La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mies kanssa katsoo nenän vartta pitkin tätä foorumi-elämääni. Tosin itse sitten viettää aikaa tankkipelin parissa...
Mulla ehkä omat halut hieman laantuneet. Varsinkin seksin jälkeen on kipua.. Mutta ihanan helläksi tuo mies on suhtautunut, joka päivä masua käy silittämässä ♡

Meillä kanssa paheksui alkuun, mutta nyt ymmärtää sen verran että tänne saan höpöteltyä kaikki ne jutut joita hän ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä :) Tänään on ollut kahta tuntia lukuunottamatta kamala päivä. Olo velloo, päässä tunne kun olis jurrissa ja huippaa. Testin tein vielä kun halusin selkeän viivan nähdä. Kävin tunti sitten isolla pissalla ja äsken pienestä lirusta, siis todella laimeasta pissasta erittäin tumma viiva, kontrolliviiva jäi paljon paljon hasleammaksi. <3 Vahvasti raskaana ollaan. En millään meinaa malttaa ensi viikon torstaihin, kun on se ultra varattu!

Hip hei, ilmoittaudun mukaan :happy:

Tänään 6+3 ja la 2.1. alustavasti. Olin jo hyvissä ajoin viime viikolla liikkeellä, omien laskelmieni mukaan olis pitänyt olla jo 8++, mutta ultrassa näkyi liian pieni tuhru joten laskut meni uusiksi:wideyed:. Käytännössä mulla on seuraava ultra varattu 20.5., eli sitten nähdään onko pikkuruinen muru kasvanut vaiko ei. Jännittää:rolleyes:
Esikoinen on nyt 3v, ja odottaa kyllä kovasti leikkikaveria.
Raskausoireita on ollut nyt parisen viikkoa, alavatsan juiliminen on ehkä tähän mennessä ollut inhottavinta. Esikoisen kanssa oli tosi tosi rajua pahoinvointia, olin jopa tipassa viikon, mutta jospa tällä kertaa pääsis vähän vähemmällä (kopkop)...
Elämä on tällä hetkellä melko työorientoitunutta ja raskaus on toki ihana ja onnellinen asia mutta tuli kyllä ihan yllärinä meille:happy:

Mulla kyllä kiinnostaa, mut vähän ehkä vie haluja toi turvonnu maha ja sen pieni kipuilu

Meillä mies onneksi jo ymmärtään tän foorumilla roikkumisen kun tietää että saan täältä vertaistukea tarvittaessa.

Petipuuhat ei oo muuttuneet suuntaan eikä toiseen, samanlaiset halut kuin ennenkin.

Vihlooko muilla alamahaa kovasti? mulla on tosi kovia vihlontakipuja ollut enkä muista aikaisimmissa raskauksissa tällaista olleen ja pelkään pahinta että on oire kohdunulkoisesta tai alkavasta keskenmenosta :sad001 ja kun vielä viime yönä näin unta että olin jossain reissussa ja aloin vuotaa, alitajunnan möröt vaan kummittelee unissaki mielessä. On se kun ensimmäisessä raskaudessa sitä ei osannu pelätä mitään ja nyt pelkää kaikkea mahdollista ja välillä jopa mahdottomalta tuntuviaki asioita että meinaa oma pää olla kovilla.

Maajo, mulla oli sitä vihlontaa ja pahaa olikin. Kesti pari viikkoa ja nyt tilalle tuli pahoinvointi. Enää ei oo tietookaan vihlonnoista.

Mullakin tuota vihlontaa ja nippailuja varsinkin iltaisin. Pahoinvointi menee aalloittain ja pyörryttää. Verenpainemittarin kävin eilen hommaamassa ja on nuo paineet aika alakanttia. Mua itseäkkin naurattaa tää mun äkkipikaisuus, mieli muuttuu lennosta ja tuntuu että välillä käyn liiankin ylikierroksilla. "läheisyyttä" ei sitten tee yhtään mieli.. Ihanaa siis olla raskaana, tosin lohduttavaa lukea että täältä löytyy muitakin samoilla oireilla olevia tänään 5+3

Kiitos tsempeistä!

Jäin illalla yksin kotia ja yhtä vollotustahan se sitten oli. On vaan se tunne ettei kaikki ole hyvin. Oireet on lieventynyt siitä mitä ne on ollut. Rinnat on edelleen kipeät, mutta ei niin kipeät ku ne oli alkuun. Vatsatuntemuksia päivittäin mutta huomattavan paljon vähemmän mitä aiemmin. Vuotoa ei tosin ole ollut koko aikana.
Mää oon jo ihan pihalla kaikista laskuista ja päivistä kui pitkällä tän pitäis olla. Mun kierto oli tähän asti 35-40 päivää eli tosi pitkä. Jotenkin tuntuu ettei se vaan voisi olla niin pieni jos kaikki hyvin.
Harmi ku eilen sattui olemaan ulkomaalainen lääkäri joka tutki ja ymmärsi mun kysymyksiä väärin niin jäi sitten asioita kyselemättä.

Meillä ei ole sängyssä plussan jälkeen tapahtunut yhtään mitään. Mulla on itsellä niin turvonnut ja kaamea olo että halut on hävinneet kokonaan ja lisäksi pelkään sitä keskenmenoa, että en edes sen puolesta uskalla mitään tehdä. Mies onneksi ymmärtää tämän. Tuo keskenmenoriski onneksi pienenee 12 viikolla, mutta en sitten tiedä miten tässä saa itsestään irti mitään erotiikkaa, kun olo on jo nyt kuin täyteen pumpatulla rantavalaalla ja se kai vaan sitten pahenee kun tuo vatsa alkaa oikeasti kasvaa.

Pääsinpä juuri sanomasta. Nyt alkoi vuoto, joten tämä meni niinkuin pelkäsinkin.
Lopetan nyt tän ryhmän seuraamisen.
Kiitos kaikille tsempeistä ja täytyy toivoa, että joskus vielä tärppää!

Enni: pahoittelut ja isot halit sinulle <3 Toivotaan uutta tärppiä pian!

Kiitos tsempeistä! Ja tervetuloa uusille :)
Oma olo on tänään parempi, siis henkisesti ;) Mieli ei ole enää niin maassa vaikka vieläkin kyllä alakuloisuutta havaittavissa. Uskon, että johtuu noista hormooneista,huonosta olosta ja siitä, että olen lopettanut tupakoinnin. Ja ajatus "rajoittuneesta" elämästä hieman ahdistaa vaikkakin muistan hyvin ettei ensimmäinen raskauskaan mitään oikeasti rajoittanut. Muutoin oireina väsymystä ja huonoa oloa. - Ne oli ekassakin raskaudessa mukana melkein loppuun saakka.

Petihommia ei ole täälläkään harrastettu plussan jälkeen, - mies kyllä haluaisi mutta minun mieli ja olo sanoo että EI.

Enni: olen hyvin pahoillani puolestasi :( Kunpa ensi kerralla pienokainen jaksaa mukana loppuun asti ☆ Voimia ja haleja ♡

Voi enni :( jaksamisia! <3

Mulla vihloo alavatsaa pitkin päivää, yleensä illalla pahenee, sellasia pikku pistelyitä molemmin puolin mahaa. Ja aamusin on aina sellanen jännä kuukautiskipu, ihan kun olis kuukautiset alkamassa joka aamu, aina sitä vähän pelästyy ku herää et sieltäkö ne nyt tulee, enkö ollukkaan raskaana :D
Tissit ei oo vielä kasvanu (mulla niin pienet, että sais jo kasvaa :D ) mut varsinkin iltasin on kipeet ja nännit jotenki kutiaa rintsikoissa.

Ennille voimahaleja! <3

Odotukseni sovellus kertoo tänään "saatat olla huonovointinen".. aika lievästi sanottuna. Oon oksentanut koko aamun.. hyrrrr ja yöhhh..

Sokerihuurre, mulla se sovellus näytti eilen "Hei! Olet raskaana!" <- no älä :D

Tänään se toteaa että "Kahvia ei suositella kolmea kuppia enempää vuorokaudessa"

Mulla se on todennu jo kaks päivää että tukisukat on hyvä hankinta odottavalle...
täällä on tänään ollu aivan ihmeellisen hyvä olo.... oon ollu kyllä yhteensä puoli toista tuntia vaan hereillä.... heräsin yheksältä ja sillon tuntu et oksennan just ja sain hädin tuskin aamupalaa nassuun. Sitte menin ennen kymmentä nukkuu ja heräsin kaheltatoista. Sen jälkeen ollu ihan ok olo. :) ainut mikä täällä helpottaa oloa on jäätelö. auts. Ei pitäis sitäkään liiaks asti syödä

Takaisin