La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rsnn joo siis oon ollu tosi väsyny enkä ois jaksanu käydäkkään salilla, ja oon ootellu et se alkio kiinnittyy kunnolla ennenku uskallan mennä taas, :D --->pikkusen neuroottinen :D ennen plussausta kävin muutaman kovan treenin vetäseen ja joka kerralla alko huimaamaan kauheasti ja luulin että olin vain syönyt liian vähän, sitteko se selvis mistä se huimauskin johtu niin ajattelin että parempi olla vähän aikaa pois sieltä salilta, lenkillä käyn kyllä joka päivä kun on tuo karvakorva tossa kaverina :)

Riinaballeriina, mulla oli ekan kanssa tota ihan samaa ettei uskaltanu melkei mitää tehdä kun pelkäs että jotain tapahtuu. :D ehkä tän toisen kanssa osais ottaa jo vähän rennommin.

Lisäks meillä tuo poitsu kyllä pitää väkisinkin liikkeessä. :D

Unelma16. Meillä lapsi 9kk ja syö kans tosi useasti. Ainakin 10 kertaa vuorokaudessa.. ja näistä melkein puolet on yöllä. Toivoisin, että maitoa riittää sinne 1v asti, että eo tartteis korviketta ostaa..
Me ollaan nyt opeteltu nukahtamaan ilman tissiä ja pienin vaihein mennään kohti omaa sänkyä ja isoveljen huonetta..

Mulla oli doppleri käytössä viime raskaudessa, mut aika vähälle käytölle jäi. Varsinkin sitten, kun liikkeet jo tuntu..ja alkuun on vaikea itse löytää ääniä, joten saattaa aiheuttaa turhaa stressiä..

Olen kanssa huomannut, että automatkat on itselleni pahoinvoinnin kannalta ihan myrkkyä. Jännityksellä odotankin tuota varhaisultraan menoa, kun matkaa yhteen suuntaan on 50kilometria.

innolla odotan työmatkaa bussilla. vatsa ihan sekasin, tosi kiva kun tekee asiakaspalvelua ja on kokoajan asiakkaassa kiinni eikä pääse pakoon. vatsa löysällä ja kokoajan kaon tyhjää... ihan hirveetä mutta en kehtaa saikkua kun kesäloma päättyy!

Hei. Minäkin voisin ilmoittautua mukaan, laskettu aika 23.1 ja nyt rv 4+3. Positiivisen testin tein viime keskiviikkona, digi antoi raskaana 1-2, kun taas David liuska näytti negatiivista. Davidin testit osoittautuivat surkeiksi, niin ohuitakin, ettei näin vanha edes näe mokomia Meille siis tulossa kolmas lapsi. Oireina on tähän mennessä ollut vain jomottelu vatsassa ja huimaus. Huimausta mulla ei aiemmissa raskauksissa ole ollut, mutta nyt pyörii välillä niin vinhasti, että on pakko mennä istumaan. Huonovointisuudelta olen säästynyt aiemmissa raskauksissa, joten en usko siitä kärsiväni tälläkään kertaa.

Riinaballeriina: Mä kävin ennen plussaa noin 3-4krt salilla/vko ja tein sarjoja tosi kovilla painoilla aina failureen. Plussan jälkeen on ollut olo niin kaamea, että en ole salille päässyt. Huomenna kuitenkin ajattelin mennä kokeilemaan yläkropan treeniä. Yläkropan treenausta aion jatkaa kuten aikaisemminkin, mutta alakroppa varmaan pakko ottaa kevyemmin (luulen että jalkaprässin 230kg enkka jää nyt sitten tän vuoden korkeimmaksi tulokseksi). Olen ainakin kuullut, että jalkaprässiä ja kyykyjä, mavea ja sjmvtä kannattaa tehdä kevyemmillä painoilla tai jopa jättää liikepatterista kokonaan pois. Noi kaikki kuitenkin tuo sen verran painetta lantion seudulle, että ei kai suositella. Ite ajattelin kysellä tarkemmin asiasta ekalla neuvola käynnillä. Aeobista voi sitten tehdä senkin edestä. Pyöräilyä ajattelin lisätä ton jalkatreenin tilalle, kun se kehittää jalkoja ja peppua sopivasti. Mulla kanssa koiria (itseasiassa 4kpl) että ne pitää kyllä myös pakollisessa liikkeessä.

*MUOKS: Nyt kun sitten vähän googlettelin, niin tuosta pyöräilystä on tietoa puolesta ja vastaan Kaatumisriskihän siinä on aina olemassa ja sen puolesta sitten riski keskenmenoon. Enpä sitten tiedä otanko sitä sittenkään omaan lajirepertuaariin.*

Muokattu viimeksi:
Sirppana, itse työskentelen luontaistuotealalla ja olen kyllä sitä mieltä että riippuen ravintolisistä/ valmistajista niitä on turvallista käyttää. Magnesiumit ja muut elintärkeät raskausajan lisäravinteet mitä luontaistuotekaupoissa myydään on laadukkaita ja niin tosi tutkittuja, ihan jo lainsäädännöllisistä syistä. Itse tykkään käyttää nimenomaan mahdollisimman luonnollisia, mielellään kasviperäisiä vitamiineja, niitä kun ei välttis apteekin synteettisistä valikoimista löydä..
Mutta hyvä tuo liite, ainakin suuntaa-antava jos pohtii ottaako jotain lääkettä tahi ei :bookworm:
Hyvällä mielellä minäkin otan FLP:n tuotteita; kalakapseleita, argi+, aloemehua ja naisten vitamiineja. Ovat tosi tutkittuja ja yrityksellä hyvä maine & pitävät kunnia-asiana tuotteiden puhtautta. Mm. Kosher-sertifikaatit löytyy. Ihan on normaali ainakin tuosta ekasta tullut. Mutta kukin tavallaan, vetäähän jotkut röökiäkin

Tosi kiva ku mulla toi maha tuppaa kasvamaan aika nopeesti. Ensimmäisessä raskaudessa mulla oli iha kunnon pyöreä maha jo viikolla 11 :D ja nyt sitte pitäs mökille lähtee tossa ku viikkoja ois sillon 13 ja pitäs mahaa vielä peitellä sillon. Mitenhän onnistuu? Vinkkejä ? :D

Sanot vaan että olet ollut ruokaa-aikaan kotona :)

Mäki tossa äsken järkytyin kun pysähdyin peilin edessä ja katsoin vatsaosastoa niin oikea pallo paidan alla.. Ehkä joutuu vetämään sisään aina kun töissäkin heiluu ja nurkan takana antaa röllykän heilua :grin

Tänään jo 6+6, vajaa kaks viikkoa ekaan neuvolaan, alkaa vähän jänskättämään.. Ja ehkä sekin alkaa jännittää että onko tuolla röllykän takana mitään :woot:
Etova olo tulee aaltoilevana vähän väliä, ei okseta kuitenkaan.. Tissit kamalan kipeät! :mad:
Välillä hetkittäin alapäätä juilii, tai silleen jännästi jomottaa ja silloin tällöin pientä menkkamaista tunnetta mutta ei sen vakavampaa :)
Niin ja yläselkä ja leuka kukkii, yks nappula kerkee painua poikkeen niin toinen tulee ihan viereen :banghead:

Hemmutar, täällä on samaa naaman kukkimista! Anoppikin otti asiakseen eilen huomauttaa, että ompas sinulla näppyjä. No aijjaa, pitikö muistuttaa? :D
Ylihuomenna ar-ultra. Apua kun alkaa jo jännittää! Onneksi se on heti aamusta, niin ei ehdi kauaa panikoida :)

Mulle on tuli edellisessä ja nähtävästi myös tässäkin raskaudessa turvotusta heti vatsan alueelle. Ja mulla kuitenkin viikkoja vasta 4+4 :'D Jouduin esikoistakin odottaessa ostamaan ekat raskaushousut jo viikolla 10 kun en mahtunut turvotuksen takia enää vanhoihin housuihin.

Meilläkin mimi. ylihuomenna ar - ultra. Meillä aika vasta iltapäivällä, pitää koko päivä jännittää. :)

Meilläkin ylihuomenna se ultra! :D Aika myöskin iltapäivällä, joten pitkä odotus koko päivän. Kunpa en oksentas siellä. Jännittää kyllä. Olispa kaikki kunnossa!

Käydään juu treella. Helpompi töiden puolesta ja halvempikin. Me mennään fertinovaan. Mihin Jada te?

Koskiklinikalle. Kallis paikka. Oisin halunnu Pihlajalinnaan taas, mut sinne ei päässy fiksuun aikaan :/

Varasin tänään varhaisultran ja pohdin tuota Koskiklinikkaa, mutta hinta oli melkoinen (n.180€) joten soitin sitten vielä Tug:n ja ajanvarauksessa sanottiin, että sieltä saa suoraan kelakorvauksen ja hintaa jäis vähän päälle 100€. Ensi viikolla on aika ja ei millään malttaisi odottaa. :)

Takaisin