La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me vaihdettiin 5vk:n iässä tuutista Arlan luomuun ja tää sopii nyt meille :) mikrossa mä ainakin lämmitän. Tää meidän herra kerkee jo siinä ajassa polttamaan päreensä :D

Joo ei sitä sovi 10 sekuntia pidempään odotella tai nälkäkuolema korjaa pois. Ainakin meillä on tällainen äänenlaatu kun pitäisi olla pöytä katettuna ;).

Onneksi korvikkeilla ole mitään väliä kummassa lämmittää. Happymom miksi muuten annat lisämaitoa, siis sillä vain että muistaakseni oot sanonu määrän olevan aika pieni/vrk..

Juurikin näin :D
Me siis saatiin jo sairaalassa lisämaitoa ja jouduttiin kotona antamaan korviketta kun paino laski niin paljon (11,8%). Ei olla päästy eroon (tosin en ole liikaa yrittänytkään) lisiksestä ja alkuun en herunut pumpulle ollenkaan. Nyt pumppailen sillon tällön enimpiä pois kun meinaa räjähtää, mutta ei sekään riitä pojalle. Koko ajan enemmän menee korviketta kun nälkä kasvaa. Eli nyt vrk n. 300ml..pääsääntöisesti illalla tankkaa. Tämä sopii hyvin mulle niin on isilläkin joskus hommia ;)

Hups, oon yks onneton kanssa. Sillon kun esittäydyin täällä ja kerroin pojan syntymästä niin ajattelin, että alanpas aktiiviseksi täällä mut eihä siitä mitää tullu.
Kuitenkin olen joka päivä tarkistanut tämän ketjun ja lukenut uusimmat viestit. ☺️
Mutta täällä voidaan hyvin, poika painaa nyt (tai viime neuvolakäynnillä 1.3 mitattu) niin 4,4kg. Ja syntyessää tosiaan oli sen 2.8kg. On siis 2kk ja 2viikkoa vanha, sanotaanko sitä edes noin :D.. Mutta mäki haluun kertoo meijän arkirytmistä, nimittäin ekan kuukauden aikana herättiin n.3h välein syömään, mutta nykyää nukutaan yölläki klo 23 johonkin kello 6 ja joskus jopa 7 asti aamulla :o sitte syödää ja nukutaa vielä sellaset kolmisen tuntia jonka jälkee päivä "alkaa". Sit poika on hereillä 4-5tuntia jonka jälkee nukutaan 3 tunnin tai puolen tunnin päikkärit se ihan riippuu päivästä seki :D sitte päikkäreiden jälkee ihmetellää maailmaa, syödään ja ihmetellään maailmaa taas, välistä nukutaa sellassia 10minuutin miniunia ellei sitte oo kauppapäivä ku sillon nukutaan koko kauppareissun ajan :D illalla sitte nukahetaa siinä 23-00 välillä :)
Ja tääl on monesti paljon aiheita mistä puhutAan ja mitkä ois mun mielestä mielenkiintosia asioita mistä minäki voisin keskustella mutta en saa aikaseks ikinä :D aina tyhmänä vaa ihmettelen miksen liity keskusteluu :Dd

Natusak, ihan ymmärrettävää ;) on itselläkin jäänyt monesti kirjottelut väliin kun ei vaan kerkiä.. Voi hitsi teillä on pikkunen poika! Kun meidän 9 viikkonen on jo 6,1kg :D
Nyt aamukaffelle ennen kun maitobaari pitää taas avata :)

Miten mäkin saisin meidän neidin valvomaan enemmän päivisin :) ärsyttää kun kerkis tottumaan noihin kuuden tunnin yö uniin :) nykyään eka syöttö väli on n.4,5h ja sit 3h... aamuisin jaksaa olla hereillä 1,5h ja sit oikeestaan nukkuu koko päivän ja taas iltapäivällä on hereillä kolmesta tai neljästä kuuteen nukkuu puoli tuntia ja on hereillä kasiin jolloin käy yö unille :) on niin pitkiä ja tylsiä nää päivät että ei haittais jos vähän enemmän olis hereillä tytsy :)

No tää meijän poika onki pieni muru :D
Paino ainaki nousee ihan sopivaa vauhtia, ootan aina innolla neuvola käyntejä ku saa tietää pojan mitat :)

Natusak kuulostaa hyvin samantyyppiseltä päivärytmiltä kuin meillä. :) Paitsi nuo aamutorkut ekan syötön jälkeen voisin kans ottaa, kun olen niin hidas nousemaan sängystä aamulla varsinkin kun aamuyö menee lypsysession jälkeen niin katkonaisella yöunella tytön unissaan melskaamisen takia (lypsän säännöllisesti kerran yöllä, koska mulla maidontuotanto näyttäisi vähenevän muuten). Tyttö kuitenkin kylläisenä odottaa silmät killittäen, että unenpöpperöinen mamma alkaisi seurustella hänen kanssaan, joten niinpä sitten luovun varsin nopeasti torkuttamisyrityksistä ja hipsin alakertaan laittelemaan aamupalaa tyytyväinen ja virkeä tyttö kainalossa/sitterissä. Aamupäivä menee tankkaillessa ja pikku torkkuja ottaessa sohvalla/Manducassa. Iltapäivällä nukutaan nuo yhdet pitkät päikkärit vaunulenkin avittamana.

Tääl on taas pari iltaa huudettu naama punasena, mä en enää tiedä mitä se huutaa. Tuntuis että sitä unta huutaa koska tissi ei kelpaa, se tekee asian hullemmaks ja tutin ku saa ni rauhottuu hetkeks kunnes taas huutaa. Mä olin eilen ihan neuvoton, itkin vauvan kanssa kilpaa. Meinasin jo soittaa "anopille" että tuupas auttaa, isi on Irlannissa ja tulee vasta ens keskiviikkona. Seki sai aika vihasen tekstarin kyllä! Tosin me ollaan kyllä nyt kolmena iltana oltu liikenteessä, että voisko se vaikuttaa siiheen rauhattomuuteen. Pitää varmaan noi liikkumiset aamuun jättää. Typy on myös alkanu syömään 3-4 tunnin välein ja vaan yhen tissin kerrallaan ja imee n.6 minuuttia kerralla ja tosi tehokkaasti. Kai se sille riittää ku ei kelpaa muuna aikana. Tuntui kyllä että lisätilaus oli käynnissä vkl. Meen painon tarkistuttaa tänään ihan oman mielenterveyden takia :)

Kertokaapas ihmiset mulle kans minklaisia ihmesittereitä teillä on ku tosi useesti oon lukenu että teidän vauvat viihtyy sitterissä. Ei mun vauva ainakaan muutamaa minuuttia kauempaa viihdy..

Mä kanssa mietin, kuinka tytön saisi pysymään päivisin enemmän hereillä.

Aamulla hän oli noin tunnin pirteä (heräsi kasilta), nyt on nukkunut lähes tauotta koko ajan paria ruokailuhetkeä lukuun ottamatta.
Illalla hän sitten piristyy tuossa kolmen-neljän aikaan ja jaksaa olla hereillä muutaman tunnin (max 4).
Sitten alkaa tissittely ja pienten unien ottaminen.
Yöunille hän nukahtaa noin 24-01, jos vahinko käy niin jo 23 aikaan. Kun hän nukahtaa, niin aika harvoin hänen tarvitsee yöllä syödä. Ei hän viime yönäkään herännyt syömään. Nukahti n. klo 1 ja heräsi kasilta.

Meillä on baby björnin sitteri ja taas mietittiin (rattaat oli se toinen :D), että menikö liian överiksi maksaa tuostakin kiikusta niin paljoa.

Noh, kahta en vaihtas ja se on nää rattaat ja sitteri :D :D. Eli ei meilläkään aina yksinään viihdy siinä, mutta kun polkee vauhtia hälle niin saattaa kiukkuisenakin rauhoittua ja olla tyytyväinen. Ehkä hän viihtyy siinä myöhemmin paremmin kun saa isommat vauhdit otettua itse. Ja jos tyttö ei ole kovin väsynyt niin jaksaa sitteristä käsin katsella kun teemme ruokaa tms. :)

Meillä kans baby Björnin sitteri ja viihtyy ihan kivasti siinä kun pyörittelee lelukaaressa olevia leluja :)

Täällä kans Baby Björnin Balance -sitteri, ja Sinnnan viesti olisi voinut olla melkein mun näppikseltäni. Mies oli tosi epäileväinen miksi maksaa yli satanen sitteristä kun niitä saa neljälläkympilläkin, mutta ei epäile enää. ;) Usein tyttö ihan rauhoittuu, kun laitetaan esim. kesken pieru- tai huvitissikäninöiden sylistä sitteriin ja tutkaileekin siinä sitten tyytyväisen oloisena ympärilleen, usein jopa itsekseen (no tää onkin tämmöinen "omaa kivaa" -tyyppi, joka hymyileekin ihan omia aikojaan :D). Eihän toki sitterissä ole vauvaa tarkoitus istuttaa sylittelyn ja seurustelun korvaamiseksi, mutta kätevä kun on ruokkinut vauvan ja vauva haluaa vielä olla hereillä, mutta itse haluaa vaikka syödä, käydä vessassa yms. ennen seurustelutuokiota/nukuttamista.

Baby Björnin sitteri täältäkin löytyy ja samoilla linjoilla että joka pennin arvoinen! Rauhottuu kiukkusenakin just kun polkee vauhtia niin pystyy ite esim syömään. Ja nyt viihtyy jo itsekseenkin kun saa potkuteltiin vauhtia. Ja hyvä kun saa niin pystyasentoon ku virtaa jonkinverran korvikkeet takasi.
Jotain tossa googlailin siitä lämmityksestä että mikrossa voi maito (korvike) jotenki kypsyä ja juustoutua ?! Ja sit sulaa vie huonommin. Mutta täällä sama juttu että maailma repee jossei maito oo nenänedes heti et ei paljo vesihauteet soittele :D

Mulla on joku chicco merkkinen, kyllähän se tossa viihtyy ku kiikuttelen sitä (yleensä kiikuttelun tulos on nukahtaminen) mutta ei se suutus päissään siihen kyllä rauhotu.
tänään kävin gynellä, siellä kaikki kunnossa. Lääkäri nipsas jonku liikanahan pois mikä oli siitä auenneesta ompeleesta tullu ja kysyttiin oonko mä miettiny jotain ehkäsyä ja sanoin että pillereitä en pysty syömään ku unohdan aina ja sit on naama ku 15 vuotiaalla ja menkat tosi runsaat ja epäsäännöliset ni aattelin että jos kokeilen mirenaa, hormonikierukkaa. Se laitettiin siinä samalla käynnillä :) Nyt peukut pystyyn että kaikki menee hyvin sen kanssa ku 5 vuotta on aika hyvä aika. Kyllä mä ne parin kuukauden pikku vuodot kestän mitä voi tulla. Kenelläkään kokemusta tosta?

Pikku vudot muahjaja :hilarious: kyll mä ainakin vuosin ekan puolvuotta! Ja toisella kertaa sain kohtutulehdukaen kierukasta.. muuten kyll kiva ja vaivaton kunhan asettuu :)

Mulla on mirenasta vaan hyvää sanottavaa! Oli 3 vuotta ja ei tarvinnu murehtia mistään. Menkatkin loppu :) laitan kans sen uudestaan.

Kukkuu !! Siitä onki aikaa ku täällä on tullu pyörittyä kirjottelun merkeissä. Lukenu olen, mut sit vaihtu puhelin, meni foorumi ja tunnukset unohtu kokonaan ku ei tarvinnu niitä kirjotella puhelimeen ikinä. Nyt muutaman kuukauden jälkeen (hohhoi) sain salasanan takaisin. Uskomatonta mutta totta.
Meille syntyi 8.2.2016 kaunis prinsessa 53cm ja 4096g, 11 päivää yli lasketunajan. Synnytys meniki sitte super nopiaan, synnäriin ku päästiin, vajaa pari tuntia ni neitokainen näki "päivän valon". Ensisynnyttäjänä oletin että edessä kidutukselliset useat tunnit mutta eei. Synnytys ei sattunut ja hyvä maku jäi kaikinpuolin suuhun. Kipulääkkeet ei kerinneet jeesaamaan lainkaan, ilokaasun voimalla mentiin. Kaikki hyvin ja nopiasti sit kotiuduttiinki :)

Sittereihin senverran että meillä myös tuo Baby Björn, mutta kävi hyvä tsägä ja lastenkirppikseltä bongasin sen 25€ hintaan. Moitteettomassa kunnossa on, eli pilkkahintaan lähti mun matkaan. Vauveli tykkää hengaila siinä ja tutkii pää pyörien touhuja hänen ympärillä :) hyvä ostos !!

Meidän päivä lähtee käyntiin 7-9 aikaan aamulla, jutellaan ja ihmetellään muutama tunti, päikkäreille nukahdetaan 11 aikaan ja nukutaan sinne iltapäivä kolmeen ja sit ei nukutakkaan enää. Yöunille aletaan 21-23 aikoihin. Valvoo paljon sinällään. Syö hyvin, korviketta on jonkin verran täytynyt lisänä antaa kun maidontuotanto on laskenut hieman. Kaikki muuten tosi kivasti :)

Yritän nyt pysyä mukana ku vihdoin pääsin meininkiin mukaan :D

Joku kyseli sakeuttajasta ja maidon lämmittämisestä, sakeuttaja sakeuttaa maidon ja estää siten nousemasta sitä takas ruokatorveen jolloin pulauttelu vähenee/loppuu, mä lämmitän maidon mikrossa ja pistän siihen sit ohjeen mukaisesti sakeuttajaa, heiluttelen ja annan sakeutua 3 minsaa, hyvin on estäny pojan pulauttelut ja kakan väri on taas keltaista, mut nyt sitten epäilen että aiheuttaako sakeuttaja tai nanni ihottumaa vai onko ihan maitoallergiasta kyse niin tänään aloitin sit toisen korvikkeen testaamisen mut poika pulauttaa sitä hieman, jännällä odotan että mimmonen kakka tulee huomenna.

Mull on ihan piesty olo :meh: miten ihmeessä saisin tädin valvomaan päivisin enemmän... nukkui siis taas lähes koko päivän koitin kylvettää yms että saisib pidettyä hereillä illalla enemmän mutta eih.. sit hän nukahti kasilta ysiltä pakotin syömään ja siirryttiin sänkyyn, heräs kaheltatoista syömään ja sit kolmelta jolloin päätti että nyt ei enään nukuta ja valvoi puol viiteen viiteen ja noustiin lopulta seiskalta :dead::dead: onneks mulla ei oo mitään menoa kun ne peruuntu eilen en meinaa uskaltais näin väsyneenä ajaa!

Takaisin