La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ou mai! Meille sanottiin 150e :O Ois paree piisata, ei pysty kyllä enempää maksaa!

Oho! Mä Koskiklinikalta kysyin että mistä koko hinta koostuu, niin sanoivat että 79€ ultraus + 80-100€ lääkärinpalkkio + 15€ toimistomaksu.

Mulle sanottiin, et 130-150e sis kaikki. Johan on.. Riippusko se sit lääkäristäkin, jos taksat vaihtelee? En tajua. Mut ei tota puhuttua enempää pysty. Kelakorvauksista en ees hoksannu kysyä. Eiköhän niitä saa tuolla ollenkaan :(

Kuopiosta kun kysyin yhden yksityisen hintaa varhaisultrassa, niin on 92€ koko systeemi :O nyt kovasti mietin että kävisikö siellä viel tän kuun puolella ;)

Voi olla lääkärin liksatkin jotka vaikuttaa. Mutta eipä oo ensimmäinen kerta kun hinnat heittävät ja aina maksettava summa on suurempi kuin oletettu.. :( Kysyin siitä kelakorvauksesta niin sanottiin ettei kuulu korvattavuuden piiriin, siksi jäinkin sitä ihmettelemään ja Tug:sta sanottiin heti, että ota kelakortti mukaan niin vähennetään loppusummasta. Kerro Jada huomenna, että miten sulla meni homma! Tsemppiä! :)

Meillä maksaa 101,50€. Pihlajalinnassa olisi mennyt muutamalla eurolla alle satkun. Mä kysyin Tampereen kaikki ar-ultraa tarjoavat ja sen pohjalta tehtiin päätös. Me ollaan miehen kanssa molemmat työssäkäyviä, niin hinta ei niinkään ollut kysymys, mutta ei me silti niitä lähemmäs 200€:n käyntejä edes mietitty. Onhan tuo iso raha, mutta mies tietää kuinka mun mielelle tuo edes pienen rauhan kun näkee että pieni on oikeassa paikassa ja että syke näkyy. <3

Me maksettiin esikoisen aikaan Pihlajalinnassa alle 100e. Kiukuttaa, jos oiskin päässy paljon halvemmalla jossain muualla ku ois tajunnu. Oli niin huonosti aikoja saatavilla ekojen puhelujen perusteella, että pikapikaa varasin ton.

Muissa saa Kelakorvauksen ja tuolla ei? Voi kakka :( Meillä toi on tosi iso sijoitus ja siks erityisesti harmittaa ne muutamat kympitkin.

Aloin miettimään että oonkohan mä edes paksuna kun ei ole itkettänyt tms.. :facepalm:

Mies eilen keljuil kaupassa että minä ja minun haamut testitikussa niin nappasin yhen testin sieltä mukaan ja näytin herralle miten pissittään tikkuun ja se toinen viiva pamahti suoraan tikkuun, nopeammin kun se pissiviiva, johan muuttui herralla ääni kellossa kun ei ollu mikään haamu :grin
Nyt se uskoo sitten.... :wideyed:
MIEHET! o_O

Tänään taas ollut sellainen päivä ettei kunnon ruokaa tee edes mieli, leipää vaan ja maitoa, jääkylmää maitoa :)

Tänään kävin taas kirpparilla, beiget sammarit löytyi, äitiysmallia, 2,5egee, vähän kyllä joutuu pylly pienemään niihin tai sitten keksittävä sellainen pesuohjelma mikä viruttaisi niitä:woot:
Ihan hyvät pihahousut kun kyykkii kukkapenkkien kimpussa :grin
Normihousuissa ainakin kun täällä kyykkii turhan pitkään niin iskee ripuli :sour:

Mä yritin isännälle ehdottaa tota varhaisultraa, niin totesi, että kyllä sinne kesä-heinäkuun vaihteeseen jaksaa odottaa. Täältä saa kuopioon kuitenkin ajaa sen 100km.. Synnytysreissua odotellessa...

Hälytyskellot alko pimputtaa sen verran kovaa näitten hintapuheiden jälkeen, että soitin Koskiklinikalle ja tarkistin hintaa ja Kela-korvausmenettelyä. Lääkäri arvioi, tuleeko korvausta. Hinta myöskin oli nyt sit muuttunut siitä varausta tehdessä puhutusta 130-150e kokonaissummaan 180-200e. Suutuin toden teolla ja sieltä ei kukaan ottanu vastuuta tosta hintahässäkästä. Puhelimessa olleen kollegakin kuulemma väitti sanoneensa aivan oikein noi hinnat. Päästänikö mä sitten kirjotin noi halvemmat summat ylös paperille puhelun aikana?!? Joka tapauksessa.. Koskiklinikan aika on peruttu ja meen muualle. Sittenkin ar-ultra jo huomenna! Ja melkein satasen halvemmalla. Kiitos hei. Viimenen kerta, kun ite asioin Koskiklinikan kanssa. Mielipidejuttuja, mut mun mielestä ristiriitaiset infot työntekijöillä ja hintojen viilaus ylöspäin varauksen jälkeen on epäreilua asiakkaille. Tää mun kokemus vain. Huomenna siis kurkitaan masuun <3

Saamme varhaisultran keskussairaalan kautta, koska tosiaan olemme lasta haluneet reilu 2vuotta ja lapsettomuushoidot toivat elämäni ensimmäisen kerran plussa.

Täällä myös ylihuomenna ar-ultra :Heartred meitä onkin monta, jotka pääsevät torstaina ihastelemaan sykkiviä sydämiä. Mä olen menossa Femedaan Helsinkiin.

Hyvä Jada, että soitit ja varmistit asian. Mihinkä sait huomiselle ajan? :)

Tervetuloa uusille!

Terveiset alkuraskauden ultrasta; yksi kapplaetta alkioita sieltä löytyi :heart: Alkion koko vastasi viikkoja (menkoista laskettuna 6+5 ja ultramittausten mukaan 6+6) ja löytyi myös hieno sydämen syke (124 bpm). Ultraaja totesi kaiken olevan mallillaan ja onnitteli kovasti!

Seuraavaksi onkin sitten NIPT viikolla 8 (mikäli haluan) ja muut veriseulat ja ultrat viikoilla 12-13. Ensi viikolla tapaan toisen lääkärin, joka seuraa raskauttani. On hieman eri käytännöt kun asumme siis ulkomailla vielä elokuuhun saakka ja täällä ei ole samanlaista neuvolatoimintaa vaan yksityisellä käydään.

).( olo ihan karmea, oksettaa ja kuvottaa jatkuvasti. Edes tuo ultra ei saanut mieltäni kohentumaan tämän pahoinvoinnin keskellä. Yök. Huomenna soitan itselleni akupuntion. Piste.

Sehän on lapsettomuushoitoihin erikoistunut klinikka ja varmaan juurikin sen takia osaavat ottaa asiakkaan niin hellävaroen huomioon. :)

Mekään ei mennä varhaisultraan samasta syystä, kun Siiseliini, miehen mielestä jaksaa oottaa. No nyt sit vaan ootetaan.

Mulle on ilmestyny pari hassua finniä/näppylää/mitälie naamaan ja välillä meinaa hermot palaa millon millekki. laughing6

Takaisin