La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uusille! Täällähän alkaa keskustelutahti kiihtyä mitä pidemmälle kevättä mennään :)

Kauheasti pahoitteluja Ennille! :(

Mua ei oikeastaan okseta, mutta sellainen vähän epämääräinen olo on muutaman kerran yli vyörynyt. Väsymystä on edelleen, huippaa entistä useammin, alavatsakivut on vähän vähentyneet mutta nännit on tosi arat. Turvotusta on lähinnä iltaisin, mutta silloinkin yllättävän vähän. Petipuuhat ei kovinkaan paljon kiinnosta, mikä on vähän sääli koska vasta pääsin iloitsemaan pillereiden poisjättämisen myötä löytyneestä "innokkaammasta minusta". Toivotaan että sama fiilis löytyy vielä uudestaan. :)

Toista odotellaan. Viikkoja 6+4. Yököttää, etoo, oksettaa, pyörryttää eikä todellakaan ole mitään haluja. Ehanaa tämä alkuraskaus. ..

Ennille valtavan paljon tsemppiä ja uutta yritystä kun keho ja mieli sen sallii <3 Älä lannistu, vaikka nyt pahalta tuntuukin <3

Niinali yritä olla ressaamatta, ei se oireettomuus kerro mitään.. nautit nyt ko voit ;)

Halut on oikeestaan samanlaiset ko aikasemmin. Ehkä vähä jännittää jotenki.

Soitin ehkä sittenki "liian myöhään" neuvolaan, ei saatu sovittua siihen viikolle sopivaa aikaa mihin ois jo voinu. Kesäkuun alussa on siis eka neuvola. Sen takia olisinki halunnu aikasemmin, ku heti sen jälkee on alkuraskauden lääkärin tarkastus, jossa ultrataan.
Mua melkee alkaa johirvittää ko sisko ja äiti nähny jotai kaksosunia, kääk! Äiti näkee isoista asioista aika useinki enneunia :D

Täälä etominen ei mitenkää kellosta riippuvainen. Tulee pitkin päivää välillä aalloissa.

Onko muilla aivan älyttömiä mielialanvaihteluita menossa? :eek: Mulla vetää mieli ihan vuoristorataa! Tällä hetkellä nyppii hermoja ihan hulluna PikkuKakkosen lastenohjelmat. Oikeesti ärsyttää törkeenä! Tavallisesti ei tommoset tee mittään. Muutenkin ihan tyhmät asiat ottaa päähän ja kiukuttaa oikeen kunnolla. Samaten itkettää ihan hölmöt jutut ja tilanteet. Kauheen herkillä joteskin! Kiva koittaa kontrolloida fiiliksiään, ettei äksyile turhia esim. miehelle. Jos tää tästä villintyy, niin outs. Viikkoja kumminkin vasta se 6+2 :D

Tervetuloa uudet! :)

Täältä kyllä turvotusta löytyy iltaisin vaikka muille jakaa. Onneksi päivisin ei niin pahana ettei raskautta heti huomata.

Täällä toinen raskaus. Meilläkin esikoistytär on pilvien päällä..♡

Pahoittelut Ennille! :( Itse sain keskenmenon viime joulukuussa (rv 9) ja sitä seurasi vielä kohtutulehdus. Rankkaa se on ja suru on valtava, mutta ajan kanssa siitäkin selviää.

Yllättävän positiivisin mielin olen ollut tämän raskauden kanssa, vaikka tuosta km:sta on niin vähän aikaa. Jotenkin on sellanen tunne, että nyt tämä onnistuu :)

Odotamme kolmatta lasta. Meidän tytöt ovat jo isoja (eskarilainen ja tokaluokkalainen). Yritän pitää raskauden heiltä salassa ainakin tuonne np ultraan asti, mutta nyt on jo vaikeaa, kun neidit ihmettelevät, että miksi äitillä on kokoajan huono olo ja väsy :P

Jada: Täällä löytyy myös mielialan vaihteluita. Itken ja hermostun ihan mitättömistä asioista. Onneksi olen kuitenkin saanut kohdistettua nämä oikutteluni mieheen, niin lapset ovat säästyneet :)

Hyviä vointeja kaikille!

Täällä nyt 6+0 ja mielialanvaihteluita oli viime viikolla muutamana päivänä, oli sen verran herttainen olo että ei tarvii takas tulla sen oireen :grin

Tänään tuli ensimmäiset hajut nenään, viereisessä pöydässä syötiin jotain nuudeli-parsakaali-kastike-juttua.. Sai puhallella ihan kunnolla, voi kuvotus!

Massu ollut aika löysänä tänään, liekkö kuuluu asiaan.. o_O
Ja tänä turvotus, villapaita oli päällä ja takki niin äiti katsoi vähän siihen malliin päästä varpaisiin että olisko jotain kerrottavaa :facepalm:
Pirun iltaturvotus :shifty:

Ihmeellinen kokovartaloturvotus päällä, naamakin on kuin rantapallo ja siihen vielä finnit päälle. Jumpassa ei taaskaan meinannut jaksaa, kuten ennen, hikivesi vaan valui pitkin pallonaamaa kun puhisin. :dead: No toivottavasti tää turpoaminen on jotain alkuraskauden hormonijuttuja. Ajattelin itse varailla neuvola-aikaa joskus viikolla 6. Itsellä menossa vasta 4+5, niin eihän tässä vielä kehtaa. :nailbiting: Eka lapsi meille tulossa.

Huh iso kivi vierähti sydämeltä kun täältä luin että muillakin kipuilee alamaha kovasti.

Ennille jaksamisia ja voimia kovasti :Heartred

Mulla on ongelma että miten ilmaista että meille tää tulokas onkin 4 lapsi kun se kolmonen on enkelinä pilvien päällä kun vain lähipiiri tietää enkelistämme? Jättääkkö niille kertomatta asiasta?

Minulla toinen lapsi, esikoinen 1v9kk.

Jatkuva etova olo ja turvotus on kyllä täälläkin vieny petihalut mennessään. Pitänee vähän yrittää skarpata tuon ukon vuoksi vaikkei ole mitään (vielä) nurissutkaan :)

Tervetuloa uusille tulokkaille :cat:

Tänään kun sai tytön (1v 10kk) vietyä hoitoon ja aamupalan syödyksi, niin menin vielä 2h nukkumaan. Nyt työpäivä takana ja olo ollut harvinaisen neutraali. Vatsa tosin löysällä ja nyt alkaa alamahaa turvottamaan, kun yhdessä kohti on. Ja olisi sitä nälkäkin.. :hungry:
Tuntuu niin oudolta, ettei itsellään juuri oireita ole (paitsi rintojen pieni kipu ja kutiaminen) ja muut oireet vaihtelevia, esim. närästystä, turvotusta, etovaa oloa, palelua ja väsymystä. Ainiin ja yksi oire, mitä on jatkunut jo 2 viikkoa on nuha ja tukkoinen nenä! Se on raivostuttavaa!! :arghh:

Viime raskaudessa pahin pahoinvointi ajoittui viikolle 8-10.. Silloinkin vain johtui siitä, että verenpaineet laski niin alas..

Voimia Ennille.
Meille tämä olisi kolmas lapsi. Mieletön väsymys tänä iltana. Pitänee lähteä nukkumaan, niin jaksaa taas huomenna touhuta.

Täällä kova väsymys. Siis ihan tajuton: töissä vaan haukottelin niin paljon ku leuat venyi, ja kotia päästyä oon vaan maannu sohvalla. Ja miehen mielestä oon vaan laiska ja pitäis vaan mennä illalla aiemmin nukkumaan. -.-
Ja alavatsaa nippailee. Ei kovinkaan kipeästi, mutta se huolettaa, kun lähestulkoon kaikki nippailut tuntuu vasemmalta puolelta. :(
Ja pahinta ehkä onkin tämä päänsisäinen myllerrys. Ensin aattelin, että plussatesti antaa edes hiukan huokaista helpotuksesta, kun tietää että raskaus on alkanut. Mut mitä vielä! Koko ajan mietin että kuuluuko tämä ja tuo ja semmoset asiaan ja onkohan kaikki hyvin, tai onko ees siellä mahassa ketään, kun ei vielä mitään voimakkaita oireita?? Jatkuvasti semmonen tunne että nyt kyllä taisi alkaa vuotamaan verta, ja säntäilen jatkuvasti vessaan tarkistamaan. Kauheaa huolta vaan jatkuvasti, vaikea antaa ajatusten rentoutua.
Ja mulla siis ensimmäinen raskaus. Vaikka tiiänkin, että jokainen raskaus on erilainen, niin varmaan helpottais (tai ehkä pahentais?) kun ois jotain mihin verrata.. Oon ihan vainoharhainen kaikesta mahdollisesta, meneekö nyt jotain pieleen, pitäiskö olla ja tehä vähä toisin...
Ehkä oon ollut tämän päivän jonkun tunnevuoristoradan pohjalla.

Tuossa edempänä oli puhe raskaussovelluksista, mitä sovelluksia käytätte, onko joku sovellus jollain tapaa muita parempi?

Mä tykkään tuosta vau.n sovelluksesta enempi kuin tuosta odotukseni sovelluksesta. Mut makuasioita varmaan, ei varmaan kovin suuria eroja sinänsä.

Mäkin tykkään vau.fi sovelluksesta! Sitten todella kiva on liberon Raskausmatkani missä voi ottaa päivittäin/viikoittain kuvia ja katsoa sellanen slideshow miten vatsa kasvaa :) mun mielestä ainakin ihan huippu juttu ja saa kivoja muistoja.
paljon oon kyllä erilaisia sovelluksia lataillut, pakko myöntää :D sitten pregnancy + health and parenting on kiva sovellus. vauva näkyy siellä "ultrakuva" maisesti ja sinne pystyy merkkaa neuvola ajat ja seuraamaan raskausajan painoa ja jos englantia osaa niin lukee paljon tietoa raskaudesta ja viikot samalla tapaa kuin tuossa vau.fi sovelluksessa :)

Mulla olis hinku päästä ostamaan jo nyt vauvakirja ja täyttämään sitä! :D ehkä hieman liian aikaista vielä, mutta rakastan kerätä muistoja kaikesta niin en malta odottaa että pääsen vauvakirjan pariin!

Takaisin