La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei aliisia. Saa nähdä kuinka täällä käy, myös reilu 6 viikkoa synnytyksestä. Vaikuttaako täysimetys kuukautisten alkamiseen...? Voisi olla tulematta..

Mä laitoin klooria pyykkikoneesee ja valkoista pyykkiä tuli, täytyy ostaa sitä vanishia. :)

Mulla loppu jälkivuoto viime viikonloppuna kesti 5vko 5pv.. Toivon totisesti ettei menkat ala mulla hetkeen, ei oo ikävä itellä niitä! :)

Mull on ollut "menkat" täss kaks viikkoa :shifty: ei totisesti oo ollut ikävä! Alkoi viikko siitä kun aloitin pillerit... toivottavasti loppuu pian eikä sit enään tuu! Ainakin ennen kuin alettiin yrittää lasta mulla ei hormooni ehkäisyn ansiosta tullut menkkoja mooooneeen vuoteen :)

Mä just mietin että voisin ihan vaan sen takia olla pian uudestaan raskaana ettei tarvis kärsiä menkkoja. :D

Mää aloitin kans eilen minipillerit ekaa kertaa ikinä.. Saas nähdä mitä kroppa niistä tykkää. Toivottavasti ei ole niin varma ehkäisy että loppuu halut kokonaan :D
Toivottavasti ei menkat ihan hetkeen ala :meh:

Mää oon käyttänyt sappisaippuaa noihin vaatteisiin kun on muutaman kerran noita niskakakkoja tullut..

Jepjep.. Toi vanish on kyllä pätevä aine. :) meillä pampersin vaipoissa tulee aina selästä läpi ja liberot päästää lahkeesta.. Että joka vaipan vaiholla saa suunnillee vaihtaa joka vaatekappaleen.
Mulla kans alko menkat vajaa kuus viikkoo synnytyksestä. Ei kiva mutta minkäs teet. Ja täysimetyksellä tääläkin mennään. Jospas tulis vaan parit ja jäis sit taas hetkeks pois niinku osalla käy.

Mä oon ehkä ylivarovainen, mutta en uskaltaisi vauvan pyykissä käyttää oikein mitään tujumpia puhdistusaineita. Erisanin pyykkijauheella ja sappisaippualla mennään, villa- ja hienopesussa käytössä on Ecover.

Meillä pestään kaiken muun seassa vauvan vaatteet välillä 40 astetta välillä 60 astetta ja ihan normi aineet käytössä :) lidlin halpis pesuaineet! En hysterisois jos vauvalla ei ole iho oireita niin sitä ennen mun mielestä ei kannata vaihtaa aineita :)

Meilläkin pestään vaatteet sekaisin, mutta aina ollut käytössä hajusteeton pesuaine ja sappisaippua tahroille. Itse en voi sietää hajustettuja pesuaineita ja tällaisessa herkkäihoisten perheessä "myrkyt" on muutenkin pannassa.

Olis kyllä mahtavaa jos vaan tähän kertaan tai ens kertaan loppuis. Huhtikuussa oon menossa laittaa hormonikierukan, sillä pitäis asia hoitua. Pillereitä en voi syödä ku aina unohtuu ja sit naama kukkii ja muuteni vuoto on tosi paljon runsaampaa, oon kokeillu eri merkkejä ja kaikissa sama juttu.

Mä en tykännyt kierukasta ei mun juttu.. mut jos tää alkaa pelittää niin voisi harkita kapselia! :)

Mää oon käyttänyt kans hajusteettomia pesuaineita etten turhaan rasita vauvan ihoa hajusteilla :) tulee paljon pestyä tietty omia vaatteita vauvan vaatteiden kanssa niin itse "kärsin" kun en pese hyvän tuoksuista pyykkiä vaan hajutonta :) Tykkään pyykinpesuaineiden tuoksuista :)

Joo siis ihan tota vauvanruoka luumusosetta antanu, en hirveesti sitä mielellään antas, mutta äiti neuvo, että kantsii kokeilla, jos ei tosiaan millään kakka irtoa. On se aika inhottsva kattoa ja kuunnella, kun toisella on tuo kakkiminen välillä niin tuskasta :( en tiedä, oisko lääke parempi kuin luumusose, mut näin meillä mennään "hätätapauksissa". Vettäkin yritetään vähän joka päivä antaa. Ja korvikkeen vaihto edessä, jollei ala luistamaan paremmin..

Kakkatahrat oon vaatteista saanu pois ihan vaan liottamalla niitä jonkun aikaa vedessä ja pyykinpesuaineessa, kun noita kuviollisia ja värillisiä en oo uskaltanu millään tahranpoistoaineilla käsitellä vielä. Sappisaippuaakin on kyllä monet kehunu, mutta taitaa olla meillä turha, kun noinkin lähtee :) ja vanish on kyllä ihan ykköstuote ainakin omien vaatteiden tahranpoistossa :)

Enni85, mä rakastan kans pesuaineiden tuoksua. Vauvan vaatteet kun pesen meidän vaatteiden joukossa käytän tuoksutonta pesuainetta, mutta laitan ihan teelusikallisen verran huuhteluainetta, että saan pyykistä vähän tuoksuvaa :)

Minusta noi hajuttomat haisee vähän tunkkaisille sillon ku vaatteet on märkiä. Onneks ei kuivina enää haise :)
Pitäisiköhän laittaa kans tippa huuhteluainetta niin olis ehkä häivähdys jotain tuoksua :)

Meillä käytetään joskus huuhteluaineen sijasta (jota ei siis ikinä käytetä) pikkuisen etikkaa. Raikastaa mukavasti ja silti jää hajuttomaksi vaikka heti koneesta ottaessa joskus etikka hetken haiseekin jos on lorahtanut vähän liikaa.

Tosin se tunkkainen hajukin tulee selvästi pyykkikoneesta.. Meillä ei nimittäin nyt ole sellaista hajua tullut ollenkaan kun kone vaihtui uuteen muuton yhteydessä. Ja edellistäkin konetta siis puhdistettiin säännöllisesti ja käytössä on zeoliititon pesuaine, mutta kai sinne aina jotain vähän jää niin että alkaa hiljalleen haiskahtaa.

Siis meillä käytetään myös hajusteettomia pesuaineita mut tahrat pesin pois tolla kloorilla, ne menee vielä kertaalleen pesuun että lähtee tuo kloorin haju pois..

Mulla on kapselista sen verran kokemusta että se laitettiin ja otettiin pois. Sen vaikutuksesta ei oo hajuakaan, ilmeisesti olin ollu jo viikon raskaana ku se laitettiin ja joo lääkärin olis pitäny tehä raskaustesti, mutta eipä tehny. Kotona tein testin joka sillon näytti negatiivista.

Mä oon aika kranttu tuoksujen suhteen, mutta tykkään kovasti myös. Ei käytetä huuhteluainetta kankaiden takia, mutta joku tuoksuva "myös herkälle iholle"-pesuaine on. Tosin kestovaipat ja suurimman osan vauvan vaatteista pesen hajuttomalla. Ja Vanishin sijaan laitetaan ihan vaan ruokasoodaa. Kesällä ulkona kuivattaminen tuo raikkaan tuoksun.

Pidän muutenkin tuoksuista; liljat :), puhdas pyykki, hyvä hajuvesi..... :) Silitetyt ja puhtaat lakanat, ai että :D (minä ja mun kieroutumat ;))

Takaisin