La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten ootte päätyny käyttää sitä sakeuttajaa, ootteko ekku jutellu neukuille kanssa vai itsenäisesti alkanu käyttää? Mä vaihdoin Arlan luomusta tuutiin suomalaisuuden vuoksi mutta pullauttelee sitä kyllä niin että parikkolmekin kertaa voi joutua vaihtaa vaatteet. Pitäisköhän vaihtaa vai kokeilla ensin tota sakeuttajaa. Niin vähän kukaan ohjeistaa kummemmin pulloruokinnasta. Ghaah!
Mulla on muuten autocorrect päällä pädissä ja en aina huomaa jos se on vaihtanut jonkun sanan, siksi näyttää välillä olevan vähä ihmeellisiä viestiä. Pitäs jaksaa kaivaa ohjekirja miten se otetaa pois... :D
Veljenpoikaa pidettiin hereillä että söis tarpeeksi ku alko vaan kuorsaamaan tissillä niin vähä viileellä pestiin pyllyä. Meillä on tullut sopiva rytmi itekseen niin ei tuu muuta mieleen kuin tietty rutiinien toisto. Ja äitini neuvoi että yöllä ei ole jutellut mitään vauvalle vaan suorittanut vaan syötön tai vaipanvaihtoa hiljaa ja mahdollisimman pimeässä ja päivällä taas paljon valoa ja höpöttelyä, näin oon itekin tehnyt. Paljon tsemppiä päivään! Ja kaffia. Hassua kun ennen kun oli väsynyt, sitä todella oli ja nuokku koko päivän. Nykyään sitä ajattelee niinkauan kunnes on eka kaffikuppi navassa, sitten se hukkuu päivän tohinaan. :D mutta eri tietty on monen tunnin valvomiset, niistä ei ilman päiskyjä selviä.

Tsemppiä yövalvomiseen! Yöllä valvotut tunnit on ihan tuskaisen pitkiä kyllä.
Meillä onneksi rytmi kääntyi alun jälkeen että nukkuu öisin ja valvoo illasta.

Nukkuuko kaikilla vauva yöt samassa huoneessa teidän kans? :)

Joo meillä on tarkka rutiini ja jne en ees öisin koske vauvaan kui sen verra että syötän ja nosta takas sänkyyn en vaihda vaippaa tai laita valoja... mun ongelma onkin varmaan siinä että ite en osaa nukahtaa eilen valvoin puoleen yöhön ja nukahdin kun vauva nukkui syötön jälkeen mut sit kun se heräs jo kolmelta niin eihän siinä montaa tuntia tullut taas nukuttua... mä alan olee aika lopussa tän unettomuuden kanssa

Meillä nukutaan yleensä putkeen 4-8tuntia. Vielä kun itse osaisi nukkua saman ajan. :)

Nyt on parina viime päivänä aamuisin kirkkaita kiljaisuja päästellyt kun aamutoimilla oltu. Tänään koko aamupäivän harjoitellut kiljaisuja. :D

Meillä nukkuu omassa huoneessa, mutta monesti isänsä jää sinne hänen kanssaan ja tyttö pääsee hänen kainaloon nukkumaan. Typy siis syö yöllä lypsettyä äidinmaitoa ja rintaa, milloin mitenkin. Lypsetyn antaa isä, se onkin kiva sillä vauva on melkein aamusta iltamyöhään vain minun kanssa. Ja siis minähän en osaa nukkua edelleenkään vauvan kanssa samassa vaan säpsähtelen ja valvon muuten :( :(. Seuraavan kerran kun mies on kotosalla niin täytyy harjoitella yhdessä nukkumista. Jos menee valvomiseksi niin hän voi katsoa päivällä vauvaa ja voin ottaa nokosta.

Noh, onneksi meidän kääryle ei tunnu olevan moksiskaan tästä järjestelystä vaikka minua se harmittaa. Tyttö siis nukahtaa klo. 21.30-22.30 välillä ja nukkuu sen 4-7 tuntia ja herää kerran yleensä aamuyöstä.

Mää haluaisin laittaa vauvan omaan huoneeseen nukkumaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa niin tottuisi siihen eikä myöhemmin tarvisi opettaa omaan huoneeseen, kun jotain jo ymmärtää :)
Mulla on vaan omantunnon tuskat, et oonko huono äiti jos niin teen.. Ja toinen on myös se, että vaikka toinen huone on ihan meidän huoneen vieressä niin en varmaan herää vauvan ähinään ja puhinaan kun on nälissään, vaan se luultavasti kerkeää mennä itkuksi. Tähän asti kun olen aina samassa huoneessa nukkuessa herännyt siihen, että vauva on hereillä ja heiluu ja ähisee sängyssä.

Mä kysyin neuvolasta apua kun poju pulautteli paljon ja sieltä terkka suositteli tuota sakeuttajaa, moni kyl kokeilee sitä ilman neuvolan ohjeistusta. Meillä menee nyt toista vrk:tta omneo ja näyttää sopivan pojulle, sakeuttajan nyt jätin pois kun tuo omneo on itessäänkin pikkaisen sakeampaa.. eilen ihmettelin et miks ei poika syö niin ton sakeuttajan takia ollu kakkostutit pulloissa ja tänöän pistin uudet ykköset niin johan imas maidot hyvin :)

Meillä nukkuu mun vieressä mutta oman peiton alla ja silleen käden pituuden päässä. Eilen nukku koko päivän mutta ei ollu kamalaa huutoa ja tänään sit heräs jo 5 aikaa yöllä ja siitä lähtien on pisimmät unet ollu 30 min putkeen. Huh huh. vähä väsyttäis muaki. Onneks ei oo ollu hankalaa. Sängyssä maattiin, ähistiin ja torkuttiin 10 asti kumminki :) Mä toivon että tää oli vaan tällanen yhden kerran juttu :)

Meillä nukutaan samassa huoneessa mutta omissa sängyissä... ja mä kans haluisin siirtää tytyn omaan huoneeseen kun välillä luuleb että se vaan ölisee omiaan eikä oo ees nälkäinen tai ainakaan ei syö juuri mitään kun syötän eli turhaan nostan ylös! Nyt pari yötä mies on ollut sohvalla ja vauva meidän sängyssä mun kanssa että oon voinut edes vähän torkkua :)

Meil nukutaan samassa huoneessa mut omissa sängyissä. Poju nukkuu 4-9 tuntia yössä.

Saas nähdä miten taas ens yö menee... täti on kyll ollut enemmän hereillä ja nukkuikin vain 2,5h päikkärit... mut nyt sit ollut tosi kiukkuinen ja syönyt huonosti! Huomaa että on nälkä mutta kun antaa pulloa niin huutaa vaan sille eikä suostu syömään puoli väkisin oon saanut syötettyä kolmen tunnin välein 100ml vaikka normaalisti vetää 120-160ml...

Täällä on tänään nukuttu tavallista enemmän. Tietenkin sit ku mulla hyvä boogie päällä siivoushommissa niin sit kyllä ei nukuta! Isillä alkaakin hoitovastuu kun tulee kotiin ;) mun pitää leipoa ristiäisiin jne.
Hah, just naureskelen tälle maitohumalaiselle :D valutti kaikki maidot mun päälle ja hörähti oikein kunnolla.. Nyt virnuilee ja silmät pyörii päässä :D <3 voi on tää niin rakas otus!!

Meilläkin nukkuu samassa huoneessa. Omassa sängyssä ekaan syöttöön asti ja sit vieressä. Syö pari kertaa yöllä :) sisarusten kans samaan huoneeseen siirtyy kunhan päästään tissittelystä ja alkaa näyttää että nukkuu koko yön. Eli ehkä vuoden iässä tai 1,5v :D

Meillä tyttö on nukkunut alusta asti omassa sängyssä, omassa huoneessa. Tytön äänet kuuluu kyllä hyvin meidän makkariin ja tarvittaviin ääniin yöllä kyllä mamma reagoi. Ainoastaan yhtenä yönä kuulemma olen ollut niin taju kankaalla etten ole herännyt. Tämä oli silloin ihan alkuvaiheessa.

Poika nukku pitkään mun kans saman peiton alla, mutta toissayönä päätin et ei enää nukukaan. Saa nukkua oman peiton alla. Nimittäin heräsin sinä yönä kummalliseen kovaääniseen pihinään ja huomasin et poika oliki kokonaan mun peiton alla. En tiiä kauanko oli noin ollu, mut säikähin pahasti. Onneks se pihinä loppu sit ku oli hetken (puolisen minuuttia) pää peiton ulkopuolella. En haluu ottaa sitä riskiä et en seuraaval kerral herääkään :( Mä en tajuu, tytöt nukku saman peiton alla mun kans puolvuotiaiks eikä koskaan tapahtunu noin, ei edes tullu mieleen et niin vois käydä. Nyt mä nukunki jotenkii paljo sikeemmin, vaik herkästi heräänki pojan ääniin. Mut siis nukkuu jatkossakin mahdollisimman lähellä minua, mut oman peiton alla :)

Mää pelkään juuri tuota tosi paljon, että vauva tukehtuu mun tai mieheni peittoon niin sen takia en ole koskaan tykännyt vauvaa vieressä nukuttaa. Jos vauva joskus on vieressä niin laskeudun itse niin alas sängyssä etten vahingossakaan voi heittää vauvan kasvojen päälle peittoa.

Ehkäpä joku päivä tässä siirrän vauvan sängyn tuohon viereiseen huoneeseen. Saahan sen siirrettyä takasin meidän huoneeseen jos siltä tuntuu :)

Takaisin