La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taas ekaa tyttöä odottaessa ekan kuukauden pukkas näppyä, muuten oli ihan täydellinen iho. Hiukset vahvistui ja oli kiiltävät, joten ainakaan mun kohdalla tuo äidin kauneuden pilaaminen ei toteutunut. Mahakin oli niin kutsuttu poikamaha. Mutta hyvin selkeä tyttö täällä meillä touhuaa <3
Jännittää niin vietävästi se ens torstai. Oon voinu niin huonosti, että pakko tuolla jotain on oltava. Liiemmin ei oo mitään kipuja ollut, viime yönä taisin vaihtaa asentoa huonosti ja vihlaisi pitkän aikaa oikealta puolelta vatsaa. Jos tämä huonovointisuus jatkuu pitkään, niin voi olla vaikeeta pitää salassa. Varsinkin kun asutaan anoppilassa. .. Ei varmaan kauheen vaikeaa ole laskea yks ynnä yks...

Heippa mammat!
Kolmatta lasta odotellaan.
LA 3.1.2016.
Lapset, tyttö 2v7kk ja poika 8kk. Poikaa imetän yhä.
Raskauksia ennen ollut myös tuulimuna ja lääkkeellinen- sekä spontaanikeskenmeno.
Olen 33v ja Hämeenlinnasta. Siirryn kohta mammalomalta hoitovapaalle. Töihin piti palata tammikuussa
Oireita.. Etovaa oloa (aamuisin), kylmä, väsymystä, turvotusta.

Voi härrekuud näitä mielitekoja :woot:
Päivällä teidän jutut mäkkäristä ja hesestä, kaivelin jo lompakkoon hesen alennuskupongit :grin
Nyt näin kuvan kebab annoksesta, hyvä ettei kuola valu poskella :facepalm:
Vois vaan SYÖDÄ!! :oops:
Pahoinvointia täällä ei vielä kunnolla ole, huomaa jos ei muista parin tunnin välein jotain pientä syödä niin tulee etova kuvotus olo ja tänään mies avasi namipussin ja pari siitä nappasin niin vähän ajan päästä tuli kamala mahakipu ja piti vessaan juosta.. Massu ei tykännyt namista, outoa.. :eek:

Pelottaa jo etukäteen kun huomenna koira lähtee "mummon ja ukin" mukaan maalle.. Varmaan alan vollottamaan.. Joutuu ehkä puremaan huulta ettei.. Hetihän se äiti älyis että mikä on homman nimi! :mad:
Ei tarvii vielä tietää, sen verran voimakas persoona on kyseessä että mitenköhän sitä sitten joku päivä kertoo asian.. Mies nauroiki että ilmottaa sitten kun toinen istuu vaunuissa :grin

Nyt kun Hemmutar mainitsit tuon kebabin, niin jo on uudestaan nälkä. Kaksi sekuntia sitten nousin ruokapöydästä. .. :D Mulla on noitten mättöjen ohella heikkous ihan vaan keitetty vaalea spagetti/makaroni, sekaan vähän voita ja ketsuppia. Nam! Melkoinen gourmet ateria :D

Onnittelut uusille plussanneille!

Pahoinvointi näyttääkin olevan tosi yleinen vaiva täällä. Itselläni pahoinvointi alkaa aamulla 9-10 aikaan, ja loppuu 8 aikaan illalla. Aamuisin herään siis aivan hyvävointisena, mutta se ilo loppuu lyhyeen. Illalla olo taas normalisoituu hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa.

Mieliteoista: roskaruokaa ei todellakaan tee mieli. Lähinnä tekee mieli raikkaita salaatteja, etenkin kurkku ja salaatinlehdet maistuu. Tonnikalaa tekis myös mieli jatkuvasti.

On muuten vähän huono omatunto, kun olemme kertoneet raskaudesta anopille, mutta emme äidilleni. Anoppi asuu ihan lähellä, ja oma äitini kaukana, niin että jotenkin tuntui luonnolliselta kertoa anopille. Kerron äidilleni viimeistään parin viikon päästä neuvolan jälkeen.

Mukavaa iltaa kaikille!

Täällä yritetään selvitä 2/3 asti ennen kun aletaan kertomaan sukulaisille/muille. Onneksi nykyään tulee vähemmän käytyä omien vanhempien luona, kun välimatkaa on tällä hetkellä 160km, niin saattaa olla hyvät mahdollisuudet onnistua :)
Ruokatauolla yritti kunnon ruokaa syödä huonolla menestyksellä. Haaveili vain lihamurekkeesta, joka jäi kotiin uuniin vielä paistumaan, kun lähti töihin. :sad001 No illalla sitten, jahka töistä pääsee.. Jännää, vaikka oli olevinas kamala nälkä, niin sitten ei kuitenkaan ruoka kelvannut.
Itsellä tuntuu, että iho kukkii nytten normaalia vähemmän, yleensä on kauheen huono ja rasvainen iho itsellään. Ja hiukset ovat sitä mieltä, että pitäisi päästä parturiin, kun katkeilevat. Rasvottuvat normaalisti 3 päivän kuluessa.

Täällä alkoi myös hiuksia irtoilemaan, kauhistuin ihan suihkussa äsken..
Täytyy ehkä tilata kampaaja ja pätkästä lyhyemmäksi.. :happy:
Olin jo suunnitellut tekeväni niin mutta nyt on hyvä syy aikaistaa kampaajalle menoa :)

En tiedä sohaisenko nyt muurahaispesää mutta otanpahan puheeksi, netistä löytyy niin montaa erimieltä olevaa kirjoittajaa..
Tukanvärjäyksestä.
Jos oikein ymmärsin ja luin niin raidoitus olisi "turvallisempaa"(?) kuin koko pään värjäys ym..
Nimimerkillä kahen sentin juurikasvu.. Oma väri maantien värinen ja nyt melkein mustan ruskea... :banghead:
Pitkä aika olla tammikuuhun... :mad:

Onnea uudille plussaajille! :)

Täällä on kanssa alusta asti tukka rasvottunut ihan hurjaa vauhtia! Päivittäin täytyy pestä jos ihmisten ilmoille halajaa :)

Mites muut, oletteko jo kertoneet kuinka monelle? Me ajateltiin ennen parin vkon häitämme kertoa siskolleni ja muulle perheelleni. En uskalla anopille vielä kertoa kun se kuitenkin vahingossa möläyttää muille vieraille :)

Ensi viikolla ultraan, jeeee! <3 vielä ei oikein ehkä ihan tajua tätä, ihana nähdä sitten pienokainen ensimmäisen kerran! Toivottavasti siellä on sitten kaikki kunnossa! <3

Mä meinaan värjätä. Esikoista odottaessa otatin permissäkkärätkin eikä tyttö oo mitenkään vinkuralla eikä oranssi :D Ainoa mikä mua vaivaa on teet, niitä kun tykkään juoda ja nyt panikoin että mitkä yrtit sopii ja mitkä ei. Vaikka oikeestihan niin pienet määrät tuskin vaikuttaa mihinkään, mut eikös jostain pidä koko ajan stressata ;)

Mulla on tiistaina kampaaja ja kyllä siellä samat raidat laitetaan kuin aina aikaisemmin. :)
Mulla on laitettu vuoden verran pelkkiä raitoja ja noin 0,5cm päänahasta herkän päänahan vuoksi, joten ei varmaan paha..

Tunnen lastenlääkärin joka kävi kyllä kampaajalla ihan loppuun asti omien raskauksiensa kanssa. En muista laitettiinko aina raitoja vai mitä.

Mäki tuota raidoitusta olen miettiny kun ei tarviis sitten niin usein kampaajalla juosta :)

Tuli sitten se iltakuvotuskin näköjään.. Taitaa nämä oireet pikkuhiljaa nostella täälläkin päätään :wtf:
12päivän työputki vielä alkaa, jospa sitä jaksaisi :sad001

Meinaan värjätä ja meikata ja käyttää dödöä :D Täälläkin on esikoinen ihan normaali, tietty eriasia ton hiustenvärjäyksen kanssa jos joka viikko värjäis, mutta itellä värjäyskerrat on kerran 1-2kk aikana, niin en pidä pahana :)
Maalaisjärki on sallittua ;)

Hemmutar mä oon edellisissäkin raskauksissa värjänny hiuksia 6-8vkon välein ja vielä punaiseksi, ja aion värjätä tässäkin raskaudessa. Muksuilla ollu syntyessään tummat tukat ja ihan terveitä lapsia ovat.

Minuakin mietityttää tuo hiusten värjäys :shifty: tiedän että tavallaan turhamaista miettiä tällaisia mutta ei sitä nyt haluaisi koko raskausaikaa näyttää variksenpelättimeltä :confused004

Synttärijuhlista selvitty kunnialla. Siel oli onneks myös suolasta; ihanaa pinaatti-fetajuustopiirakkaa. Pakko onki tehä sitä ite joku päivä, ku oli niin hyvää. Ja jotai juustonaksujen tapasia mut kukanmuotosia naksuja. Tavallisen täyskärin sijaan oli bostonpullakakku täytteellä. Sitäki oli syötävä, mut vaan pieni pala. Ei ois isompi menny alas, vaik normaalisti oiskii. Myös kaikki keksit yms. jäi syömättä.

Mäki haaveilen hiusten värjäämisestä, sitten joskus sadan vuoden päästä. Mulla lähtee muutenkin niin paljon hiuksia, et en uskalla värjätä ollenkaan, vaik mulle sopis kuparinpunanen tukka vaaleilla raidoilla. Sillä värillä se joskus oli. Tosin kampaaja aina jaksaa kehua mun omaaki väriä, eikä se mustakaa mikää kamala ole. Meikkiä en käytä muutenkaan niin ei oo ongelmaa miettiä sitä :D

Mulla iho on nyt (niin ku muissaki raskauksissa) parempi kuin koskaan. Finnejä ei tuu vaikka mitä ois syöny. Normaalisti yks oire ennen menkkoja on se et tulee se yksi finni leukaan, otsaan tai nenänpäähän. Ja sit lukuisa määrä muualle kehoa esim. takareiteen.

Minä ajattelin kokeilla suoravärejä. En todellakaan kuitenkaan tuomitse tai arvostele niitä, jotka värjäävät hiuksia raskauden aikana :) Surffailin vaan netissä lukemassa "turvallisemmista" hiusväreistä, ja löysin juttuja noista suoraväreistä. Jos ne ei toimi, niin aijon häivyttää pahimmat juurikasvut raidoilla :)

Zuikkeli hieno homma! Mieki sain nyt töissä kerrottua, ku meni semmoseksi hommat. Vähä kyllä harmitti ku joutu näin aikasin puhuu, mut eipähän tarvi ressata sielä sit.

En tullu ees ajatelleeksi että vois vielä olla tästä, mut mullaki rasvottuu nyt samantien hiukset! Ja aion kyllä niitä värjäillä kuten ennenki, eli n. 3kk välein. Edellisessäkää raskaudessa ei mun parturi kyllä mitää sanonu :P Ihanaa hemmottelua!

Vaihtelee kyllä hirveesti. Välillä on jatkuva nälkä, välillä ei maistu mikää. Nyt muutamana päivänä on tullu päänsärkyä.

Takaisin