La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miur: Ai sinulla olikin ultra tosi aikaisessa vaiheessa. Ihanaa että kaikki oli hyvin. Mulla on keskiviikkona (silloin rv 6+3) ja pelkäsin, että on liian aikaisin eikä näy vielä mitään. Täällä kun kaikki ovat puhuneet ar ultrasta vasta 7+ viikoilla. Mutta ehkä siellä sitten mullakin jo jotain näkyy.

Kata88, näin minäkin olen asian ajatellut että verensokereista se ajoittainen huonovointisuus imettäessä johtuu niinpä olen koittanut syödä nyt raskaana olessa erityisen säännöllisesti.

Rsn, minä myös imetän ja olen raskaana nyt viikolla 6+1, tyttö tulee pian 11kk, imetys ajoittuu enää lähinnä yö ja päiväuniaikaan.

Mulla on ollu nyt jonkinlaista menkkatyylistä jomottelua munasarjojen kohdalla, kun valittelin asiaa miehelle niin sanoi että samaa olin valitellut myös edellisen raskauden alussa ja vähän myöhemminkin aina välillä, hyvinpä tuo muistaa :D

Mä oon muuten menossa huomenna kampaajalle ja ajatus oli värjätä hiuksia, eipä käyny edes mielessä etten vois raskaana ollessa värjätä ennen kuin luin tätä viestiketjua...oon kyllä värjäillyt 2 edellisessäkin raskaudessa, en useasti mutta pari kertaa ainakin enkä oo huomannu lapsissa mitään kummallista:rolleyes:.... ja toisaalta luulis hiustenvärjäyskiellon olevan neuvolan yleisissä ohjeissa jos siitä jotain vaaraa olisi. Entä sitten ihovoiteet, shamppoot, saippuat, tiskiaineet, hajuvedet ym...

Mä olen menossa alkuraskauden ultraan viikolla 7+2, oli tarkoitus mennä jo tällä viikolla mutta mies ei olis pääsyt mukaan niin siirrettiin sitten seuraavaan. Ainakin silloin pitäisi sykkeen näkyä, toivottavasti.

Hiusten värjyy: itselläni esikoista odotellessa värjäsin joilloin lääkäri sano et ei siitä sikölle vaaraa ole kuhan et syö väriä :)
Täällä pahoinvointi on mennyt jo ohi ja toivottavasti ei uusiksi ala.
Ensimäinen neuvola käynti varattu ja huomiseks sai ajan joten ei tarvitse hyvin vuotella :)

Venla, juu olen itsekin katsonut että täällä on muilla paljon myöhemmin kuin minulla, edellinen raskaus oli tosiaan kohdunulkoinen munasarjassa. Liekkö sen takia näin aikaisin katsottiin jo että olisi edes oikeassa paikassa? Neuvolatädin mukaan kyllä olisi just tuo 5+5 nyt, mutta hedelmöittymisen mukaan laskuri taas näyttäisi 6+2, olisko sitten tuo lähempänä oikeaa kun tiedän tarkalleen milloin oli ovulaatio? :o

Äääääh, mulla on näemmä ihan liikaa aikaa tässä virallista tutkintotodistusta odotellessa ennen kesätöitä märehtiä kaikkea ihan tarpeetonta. Nyt rv 6+5 eikä edelleenkään oireena edes väsymystä, pahoinvoinnista ei tietoakaan. Ja tosiaan kahvi ja ihan kaikki mahdollinen menee alas niinku aina ennenkin. Tyhmä minä menin googlettamaan tutkimuksia hakusanalla "no pregnancy symptoms risk of miscarriage" ja kyllä se vaan niin on, että ainakin pahoinvoinnin esiintyminen on yhdistetty merkittävästi pienempään keskenmenoriskiin alkuraskaudessa. Vaikka eihän oireiden puuttuminen suoraan mitään kerro, ja toisaalta pitäisi olla tyytyväinen jos kuuluu siihen onnekkaaseen pieneen joukkoon, jolle ei oireita tule normaalisti sujuvasta raskaudesta huolimatta. Mikään ei näemmä ole hyvä, huoh... o_O No, piti sitten mennä ostamaan vielä digitaalinen testi ja kyllä se näytti "raskaana 3+", eli jotain hormonitason nousua kaikesta huolimatta ilmeisesti tapahtuu. On kyllä yksilöllisiä nää jutut, jos tuolla todella joku hyvinvoiva minityyppi on.

Täällä varattu ultra torstaille! Jännittää ja pelottaa niin paljon samaan aikaan! Ensi vkolla sitten neuvola. :)

Itse kanssa ajattelin kyllä raidoittaa pääni samaan tapaan kuin ennen raskautumista. Laskin että koko ajalle osuu max. 3 kampaajakäyntiä. Ja tosiaan herkän päänahkani vuoksi väriä ei ole koskaan laitettu päänahkaan vaan tyveen on jätetty jo valmiiksi "tyvikasvu". :happy:

Laitan linkin HUS:in sivuille missä on ohjeistettu juuri kosmetiikkaa koskien. Itseäni kun rupesi mietityttämään hääkynsien laitto, mutta ei onneksi pitäisi olla mitään huolta. Ja kyseessä kuitenkin vain kerran laitettavat rakennekynnet, sillä en aio niitä pitää sitten enää kun kasvavat pois. :happy:

Tässä linkki: http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...tologinen-tietopalvelu/Sivut/Kosmetiikka.aspx

Ja ihanaa kuulla että oli jo noin ajoissa näkynyt sydämensykettä! Itse murehdin aikaa varaessa sitä että näkyykö varmasti vielä tuolloin 6+5, mutta kun se oli ainoa mahdollinen johon pääsemme yhdessä mieheni kanssa. :happy: Toivottavasti sielä pienokaisen syke näkyisi. :Heartbigred

Jansculi, kerroit tuossa ylempänä että B-vitamiini ja magnesium auttoi pahoinvointiin. Otitko niitä vielä joidenkin mama-vitamiinien lisäksi?

Meli, täällä huimaa myös. Eilen illalla kun kävin pitkälleen sänkyyn alkoi maailma pyöriä. Alhaiset paineet syynä mulla.

Ilona88, esikoista odottaessa mulla ei pahoinvointia ollu, vähän vaan etoi joskus harvoin. Edellisessä keskenmenneessä oli pahoinvointia heti alkuun. Nyt taas tässä ei oo muuta oiretta kuin huimaus. Kaikki on niin yksilöllistä!

Palatakseni tähän vitamiiniasiaan... Mä söin tosiaan sekä magnesiumia että beroccaa multavita raskaus-kapseleiden lisäksi. Eikä mulle oo koskaan neuvolassa tai lääkärillä siitä mitään sanottu. B-vitamiinithan on vesiliukoinen eikö vain? Joten ei niistä varmaan yliannostusta helpolla saa ☺ Samaten nyt oon vaan sen beroccan ja kalaöljyn rinnalle jo aloittanut taas ne raskausvitamiinit josko ne estäisi sitä mahdollista kuvotusta ja oksentelua.

Magnesiumiakaa ei periaatteessa voi saada liikaa (tai sit sitä pitäs jo ihan törkeesti kiskoa), sama noiden b-vitamiinien kanssa. Et ihan turvallisesti voi käyttää niitä multivitojen lisäks :)

Jos kärsii huonounisuudesta, niin on myös saatavilla magnesiumia suihkeena. Sitä siis suihkutettais iltasin ranteisiin ja kauan alueelle, pitös helpottaa unen tuloa. Ja kyl ihan magnesiumlisää syömälläki oon ite huomannu unen tulevan paremmin, silloin ku ois muuten vaikeaa nukahtaa.
Muoks. Se magnesium kannattaa ottaa siis illalla tablettinakin. Tunti pari ennen nukkumaan menoa.

Ilona88, mie kans vietin suunnilleen koko viikonlopun lukien kauhuskenaarioita oireettomuudesta, ja siihen vielä yhdistettynä se pieni veren tihkuttelu, niin niinhän se meni illat itkiessä että varmasti kaikki menossa pieleen. Oireettomuudesta osaa varmaan tosissaan iloita vasta jälkikäteen.
Mut tänään aamupäivällä tuli sit noin tunnin ajaksi semmoinen hieman etova olo, ja heti siitä semmonen toiveikkaampi fiilis että ehkä sitä jotain on meneillään. :D
Yritän vaan hokea itelle että voihan se pahoinvointi yksinkertaisesti vasta alkaa myöhemmin, kuitenkin vasta 5+2 nyt.

Hyvin varovaisesti ja pelko persiissä ilmoittaudun mukaan tammikuisiin. Olin hetken marraskuisissa ja sain keskenmenon rv8+1. Kolme viikkoa keskenmenon jälkeen raskaustesti näytti negaa ja ovistesti plussaa, siitä nappasi näköjään kiinni, koska tänään tein positiivisen raskaustestin :love2
Ovisplussan perusteella laskettu aika olisi 25.1. Toivottavasti vaan tällä kertaa pieni pysyy kyydissä.

Minä syön minisun mamaa + d-vitamiinilisää + magnesiumia... Magnesiumia syön 1-2tbl päivässä ja ei oo ainakaan veren tasot nousseet liian korkeeksi kun 2kk ennen raskautta otettiin yhtä ja toista vernouskeita k5n koettivat selvittää miks mullon ihan ihme olo mut syytä eivät löytäneet.

Mää oon ollu vähäoireinen kaikissa edellisessä kolmessa raskaudessa joten en osaa kaivata mitään oksetamista varmistaan että kaikki ois hyvin kun en nyt usko varmaan ennen synnytystä et kaikki menis tällä kertaa hyvin.

En nyt muista että kukas valitteli että pissaa tulee vaan liru, itselle tuli heti mieleen ettei vaan olisi alkuraskauden virtsatieinfektio.

Asiasta kolmanteen: Onko kellään kokemusta noista kotidopplereista? Itse olen vähän miettinyt sellaisen hankintaa. Olisi mukava kuunnella heppulin sydänääniä ihan kotona (meillä on niin surkea neuvola että siellä niitä kuunnellaan vasta joskus puolen välin paikkeilla). Onko ihan huuhaata vai miten olette kyseisen laitteen kokeneet?

Venla, kokemusta ei kotidopplereista ole, mutta olen myös harkinnut sellaisen hankintaa. Ihan hirveitä eivät ebayssa maksa.

Rsnn ja liljaana: Täällä myös imettävä odottaja! Rv 7+1. Poika 8kk. Imettää saa kyllä usein päivän aikana ..tutin korvike kun oon Yön nukkuu vieressä ja heräilee 3-7 kertaa yön aikana. Huoh, kuinkahan sais pojan nukkumaan omassa sängyssään?

Mä oon suunnitellu että ostaisin dopplerin, joskus 12 viikon jälkeen. Tai vähän myöhemmin, kattoo nyt :D

Olipa kiva aamupäivä tytön kans puistossa. Hikeä pukkas kun oksetti ja pissatti yhtäaikaa. Sit iski nälkä.. Huhhuh, onneksi selvisin :D

Mitä magnesiumvalmistetta käytätte nyt raskaana?

Mä nyt taas koitin laittaa ranteisiin noi pahoinvointirannekkeet. Mielestäni ne on kyllä ollu just, missä pitääkin, mut nyt vielä tarkistin netistä sen kohdan ja yritän vielä. Jos oiskin jotenkin paremmin tällä kertaa. Kunpa auttais ees pahimman kuvotuksen ja ällötyksen ja oksut pois :/

Ai niin ja dopplerista. En uskalla hommata. Saan vaan turhaa stressiä siittä, jollei joskus löytyskään ääniä.

Takaisin