La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin jäi synnytyksestä ihan hyvä kokemus, vaikka päättyikin kiireelliseen sektioon. Tietty olisin toivonut saavani synnyttää alateitse,mutta ei sille voinut mitään ettei kohdunsuu auennut ja vauvan sydän ei kestänyt enempää oksitosiinitippaa. Sektiostakin toivuin mielestäni aika nopeasti, vaikka sainkin haavateippauksista ihotulehduksen. Ihmeellisesti ihminen unohtaa kaikki pelot saadessaan pienen ihmisen syliinsä. Tärkeintä on, että äiti ja vauva voi hyvin synnytyksen jälkeen.

Voi meidän pikkuista kun hän on päättänyt ettei nuku enää toisia päikkäreitä! Nyt on pidempään ollut että nukkuu vaan aamupäivän päikkärit 2-3 h ja sitten valvoo koko loppu päivän iltaan asti.. Saattaa jotain ihan pieniä 10-15 min torkkuja parit ottaa sylissä, ehkä.
Aavistuksen raskaita nää iltapäivät sitten kun enemmän tai vähemmän joutuu viihdyttään 6-8h putkella tätä pikkuista :) onneksi viihtyy lattialla ja sitterissä mutta eipä sitä nyt hirveen kauan viitsi pitää yksinään lattialla vaan täytyy seurustella ym.

Happymom, kyllä kivut johtuivat D-vitamiinista. Pojan maha on sinut korvikkeen kanssa ja pulauttelun sain kuriin pienentämällä annoskokoa ja sakeuttamalla ennen vireimpiä aikoja (=kun oikein potkuttaa ja touhottaa). Apteekin deevitskut jäi kaappiin ja nyt on luontaistuotekaupan valmiste käytössä kolmatta päivää eikä masua oo itketty kertaakaan. Jes!
Ihanaa pääsiäistä kaikille! :) miten teillä pääsiäistä vietellään?

No hyvä, että löytyi sopivat vitskut! On meinaa niin surkeeta katsoa kun toista sattuu...ja varsinkin jos tietää vaikka sen johtuvan D-vitamiineista ja silti niitä on tärkeä antaa.. :( ei oo helppoo olla äiti ;(

No mä en oo antanu vielä ainuttakaan d-tippaa pojalle :oops: Ihan alkuun ei annettu ku on aiheuttanu siskoillenkin paljon mahavaivoja ja nyt ei vaan oo muistettu. Tällee päivästä/illasta se taas tulee mielee et pitäs ne alottaa, mut ei viitti iltaa vasten antaa ku sithuutaa yön, jos alkaaki aivaamaan. Millä ihmeellä mä muistan ne huomen aamulla antaa, edes sen yhden tipan. Vakavasti harkitsen et antaisin kalanmaksaöljyä, mut toi mitä meil jääkaapis on; on sitruunanmakusta ni se ei käy, pitäs ostaa maustamatonta. Pelkään vaa et se maustamaton ei tytöille kelpaa.

Meil loppu toi gefiluksen tipat, niin nyt ostin jekovittii. Kun oli vähän halvempi ja menee rahaa paljon muuhunkin nyt tässä kun ens viikonloppuna on pojan ristiäiset..

Mulle neuvolassa sanottiin että jos vauva saa korviketta ni ei oo pakko ressata sen vitamiinin kans jos se vauvaa huuattaa. Korvikkeissa on kuitenki niin paljo vitamiineja lisätty. Me pidetään nyt ainakin kuukauden tauko koska täällä on aivan tarpeeksi raskaita nää yöt.

ImageUploadedByVau Foorumi1459060567.864386.jpg
Tällänen valmiste löytyy meiltä. :) ja samaa kans laskin kun katoin paljon korvikkeet on et sitähän tulee sieltäkin lähes riittävästi et jos tää ei ois käynyt niin oltas menty ihan sillä sitten. Mutta hyvä kun käy. =)

Minäkää en muista ikinä antaa noita d-vitamiinitippoja tolle pojalle, vaikka se purkki on keittiössä näkyvällä paikalla ja keittiössä vietän paljon aikaa ni silti unohtuu :D
Oon vähä hämilläni ku poika nukku nyt klo 23:sta vartin yli 9! Yleensä seon heränny siinä 5-7 välillä ekan kerran vaatimaan maitoa mutta ei nyt :o. Okei, me kaikki herättiin tossa puol seittemän aikaa kun kissa tiputti makkarin pikku tv:n lattialle mut sain pojan nopeesti rauhoteltua kyllä. :D

Mä en muista kerroinko tosta meidän kalanmaksaöljy kokeilusta, mutta siis sen 0,5ml minkä annoin ni aiheutti ihan kamalia vatsavaivoja ja pikkunen huus oikeen kunnolla mahaa. Nyt en oo 4 päivää antanu mitään tippoja enkä mitään ja paljon paremmin mennään. Mä syön ite tollasia imetysajan vitamiineja ni luulis niistä nyt jotain vauvaanki menevän :P

Mä vihaan norjalaisia pyhiä! Ne on niin hemmetin pitkät eikä tunnu loppuvan ikinä. Tänävuonna ku ei oikeen mökille päässy ja kaikki tutut on kaupungista poissa enkä äitille päässy kylään suomeen ni oon mötkötelly täällä kotona suurimman osan ajasta. Onneks kohta tulee elo tähän kaupunkiin takasi ja mikä tärkeintä, tytön isä tulee vihdoin ja viimein kotiin!!!!

Miten onkin niin vaikea muistaa nuo d:t antaa..:) oon koittanut itse muistaa syödä ja aina otan vähän reilummasti että vauvakin sais jos en muista antaa sille suoraan.
Tiedättekö, että lapselle voi antaa kerralla viikonkin annoksen d-vitamiinia ja elimistö käyttää sit sitä varastoa. Oon isommille lapsille antanut aina kerralla ettei oo niin kova muistaminen :) vauvalle ei voi tablettina antaa, mutta en viitsi ihan 35tippaa antaa yhdellä kertaa :D

D-vitamiini ei imeydy äidinmaitoon ja siksi sitä pitää antaa vauvalle lisänä.

Kaikkien herkkämasuisten kääröjen omistajat, koittakaa niitä ihan apteekista saatavia oliiviöljy-d tippoja! Loppui huuto täällä kuin seinään :)
Voihan se olla että nekään ei kaikille sovi, mutta meillä ainakin toimivat

D vitamiini vaan taitaapi olla juuri se mitä äidinmaidosta ei vauva saa. En uskaltaisi olla antamatta sitä. Siis ainakaan kokonaan kuoppaamaan niitä vitamiinejä.

Mulla on toiminut se, että annan D-vitskutipat yksitellen yöllä, kun vaihdetaan vaippaa. Meillä kun aletaan yöllä huutaa kuin syötävä ihan nälän takia, niin vauva rauhoittuu kivasti vaipan vaihdon ajaksi, kun saa maiskutella tippoja. :) Ei meinaan unohdu, kun käyn mielessä läpi kaikki rauhoittelukeinot. :p (Tietty voishan huudon välttää vaihtamalla vaipan syömisen jälkeen mutku poika nukahtaa aina rinnalle...)

Me saatiin neuvolasta Ratiopharmin D-vitamiinitippoja - ei mitään oireita. Jouduttiin vaihtamaan merkkiä jostain kumman syystä, niin nyt on mahavaivoja ollut muutamana yönä. Vajaa viikko ollaan niitä toisia käytetty. Taidanpa lähteä apteekista hakemaan niitä Ratiopharmin tippoja, jos vaikka palattaisiin kivuttomaan yöaikaan.

Jei! Mä muistin tänää antaa ekan kerran d-tipat. Piti antaa yksi, niin vahingossa meni lusikkaan kaksi. Annoin sit samal maitohappobakteeritki jos vaik lievittäis todennäköisiä vatsaoireita.

Jee hyvä bettie! :) täällä pitäis tänään ehkäpä antaa maidon kaverina luumusosetta kun on nyt kahtena päivänä tullut kova kakka...reppana vääntää ja kääntää ja tuloksena kova köntsä housuissa..ihan on siis äitinsä suolentoiminnan saanut ;(

Takaisin