Täällä kova väsymys. Siis ihan tajuton: töissä vaan haukottelin niin paljon ku leuat venyi, ja kotia päästyä oon vaan maannu sohvalla. Ja miehen mielestä oon vaan laiska ja pitäis vaan mennä illalla aiemmin nukkumaan.
Ja alavatsaa nippailee. Ei kovinkaan kipeästi, mutta se huolettaa, kun lähestulkoon kaikki nippailut tuntuu vasemmalta puolelta.
Ja pahinta ehkä onkin tämä päänsisäinen myllerrys. Ensin aattelin, että plussatesti antaa edes hiukan huokaista helpotuksesta, kun tietää että raskaus on alkanut. Mut mitä vielä! Koko ajan mietin että kuuluuko tämä ja tuo ja semmoset asiaan ja onkohan kaikki hyvin, tai onko ees siellä mahassa ketään, kun ei vielä mitään voimakkaita oireita?? Jatkuvasti semmonen tunne että nyt kyllä taisi alkaa vuotamaan verta, ja säntäilen jatkuvasti vessaan tarkistamaan. Kauheaa huolta vaan jatkuvasti, vaikea antaa ajatusten rentoutua.
Ja mulla siis ensimmäinen raskaus. Vaikka tiiänkin, että jokainen raskaus on erilainen, niin varmaan helpottais (tai ehkä pahentais?) kun ois jotain mihin verrata.. Oon ihan vainoharhainen kaikesta mahdollisesta, meneekö nyt jotain pieleen, pitäiskö olla ja tehä vähä toisin...
Ehkä oon ollut tämän päivän jonkun tunnevuoristoradan pohjalla.