La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä taustalta myös yksi tuleva äiti hyppää mukaan. Sopivasti äitienpäiväksi testiin ilmestyi vahva viiva ja la ois 11.1 eli viikkoja tänään 5+4. Melko pitkään on yritystä ollut ja kun kierto on vähän epäsäännöllinen niin odotin ennen testin tekemistä vaikka oireet saivat epäilemään että nyt ois tärpännyt. Tällä kertaa aavistukset olivat sitten oikeassa ja esikoista innolla odotellaan :)
Ensimmäinen neuvola on kesäkuun alussa ja sieltä sitten saa ajan ultraan.

Oireina lähinnä väsymys, pienet tuntemukset välillä mahassa ja rintojen arkuus. Välillä iltasin oikeen ahdistaa kun nuo tissit on niin hellänä vaikka vaan istuu paikallaan. Nyt myös pieni pahoinvointi alkaa nostaa välillä päätään, toistaiseksi vain tuntuu pala kurkussa ja toivotaan ettei siitä pahene.

Kiva kun tulossa kaveriporukan alkoholipitoinen mökkireissu niin tiukkaa tekee että pysyy salassa. Piti jo vaihtaa siideripulloon alkoholiton sisältö ettei herättäis epäilyjä :D onneks en oo koskaan ollu kova juomaan niin tää parin siiderin taktiikka voi jopa mennä läpi.

Täällä myös uusi odottaja! Plussasin vähän yli viikko sitten ja tänään on 6+0, la 8.1.16. Eka neuvola on kesäkuun tokalla viikolla. Oon pari päivää ollu tosi huonovointinen ja voimaton. Tosiaan ensimmäinen raskaus, viime syksynä aloitettiin yrittäminen. :)

Voihan tympäännys! Tänä aamuna ei mahtunu mikään paita päälle! Napitettavat oli tisseistä ja mahan kohalta liian tiukkoja, joustavat paidat sai mahan näyttämään siltä ku ois viikkoja jo ainaki 20. Ja nyt lopulta neuleen ja paksun huivin avulla näytän vain siltä kuin olisin syönyt muutaman täytekakun liikaa, mutta eipähän ole yksin maha joka korostuu... :(

Tervetuloa uusille :)

Mä nukun mahallani tai oikeastaan enemmän nojaan kyljellä kuin mahalla. Mut on ruvennu inhottavalle tuntuu. Nyt vasta rv5+6 ja mietin et onko normaalia kun pahoinvointia ei oo o.o

Nauttikaa, jos säästytte tältä pahoinvoinnilta!! Ei tätä kukaan halua. Ei oo sellanen osa raskaudessa, jota kannattaa haikailla. Tähän ei auta mikään :( Vaikka mulla on kovasti kuvotusta ja kurkin pönttöön, ei se silti täysin lohduta, et ois merkkinä siitä, et kaikki on hyvin. Että kyllä kaikenlaista miettii oli oireita tai ei. Tän oireen antaisin mielelläni pois!

Tänään 6+5 ja jouduin toivottamaan herra Yrjön tervetulleeksi tänä aamuna. Yhden omenan söin heti heräämisen jälkeen kun oli vähän kumma olo, mutta ei mennyt kauaa kun omena tuli samaa reittiä ulos. Tänään tuli myös vähän ruskeaa vuotoa, säikähdin hiukan mutta toivotaan että se ei meinaa mitään.

Olen Jada niin samaa mieltä sun kanssa! ! Toisaalta siitä ainakin tietää että istukka erittää oikeaa hormoonia :)

Toivotaan Terkku, että vuoto jää yhtä lyhyeksi kun mulla. Kesti sen kolme päivää. Älä suotta vielä huolestu.

Ostakaa hyvät naiset äitiyslegginsit kotihousuks, ei ahista eikä kiristä eikä purista! :wink
Eilen löysin kirpparilta henkan ja maukan pöksyt eurolla, pesin ne ja tän aamun oon niissä heilunu kotosalla, ah sitä tunnetta kun saa tissien alle vedettyä sen vyötärökuminauhan :shy:

..piti tosin pöllön lailla katsella ympärille ettei kukaan tuttu nää! :grin

Täällä nukutaan edelleen mahallaan mitä nyt toi rintavarustus antaa mutta kyllä aamulla huomaa kivusta että miten on tullut nukuttua.. Massu ei niinkään ota vastaan :)
Tänä aamuna huomasin tissien päälle tulleen "pyöreyttä" siis ne ei roiku niin navassa enää.. :facepalm:

Onnea kaikille uusille plussasta :)

Lauruskaah, ei ole pahoinvointia täälläkään. Pelkään kokoajan milloin napsahtaa yrjövaihe päälle! Vielä ei ole kyllä ollut viitteitä sellaisesta. Minulla 6+2.

Eilen ekaa kertaa pääsi ihan parahdus ja hyvä ettei kyyneleet tulleet silmiin kun vedin yökkäriä päälle ja kuminauha otti rintavarustukseen kiinni. En ole yleensä kovin herkkä kivulle mutta voi apua että sattui!

Tervetuloa kaikille uusille :)

Mä kans nukkuisin mahallani aina silloin tällöi, joskus tulee jopa tunne mahaan et pitäs mahallaa nukkua. Mutta, mun selkä ei tykkää, joten on tyydyttävä nukkuu selällään tyyny polvitaipeiden alla tai sit kyljellää tyyny jalkojen välissä :( Ja se on rasittavaa ku sitä tyynyä pitää herätä asettelemaa uusiks joka kerta kun kääntyy.

Joku kyseli pisteistä profiilissa, unohdin jo kuka. Mutta ne pisteet tulee siitä kuinka monta viestiä on kirjottanut. Mitä enemmän pisteitä kertyy, sitä mukaa muuttuu "arvonimikin". Eli ihan uusi taitaa olla Uusi käyttäjä tai Aloittelija, ja sit ylin "arvonimi" tais olla Naimisissa foorumin kanssa. Sinänsä noilla ei ole mitään merkitystä ;) Sit ne toiset pisteet, joiden välissä on kauttaviiva. Ne pisteet kertyy sitä mukaa, mitä toiset arvioi kirjotettuja viestejä. Eli siellä siis positiiviset, negatiiviset ja neutraalit arvosanat. Mutta ei niiläkään ole oikeasti mitään merkitystä :happy:

Mulla pahoinvointi vaan lisääntyy. Viime yönä oli lähellä etten yölläki joutunu oksentamaa, ja aamulla oksensin kaks kertaa. Sellanen tutina et täs raskaudessa tulee olemaa paljon rankempi tää kuvotus kuin aiemmin. Vaik nuorempaa odottaessa oksensinki päivittäin; niin vaan aamusin ja muuten ei sit ollukaa kuvotusta.

Ai siel on sellanenkii vaihtoehto :hilarious: Kyl mä niitä kans joskus kattelin, mutta unohtunu jo :D

Ja nyt mä vasta huomasin, et se negatiiviset-ratings on kans kadonnu, eli on pelkästää positiiviset ja neutraalit :)

Kun lukee iPadilla, tulee välillä tehtyä harhapainalluksia, kauhistuin taannoin kun tililläni näkyi yksi annettu "tyhmä"-tuomio ihan kivalle kirjoitukselle... :wideyed::bored::nailbiting: Äkkiä poistin! Ja sitten tämä ennakoiva tekstinsyöttö on kans omiaan tekemään tepposia... o_O

Mua ärsyttää, kun luurin sovelluksen kautta käy, kun en saa tykkäiltyä jne. Vai oonko mä vaan missannu kohdan tässä?

Mutta ainakaan minä en ole saanut muita toimintoja näkymään kuin tuon tykkäyksen.

Takaisin