La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minua taas mietityttää kun kaikki puhuu vatsan nippailusta ja tuntemuksista että oonko mä normaali kun täällä ei mitään, sillon kun menkat piti alkaa (ennen plussaa) niin viikon ajan oli massussa tuntemuksia mutta ei muuta :(

Maajo: Itsekkin olen miettinyt miten tämä pitäisi kertoa vai kertooko ollenkaan.. Hmm.. Kyselyä varmasti tulee jossain vaiheessa. :/

Hemmutar, täälläkin oli masussa tuntemuksia lähinnä sen viikon ajan kun olisi pitänyt kuukautiset olla. Melko vähän ollut mitään huomattavaa sen jälkeen, luultavasti ihan normaalia kun selkeä plussa sen jälkeen vielä tullut.
Kaikkihan me kuitenkin ollaan erilaisia enkä usko että yhtään täysin samanlaista raskautta onkaan, ei kannata turhaan stressaantua jos nyt ei menekään kaikki niinkuin muilla! :)

Hei kaikille :) tänään aamulla plussasin ja laskettu aika olisi suunnilleen 19.1 :) itse olen 26v ja mieheni 34v ja meillä on tytär joka on 1v ja 7kk. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta, naimisiin mentiin 2012 ja taloa rakennettiin 1,5v sitten :) minulla on ollut tosi helppoa tulla raskaaksi, ensimmäinen ja nyt myös toinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta :) minulla ei vielä ole ollut pahoinvointia, mutta jomotusta ja turvotusta vatsassa kyllä. Ja myös vihlomista on ollut.

(Ja synnytys on Porvoon sairaalassa)

Itsellään ei myöskään ole ollut melkein viikkoon vatsan nippailua. Se varmaan on vain alkuviikkojen juttua, koska edellisessä raskaudessa en muista ollenkaan olleen tällaista. Itselläänkin oireet lieventyneet. Nyt se huolestuttaa, vaikka edellisessä ei ollut mitään oireita ennen rv 8..! Kun lueskelee teidän muiden juttuja, niin miettii onko oma normaali, mutta sitten taas pitää muistaa se, että jokaisen raskaus on yksilöllinen ja pahin pahoinvointi koettelee loppujen lopuksi vain 20% raskaana olevista.

Mul on kans helpottanut nippailu mahassa ja myös pahoinvointi on helpottanut.... Ikävä kyllä ei ole vielä lähtenyt kokonaan mut ei lähellekkään niin paha kuin viikko sitten.... Silloin painokin jo tippui pari kiloa kun oli niinetova olo eikä mikään maistunut.....

No kyllähän niitä oireita sittenkin taitaa olla, en vaan aluksi osannut yhdistää raskauteen... Ihan jäätävä nälkä nykyään varsinkin aamupäivisin ja päivisin. Jättiannos puuroa marjoilla, öljyllä ja raejuustolla jättää vaan kiljuvan nälän koko aamupäiväksi, lämmin lounaskaan ei välttämättä vielä vaikuta mihinkään. Onneksi iltaa kohden sitten helpottaa jostain syystä. Toistaiseksi ei onneksi ole mitään erikoisia himoja ollut, vaan olen selvinnyt tomaattien, omenoiden ja porkkanoiden puputtamisella. Myös alavatsalle näyttää jääneen pysyvä nesteturvotus.

Myös mielialanvaihteluita alkaa olla nähtävillä, ja eilen iskivät ensimmäiset kunnon epävarmuuskohtaukset alkuhuuman jälkeen. Onko tämä sittenkään se mitä eniten juuri nyt haluan, kun lapsikin sai alkunsa puoliksi vahingossa? Onko minusta äidiksi? Syrjäydynkö unelmieni ammatista (valmistun tässä kuussa, alallani on menossa murros ja kilpailu työpaikoista kovenee koko ajan)? Miten käy parisuhteen vauva-arjessa? Jne... Toisaalta seuraavalla hetkellä saatan vuoronperään olla ihan jossain pilvilinnasfääreissä, vollottaa vauvablogipostauksille ja joillekin Samuli Edelmanin biiseille ja ajatuskin että ottaisin tuon pienen elämän pois minusta saa aikaan holtittoman kyynelvirran... Aaaargh!

Ah.. Ihania nuo tunnekuohut.. :rolleyes: Onneksi se kuuluu asiaan, mutta välillä kyllä itselläkin meinaa mennä yli, kun alkaa sapettamaan sellaisetkin asia, joille on aikaisemmin osannut antaa piupaut.Miettii sitä itsekin, että miten tyttö suhtautuu asiaan ja mitä tuumaavat lähipiiri, suku ja työyhteisö. Mutta ei tästä mistään hinnasta luopuisi, vaikka muut sitä vastaan olisivatkin. Meidän perheeseen tämä yksilö on toivottu ja tullaan rakastamaan häntä joka tapauksessa :love2
Tyttökin alkaa vähitellen ehkä hahmottamaan, että äidin mahassa on jotain tulossa, koska on puhuttu hänelle vauvasta, joka kasvaa äidin masussa :cat:

Tänään plussasin! 23.1 laskettu aika vaun laskurin mukaan, joten ihan alkumetreillä mennään. Viidennellä kierrolla tärppäsi. Olen kyllä niin onnellinen. Toista lasta odotan. Ensimäinen tärppäsi heti, joten tässä ehti jo vähän ihmetellä kun ei mitään kuulunut.
Onnea muillekin plussanneille!! Viime raskauden aikana en liittynyt mihinkään foorumiin ja nyt uskaltauduin :happy:

Aika jännä miten erilaiset raskaudet voikin olla. Odottelin samanlaisia "oireita" kun edellisen kanssa ennen plussausta, mm. metallinmakua suussa, yökötystä ja himoja. Nyt ei ole juurikaan muuta kun menkkamaisia oloja vatsassa, iltaturvotusta ja närästystä :)

Mulla ei meinaa tulla täällä talolla töiden teosta mitään kun oksettaa koko ajan. Yrittänyt syödä vähän väliä, mutta silti ei mee ohi. Vaikeinta tässä vaan on se, että mun isä ja veli on täällä kans hommissa eivätkä tiedä vaavista vielä mitään. Huomenna pitäisi töihinkin vielä pystyä... Jos viikonloppuna olo pahenee niin täytyy jopa harkita saikulle jäämistä... :(

Pisteleekö teitä mahasta? Mistä kohtaa? Tänään on sellasta kummallista tuntemusta. Ja menkkamaista kipua on ollu ja on välillä ja vähän selänkin puolella välillä. Hhmm. Eihän näistä voi tietää, mitkä kuuluu asiaan ja mitkä ei. Kaipa pitäs uskoa, et kaikki kuuluu. Varsinkin tän kauheen pahoinvoinnin myötä luulis hormonitasojen olevan korkeuksissa.

Joo alamahassa välillä nippailee, on kyllä kaikkea ihmeellisiä tuntemuksia. Välillä vihloo välillä pistelee. Sama juttu kun ei tiedä kuuluuko olon olla tämmöinen tai sit jos ei olekaan etova olo niin alkaa heti ajatella, että miksi mulla ei ole etova olo, vaikka tiedän että oireet vaihtelee ja toisilla ei ole oireita ollenkaan. Mulla laskettu aika 05.01.16 ja viikkoja takana 6+2

Vauva2016, samoilla viikoilla mennään, mulla tänään 6+4. Alavatsaa tosiaan vihloo välillä ja varsinkin pitkään istuessa tulee helposti epämukava olo. Muakaan ei okseta, satunnaisesti on tullut sellaisia ällötyksen aaltoja mutta harvakseltaan, eikä kertaakaan ole tullut sellainen olo että tekisi mieli oksentaa. Jokainen vihlaisu pistää ajattelemaan että onkohan kaikki hyvin ja sitten jos ei ole mitään tuntemuksia, miettii vielä enemmän että joku on vikana. Huoh.

Tuo odotus sovellus on niin hämärä että ei ole tosi! :grin
Tälle viikolle antaa juuri tuota mahan kipristelyä ym..
Noh.. Aamulla mietin tuota että liekkö normaali oon ku ei ole mitään...
Alkoi tuossa puolen päivän aikaan sellaista rauhallista menkkajuilintaa, enemmän tuossa keskellä alavatsaa, kohtu? :)
Menkkojen aikaan se juiliminen tosiaan tuntuu reisissä ja alaselässä ja kyljissä.
Toivotaan että on ihan normaalia tämä nippaileminen :oops:
Täällä tosiaan se 6+1 menossa.

Sellainen malttamaton olo (taas jälleen kerran). :facepalm: Haluaisi niin kovasti päästä näkemään pienen toukan että millainen hän on ja missä päin kohtua!

Juuri söin ja nyt nippailee hengitellessä vasemmalle alavatsaan. Jännää, kun välillä puolestaan tuntuu oikealla puolella, niin ota tästä nyt taas selvää, että mikä meininki siellä oikein on! :bored: Välillä miettinyt, kun molemmin puolin on noita nippailuja nyt kohta viikon verran välillä ollut, että kaksosiako tässä odotetaan?! Mutta kun oman iän huomioi, niin sen ei pitäisi kovin mahdollista olla.. Olisi se isännälle painajainen, jos ultrassa sanoisivat, että "teille on näköjään kaksi tulokasta tulossa". Pyörtyisi varmaan kauhusta :laughing002

Muokattu viimeksi:
Alavatsaa turvottaa toisinaan.. On ilmapallo jo valmiiksi, niin ei kauheasti onneksi entisestä erota :wink

Takaisin