La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me jouduimme myös nyt käymään lääkärissä sillä vauva oksensi, ei suostunut syömään vuorokaudessa rintaa kuin alle 15 min+ lypsymaitoa pullosta

Edellinen viesti jäi kesken kun painelin omiani, mutta siis:

vauva oksensi, ripuloi, huusi miltein koko hereilläoloajan, ei suostunut syömään rintaa kuin alle 15 min+ lypsymaitoa pullosta vain alle 150 ml (24 tunnin aikana yhteensä siis). Ja edeltävänä päivänäkin samaa rataa. Hän sai maanantaina rotarokotteen.

Noh, virtsassa jotain bakteeria ja lääkäri halusi ottaa näytteen suoraan rakosta (voi itku se oli hurjaa allekirjoittaneen mielestä :(). Harmi vaan, että tyhjä oli ja tarkka näyte jäi saamatta. Ei ollut muissa näytteissä onneksi mitään tulehduksiin ja muihin viittaavaa. Eikä ollut vielä kuivumisen merkkejä, sillä muuten olisi jäänyt nesteytykseen sairaalaan raukka. Nyt poliläyntiä ensi viikolle ja onneksi tyttö on alkanut syömään tänään paremmin.

Kysyin lääkärin mielipidettä seuraaviin rotarokotuksiin, sillä jos se menee päivystyksen kautta joka kerta niin pitää miettiä kyllä kovin sitä seuraavaa! Hän siis sanoi, että jos nyt osoittautuu, että meillä on näin vaikeat oireet ja johtuvat siitä niin ei välttämättä kannata..

Muokattu viimeksi:
Mull on tylsää! :shifty: oon täss selaillu mollin sivuja ja tehnyt ammatinvalinta testejä... nyt vielä kun mies on ollut koko viikonlopun tekemässä puita ja esikoisella omat jutut nii ai vitsi mä pitkästyn! Miten muut saa varsinkin nää päivät yksin kotona kulumaan?

Mä oon huomannu että tarpeeks kauan ku on tylsää ni sitä alkaa keksimään kaikke tekemistä. Mä tossa yks päivä väsäilin scrapbookia (onks tolle suomenkielinen sana?) tytöstä, ei oo kauheesti materiaalia vielä kertyny kummiskaan, tänään pesin ikkunoita ja järjestin kaappeja. Kohta vois kevätpipoja virkata :D Kyllä sitä kohta kerkee lapsen perässä juoksee ni täytyy vaan nauttia ku on aikaa.

Mä taas niin odotan sitä aikaa kun pääsen juoksemaan lapsen perässä :) ja kun tuntuu että siivoominen tulee jo korvista ulos... leipoa vois jotain kivaa :) mutta tuntuu että jos suunnittelen aloittavani jotain niin sit vauva just herää joten oon tässä kaks kk lähinnä istunut netissä ja suunnitellut aloittvani haarastuksen :hilarious:

Mulla ei kyl ylimääräistä aikaa ole :o ekat päikkärit ollaan ulkona vaunuttelemassa ja sit jos jatkaa unia vielä sisällä niin kerkee just jotain pientä tekee esim. tiskata/kuntoilla.. Tokat päikkärit lepään tai nukun usein vauvan kanssa. Mä sit siivoilen ja laitan ruokaa kun vauva on isin kans tai sitterissä, mut tylsää hetkeä ei kerkii tulemaan :D nauttikaa herranjumala! :'D

Nii meillä nukutaan tyyliin 18h päivässä ja ne loput ajat menee siinä kun syödään ja vaihdetaan vaippaa hetken kerkiää seurustella ennenkuin taas nukahtaa... kyll mä oon joka hitsin kaapin ja nurkan kerinny koluumaan! Lämpeis vähän niin vois vaikka ikkunat pestä mutta lähinnä kaipaisin jotain aivoille toimintaa tunnen itseni ihan aivokuolleeks :)

Haha Happymom :). Just kattelin kans meidän laseja sillä silmällä. Ja tosiaan; olkaa tyytyväisiä jos on noin paljon aikaa! Ei oo samaa ongelmaa täällä ;). Mutta tyttö saattaa unien jälkeen ollakin 3 tuntia pystyssä ja ei viihdy pitkiä aikoja kantorepussa (ellei nukuta). Tämä neiti haluaa kattella ja heilua hurjana.

Mä en oo vielä uskaltanut vielä pestä kun tulis sanomista siitä että lämpöä menee hukkaan :) ja ainakin olkkarin ja keittiön ikkunat jätän suosiolla siihen kun keittiö remontti on tehty... eli öö juhannuksena :hilarious:

Mun edellinen poika oli just tommonen nukkuja ekat 4kk, kerkesin kyllä joka kaapin koluta, nukkua univelat ja imuroida joka päivä ja kuntoillakin kunnolla. Nyt haaveilen tuosta kaikesta..
Meillä oli eilen kastajaiset, hyvin meni vaikka mun vasen poskiontelo huusi/huutaa hoosiannaa!!
Vääntämisen jälkeen saatiin nimikin lapselle valittua eli Elias Heikki Eemil.
Oli tuo mekossa hilluminen niin traumatisoiva kokemus että on eilis illasta kitissyt masua, ei ole tullut kuin 3 pikkukakkaa. Yleensä 3-4 isot, plus pierut päälle! Eli nukuin viime yön mekanismi tuolissa torkkuen vauva mahan päällä ja päivällä tunnin päikät, kun sain Eliaksen rauhottumaan ja mies lähti junnun kaa ulos!
Nyt alkaa olla aika kuollut olo- nostan hattua niille, jotka jaksaa tätä vuosia!
Just ajattelin, että tämä on mun kolmas vauva. Ja tämä oli toinen yö, jonka oon joutunut näin nukkumaan. Juhlista vielä sen verran,että se
Meidän pappi oli ihan pimee, se on oikeesti opettaja! Järkkyjä saarnoja, oudolla nuotilla puhu ja ei osannut edes uskontunnustusta eikä isä meidän rukousta! Ei silleen päässyt herkistymään, kun kaikki meni pokan pitämiseen. :D
Vei kummikirjatkin mennessään! :)
Mutta muutoin oli kivat juhlat, Elias ei itkenyt kertaakaan! :)

Meidän poika ei osaa enää nukkua pitkiä pätkiä päivällä, semmosia max 30min pätkiä muutaman ja sit ollaankin illalla niin väsyneitä että huudetaan vaan. Lenkillä käytiin eilenki niin ei suostunut nukkuu sillonkaan kun sen 30minuuttia vaunuissa.. Kyllä ihan viikon, 2 viikon ikäisenä maistui tolle nukkuminen koko ajan mut ei näköjään enään. :D

Hymyilee päivällä ja juttelee kovin, semmonen äidin kulta. <3

Alinah meillä alkoi aijemmin tuo sama ja sitten ("Kröhöömm" :D) pienesti pakkonukutettiin häntä. Eli ennen pitkiä päiväunia (klo. 12-13 alkaa) pidin rinnalla pitkän kaavan kautta ja juttelin tytölle niin, että hän ei nukahtanut jatkuvasti millekään 15min pikatorkuille vaan malttoi syödä hereillä. Oookein rauhallista tahtia vaihdettiin vaippaa ja röyhtäytettiin joka välissä niin hänelle tuli selkeämpi hereilläolon jakso. Sitten pistin rattaisiin ja jos hän heräsi niin kävin työntämässä senverran, että uni jatkui. Meillä nukkuu aamupäivällä ja kerran tuossa iltapäivällä hieman pidemmät päikkärit. Enää 4 tai 5 jälkeen hän ei oikeen osaa nukkua ja ilta saattaa olla tosi väsynyttä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin