Tammimamma: Mä en raskauden aikaisesta masennuksesta/alakuloisuudesta tiedä, mutta mulla todettiin joku aika sitten vakava sairaus mihin kävin reilu vuosi taaksepäin tosi kovissa lääkehoidoissa puolen vuoden ajan. Nämä lääkehoidot vaikutti mun keskushermostoon ja muutenkin oloon niin, että mulle tuli totaalinen loppuun palaminen ja lopulta keskivaikea masennus (mistä olen onneksi lähes kokonaisuudessaan nyt tervehtynyt). Noi sun oireet kuullostaa kyllä todella paljon masennuksen oireilta. Mä suosittelisin, että olisit johonkin terveydenhoitohenkilöön (soita vaikka sinne neuvolaan) yhteydessä ja kertoisit noista sun mielialoista ennen kuin menee pahemmaksi. Jos et sitä vielä halua tehdä, niin voisin suositella sulle luettavaksi kirjaa Onnellisuusansa, Russ Harris (ainakin joistain Suomalaisista kirjakaupoista sitä löytyy ja kirjastoista), mistä oli ja on vieläkin todella paljon apua kun meinaa synkistyä liiaksi ja toisena vinkkinä on sellainen tableteille ja mobiililaitteille oleva sovellus kuin OIVAmieli, mikä on suomalaisten psykiatrien ja terapeuttien yhdessä tekemä ohjelma. Sieltä mä olen saanut paljon hyviä vinkkejä jaksamiseen ja elämän ilon takaisin saamiseen.