La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me mennään huomenna ottaa ensimäinen rota.

Miten teillä meni enni yö? Entä onko vielä kuumetta? Nimerkkillä ens ti ekat rokotukset edessä ja pelottaa :)

Täytyy sanoa että yö meni loistavasti! On tankkaillut viime aikoina öisin enemmän mutta viime yönä nukkui 6h putkella. Ja syönnin jälkeen heti 3h lisää unta. Vähän väsyneemmän oloinen on tänäänkin mutta ei yhtään itkuinen eikä myöskään kipeän oloinen. Herkästi antaisin särkylääkettä rokotusten jälkeen ku nuo pistoskohdatkin saattaa toisilla olla ihan älyttömän kipeät. Itsekin ollut tosi kipeä joskus rokotusten jälkeen siitä rokotuskohdasta.
Nyt en ole lämpöä mitannut kun ei ole ollenkaan sen tuntuinen että olisi lämpöä :)

Voi kamala!! Miten voi olla mahdollista että 2kuukauden imetyksen jälkeen rupee sattumaan nänneihin ja menee rikki!!?! :eek: Nännit ihan turvonneet ja nännien ympärillä sellanen punertava rinki, oikeen nännin alareunasta rupes tulee verta ku oli jääny rintaliivinsuojaan kiinni. Tyttö imee myös jotenki tosi hassusti/pahasti. Johtuiskohan se sammaksesta vaikka se on nyt hävinny kokonaan. Tää ei oo ollenkaan kivaa :sad001

Aliisia, Veikkaisin sammasta syylliseksi. Oletko hoitanut omia rintoja ja vauvan suuta? Useimmiten kai kannattaa hoitaa samaan aikaan molempia. Mä olen kyllä huono neuvomaan kun mun lapsilla ei ole ollut :D

Mie oon taas tippunu ihan tän foorumin jutusteluista kärryiltä pois kun niin harvoin enää kerkiän käydä lukemassa ja vielä harvemmin kerkeän enää kommentoida mihinkään. Meillä oli viime viikolla 3kk neuvola ja hyvin jäbä kasvaa (jos en oo sitä tänne jo kirjoittanut), rota-rokote ja yksi piikkirokote tuli, kun toisen piikkirokotteen siirsin 4kk neuvolaan.

Me saatiin tänään ensimäinen rota, se suun kautta annettava. :)

Oon hoitanu vauvan suuta ja nänneijäni ja tuttisoppaa tehny muutaman kerran päivässä :D Noh mä toivon että tää nyt paranis tästä, tyttö on suosinut kans enemmän oikean puolista rintaa. Voi olla että senkin takia se on enemmän kipeä.. Nyt illalla sain vähä huijattua tyttöä syömään vasemmasta ku siellä oli kunnolla maitoa mutta ei aluks huolinu vaan pti sitä oikeeta saada mutta sitte rupeski raivoomaan ku ei sieltä tullukaan niin paljon ja nopeesti ku olis halunnu, sitte kurottauduin tytön päälle silleen hassusti että hän ilmeisesti luuli että on oikee tissi mutta haha eipäs ollutkaan. Eli ei kumminkaan tissiä valikoida vaan asentoa.. Hmm.. Meillä ens perjantaina tuplarokotus, BCG ja B-hepatiitti ja tämä kauhistus vaan sen takia koska mä oon syntyny virossa.. Huoh.

Meillä on suunnitelmissa rokottaa lapset a- ja b-hepatiitteja vastaan. Esikoinen onkin jo rokotettu mut näitten pienempien kanssa ei olla vielä ehditty. BCG:n esikoinen taas sai kun oli silloin vielä rokotusohjelmassa kaikille mut nuorimmaiset ei saa kun ei olla riskiryhmää.

Hyvin se Enni menee :)

Olipa jännä kokemus toi vyöhyketerapia! Jouduttiin jättää kesken kun täti alkoi huutaa niin ettei oo vielä koskaan huutanut! Nyt söi mutta edelleen on jotenkin ihmeen levoton... vääntää itteään suoraan ja ikustelee :/ lupaili kyll jotain mega hyviä yö unia ja että mättää ruokaa nyt illalla naamaan mut oon vähän skeptinen

FF, ekat kerrat saattaa pahentaa aluksi tilannetta, mutta sit pitäs helpottaa. Jos siis toimii teidän vauvalla :) isäni serkku ja miehen veljen vaimo on vyöhyketerapeutteja. Tuo isän serkku on hoidellut näitä kahta nuorempaa (eli näitä "tissilapsia") ja hoidon alussa ihan mieletön huuto, mutta sit rauhottuneet ja lopulta nukkuneet sit hyvin viimestään seuraavana päivänä.

Meillä on menty pitkään yöunille vasta kahdelta yöllä. Nyt sitten aivan yllättäen sain neidin nukkumaan kymmeneltä. Mitäs minä teen, kolme tuntia maannut puhelin kourassa ku en vaan saa unta o.O

Tammivauva niin se rytmi äkkiä tarttuu. Itsekin herään vk-loppuisinkin seiskalta aamulla koska tyttö herää aina siihen aikaan. Ei siis auta, että mies hoitaa ja meen toiseen huoneeseen. Miten teillä on muuten mennyt nyt iltaisin? Onko vauvan olo helpottunut?

Ailie toivottavasti :) nyt en vielä huomannut mitään erikoista... yö meni perus meinigillä eli 21-03.00 ja 6.00 syötiin... vois kyll mennä paremmin koska mä oon valvonut kolmesta eteempäin! Ja herätin itkullani miehenkin... ois pitäny jäädä sohvalle! Noh jospa tää tästä taas

Meillä kans vauva heräs alkutaipaleen kahdelta neljältä ja kuudelta, kun kahden herääminen jäi pois heräsin itse silti :D

Voi FF, hurjan paljon tsemppiä! Tosi tympeetä että sulle sattuu nyt noin monenlaista :(

Ansofii kiitos symppauksista mut kyll tästä mennään vaan ylös päin :) tänään läpäisin masennus testin ei oo :) vain paha trauma ja ahdistus joku tressi reaktio mut viikko enään niin pääsen pelkopolille näkemään mun kätilöä ja meidän psyk.sh tulee mun mukaan henkiseks tueks jospa sais vihdoin pian sen prkl synnytyksen loppuun käsiteltyä ja oppis vaikka nukkumaan :)

Takaisin