La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meiän pojalla kakkaa tulee nyt joka toinen päivä. Meiän pitäisi varmaan kanssa antaa luumusosetta, jos tämä jatkuu. Ff, Mitä korvikemerkkiä käytitkään ? Luin netistä, että pitäisi vaihtaa korvikemerkkiä tai vaihtaa hyla korvikkeeseen, jos vauvalla on ummetusta. Taidan soittaa neuvolaan huomenna, jos pojalla ei tule tänäänkään kakkaa.

Korviketta menee n.500-600ml/vrk.. Tissi alkaa meillä olemaan näköjään vaan nukkumaan mennessä ja yöllä tärkeä. Ja sit sitä on kiva ihan muuten vaan lirputtaa joskus sohvalla ja höpistä samalla ;D mutta maitoa sieltä tuntuu kuitenkin tulevan kun yön aikana saa pissavaippoja vaihtaa ja sillon ei saa pullosta. Tää passaa meille oikein hyvin :)

Maria75 meillä käytetään tuutia... mä en ookkaan perehtynyt niin paljon että olisin tajunnu että korvikkeitakin on hylaa yms :) mut näillä nyt mennään kun pahimmat kuukaudet on takana! Mä tänään jo haaveilin että siirryttäis koliikki pullosta normi pulloon :)

FF, miks haluat siirtyä koliikkipullosta normiin? Meilläkin siis koliikkipullot, mut en oo edes ajatellut vaihtoa...

Meilläkin tuuti käytössä. Välillä kokeiltiin tuttelia mutta aiheutti sellasta piereskelyä että ei enää toiste. Tuutissa myös kiva tuo kierrekorkki, ei oo maidot pitkin pöytiä :) ja kakkaa tulee kerran päivässä tai joka toinen päivä.

Torstaina olis aika oysiin diabetestutkimuksiin, tuli kirje että napanuorasta otetussa näytteessä on viitteitä diabeteksesta :/ kolmen kk välein multa ja vauvalta otetaan verikokeita ja tässä just täytän järkyttävää nippua papereita. Pitäisi muistaa kaikki mitä on raskausaikana syöny ja minkä verran :D

HappyMom ihan vaan koska noita koliikki pulloja on tylsä pestä ja kasailla varsinkin öisin tuntuu että joutuu miettimään mikä pala menee minnekkin :hilarious: normi pullot on niin helppoja vähän pyöräyttää tiskiharjalla ja huuhtelee :)

Aika näyttää onko hampaita tulossa, mut vähän epäilen kyllä ettei ehkä kuitenkaan. Toivottavasti ei :)
Tuntuu et vähän vaihtelee tuo kuolan määrä. Yhteen väliin tuli ihan kauheesti ja nyt taas ei niin paljon. Yhteen väliin söi käsiään mutta mielestäni se liittyi enemmän siihen aikaan kun keksi, että hänellä on jotkut kivat ulokkeet olemassa ja niidenkin lutkutus on vähentynyt jo :)

Mä oon kans hylänny jo koliikkipullot kun muutenkin saa pestä kokoajan niin en jaksa purkaa niitä.
Täällä kans tuuti ja kakka tuleenjoka toinen päivä aamulla :D en oo kyllä huolissaan vaikka suositukset onkin mitä on, enemmin olin huolissani koostumuksesta kun oli aika tykkyä mutta nyt on sekin palautunut sinapiksi.
Vauva-arki teki tepposet; muutamat huonot yöunet ja unohdin kassalla kortin pinkoodin. Myöhemmin koklasin sitä automaatilla ja sain koko kortin niin lukkoon että piti tilata uus. xD

Mä kanssa oon hylänny koliikkipullot, tosin tuttiosat otin niistä aventin pulloihin kun aventin omista pulloista poju ei osaa syödä vaan pyöritteli niitä suussaan. Täällä korvikevauva kanssa ja kakkaa päivittäin, korvikkeena menee nutrilonin srandard tällä hetkellä ja täytyy miettiä et mitä kokeilee seuraavaksi kun jäbä itkee pierujaan... on kokeiltu nutrilonin ha ja omneo, nan1 jauhe ja valmis seos sekä tuuti..

Meil tuota kuolaamista on ollut jo varmaan kuukauden ja nyt epäilen et olis hammasta tekemäs.. Alapuolella tuntuu kovempaa ientä, ehkä hieman vaaleampi kohta..
Kieli on löytynyt suusta; sitä jopa yrittää ottaa kiinni ja nyrkit muutenkin suussa koko ajan lähestulkoon.. Kieltä pyörittelee suussa ihmeellisesti välillä ja siitäkin johtuen tota kuolaa on sit paljon.. :)
Meil ei myöskään tuo tutti kelpaa mutta sillä olen välillä hinkannut alapuolen ikeniä niin tuntuu nauttivan siitä.. :)

Huh meillä ei onneks oo tietoakaan vielä mistään hampaista! Kauhulla odotan sitä aikaa kun taas huudetaan yötä päivää :bored: se on jotain ihan kauheaa! Nautin nyt kun saan nukkua kunnon yö unia :wink en tiiä oliko syynä rokote vai panadolit mut täti veti viimeyönä 10h heräämättä syömään!

Meillä korvikkeena Nan, Tuutiin yritettiin vaihtaa (ihan vaan kotimaisuuden ja siinä vaiheessa korkin takia) pari kertaa ja pikkuhiljaa, mutta ei käy meille :( kakka jumii ja hirveet ilmavaivat. Muita ei olla kokeiltu, kun tuo nan on ollut hyvä.

Rokotukset käytiin ottamassa ja kyllä tämän äitin sydäntä riipi, onneks mies oli mukana..

Kuinka moni on jo aatellut menevänsä loppuvuodesta töihin? Täällä yksi, joka innolla odottaa töihin pääsyä! Vaikka ihanaa ollakkin tytsyn kanssa kotona, niin on tämä kotiäitiys ihan h*lvetin tylsää minun makuun :|

Mä haluaisin töihin mutta ei oo työpaikkaa mihin palata... aijon kyll jo syyskuussa kun vanhempain vapaa loppuu alkaa heti hakea!

Siitä oon ihan samaa mieltä että tää on julmetun tylsää

HappyMom ootko saanut järkättyä vaan päivä vuoroja vai meneekö pikkunen vuorohoitoon vai miten ootte suunnitellu?

Mun on kans pakko mennä töihin heti ku loma loppuu. Oon myös kaupanalalla eikä jouluhässäkkään meno kiinnostais pätkääkään mut asunto- ja autovelallisena ei vaan pysty jäämään kotiin ees vuoden loppuun! Mä kyllä oisin mielelläni vaikka koko kolme vuotta kotona ku tietää et tän jälkeen sitä ollaan töissä koko ajan eläkkeelle asti... Siis jos vaan on töitä koko ajan.

Takaisin