La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho, Onpa ollu hurjan näkönen.. Mut hyvä et noin hyvin helpottanu.. :)
Minnillä noita oli niskas, yläseläs ja hiusrajas, mut ei paljoo ja aika vaaleita joten itse en niille tehny normi pesujen lisäks mitää ekstraa..

Sinnna, Ohjeet suolan määrään löytynee googlettamalla. Me ei siis olla käytetty itse mutta monet käyttää. Merivesikin parantaa monen atoopikon ihoa huikeasti ja mun oma kuiva iho tykkää myös. Sopiva suolan suhde vedessä ei siis poista ihosta kosteutta samalla tavalla kuin makea vesi.

Onneks noi hormoni näpyt häviää aika nopeesti pois, meillä oli kans aika kamalan näköstä.

Mä oon tässä harmaantuessa miettiny että mikä siinä on ku tyttö ei osaa nukahtaa? Mikä sen syy on. Väsyttää kauheesti mut huutaa pitää ku ei vaan niiku uskalla laittaa silmiä kiinni.. Eri asennoissa pitää vaan heilutella. Ei oo kivaa joka iltanen rumba. Nyt jo päivällä hankalaa nukahtaminen.

Oho Sandra, no onneksi on nyt jo parempi. Meillä ei ihan noin paljoa oo, mutta huomattavasti enemmän noita näppylöitä on nyt naamassa kun 2 viikkoisena oli. Mä sanoin vaa miehelle että toivottavasti ei oo sit ristiäisissä naama näppylöillä mut eiköhän ne ennen huhtikuuta katoa.. :D

Käytiin 2kk neuvolassa tänään. Poika sai rota - rokotteen. Pituutta tullut syntymästä 1cm/vk ja painoa ei vielä ollut ihan 5kg.

Meillä tuo rauhoittui juuri ristiäisiin hyvin :) mietin vaan enteileekö tämä pahoja iho-ongelmia myös teininä.. ;) no se jää nähtäväksi!

KIIAMARIA kerro sit tuliko jotain siitä rokotteesta!

Sandrax86 tuskin enteilee :) ja onneks tyttölapsella on hyvä hoitaa sitä aknea ehkäisypillereillä

Mä tuun välillä huutelee kuulumisia. :)
Meillä poika kasvaa hirveetä kyytiä, ens viikolla 2kk nla niin sitten näkee mitä se oikeen painaa. Edellinen nla oli 1kk kohalla, sillon painettiin jo 5300g.
Meillä alko huuto jossain kahen viikon kohilla, poikaa otti masusta ja mä aikani sitä kuuntelin ja sit vein vyöhyketerapiaan. Kaks kertaa käytin. Ekalla kerralla autto niin että huuto muuttu ähinäksi ja toisella kerralla loppu sekin. Ei ota enää mahasta ja nyt on alettu nukkumaan yöt kunnolla. :) eka pätkä 5-6h ja sit siitä kolmen tunnin pätkää. Eli elämä hymyilee. :)

Viekää ihmeessä vyöhyketerapiaan jos on yhtään itkunen vauva! http://suomenvyohyketerapeutit.fi/diplomivyohyketerapeutteja/
Tosta löydätte ne jotka osaa oikeesti hommansa. :)
Makso jkl:ssä 25€/kerta, mut pieni hinta siitä että huuto loppuu. :)

Tampereella hyvä vyöhyketerapeutti on Merja Nieminen. On hämeenkadulla sie hällän kohdalla. Tekee myös kotikäyntejä. On myös erikoissairaanhoitaja. Me ollaan käyty siellä kolmesti ja on oikein mukava ja asiansa osaava nainen. Meillä on helpottanu itkuihin hoidot.

Oiskohan tääl tollasta vyöhyketerapia juttua.. tätyy ottaa selvää. Mä oon kyllä aika hyvän tavan nyt löytäny tytön nukuttamiseen mutta ei sekään ihan ilman huutoa toimi.

Mulla sellanen kyssä taas, tää kun toi lapsen isä ajatteli me voitain mennä leffaan kahestaan ja tyttö sitte olis mummolassa sen aikaa. Eihän se oo ku pari tuntia sitte mutta ajattelin kumminki pullolla omaa maitoa mukaan antaa ihan varmuuden vuoksi, mutta kuinka paljon sitä maitoa olis hyvä olla? :o tyttö 6 viikkoa kohta.

Neuvolassa käyty, poika on nyt 5 vko 2 päivää vanha ja painaa 5200g ja pituutta on 55,3cm. :)

Toinen kives on vaan vielä hukassa pojalla, sitä nyt vielä tarkkaillaan semmonen 6kk ennenkuin lähetettä laitetaan kirurgiselle puolelle.

Täältä kans löytyy hormooninäppyä, vaihtelee kuinka paljon. Jos esim. Vauva on saanut raivarit niin näppyä nousee enemmän.
Aliisia, oisko joku desinverran hyvä jos ootte kerran parisen tuntia ja syötät ennen niin luulis pärjäävän? :)
Toissayönä poika heräs puolikahdelta ja nukahti vasta neljän jälkeen, hiukan olin loppu aamulla! Yleensä on ollut melko tarkat ajat kun herää syömään niin tottumattomana oli kuin krapulassa olis ollut. Silmät ristissä neljänaikaan ajattelin että vielä kerran kokeilen maitoa ja kun tulin maitopullon kanssa jätkä kuorsaskin poikittain sängyssä. Kattelin sitä hetken ja ajattelin että apua mitä mä nyt teen, en uskalla koskea ettei herää! No vähän hivutin jalkoja ja kömmin viekkuun.
Viime yönä nukuttiin melkein 7h putkeen ja tunteroinen aamumaidon päälle kevyttä unta, kyllä maistui :-)
Voimia itkuisuuteen kaikille, toivottavasti pian helpottaa!
Tutustuttiin leikkimattoon eilen ekaa kertaa ja kovasti näytti kiinnostavan ja paljon piti palloille ja tähdille selittää, tulee jo pitkiäkin ääntelyjä.

vyöhyketerapia auttaa kuulemma myös niihin näppyihin. Käytiin eilen ja tuntuu että nyt jo rauhallisemman oloinen iho. Käytiin siis vatsavaivojen takia. Kyllä teki pahaa katsoa kun vauva itki täyttä huutoa melkein koko ajan. välillä toki rauhoittu vauvan. Hoidon jälkeen tuli monta vaipallista kakkaa, pieruja ja röyhtyjä ja olipa seesteinen loppupäivä/yö..tähän mennessä olen hyvin vakuuttunut hoidosta ja suosittelen! :)

Mäkin innostuin googlettaa noita lähikunnista vaikka meillä ei ookkaan masuvaivoja :) kuulostaa niin hyvältä! Bettie jos kerkiää huuuh kertomaan kun niiden kunnasta löysin yhen vyöhyketerapeutin niin onko kuullu siitä mitään hyvää tai mitään ylipäätään???

Kiva kun moni on saanut noin paljon apua vyöhyketerapiasta, pitää varmaan itsekin joskus kokeilla. :)

Kotona tehtävä vauvahieronta voi myös tehota noihin masuvaivoihin, netistä löytyy paljon ohjeita ja videopätkiä. Toki vyöhyketerapeutilla on paljon laajempi pakki kaikkia kikkoja olon helpottamiseen, mutta vauvahieronta voi olla mukava yhteinen hetki vaikka joka päivä. :) Eilen tein pariin otteeseen vauvahierontaa masuun, ja heti tuli ulos paljon pieruja ja kakka (tällä tyypillä kakkaväli on ollut viime aikoina useamman päivän). Ilta oli selvästi normaalia rauhallisempi kun pieruja oli vähemmän. Tänään tulikin sitten ulos aivan valtaisa sontaräjähdys, jippii!

Ilona88 mä oon kans hieronu vauvaa en niikää masun takia vaan ihan sen takia että vauva niiiiiin nauttii siitä :) laulelen ja jutustelen samalla! Tää pitää erityisesti kun jalkoja ja jalkapohjia hieroo :) täytyy googletella lisää oppeja ja akupisteitä!

Muakin eilen tuijotti silmät pyöreänä ja harvinaisesti täysin liikkumattomana typy kun jalkapohjia hieroin. Juttua tuli sen jälkeen :) <3

Takaisin