La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maria, meillä tuota "sylkemistä" oli kanssa ja on edelleen mutta oletan sen johtuvan enemmän siitä että tottunut imemään ja siinä esim kielen asento ihan erilainen, eli motorisestikin ruokailu erilaista.. Mautkin ovat erilaisia mutta myös tuo syöminen on erilaista ja sen takia osa soseista tulee ulos koska ei vielä osaa/hallitse kieltä..

Meilläki tahtoo välillä mennä siihen että alkaa kielellä lipoo sitä lusikkaa.. :D
Hyvin menee ruokailut mutta mies ku syöttää ni en voi käsittää miten sitä sosetta on varpaista korviin asti ja sitteri aivan soseessa.:wacky:

Täälä kuheen moni jo syö kiinteitä :) me kaotaan sitte parin kuukauden päästä :)

Ylihuomenna olis tytön ensimmäinen lentomatka edessä. Ekaks 2 tuntia ja sitte 1,5 tuntia. Toivottavasti menee hyvin. Oslossa onneks vaan 50min vaihtoaika ni ei käy ainakaan aika pitkäks :D

Meillä nuo päikkärit on kans muuttunu sellasiks max 1tunnin pätkiks ja näitä on sen 4 päivässä, sellanen tunne että sais kokoajan olla nukuttamassa toista :) Ehkä ne jossain vaiheessa muuttuu taas. Yöt hän kummiski nukkuu sen 12 tuntia muutamalla syötöllä, en oo enää laskeskellu niitä ku aika monesti iteki silmät kiinni siinä syötän :D

alinah, onpa ihanat kesäiset vaatteet. Täytyy itsekin käydä kapphalissa!
Meillä tulee lauantaina 4 kuukautta täyteen ja ois tarkoitus antaa eka makupala. En vielä ole päättänyt millä alottaisin. Siksi aloitan nyt, kun joudun kuitenkin osan maidosta antamaan korvikkeena.

Täytyisi soitella töihin ku jaksaa mut kysynpä ensin teiltä..
Milloin töihin tarvii viimeistään ilmoittaa jos ei palaa sinne äippäloman loputtua vaan jää hetkeksi sitkutteleen kotihoidontuelle? :) onko sama 2kk:tta mikä aika on kun raskaana olosta tarvii ilmoittaa vai kuinka?

Tuo taisi selvitäkin googlettaen et 2 kk:tta aiemmin tarvii ilmoittaa..

Entäs sitten.. Eikö lomat ole kertynyt ihan normaalisti eli kun syksyllä tarvisi palata töihin niin tämän vuoden lomia on kertynyt ja ovat siis odottamassa? Eli jos saisin pomon kans neuvoteltua niin voisin saada pidettyä kesäloman vielä syksyllä ennen hoitovapaalle jäämistä? Ja uutta lomaa on kertynyt ens vuodelle, mut hoitovapaa ei taida lomia kerryttää..

Mä olen ajatellut tehdä niin, että pitäisin lomat pois hoitovapaan ja kotihoidontuen välissä. Saisi vähän jotain extrarahaakin... sitten vasta 2017 syksyllä töihin.

Joo,2kk ennen pitää anoa hoitovapaata. Lomat sulla on kertynyt edelliseltä lomakaudelta normaalisti ja nyt tältä uudelta lomakaudelta äitiys/vanhempainloman ajalta kertyy lomat 6kk ajalta. Ne voi pitää sitten hoitovapaan jälkeen. Minä sain sovittua edelliseltä lapselta, että pidin joka kuukausi viikon lomaa. Oli kevyempi laskeutuminen töihin :)

Hiih mulle pitäis perjantaina kilahtaa just lopputili tilille :) kesän aleja odotellessa :) kerrankin on jotain hyötyä siitäkin että on jää työttömäks! Koska mun olis kyl ollut pakko palata töihin syyskuussa!

Voi kuinka karua oli kokeilla eilen uikkaria! Vaikka laihduin raskausaikana (tai ehkä juuri siksi) niin mahanahka roikkuu edelleen ja ihan löllö olo... pitäis varmaan alkaa tekemään jotain! Onko muut jo käynyt heittämässä talviturkin?

Mie oon hirveä vilukissa tuon uimisen suhteen. En oo viel uskaltautunut mennä ees kokeilee. En oo kyl käynnyt viimeseen kahteen vuoteen uimas.

Mä ajattelin jättää väliin tänä kesänä uimisen, ettei tule mitään rintatulehduksia.. vaikka vähän mieli tekisikin mennä uimaan.

Mä kävin eilen merivedessä jalkoja kastelemassa. Olin vauvan kanssa liikenteessä, enkä voinut mennä uimaan. Porukkaa oli uimassa. Meillä niin matala meren ranta, että siksi vesi tosi lämmintä. Pihallekin mies laittoi uima-altaan, että pääsee siihenkin tarvittaessa pulahtamaan.

Ostin tytölle uimapuvun :whacky059 tosin vasta ens kesänä sopiva mutta oli aivan pakko, niin söpö oli :D itellä taitaa jäädä tänä kesänä uinnit uimatta, on noita pakolaisia ranta täynnä niin ei houkuttele. :stop
onpas ollu rankka päivä, mies oli aamusta iltaan töissä ja itse migreenin kourissa kotona lapsen kans, onneksi tyttö oli hyvän tuulinen koko päivän, makoilin sen kans leikkikehässä eikä tarvinu kannella :) ensimmäistä kertaa ääneen kikatteli, voi että se oli ihanan kuulosta :love7

Mua ei noi luonnonrannat nyt vauvan kanssa niin houkuttele pidempään ajanviettoon, vaikka uimassa kyllä pulahtaisin mielelläni. Sen sijaan noissa maauimaloissa voisin uida ja hengata perheen kanssa näillä helteillä ihan päivä toisensa jälkeen. Eilen olivat näköjään muutkin vauvojen äidit keksineet tuon mahdollisuuden, oli meinaan muitakin vauvoja jos jonkin ikäistä, vaunuilla ja ilman, hoodeilla.

Tyttökin pulahti pikaisesti lastenaltaassa. Vaikka eihän hän vielä noista vesileikeistä niin ymmärrä siinä missä pöhinöistä ja jumpista viltillä.

Ilona miksei luonnon rannat? Noo, vesi kuin vesi on aina ihanaa kesällä :) !!
Me ei olla vielä menty tytön kanssa "piknikille" eli viltin kanssa oleilemaan ulos. Jotenkin en ole niin varma, että hän siinä kauaa viihtyisi ja ajattelen homman menevän vain vaunutteluksi. Täytyypä kokeilla nyt vaikka vk-loppuna miehen kanssa. (Lue; jos homma menee siksi vaunutteluksi niin arvata saattaa kuka sitä sitten tekee ;)). Ollaan oltu enimmäkseen liikkeessä vaan päivästä toiseen, mutta ah! jos saisi maata viltillä ulkona!

Mä kävin eilen uimassa :) en tosin luonnon vesissä vaan naapurin uimaaltaassa! Siis se on ihan semmonen maahan kaivettu 25v vanha ja syvimmässä kohdassa jalat ei yllä pohjaan... tais olla jotain 19asteista eli ei mikään shokki hoito :) mut kyll teki hyvää!

Sinnna, hyvä kysymys! Olin lapsena todellinen luonnonlapsi ja kun olin jo vähän vanhempi niin käytiin vanhempien kanssa uimassa tosi paljon aivan korvessa omilla "salaisilla" rannoilla, kun kukaan ei oikein julkisilla rannoilla viihtynyt (maauimalan käsitettä en edes tuntenut ennen aikuisikää..). Kaupunkiin muutettuani musta on kai tullut vähän kermabärse, haluan että on palvelut ja mukavuus viimeisen päälle. :D Erityisesti nautin kun saan vetäistä perinteisen kilsan uintisessioni ulkoilmassa miehen viihdyttäessä vauvaa. Ihan parasta, ja oikeastaan ainoaa todella mua inspiroivaa liikuntaa näillä helteillä.

Tosin vedän sanani osittain takaisin! :D Tänään käppäiltiin vaunujen kera lähikaupungin lähes 10 km rantareitti ja oli aivan ihanaa hengähtää hetki nimenomaan luonnonrannalla ja talviturkkikin sitten meni. Ei ollu kovin kylmää vesi, juuri mukavan virkistävää.

Takaisin