La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on kyllä tähtien asennot oikeasti kohdallaan, kun meillä nukuttiin 6h päiväunia putkeen (normaalisti 3-4h).. ihan meni jo ihmettelyksi että mitä sitä tekis, kun pikkunen vaan nukkuu.
Kaikki tsempit ja sympatiat teille, joilla noi vuodot kestää ja kestää :( Itse pääsin jälkivuodon kanssa tosi helpolla.
Tosin muita vaivoja sitten senkin edestä.. kohdun tulehdus, minkä taltuttamiseen olen syönyt jo useamman antibioottikuurin, kasvohermohalvaus (joka onneksi parani kuukaudessa), eikä hätäsektiossa tehty pystyhaava ole kovinkaan nätti ja alaosasta ompeleet veti sen ruttuun. Mutta siis noita jälkivuotoja odotin kammoksuen ja ne onneksi loppui parissa viikossa. Tovottavasti loppuis jo kaikilta muiltakin!

Täällä on kamu ollut torstaista asti kovin väsyneen oloinen/näköinen ja nukkuu päivisin jonkin verran enemmän kuin ennen :o Simahtaa myös vielä tavallista helpommin syliin ja tissille. Yötkin on nyt mennyt vaan yhdellä heräämisellä tavallisen kahden sijaan. Kai sitä pitäisi olla iloinen, yleensä kaveri on pitkiä aikoja hereillä, mutta jotenkin huolestuttaa, onko toi kuitenkaan ihan normaalia.
En tiiä onko pikkusella sitten joku lievä flunssa, olin itse vähän kipeä viikko sitten, vai voiko nyt vaan olla joku kasvukausi menossa.. :wideyed:
Ihan hyvin toinen on kyllä syönyt ja hereillä jaksaa naureskella ja hymyillä, mutta jotenkin silmät on aina väsähtäneen näköiset.
Ehkä pitää soitella neuvolaan huomenna. Meillä on onneksi torstaina lääkärikäyntikin tulossa, voi siellä sitten ottaa puheeksi.

Terkku. Mä kun mietin samaa, mutta tuolla Fb:n puolella yhdessä ryhmässä mulle sanottiin että voi olla vielä jälkivuotoa? Ota nyt sit selvää, mä oletin ite että nää olis menkat..

Mä olen odottanut, että koska mahtaa kuukautiset alkaa kun en täysimetä. Muutenkin imetys ollut aika vähäistä viime aikoina, kun poika on lähinnä saanut korviketta. Mulla jälkivuoto kesti pari viikkoa. Ei ole vielä ainakaan kuukautiset alkaneet ja vauva on nyt 7 viikon ja päivä ikäinen.

Mullahan oli ihan selvät menkat tossa pari viikkoa sitte. Viikko jälivuodon jälkeen alko. Keskiviikkona laitettiin kierukka ja vähästä vuotoa oli 3 päivää. Nyt odotellaan että mitä tapahtuu :)

Meillä on yösyötöt vähentyny. 3 sijaan on 2. Tyttö on alkanu ihan selvästi jo tajuta että mikä se tissi on ku jos alan tarjoomaan ni hän katsoo sitä silmät suurena ja kääntää pään pois jos ei halua syödä. Unirytmi on ihan ihmeellinen. Joka toinen päivä hän nukkuu saman rytmin mukaan mikä aina on ollu ja sit taas nukkuu koko päivän, illalla jää hienosti nukkumaan 10 aikaan mutta herää 5 aikaan ja torkutaan. Kai sitä ite pitää kans vähä säännöstellä tota ettei ihan 7tunnin päikkäreitä antais nukkua putkeen mutta mulle on opetettu että nukkuvaa lasta ei saa herättää. Seuraillaan tapahtumia :)
Iltahuudot ja muutenki huudot on vähentyny. Johtuukohan mun uudesta nukutus systeemistä vai siitä että en d-tippoja enää anna. Täällä suositellaan kalanmaksaöljyä mikä sisältää a d ja e vitamiinia mutta voiskohan se olla hullempi ku pelkkä d-vitamiini.

Tyttö tänään 8 viikkoa <3

Saa nähdä koska alkaa menkat, vai alkaako lainkaan. Täysimetän toki nyt.

Poika tänään 12 viikkoa. ♡♡♡

Aliisia ihan mielenkiinnosta paljonko sitä kalanmaksaöljyä sitten pitäisi suosituksen mukaan antaa?

Mikä tuo mallashomma on? Siis mitä ja mistä. Ikinä tätä (foorumia) ennen kuullutkaan... Miten annatte ja onko toiminut?

Eilen illalla oli joku älytön kiukkunälkä konsertti. Siis pari tuntia ennen nukkumaanmenoa otti poika sen 180ml maitoa, niiku normaalisti meillä on menny ja sitte ku yleensä on uni tullu silmää ni alkoki armoton huuto. Nälkähän toisella oli, annoinpa sit toiset 180ml ja kaikki meni neki :D. Uskomatonta, että niin lyhyen ajan sisällä (n.3h) meni niin paljon maitoa noin pieneen ihmiseen :D. No onneks se uni tuli kuitenki sieltä kunhan ensin äiti vähän hyssytteli ja lauleskeli. :)
Ja mulla taitaa olla pieni flunssanpoikanen, kurkku tuntunu kokopäivän vähän karheelta ja ollu armoton väsymys kanssa, mitä ei siis normaalisti oo. Pitää nyt varmaa vaa vitamiinei popsia ja juoda miehen äidin tekemää herukkamehua :) oon sitä mieltä että se mehu vie kaikki taudit multa pois ku tuntuu elämä paljo helpommalta aina sen jälkee ku on mukillisenki juonu :D.

Väsymys toisella, itki ja itki ja itki. Ei kelvannut tissi, toisaalta mun tissit se on koko päivän aikana imeny tyhjiksi. Annoin sitten korviketta ja sen jälkeen mentiin makoilee meidän sänkyyn eikä kauaa mennyt kun jätkä sammui.

Sinnna mallasuutetta laitetaan tyyliin teelusikallinen aina maidon sekaan :) toimii jos ruokkii pullosta... ja itse en kokenu esikoisen aikana että siitä olis ollu oikein apua! Joten nyt oon mieluummin antanut luumua.. ja sitäkään en tajua miten sitä mallasuutetta saa antaa ku kuitenkin siinä on viljoja (?) joita ei sais antaa kuin +6kk

Me avattiin pojalle tili helmikuussa ennen ristiäisiä, kun osa vieraista halusi laittaa tilille rahaa. Olen sinne laittanut lapsilisän. :)

Mekin avattiin ennen ristiäisiä ja toivottiin että vieraat laittaa sinne rahaa kun en tykkää mistään sälästä .. ja silti saatiin esim kaksi valokuva kehystä :) noh ompahan nyt sitten... Kuitenkin teetän jossain kohtaa isompia kuvia tytöstä joten ne vaan kerää pölyä täällä

Sinnna, Mallasuute on ihan nimensä mukaan maltaista tehtyä uutetta jota saa ostettua apteekista ainakin. Ummetukseen tuo on tarkoitettu. Mäkin pidän outona, että sitä kehotetaan antamaan ihan pienille kun viljoja ei.. Silti osa lastenlääkäreistäkin suosittaa tota ennen muita vaihtoehtoja.

Takaisin