La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
FF, mä en edes näköjään niitä hamojakaan. Löyty meinaan kirjahyllystä 8 silitettäväksi tuotua!!! On pikkusen jäänyt vaiheeseen, mä inhoan silittämistä!! :D

Mä aina työnnän ne jonnekkin kaapin perälle niin se ei muista niitä tehdä ;) sit jos oikein epätoivo iskee niin muistan yllätyäen että ne on siellä tehdään niitä :)

:D :D haha! Joo tää on mun kieroutuma, lakanoiden silittäminen on välttämätöntä :D. Pitä opetella mankelointi... Siis silitän suurimman osan vaatteista ja keittiöpyyhkeet ja sellaiset ;). Nyt on vähän vähemmän kun vauva tuli.

Siis mun mummi silittää lakanoita ja pikkareita! Mä silitän vaan sitte jos on kauheen ryppysiä vaatteita. Äiti on hyvin opettanu että vaatteet pitää hienosti ravistella ennen ku laittaa ne nukkumaan :)
Näitten menkkojen myötä on tää kämppä alkanu kiiltää ku 5 tähden hotelli, oon jokaisen nurkan jynssänny :wacky:

Joo siis ei nukkumaan vaan kuivumaan :hilarious: Mitein just kirjottaessa, että tyttö nukahti ensimmäistä kertaa ihan itekseen omaan sänkyyn päikkäreille.:happy093

Mulle kans riittää hyvä ravistelu ennen kuivumaan laittoa niin ei tarvi silittää. Silittäminen on ihan kamalaa puuhaa ja sitä teen vaan ku on aivan pakko :)

Aliisa mä ajattelin tota lukiessa että ompas söpösti sanottu... pyykit nukkumaan :rolleyes: just semmonen mmmmm täytyypä käyttää joskus :hilarious:

Mä joskus seurustelun alkuaikoina silitin eksän kalsareita aamulla kun ei ollut kuivana pesun jäljiltä. Asuin vielä äidin luona silloin ja sain hyvää kommenttia kun äiti sattui näkemään. Mä silitän siis vaan juhlavaatteet ja nekin vaan jos on ihan pakko. Mut kalsarit oli pakko saada kuivaksi eikä hiustenkuivaajaakaan ollut :D

6vk neuvola ja lääkäri oli tänään. Typy on nyt 4815g 55cm ja pipo 39 hienosti keskikäyrällä mennään :) Rotarokotus nyt saatu ja samalla sai b-hepatiitin. Taisi äiti itkeä enemmän ku tyttö :grin pitää toivoa ettei tuu kuumetta tai pahempia vatsanväänteitä tälle illalle.

Mä oon silittänyt lakanat ja pyyhkeet. Vaatteita en, muuta kuin ne pakolliset. Nyt olen kyllä ruvennut silittämään harsoja muun silitettävän pyykin ohella :-D

Mä varmaan silittäisin jos mulla olis kodinhoitohuone ja kiva silitysrauta ja -lauta ja lähinnä siis tilaa silitellä..! Täällä kaksiossa tuntuu et seinät kaatuu päälle ja on ahdasta niin eipä sitä silityslautaa tuu vaatekomerosta kaivettua kui pakosta. Unelma on omakotitalo ja kodinhoitohuone :)

Sandrax86, mulla ihan sama. Tykkään silitellä kunnon välineillä ja kun ois tilaa, mutta kaksiossa täälläkin ja ajatuksena talo, kunhan on minulla taas aika palata lomalta töihin, niin uskaltaa paremmin lainan ottaa.
Meillä on mennyt aika sumuisesti pari päivää. Kitinää, ummetusta ja jätti pukluja kaaressa. Vyöhyketerapiaan en ole saanut uusinta aikoja, just sattui tänne lomaviikko..itse olen kyllä koittanut kovasti hieroa ja onneksi sillä saakin hetkeksi vauvan rentoutumaan. Ei millään meinaa saada nukkumaan.

Onko täällä muuten mitä mielipiteitä vellien alotuksista?
Olin ihan ymmyrkäisenä, kun tyty oli kuukauden vanha ja miehen sisko höyrysi, että eikö vielä saa velliä?! Hällä siis kolme muksua. Kyselin sitten omalta äidiltä, niin äiti kuulema rupes meille antamaan siinä parin kuukauden ikäisenä ja sitten, kun ei maito pitänyt enää tarpeeksi kylläisenä.

Itsellä ei ole kiirettä vielä antaa velliä, ellei tuo tyty ota jtn hillitöntä kasvupyrähdystä ja huuda kokoaikaa nälkäänsä maidosta huolimatta (ja juu, olen lukenut näistä liian aikasin aloitetuista velleistä ja allergian yhteyksistä ja mahavaivoista..).

Ja siis en ole velli-vastaine, mutta olin kyllä tuosta miehen siskon höyryämisestä ihan että mitä h*lvettiä..

Muokattu viimeksi:
No suositus on 4kk lähtien mutta itse meen samalla fiilis pohjalla kuin säkin :) eli jos tuntuu niin aloitan aijemmin jos menee näin hyvin ja täti nukkuu yöt suht hyvin niin ei niillä kiire ole! Ja noi kaupan purkkivellit on semmosta litkua että ei ne juuri maitoa paremmin pidä nälkää! Sit 6kk kun saa antaa viljatuotteita ja alkaa keittää iltapuuroa niin voi olla jotain toiveita piiiitkistä yö unista :)

Ainiin ja esikoinen sai 3kk lähtien velliä kun paino laahasi aina vaan jäljessä... eikä sillä onneks oo mitään allergioita!

Meillä ei ole yksikään saanut velliä eikä saa. Niiden ravintoarvo ei ole kummempi kuin maidon. Ja samassa vaiheessa voi antaa puuroakin kun velliäkin kun tekee sen puuron niistä riisistä, maissista tms mitä vellinäkin antaisi. Noin mä olisin tehnyt jos vaan olisi ollut sopivia ruokia :D Meillä siis lapset allergisia (jo ennen ensimmäistäkään kiinteää ruokaa/korviketta).

Takaisin