La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tykkään luonnon vesistä jos uimaan pääsee jotain muuta kautta kuin hiekkarantaa o.O esim kalliolta mereen <3 mut hiekkarannat ei oo mun juttu kun tuntuu että sitä hiekkaa on joka välissä :) lasten kanssa se on tietty kivempi ja varsinkin joku pitkälle matala hiekkaranta...

Meijän vauvalla on nenä aivan tukossa ja yskii niin että oksettaa. Kuumetta ei ole, tarviiko viiä lääkäriin? Mitä poppaskonsteja tuon tukkoisuuden helpottamiseksi? Aivan pelottaa jättää nukkumaan ku miettii että kulkeeko happi tarpeeksi

Höyryhengitys on hyvä keino, esim suihku niin kuumalle kun saa ja sitten on kylppärissä niin että hengittelee sitä höyryä :).
Meil oli kans hirveitä öitä kun yski niin että kuullosti tukehtumiselta ja pomppasinkin aina pystyyn. Ja aina kun rauhoituin uudelleen uneen niin taas poisu yskähti ja sykkeet katossa. Ei tullut paljon nukuttua :(

Mulla on vaan valkosipulia auttaako se :( aivan kauheita nuo yskäkohtaukset kyllä saapa nähä miten sitä saa nukuttua tämän yön :/
Suihkukikka otettiin kokeiluun ja ainaki nautti siitä lämmöstä ja höyrys kyllä hyvin :)

Mä oon tehnyt korkean paikanleirin flunssassa eli lapsi sitteriin tai syöttötuoliin (isompana) ja viereen tuolit. Tuolien alle vedenkeittimellä keitetyt vedet kattiloihin, lapsi asemiin ja viltit päälle. Sitten pitänyt siellä niin kauan kuin viihtyy/ tehoja löytyy. Meillä niin iso kylppäri että ei onnistu niin pitänyt vähän soveltaa :P

Pitää laittaa nää korvan taakse :) meilläkin on iso kylppäri ja vettä ei näin kesällä lämmitetä kuin joka kolmas päivä! Mutta tietysti jos jo päivällä huomaisin niin ymmärtäisin laittaa valkeeta :)

Oletteko käyneet pikkuisten kans vauvauinneissa?Meillä tyttö tykkää siitä ihan tosi tosi paljon.Puolisen tuntia altaassa ja toinen ihan rätti väsynyt sen jälkeen.Ens viikolla päästään jo harjoittelemaan sukellusta.

Mun oli tarkoitus aloittaa mutta sitten kun kattelin niin se oli aina sunnuntai aamuisin... no ei paljon nappaa nousta sunnuntaina aikaisin ja rientää jonnekkin vaan mieluummin rötvään perheen kanssa ja herkutellaan hyvällä aamiaisella :) täytyy katella jos syksyllä alkais vai onko ne silloinkin sunnuntaina!

Nyt en muista paljon oli... mut ei se musta mikään kovin paha ollut ja tuolla ne laskutti vain käydyistä kerroista! Mikä musta oli kiva jos ei nappaakkaan käydä kuin silloin tällöin :)

Ööö se oli 15e/kerta/perhe... eli käsitin että tohon hintaan saisin miehen ja esikoisen mukaan :)

Tohon nenän tukkoisuuteen liittyen. Varmaan tiesittekö jo, mut apteekista saa tosi hyviä nenätippoja vauvalle, esim suolavettä. Pari tippaa tiputetaan nenään, toimii heti. Ne on meidän pelastus.

Täällä pieni sairastaa.. ei syö ko vähän, yskii, aivastelee, rohisee ja kiukkuaa, ja käytin häntä päivystyksessä niin korvatulehdus löyty kummastaki korvasta ja ab-kuuri tuli, jospa se sitten alkas helpottaa. Nyt illalla käytiin kylvyssä ja lioteltiin korvia vedessä ja tuuppasin pari tippa ceridalia korvaan ja nenään suolavesisuihketta, sekä särkylääkettä ja ab:tä joten luulis pojua nukuttavan ens yönä sekä kostuttimen pistin pinniksen viereen pöhiseen.

Täällä pieni sairastaa.. ei syö ko vähän, yskii, aivastelee, rohisee ja kiukkuaa, ja käytin häntä päivystyksessä niin korvatulehdus löyty kummastaki korvasta ja ab-kuuri tuli, jospa se sitten alkas helpottaa. Nyt illalla käytiin kylvyssä ja lioteltiin korvia vedessä ja tuuppasin pari tippa ceridalia korvaan ja nenään suolavesisuihketta, sekä särkylääkettä ja ab:tä joten luulis pojua nukuttavan ens yönä sekä kostuttimen pistin pinniksen viereen pöhiseen.

Liotitte korvia vedessä, miten se auttaa? Minulla oli vauvana krooninen korvatulehdus (parhaillaan vähän vajaa 10 ab kuuria putkeen.) ja myöhemmin lapsuudessa myös, jolloin lopulta puhkottiin jnejne. Ja pahin mitä saatoin tehdä oli sukeltaa uima-altaassa; seuraavan 12 tunnin aikana oli takuuvarma korvatulehdus. Lääkärissä sanottiin, ettei korvaan saa missään nimessä mennä vettä. Jouduin niitä silikonitulppia pitämään jos olin uimassa. Ja siis minulle tuli uinnin jälkeen monta kertaa korvatulehdus kun en pitänyt noita...

Me ollaan käyty vauvauinnissa ja ekat sukelluksetkin on tehty. En tiedä kauanko jaksetaan, pojalla kun on sellainen hälläväliä-fiilis koko touhuun.

Me oltais haluttu koko perhe vauvauintiin muttei päästy, koska vaadittu ikä ei ehtinyt tulla täyteen kurssin alkuun mennessä. Toivottavasti syksyllä sitten! Tosin kun nyt ollaan viety muutamia kertoja lastenaltaaseen niin oon miettinyt mitä tyttö mahtaa siitä tuumata. Jotenkin tuntuu vähän jännittävän vettä ollen hyvin, hyvin rauhallinen eikä kylvyssäkään läiskyttele, hihku tms.

Tyttö on kyllä muutenkin rauhallinen ja ilakoi ja höpöttelee vain, kun tilanne on tuttu ja turvallinen tai ainakin vanhemmat samanlaisia rentoja ja höpöttäväisiä kuin kotona. Vauvauinnissa ehkä oppis tietynlaista rohkeutta, jos me vanhemmat vaan osataan siellä olla tarpeeksi rentoja. :) Vaikka vauvat eivät varsinaisesti tarvitsekaan muita ihmiskontakteja vanhempien lisäksi, harrastuksia tms, niin tietyllä tapaa uskon, että niitäkin voi tavallaan jo "sosiaalistaa" ja rohkaista oman esimerkin avulla näyttämällä, että kivaa ja rentoa voi olla vaikka missä muuallakin kuin kotona. Kuten vaikkapa vedessä. :)

Mekin joudutaan ottamaan yksityistunteja, kun ryhmiin ei päästy. Onneks löydettiin kohtuuhintainen ohjaaja. Ja sitten syksyllä päästään jatkoryhmään. :) Vaikka ollaan käyty jo kuutisen kertaa, niin poika ei vieläkään tee käsillään mitään. Ohjaaja alkuun sanoi, että taitaa pojasta tulla mäkihyppääjä. :hilarious: Nyt jo sentään potkii (mikä on siirtynyt kotiin kylpyammeeseenkin; arvatkaa ollaanko itse ihan litimärkiä pojan kylvyn jälkeen :p).

Mekin joudutaan ottamaan yksityistunteja, kun ryhmiin ei päästy. Onneks löydettiin kohtuuhintainen ohjaaja. Ja sitten syksyllä päästään jatkoryhmään. :) Vaikka ollaan käyty jo kuutisen kertaa, niin poika ei vieläkään tee käsillään mitään. Ohjaaja alkuun sanoi, että taitaa pojasta tulla mäkihyppääjä. :hilarious: Nyt jo sentään potkii (mikä on siirtynyt kotiin kylpyammeeseenkin; arvatkaa ollaanko itse ihan litimärkiä pojan kylvyn jälkeen :p).

Miten teidän poika reagoi ensimmäisellä kerralla? Vitsit olisi ihanaa viedä tyttö kans, mutta itseäni epäilyttää, että mitä hän siitä tuumaisi.

Pitäsköhän munki viedä tuo lapsi lääkäriin tuon sairastelun takia? Jos vaikka oliskin korvatulehdus. Soitin kyllä eilen illalla päivystykseen että tuunko käymään ku on niin pieni lapsi ja niin kipee mut sanoi että tuu ens viikolla jos ei ala paranee :eek: kuitenki torstai yönä jo alkoi tuo ja on niin limanen ja vointikin on heikko

Takaisin