La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä tää mun pieni poika. Reilu 3kk ikää. :)

79a1e2b3c513c7f25852f2e52a33f16d

Meillä on maanantaina painokontrolli, kun poika painoi 6vko neuvolassa 4710g, 57,5cm pitkä. Oli kuitenkin 1kk neuvolassa 4335g, niin painoa oli tullut turhan vähän.
Aloitin sitten syöttämään kaveria pullolla, mitä kyllä olin jo miettinyt aikasemminkin, kun mulla rinnat suihkuaa hirveesti ja kaveri on kärsinyt ilmavaivoista. Siitähän kaveri vasta innostukin! :D Koskaan ennen poika ei oo oikeestaan edes pyytänyt ruokaa, minkä takia en oo edes tajunnut, ettei se saa tarpeeksi (tai siis täyttää mahan ilmeisesti ilmalla kun joutuu hotkiin), ja nykyään tuleekin sitten kamalat raivarit, jos on vähänkin nälkä :D Ja viime viikon kaveri sit selkeesti tankkasi, että sai kurottua painoa kiinni :)

Positiivista on se, ettei poju alkanut kuitenkaan vierastaan rintaa. Toki mulla rinnoista tulee jopa selkeesti nopeammin/helpommin maitoa kuin pullosta. Ilmavaivat vähentynyt myös huomattavasti :)

Enää mulla ei kuitenkaan oo oma tuotanto riittänyt, vaan oli annettava tällä viikolla jo korviketta. Saa sitä nyt purkin päivässä. Kaveri nukkuu nykyään yöunia tyyliin 12h ja syö kerran, niin maidontuotanto kyllä on hiipunut sen takia. Aamupäivällä sitten tankkaa tunnin välein, jolloin tissit ei ehdi täyttymään niin lyhyessä ajassa.

jnnajsmine ei rintojen pidäkään täyttyä, jos imettää vasta täydestä rinnasta niin se rinta ei kehitä niin hyvin ja nopesti lisää maitoa kuin tyhjä rinta ;)

Mua kans jännittää maanantain neuvola ja painon kehitys. Tähän asti on noussut hienosti ja nytkin edellisen neuvolakäynnin jälkeen vaatteita alkanut käydä pieneksi ja vaipoista 3 koko alkaa olla mukavampi käyttää kuin 2 koko. Silti mietityttää.

Juu no ei nyt ihan täyttyä tarvi ja mulla on niin isot rinnat, että menee kauan, ennenkuin ne oikein täynnä on :) Mutta liian vähän niistä kaverille tulee sitten parin imetyksen jälkeen, revitään vaan nännejä ja raivotaan :D
Mulla jotenkin jämähti tuotanto kun ensin hoidin suihkutissi ongelmaa sillä, että imetin monta kertaa aina samasta rinnasta, että rinnat ei ois niin täynnä ja nyt sit tuntuu, ettei maitomäärä oo lisääntynyt, vaikka kuinka oon yrittänyt imettää tiheään ja pumppailla :o Tosin saattaa olla, että syön itekkin liian vähän.. Aina unohtuu kiireessä syödä

Ootko syöttäny molemmat rinnat samalla kertaa? Entä kokeillu kotikaljaa tai mämmiä? Molemmissa mallasta, joka lisää maidontuotantoa. Tai sinimailasta ja imetysteetä? Ja muistanu juoda tarpeeksi vettä?

Uu mämmiä. Syytän tätä foorumia ja rakasta tytärtäni siitä, että syön mämmiä ekaa kertaa oikeestaan koskaan ja olen jopa ruvennut pitämään sen mausta. Noh, ainakin niistä kinuski/vanilja pikarimämmeistä. "Raakana" se on vielä vähän liikaa.

Sinnna, varovasti siellä nyt sen mämmin kanssa! ;) Täällä huudettiin kaks iltaa kun äiti vähän söi mämmiä... En uskalla enää lusikallistakaan ottaa! :o

Mä jo kerkesin innostua että saan etsiä mämmiä jostain kaupasta kun Minnin vatsa ei ole toiminut pariin päivään, niin hetken kuluttua toimi vatsa.. :(
Olis ollu ihana tekosyy mämmin syöntiin, ja vielä vaniljakastikkeella.. :)

Mä en oo huomannu et ku ite oon mämmiä syöny että siitä ois ollu jotain hyötyä, siis en ol huomannu et pojan vatsa toimisi paremmin tms. Tuli pääsiäisenä vedettyä pari pakettia mämmiä.. :D

Onko muuten siitä imetysteestä hyötyä?

jnnajasmine, täällä kärsitään kans suihkutisseistä vieläkin. Ei kyllä niin paljon kun alussa mutta silti. En oo asiaa hoitanu sen kummemmin, ilmaa menee masuun mutta tulee myös aika hyvin ulos ja oon huomannu että makuu asennossa suihkuaa kaikista vähiten ja toinen hyvä asento on takanoja, mitä alempana nänni on sitä kovempaa suihkuaa. Mustaki tuntuu välillä että maitoa ei riitä ku tissit iltaa kohden vaan "löystyy" mutta joka kerta mä kuulen hienoja nielemis ääniä kumminki :)

Mulla on toi sama iltajuttu, mutta uskon että sieltä silti riittää toistaiseksi ainakin. Jos oikein epävarma olo jää niin testaan tyhjällä tuttipullolla, että ottaisiko lisää. Yleensä hän työntelee sitä kielellä pois eikö ota enempää. Meillä siis tyttö ei ime "huvikseen" tuttipulloa (yleensä) eikä syö koskaan tuttia joten nälkää voi testata välillä noin.

Ja onneksi ei ole aamusta iltaan ihan pinkeänä. Taas tänään täälläkin aamulla tyttö päästi imuotteen irti (kun oli tukehtua maitoon) ja virtaus jatkui silti suorana suihkuna häntä päin näköä. Kovaa hommaa tuo ruokailu vauvoilla :D

Sinnna, juu tääl kans välillä vauvalla naama ihan maidossa. Eipä toinen oo siitä moksiskaan. Ehkä ne tissit joskus rauhottuu :P

Me muuten eilen tisseiltiin kylvyssä :D Tuntu että tytöllä on kauhee nälkä jostan syystä vaikka oli just vähä ennen kylpyä syöny, mutta useesti on ollu niin ettei kylvyn jälkeen malta odottaa, että ruoka tulis ni sit vetää hirveet raivarit ja eilen se meni aika kivasti siinä. Otin märän tytön syliin ja hienosti kelpas maito, oli ihan onnessaan, laitoin sitte hetkeks takasi kylpyyn ja meni kylpeilyn jälkeinen ohjelma tosi kivasti ilman huutoja :D Ollaan muutaman kerran tehty sillenki että tyttö on kylvyssä ja mä siinä vieressä istun lattialla ja pesen itteni kans, siinä hän kattelee ja varmaan miettii, että tossa se maitotehdas vaan heiluu eikä mulle anna mitään :D

Ai että mä tykkään näistä aamuista. Tyttö heräilee siinä 9 aikaan yleensä, mutta nukahtaa uudestaan 10 ja sitte on mamman omaa aamuaikaa, sillon mä yleensä juon kahvit väsäilen aamupalan ja kattelen mitä täällä on kirjoteltu :)

Suihkutissit mullakin ja pitäs varmaa ruveta niitä rauhottelemaa ku alkaa poitsu varomaan; päästää irti herkästi ja odottaa koska se suihku alkaa ja sekun ei sit meinaa heti loppuakaa. Aina sänky märkänä ja vaatteet. Mä haluisin kans imettää tossa takanoja-asennossa mut poitsu ei osaa tai sit mä en osaa :rolleyes:

Hmm.. Aika herkästi noita kasvukontrolleita jne määrätty.. Meillä kun tuo tyttö on kerännyt painoa neljässä viikossa n. 400g niin ihan riittävästi oli. Ikää 2kk1vko ja pituus oli 55,5cm (51cm), paino 5160g (4025g). Suluissa siis syntymämitat.

Huomenna olisi 3kk:n neuvola ja eikö siellä jo saa jos mitä rokotetta.. Jokohan puhuu noista kiinteiden maisteluista, eikö niitä suositeltu jo aloitettavan 4 kk:n iässä vai muistanko väärin. Voi kun aika rientää! Huomenna pikkunen jo tasan 3kk:tta :) Välillä oikeen ahdistaa ku aika menee niin nopeaa et kohta olen jo töissä takasin :D

Voih, kyllä tyttö itki niin lohduttomasti neuvolassa kun sai rokotukset että oikein sydäntä raastoi :( Pikku rassukka.
Nyt on väsynyt ja ei ole enää tähän aikaan oikein hyvä nukkua mut eipä tuota raaski pakottaa valveilla oloonkaan.
Kasvanut oli. Painoa tullut lisää mut pituutta olisi saanut tulla vähän enemmän joten pituuskäyrä lähti alaspäin. Tyttö tänään tasan 3kk:tta. Painoa 5440g (syntyessä 3495) ja pituutta 59,3 (49).

Takaisin