La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mä ainakin otan Rota- rokotteen torstaina pojalle, en osaa "pelätä".
Kaikki muutkin ovat saaneet yleisen ohjelman mukaiset piikit. Toisekseen elämää ei voi tietää, joskus sulle jää se huonoin kortti käteen; myös näissä todennäköisyys prosenteissakin..

Luultavasti mä riskeeraan jo sillä että nukutan vauvaa mahalla, en kyllä yöllä mutta näin aamusin yleensä ku oon ite jo hereillä. Hän tykkää nukkua niin. Eli torstaina on meillä rotarokotus kyllä kalenterissa. Esikoinen sai sen 7 vuotta sitte ja ei siitä muistaakseni tullu mitään sen kummempia vatsan väänteitä. Oliks se sillon maksullinen? Kahdessa osassa piti ottaa, vai mikä se oli..

Mä en kyllä liinoja tai harsoja vaihda ollenkaan usein. Mulla tietenki on niitä liinoja ympäri kämppää että ei tarvii kantaa aina yhtä mukana ja myöskään tuttia en desinfioi ollenkaan usein. Jos tipuu paljon lattialle ni vedenkeittimessä käytän. Mä en oo ees ajatellu että siitä mitään tulis. Ihan tällanen perus siisti ihminen kumminki oon, lattiat siistit ja villakoirat imurissa. Kokin ammatissa sitä oppii tollaset perushygienian taidot ja muutenki ollaan tervettä sukua kaikin puolin :)

Putsasin muuten kylppärin viemärikaivon tossa pari päivää sitte ku ei meinannu vesi enää mennä alas.. Joo siinä on muuten mulle yks vaikeimmista ja oksettavimmista hommista! Hyi yäk. Vois olla sellasta ainetta siinä lattiakaivossa mikä pilkkoo kaikki karvat heti ku sinne menee jotain :D Nyt on taas vuoden rauha sen kanssa :P

En vaan tykkää siitä puklun hajusta niissä harsoissa ja kun en itsekään tykkäis sellaista haistella ja siihen ihoani hieroa, niin en anna lapsenkaan semmoisessa pyöriä. Ja puklua tulee myös aika paljon meillä. Mutta voihan se olla että itsekin ajan kanssa rentoutuu tuonkin
kanssa :D

Nyt on alkanu meidän poika panttaa kakkaa, eilen oli yhdet kakat vaipassa.. Muuten ollut pissavaippoja, pojan naamasta näkee että koittaa sitä kakkaa vääntöä kun naama menee ihan punaiseksi hetkellisesti ja naamaa vääntää.. Mitään ei kuiteskaa tuu eikä oo enään pierujakaan tullu.. Oon koittanut hieroa masua, jalkapohjia ja pumppaa jalkoja.. En sitten tiedä, teenkö ns väärin noi hieromiset..

Alinah: Vauvat saattaa olla kakkaamatta monta päivää eikä siitä tarvi olla huolissaan ellei nyt tosi pitkäksi mene väli :) Jos kerta päivään tekee niin se on tosi hyvä. Meillä vauva kakkaili lähes 10 kertaa päivässä ekat 3-4 viikkoa mutta nyt "enää" 1-3 kertaa :)

Juu tiedän että saattaa hyvin olla kakkaamatta monta päivää, mutta ei kivalta näytä kun toinen yrittää punnertaa välillä naama punaisena ja pistää jalkoja koukkuun tuloksetta.. :/ varmaan pari päivää tähän lisää meillä on kauheet huutoitkua jos tää panttaaminen jatkuu..
Toivotaan että pian räjähtää vaippa... ;)

Mä en kyll kestäis kattoa jos vauvan masuun sattuu ja selkeästi ahdistaa kakkaamattomuus... et mä oon sit antanut laksatiivia ihan jo päivän jälkeen jos huomaa että toiseen sattuu! Kolme kertaa oon nyt täs kahen kk aikana antanut duphalactia 2,5ml

Mä en kyll kestäis kattoa jos vauvan masuun sattuu ja selkeästi ahdistaa kakkaamattomuus... et mä oon sit antanut laksatiivia ihan jo päivän jälkeen jos huomaa että toiseen sattuu! Kolme kertaa oon nyt täs kahen kk aikana antanut duphalactia 2,5ml

Täytyy varmaan suuntaa apteekkiin, vai löytyykö tuota apteekista? :D

Juu löytyy :) ja siellä voi keskustella farmaseutin kanssa mikä o parasta :) mä käytän tota kun sitä itekkin tykkään syödä tarvittaessa... ei aiheuta mitään kramppeja, toimii nopeasti ja musta aika hellä mahalle!

Me taidetaan jättää toi Rota väliin. Tyhmyyttä tai ei, toivottavasti ei rotaa tule. Muut nämä "vanhat" rokotteet otetaan kyllä.

Oli tuosta kakkaamisesta neuvolassa puhe, ja meijän neuvolatäti oli sitä mieltä, että kun saa edes osittain korviketta, niin kakan pitäisi tulla mieluusti joka pvä, joka toinen vähintään.
Meillä on välillä ollut kakkimimen hirveen tuskasen näköstä hommaa ja joskus tullut hirveän hysteeri-itkun kanssa, joten jollei hieronnoilla ja muilla olla saatu tulemaan, niin olen antanut lusikankärjellisen luumusosetta maidon mukana, niin on kyllä ruennut maha toimimaan ja kakka irronnut hyväntuulisesti, jos noin voi sanoa. Lääkettä ei olla vielä kokeiltu tohon.

Hyvä kikka toi luumu sose ja kiva jos noin vähä auttaa! Täytyypä kokeilla jos joskus tulee vielä tarvetta... onneks ei mee montaa kuukautta että päästään aloittaa kiinteet :) helpottaa kun voi ruuilla kikkailla!

Siis ihan vauvanruokana olevaa luumusosetta? En ole edes ajatellut jostain syystä, että vauvalle voisi tollaista antaa vatsanväänteisiin.... En ole antanut mitään lääkkeitä, vettä tai kiinteitä vaan ihan mamman maidolla, maitohappobakteereilla ja D-tippoilla menty. Ei neuvolastakaan ole sanottu, että voisi jotain kokeilla, mutta hyvä kun tuli puheeksi niin tietää apteekissa jutella jos menee hankalaksi.

Täytyy kyllä sanoa, että oon senverran tottunut vauvan huutoon (Huutaa siis iltaisin aivan kuin jalkaa sahattaisi... Eli ohimenevät mahanpuruitkut menee jo tässä) etten kovin herkästi anna vauvalle jos ei pahaksi mee. Ja tiedän todella FF kuinka kamalaa semmoinen lohduton itku on, onneksi ei ihan niin pahaksi ole toi vielä mennyt mahan kanssa.

FF, joo en mäkään lasta huudata, mutta ihan niin pahaksi ei oo tilanne äitynyt täällä. Luin vaan kokemuksia mallasuutteesta, luumusoseesta ja muista et tullut vatsa entistä kipeemmäksi, niin päätin jättää väliin kaiken kokeilun. Onneks ollaan jo voiton puolella :)

Sinnna voi olla että meillä huudetaan niin harvoin ja vähän että sit kun huutaa niin aika herkästi hätäännyn :) esikoisella käytin säännöllisesti mallasuutetta se kun ei kai noin kerta annoksena mitään auta... mutta niin kuin kaikki joillekkin tulee ja joillekkin ei! Ja jokainen äiti tekee niinkuin itse parhaaksi näkee ja tuntee lapsensa että mikä auttaa ja mikä ei :)

Totta ja en ollut vaan tajunnut antaa mitään, eli hyvä kun sanoit sillä nyt tietää jos tilanne menee siihen.

Ja onneksi teillä vauva ei ole niin itkuinen! Ja myös niinkuin Happymom sanoi, menee ohi nämäkin vaiheet aikanaan :)

Joo Sinnna koliikki oikeesti loppuu kuin seinään yleensä kolmen kk kohdalla :) jospa teilläkin sitten helpottaa! Ei oo enään pitkä aika :)

Joo ja täytyy sanoa, että osa on varmaan vaan meidän suvun naisten tempperamenttiä ;) :D. Nimittäin tossa just aijemmin meidän lady oli nukkunut hyvät päiväunet ja syönyt ja silti huuteli mulle tässä aika sitkeesti. Sit aikani kun jaksan sitä kuunnella ja vähän kiusata (pussailla sen poskia) niin johan tämäkin tajuaa, että nyt ei kiekuminen tuotakaan muuta tulosta kun "härnäämistä" ja hän lopettaa siihen paikkaan. :D
Rupesi sitten itsekin virnuilemaan ja seurusteli tyytyväisenä :). On nää vauvojen jutut niin huvittavia <3

Täällä tunti sitten poika töräytti just kylvyn ja syömisen jälkeen monen päivän kakat! Eiku uusiksi pesulle, kakka alaselässä ja pitkin reisiä.. :D ja just oli valkoset vaatteet pojalla päällä, täytyy ostaa joku ihme pesuaine jolla sais vaikka tuon maitokakan pois noista vaatteista. Mutta kyllä nyt on äiti iloinen kun poika kakkasi! <3

alinah, Vanish on aika hyvä tahranpoistaja ihan oikeestiki :D Ainaki meidän maitokakkaan toimii.

Mua nyt vähän V*****aa ku mulla tais menkat alkaa! Miten voi olla mahdollista että mä oon 1 siitä 3%ta joilla täysimetyksessä alkaa menkat! 6 viikkoa synnytyksestä ja universumi on sitä mieltä, että nyt voi ruveta tekee lisää vauvoja... Kiitos vaan :mad:

Takaisin