oli vaikkua että se sulais lämpimän veden avulla pois ja korvat pääsee tuulettumaan kun ei oo vaikut tiellä.

Pitäsköhän munki viedä tuo lapsi lääkäriin tuon sairastelun takia? Jos vaikka oliskin korvatulehdus. Soitin kyllä eilen illalla päivystykseen että tuunko käymään ku on niin pieni lapsi ja niin kipee mut sanoi että tuu ens viikolla jos ei ala paranee :eek: kuitenki torstai yönä jo alkoi tuo ja on niin limanen ja vointikin on heikko
Minä kyllä vieisin, varsinkin jos yöt on risasia ja lapsi imee tissiä/pulloa huonosti eli pääästää jatkuvasti irti.

kannattas lukee juu loppuun ennen kuin kommentoi... tammivauvaki käyttäny jo vauvaa lääkärissä, Audispraytä on noille isommille pojille käytetty korvien aukaisuun myös, mut en tiedä sit saako sitä vauvoille käyttää.

Käytin eilen, tänään ja vielä huomenna on aika :grin jospa sitte ei enää tarvis :) niin kamalaa se huuto ku korvia tutkitaan :( tänään ostettiin sellanen korvasuihke ku vaxol, oli tosi nätti suihkauttaa korvaan

Täällä taas ei nukuta... Kiukkupylly tappelee unta vastaan.

Takaisin